www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 598 216
  • 6 774

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tossa perjantaina testattua Blues - JYP -peliä luurilla taas ja ihan 3G-verkon varassa, toimi mainiosti ilman pätkimistä ja laatu oli kännykän näytöllä katsottuna todella hyvä.

Lauantaina testasin anopin luona heidän tietokoneellaan ruutua Kärpät - TPS -lähetyksessä, siellä ainoana nettiyhteytenä on mokkula ja tietokoneena joku pari vuotta vanha allinonepc. Sielläkin nettilähetys toimi erittäin hyvin ja pätkimättä, kaistan vaihtelevuudesta johtuen putosi pari kertaa pienemmille palkeille laatu, mutta suurimman osan ajasta oli 3 palkilla ja laatu oli ihan ok.

Tälläisiä kokemuksia, itse olen edelleen tyytyväinen tähän, vielä kun vain saisi sen oikean HD:n, tosin en nyt viikonloppuna omalla koneella testannutkaan, että onko se sitä vielä.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Osaako joku sanoa mikä tämän NFL-matsin bitrate on tällä hetkellä täydellä laadulla?
 

Masentaja

Jäsen
Osaako joku sanoa mikä tämän NFL-matsin bitrate on tällä hetkellä täydellä laadulla?

Näyttäis olevan 30fps ainakin täällä. Näkee klikkaamalla hiiren oikealla napilla sitä harmaata alapalkkia ja sieltä strobe media playback info.
 

DefenceX

Jäsen
Lähteekö muilla pyörimään noi ensimmäisten kierrosten matsit? Yritän iPadin kautta katsoa Lukko - Jokerit ottelua, mutta kuva bufferoi ainoastaan. Lisäksi pisti silmään sellainen,että hienosti on otettu käyttöön "piilota tulokset" ominaisuus, mutta hieman alaspäin mentäessä on kohta "tilastot" jossa näkyy kyseisen ottelun tilastot sitten.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kameroita varmasti on enemmän, mutta ei kai se määrä kuvanlaatuun vaikuta. Nelosella kuitenkin on HD-kamerat jokaisessa hallissa. Niissä kameroissa tuskin niin suuria eroja on.

Onko?

En oikein ymmärrä, mistä muusta se ero kuvanlaadussa voisi johtua kuin eroista tuotannon/kaluston laadussa. NFL:n on maailman suurin urheilusarja, Yhdysvallat maailman kehittynein TV-markkina ja NFL:n TV-kumppanit maailman suurimpia mediafirmoja - resurssit ovat suhteessa täysin eri luokkaa ja se näkynee kaikessa.

Ei sillä, etteikö liigalähetyksissä kuvanlaadun pitäisi olla parempi; olen katsonut Ruudusta kaksi IFK:n kotiottelua ja laadulla ei ole ollut mitään tekemistä mainostetun teräväpiirron kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näyttäis olevan 30fps ainakin täällä. Näkee klikkaamalla hiiren oikealla napilla sitä harmaata alapalkkia ja sieltä strobe media playback info.

Bitrate ja fps on kaksi ihan eri asiaa. Fps kertoo kuinka monta kuvaa sekunnissa näytetään ja bitrate kertoo kuinka paljon bittejä kuvan lähettämiseen käytetään. Sinänsä toki korreloivat, että fps:n kasvaessa kasvaa myös vaadittava bitrate lähes samassa suhteessa. (Ei kuitenkaan ihan samassa, sillä mitä enemmän kuvia, sitä vähemmän muutoksia tapahtuu kuvien välillä, joten pakkaus on tehokkaampaa). Kuitenkin mitä pienempi bitrate sitä enemmän kuvaa pitää pakata ja sitä suttuisemmaksi kuva muuttuu. Liian rankka pakkaus (mikä siis johtuu liian pienestä bitratesta) maalaa kuvan sellasia alueita, missä värisävyt on lähellä toisiaan yksivärisiksi. Siitä kuvaan tulee "suttua". Havainnollistan valokuvalla. Ylin kuva on hyvällä laadulla. Keskimmäinen on ylipakattu ja alin todella pahasti ylipakattu. Ruudun laatu on suunnilleen keskimmäisen kuvan tasoa.
 

Liitteet

  • demo.JPG
    demo.JPG
    95 KB · kertaa luettu: 736

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Onko joku saanut pelit näkymään tabletilla? Videon lataamisen jälkeen tulee "nelonen pro extra-kanavien ohjelmatiedot löydät nelonenpro.fi sivuilta". Samsung Galaxy Tab 2.0 kyseessä.

Kyselin samaa muutama päivä sitten, mutta ei ole vastauksia tullut. Eli ei varmaan tab kakkosella pysty tsiigaan.

Sama ongelma. Kyselin Aspasta. Ensimmäinen vastaus oli, että näkyy jos on flash-tuki. Pyysin niitä lukemaan sen viestini ennen vastaamista. Puhuin juurikin live lähetyksestä ja Ipadilla, jossa ei ole flash-tukea niin katselu onnistuu. Seuraava viesti oliAspasta, että onko html5 päivitetty? Lopetin keskustelun tähän.

Latasin flashin adoben sivuilta. Lopputulos on se, että tab 2:lla näen jälkilähetykset ja firefoxilla livelähetyksessä tulee se pinkkipalkki "Videon lähetys epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen". Muilla selaimilla joko lataa tai ei tee mitään. Sama homma puhelimella xcover2. Molemmissa taitaa olla 4.1.2 käyttis.

Ipadilla homma on toiminut. Saas nähdä mitenkä kävi ios7 myötä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko joku saanut pelit näkymään tabletilla? Videon lataamisen jälkeen tulee "nelonen pro extra-kanavien ohjelmatiedot löydät nelonenpro.fi sivuilta". Samsung Galaxy Tab 2.0 kyseessä.

Minä olen katsellut ASUS TF101:llä (=ensimmäinen Transfirmer pad) onnistuneesti Androidin omalla selaimella. Vaatii sen, että selain pakotetaan työpöytätilaan asetuksista. Olisko ollut asetus sellainen että "pyydä sivuston työpöytäversio".

Sama homma on HTC One X+ puhelimessa.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ipadilla homma on toiminut. Saas nähdä mitenkä kävi ios7 myötä.

Ehtikö joku päivittää esim. ennen viikonlopun kierroksia? Jos kyllä, niin pelittikö moitteetta?

Pitänee miettiä missä vaiheessa käyttis menee päivitykseen Padille ja puhelimelle jos on ollut toimivuudessa ongelma ios7:n kanssa.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toimivin yhdistelmä itselläni on ollut iPhone 4S (iOS7) ja siitä kuvan siirtäminen langattomasti AirPlayllä AppleTV:lle. Nykimistä on edelleen, mutta vähemmän kuin iMacilla jossa uusin Flash. Kokeiltu myös eri selaimilla. Ja niin, nettinä 24/1 joka ei kauhean kauaksi jää luvatusta.

Jos vertailee näiden laitteiden suoritustehoa, niin onhan se selvä että imacilla pitäisi kaiken sujua jouhevammin. Mutta eipä vain näin ole.

Vika siis lienee jossain Flashin ja lähetyksen välimaastossa?

No, toivottavasti korjaavat ongelmat, missä ne lienevät.

Tuo html5 päivittäminen kyllä hymyilytti.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milllä luurilla Ruutu toimii?
Androidilla ei onnistu live-videon toistaminen.

Samsung GS2:lla ainakin toimii. Androidin omalla selaimella. Flash pitää olla ladattuna ja selaimen asetuksista työpöytänäkymä valittuna. Tuntuu ruutu.fi vaativan kohtuullisen hyvän nettiyhteyden toimiakseen pätkimättä, ei tahdo mobiilidatayhteys riittää.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Milllä luurilla Ruutu toimii?
Androidilla ei onnistu live-videon toistaminen.

HTC ONE:lla, google chrome selaimella, toimii hyvin. Paremmin jopa kuin ekalla kierroksella, tiedä sitten mistä johtuu?

Aiemmin muistaakseni juuri ekalla kierroksella, mobiilissa käytetty playeri näytti sivulla erilaiselta (painikkeet olivat pyöreemmät), mutta nyt käytettyäni niin selain oli täsmälleen samanlainen kuin PC:lläkin. Aiemmin luulin siis, että HTML5:n kautta katsottuna selaimena toimii eri (flash player kun ei tossa luurissa toimi), mutta nyt ainakin oli ihan samanlainen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Minä olen katsellut ASUS TF101:llä (=ensimmäinen Transfirmer pad) onnistuneesti Androidin omalla selaimella. Vaatii sen, että selain pakotetaan työpöytätilaan asetuksista. Olisko ollut asetus sellainen että "pyydä sivuston työpöytäversio".

Sama homma on HTC One X+ puhelimessa.

Samsung GS2:lla ainakin toimii. Androidin omalla selaimella. Flash pitää olla ladattuna ja selaimen asetuksista työpöytänäkymä valittuna. Tuntuu ruutu.fi vaativan kohtuullisen hyvän nettiyhteyden toimiakseen pätkimättä, ei tahdo mobiilidatayhteys riittää.

Mulla ei ole toiminut tuon työpöytänäkymänkään kanssa. Mikä versio flashpalyeristä on käytössä? Wifin kautta olen yrittänyt noilla Androideilla eli yhteydestä ei jää kiinni.

Omalla selaimella tulee sininen kysymysmerkki ruutuun? Eikö se yleensä meinaa, että liitännäinen ei toimi tai ole asennettu. Onkohan mulla nyt jäänyt joku ruksi klikkaamatta. Tosin Firefoxilla flashpalyer toimii.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole toiminut tuon työpöytänäkymänkään kanssa. Mikä versio flashpalyeristä on käytössä? Wifin kautta olen yrittänyt noilla Androideilla eli yhteydestä ei jää kiinni.

Omalla selaimella tulee sininen kysymysmerkki ruutuun? Eikö se yleensä meinaa, että liitännäinen ei toimi tai ole asennettu. Onkohan mulla nyt jäänyt joku ruksi klikkaamatta. Tosin Firefoxilla flashpalyer toimii.

Itselläni flash player versio 11.1.115.36 En mielestäni ole muita asetuksia muuttanut. Evästeet hyväksytty ja työpöytänäkymä päällä. Samsung tab2:lla sama juttu ja toiminut hyvin. Puhelimessa joudun joka kerta laittamaan uudestaan työpöytänäkymän päälle kun häviää itsestään. Sovellusta odotellessa...
 

vsqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toimii

Samppa note 2 android ja crome toimii pitkin kaupunkia(helsinki) LIVE. Ei mitään ongelmia ollut alusta lähtien.Asetuksista työpöytänäkymä päälle ja toimii kuin junanvessa.Kotona crome ja läppäri.....ei ongelmia.Ainakaan ei nyi eikä pätki, vaikka hdmi piuhalla kiinni 40 sampassa...Ei valittamista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Samppa note 2 android ja crome toimii pitkin kaupunkia(helsinki) LIVE. Ei mitään ongelmia ollut alusta lähtien.Asetuksista työpöytänäkymä päälle ja toimii kuin junanvessa.Kotona crome ja läppäri.....ei ongelmia.Ainakaan ei nyi eikä pätki, vaikka hdmi piuhalla kiinni 40 sampassa...Ei valittamista.

Itse kanssa lauantaina tykittelin Android -tabletilla. Oli kyllä yhtä vittua, joka kerta kerhon pelin aukaistuani sain ruudulle NASCAR -kisaa. Yksi hyvä mälli, muuten tylsää ajelua.

Aikani runkutettua kokeilin kelata streamia eri suuntiin ja sainkin pelin näkyviin. Toki se poikkasi muutamaan kertaan, joten aina mentiin NASCARin kautta uudelleen peliä katsomaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Ei ....., ei ole todellista. Taitaa olla ihan turha odotella mitään parannusta palveluun, ja selvääkin selvempää on, että tuonne MAKSULLISEEN aspaan EI kannata soittaa ja tuhlata rahojaan. Uskomatonta puuhastelua.

Voi olla, että aspassa on joku joka voisi tietääkin asioista. Kääntöpuolella on nuo minua palvelleet Vuoden Työntekijät. En todellakaan soita aspaan ja ota sitä riski, että minua palvelee em. työntekijä.

Nyt on Tabin flashplayer "päivitetty" aiempaan versioon. Parikymmentä minuuttia ja selviää oliko kiinni siitä.
 

totterstrom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi & Eemeli Suomi
Miten nuo sarjat skulaavat Ruutu+ Pro:ssa? Tulevatko perinteisen aikataulutettuun TV-malliin vai voiko väijyä kun haluaa? Olen miettinyt vakavasti HBO Nordicin vaihtamista Ruutuun juurikin urheilusisältöjen vuoksi, vaikka hyvä palvelu tämäkin. Oliko muuten niin, että vain Liiga toimii iPadilla?
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Omalla selaimella tulee sininen kysymysmerkki ruutuun?
Eikös se mennyt niin, että tuota kysymysmerkkiä painamalla se flash käynnistyy. En ole ihan varma muistanko oikein.

Mulla on Androidilla toiminut hyvin tuo, tosin ennen kuin laittoi työpöytänäkymän päälle, oli kuva pienempi ja huonompi.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Itselläni flash player versio 11.1.115.36 En mielestäni ole muita asetuksia muuttanut. Evästeet hyväksytty ja työpöytänäkymä päällä. Samsung tab2:lla sama juttu ja toiminut hyvin. Puhelimessa joudun joka kerta laittamaan uudestaan työpöytänäkymän päälle kun häviää itsestään. Sovellusta odotellessa...

Olen sinulle yhden velkaa. Nyt toimii. Korvasin flashplayerin tuolla sinun mainitsemalla versiolla.

Olisin voinut kuvitella, että aspassa olisi tiedetty mikä flashversio tarvitaan palvelun toimimiseen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisin voinut kuvitella, että aspassa olisi tiedetty mikä flashversio tarvitaan palvelun toimimiseen.

Niin olisi voinut kuvitella. Annoinkin palautetta tätä koskien kun pyysivät sitä ensimmäisen viikon palautetta. Toivottavasti moni muukin mainitsisi asiasta niin ehkäpä korjaisivatkin tuon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös