Harvinaisen ontuva vertaus. Mutta jos ostamani puhelinliittymän hintoja tiputetaan kesken tilauskauden, uudet halvemmat hinnat koskevat myös minun liittymääni.
Maksettu on ja sillä siisti. Silti olen sitä mieltä, että yleensäkin pitkäaikaisia asiakkaita saisi palkita, eikä vain uusia asiakkaita.
Miksi vertaus on harvinaisen ontuva? Se, että vain sanot niin, se ei tee siitä harvinaisen ontuvaa.
Miten puhelinliittymä tähän liittyy? Siinä varmastikin on valittu tietty puhelinliitymätyyppi, jonka puhelut laskutetaan kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti. Sama kuin tekisit sähkösopimuksen, jossa vaihtoehtoja on lukuisia. Voit valita kuukausittain vaihtuvasta hinnasta vaikka sellaiseen, että hinta pysyy samana kaksi vuotta. Eivät nämä kahden vuoden määräaikaisen sähkösopimuksen tekijät voi missään itkeä, että kun spothinta on laskenut 90 % puolessa vuodessa, niin heidänkin pitää saada nyt halvemmalla.
Kyllä pitkäaikaisia asiakkaita palkitaan joskus. Käsittääkseni olet tehnyt vuoden määräaikaisen sopimuksen. Tämän sopimuksen tekohetkellä olet tiennyt pennilleen kaikki kustannukset, mitä sinulle tulee. Mielestäsi tarjous on ollut sellainen, että siihen on kannattanut tarttua.
Puoli vuotta myöhemmin tulee uudet hinnat, ja mielestäsi sinun määräaikaista sopimusta pitäisi muuttaa? Olet siis pitkäaikainen asiakas? Jo huikean puolen vuoden ajan.
Mielestäni jos määräaikaisen sopimuksen jostain asiasta tekee, silloin alusta asti peli on selvä ja en ymmärrä kitisemistä. Varmasti jotain ammattivalittajien touhua. Jos tehdään määräaikainen työsopimus, niin kyllä silloinkin se hoidetaan loppuun asti, eikä mennä itkemään parin kuukauden jälkeen, kun firmaan palkattiin joku toinen tekemään vastaavaa työtä samalla palkalla.
Vuosi sitten sain pankista lainaa noin 1 % marginaalilla. Nyt marginaali olisi tuplaantunut kahteen, vaikka tilanne on käytännössä sama. Miksei pitkäaikaista asiakasta palkita mitenkään, vaan potkitaan päähän?