World of Tanks

  • 260 032
  • 2 155

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Peladin aika ahkerastikin pari vuotta, mutta nyt en ole koskenutkaan vajaaseen vuoteen. No oikeasti kokeilin joskus ennen joulua yhden matsin mutta lopetin siihen yhteen kun en enää muistanut kaikkia nappuloita. Pitäs vissiin aloittaa pelaamaan jollain ykköstierillä ettei oo heti kusessa jos painaa väärää nappia.

Pääsitkö kuinka pitkälle tankeissa? Itsellä korkeimmat on 8-tieriä ja tälleen ilmaiseksi pelatessa siinä se näkymätön katto tulee grindissa vastaan. Yksi ostettu tier 8 premium tankki, IS-3A, mistä tulikin jonkinlainen keräilyharvinaisuus jälkeenpäin. Kaljoissaanhan tätä lähinnä pelattua tulee.
 

Glove

Jäsen
Pääsitkö kuinka pitkälle tankeissa? Itsellä korkeimmat on 8-tieriä ja tälleen ilmaiseksi pelatessa siinä se näkymätön katto tulee grindissa vastaan. Yksi ostettu tier 8 premium tankki, IS-3A, mistä tulikin jonkinlainen keräilyharvinaisuus jälkeenpäin. Kaljoissaanhan tätä lähinnä pelattua tulee.
On mulla ainakin kymppitierin venäläinen tykki. Muutenkin tuli pelattua paljon tykistöllä. Johtuu ehkä armeijataustasta kun olen koulutukseltani tykinjohtaja. Pitääpä huvikseen vilkaista mitä muuta mulla on, en nyt muista. Enkä edes ole kotona, että voisin tarkistaa.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
On mulla ainakin kymppitierin venäläinen tykki. Muutenkin tuli pelattua paljon tykistöllä. Johtuu ehkä armeijataustasta kun olen koulutukseltani tykinjohtaja. Pitääpä huvikseen vilkaista mitä muuta mulla on, en nyt muista. Enkä edes ole kotona, että voisin tarkistaa.

Oho! Pelasin kanssa pisimmälle artilleryä just venäläisillä, tier seiskan roskaan asti. Se tähtäys-haarukka on niin kapea, että jos edes vilkaisee sivulle niin tankki kääntyy ja tähtääminen alkaa alusta. Ainut hyvä asia koko vaunussa oli tämä:

S-51
 

Glove

Jäsen
Mitäs kivaa mulla onkaan...

Tier 10 on vaan tuo venäläisten tykki, Object 261.

Tier 9 löytyy saksalaiset PST-vaunu Jagdtiger ja telatykki G.W: Tiger.

Tier 8 löytyy sitten useampi, saksalaiset raskaat VK 100.01 (P) ja Mauerbrecher, joka tuli jostain vissiin palkinnoksi ja sillä olisi vielä viisi taistelua jäljellä. Ja vielä saksalaisten Rheinmetal-Borsig Waffenträger, joka on yksi mun suosikeista kymppitierin tykillään. Venäläisistä löytyy "Isä aurinkoinen" eli PST-vaunu ISU-152. Tässäkin kymppitierin tykki tekee tuhojaan. Jenkkien kalustoa edustaa T92. Oon kyllä aika huono kevyellä kalustolla, mutta jotenkin oon päässyt näin pitkälle. Sitten on vielä länsinaapurin PST-vaunu Strv S1.

Taisteluita näyttää olevan 13433 ja voittoprosentti 48,16%. Eli en minä mikään suuri sotasankari ole.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Oon kyllä aika huono kevyellä kalustolla, mutta jotenkin oon päässyt näin pitkälle.

Oon kans ihan roska light tankeilla mutta silti tykkään pelata niitä enemmän kun on enemmän tekemistä. Aika monta peliä on tullut heitettyä viemäriin kun viiden minuutin puska-kykkimisen jälkeen viimein on lähdettävä liikkeelle. Parit isot tykit sulla. ISU-152 on legendaarinen troll cannon ja Borsig kans 150 mm glass cannon. Ja isoin tykki koko pelissä: T92 ja 240 mm.

Taisteluita näyttää olevan 13433 ja voittoprosentti 48,16%. Eli en minä mikään suuri sotasankari ole.

Kylhän noilla numeroilla pitääkin olla jo tier kympillä. Itellä ehkä 6k battlea ja prosentti jossain 47,7.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä myös ajattelin tämän taas latailla jossain vaiheessa. Tuli pelattua aika paljon aikanaan, ja kävinpä vääntämässä yhden turnauksenkin Puolassa.

Tier kymppejä tais olla 5 ja muuta sälää sitten aika paljon. Ei kyllä uskalla heti kympeillä aloittaa.

Kaipa tämäkin on muuttunut aika paljon siitä kun viimeksi pelasin. Tais olla just tullut se fysiikkapäivitys kun lopetin pelaamiset.

Vähän kyllä jurppii tässä (niinkuin melkein kaikissa online-peleissä) se tajuton idioottien määrä. On kyllä sellaisia suorituksia melkein joka pelissä että tekee mieli vain ampua itsensä. Okei, kyllä mä ymmärrän että kaikki ei pelaa veren maku suussa, mutta kun se oman puolen ainoa Tier X kippaa ittensä katolleen heti ensimmäiseen nyppylään, multa loppuu huumori aika äkkiä.

Aloittelen varmaan siis alemmista tiereistä taas pelaamisen opettelua ja jos ottais ihan vaan hauskana pelailuna tämän ainakin alkuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Open Betasta(joskus syksy 2011) asti tuli tuota väänneltyä ja SPOF/SPUF-klaanissa vaikutettua. Hiljalleen kiinnostus alkoi tuon klaanin hiljennyttyä kuolla pois, ja kun löysin War Thunderin "astetta realistisemman" meinigin ja toimivasti hommaan yhdistetyt lentokoneet, niin ei oikein enää tee mieli palata nitkuttamaan Hipareita pois MAUSeilta/IS-7:lta.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Vähän kyllä jurppii tässä (niinkuin melkein kaikissa online-peleissä) se tajuton idioottien määrä. On kyllä sellaisia suorituksia melkein joka pelissä että tekee mieli vain ampua itsensä. Okei, kyllä mä ymmärrän että kaikki ei pelaa veren maku suussa, mutta kun se oman puolen ainoa Tier X kippaa ittensä katolleen heti ensimmäiseen nyppylään, multa loppuu huumori aika äkkiä.

Kuten sanoit, online-pelien isoin miinus on ne pelaajat, sattumoisin myös isoin plussa. Kuulen tuota vähän joka suunnasta, että joka pelissä joku pilaa koko joukkueen pelin omalla puolella, mutta eikö nuo mene lopulta tasan ja niitä noobeja pääsee kurittamaan yhtä usein, kuin niistä kärsimäänkin.

Aloittelen varmaan siis alemmista tiereistä taas pelaamisen opettelua ja jos ottais ihan vaan hauskana pelailuna tämän ainakin alkuun.

Itselleni tuo onkin ainoa tapa, millä näistä peleistä voi nauttia. Joskus meni WoT turhan suorituskeskeiseksi ja sitten ei napannut pelatakaan kahteen tai kolmeen vuoteen. Ilman premiumia ja kultaa ostelematta (ja ampumatta) lähtökohdat eivät kuitenkaan ole tuloksenteon kannalta optimaaliset jo pelkkien 75 % no skill -miehistöjen takia, niin eipä tuossa olisi mieltäkään pelata try-hardilla ja vitutuksissaan. Tai no muutenkaan, kun pelin tärkein funktio on kuitenkin olla hauskaa.

Free to play -pelaajana grind-seinä nousee pystyyn tier 8:lla aika jyrkästi ja olenkin asettunut keskitiereille muutaman suosikkilinjan kanssa pelailuun. Rahaa tulee IS-3A:lla ja tankkilinjat grindautuvat pikkuhiljaa siinä sivussa, vailla sen kummempia tavoitteita.
 

Undrafted

Jäsen
Jostain syystä ketju Vapaan puolella, eikä Peliluolassa. Ehken @Moderaattorit voisi hoitaa siirtopuolen?

Vieläkö pelille löytyy pelaajia? Pojan kanssa tuli pleikalla ladattua ja tähänhän on viimeiset pari kuukautta mennyt :) pikkuhiljaa alkaa karttoja osaamaan ja saamaan omaan tekemiseen ideaa. Joskus 5-6 vuotta sitten tuli pädillä Blitziä vähän aikaa pelattua, kunnes tuli seinä vastaan. Rahalliset vaatimukset oli niin kovat, että ahkeran expin keräämisen jälkeen olisi ollut isompi mäki kiivettävänä hopean osalta. Nyt tuntuu konsoliversiossa asetukset olevan erilaiset ja hopeaa kertyy ihan eri malliin.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Jostain syystä ketju Vapaan puolella, eikä Peliluolassa. Ehken @Moderaattorit voisi hoitaa siirtopuolen?

Vieläkö pelille löytyy pelaajia? Pojan kanssa tuli pleikalla ladattua ja tähänhän on viimeiset pari kuukautta mennyt :) pikkuhiljaa alkaa karttoja osaamaan ja saamaan omaan tekemiseen ideaa. Joskus 5-6 vuotta sitten tuli pädillä Blitziä vähän aikaa pelattua, kunnes tuli seinä vastaan. Rahalliset vaatimukset oli niin kovat, että ahkeran expin keräämisen jälkeen olisi ollut isompi mäki kiivettävänä hopean osalta. Nyt tuntuu konsoliversiossa asetukset olevan erilaiset ja hopeaa kertyy ihan eri malliin.

Kaveri pelaa tuota konsolilla ja vaikuttaa hyvältä peliltä siellä, varsinkin kun tuli ne kylmän sodan tankit. Ite en jaksa enää free-to-play tililläni PC:llä jaksa kun satunnaisesti pikku kaljoissaan.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli myös aloitettua tämä pari viikkoa sitten useamman vuoden tauon jälkeen. Hyvältähän tämä taas maistuu vaikka samat vanhat itseäni häirinneet asiat tuolla edelleen on, eli siis artyt joita tuntuu olevan edelleen lähes poikkeuksetta 4-6 joka pelissä. Avoin kartta, pari lentävää lightia, kolme artyä ja itse toptier heavy niin eipä siinä paljon naurata kun olet pari minuuttia stunnissa ja jokaisesta 10 metrin säteelle tulevasta "osumasta" lähtee 200-400 hiparia. Artyihin on uudistus tulossa seuraavassa patchissa mistä ehdin jo innostua mutta tarkemmalla tutustumisella näyttää todellinen muutos jäävän taas kerran hyvin pieneksi.

Monia ilmeisesti häiritsevät nuo "uudet" pyörälliset lightit, onhan nuo yksiä perkeleitä tappaa kun eivät trackkaanny normaalisti ja muutenkin syövät kuulia ihan ihmeellisesti. Kuitenkin pääosa noilla ajelijoista on edelleen samoja surkeita kamikaze -kuskeja joiden peli ei kestä yli kahta minuuttia mutta osaava EBR-kuski kyllä pystyy ratkaisemaan koko pelin. Lisäksi kymppitierin EBR:n rikki ollut HE-pene nyt vissiin ainakin korjataan kohta tulevassa isommassa patchissa mikä on varmasti hyvä muutos.

Sen verran on vuosien aikana tullut muutoksia mappeihin ja uusiakin mappeja, että hiukan on hakemista mutta kyllä tuolla edelleen tulosta pystyy ihan kymppitierilläkin vanhoilla suosikeilla eli Obj 140, Obj 268 v4, WZ-115-A:llä tekemään. Ysillä menen pääosin E50:llä ja WT iv:llä ja kaseilla sitten Progetto 46:lla pitää välissä krediittejä ajella kun nuo kympit niitä syövät jonkun verran vaikka premillä pelaankin. Pitäähän sitä safkoilla ajella ja kultaakin on pakko välissä ampua. Ehkä sitä pitäisi joku uusi linjakin avata, japsien STB-1 on vissiin kova mutta grindi kait kohtuu tuskainen kun joutuisi ihan nollista lähtemään.

Battle Pass oli itselle myös uusi tuttavuus, 60+ tasolla nyt menossa, osaako joku sanoa mitä noilla tokeneilla kannattaa ottaa, 70 tason jälkeen olisi 9 tokenia kasassa millä nyt saisi ainakin tuon Char Futurin. Voiko noita tokeneiden keräämistä jatkaa siitä mihin jäi vaikka season vaihtuu?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Battle Pass oli itselle myös uusi tuttavuus, 60+ tasolla nyt menossa, osaako joku sanoa mitä noilla tokeneilla kannattaa ottaa, 70 tason jälkeen olisi 9 tokenia kasassa millä nyt saisi ainakin tuon Char Futurin. Voiko noita tokeneiden keräämistä jatkaa siitä mihin jäi vaikka season vaihtuu?
Char futur on ihan jees vehje jos pitää ranskalaisista autoloadereista ja tier9 battleista. Lippaan lataus toki kestää pirun kauan, mutta autoloaderiksi Char futurin tykki on tarkka. Toisin kuin batchatilla, niin snipaaminenkin onnistuu. Eli kannattaa tyhjentää lipas ja käyttää seuraavat 40 sekuntia siirtymiseen uuteen paikkaan. Tier 9 battlet muutenkin ehkä parhaiten balanssissa.

Viime vuonna tuli paljon pelattua, mutta tänä vuonna ei ole vauva-arjen keskellä kerennyt yhtään pelaamaan.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuulostaa hyvältä ja luulisi noilla tiedoilla sopivan hyvin omaan pelityyliin. Täytyy jaksaa grindata nuo puuttuvat 10 tasoa Battle Passia niin saa tarvittavat tokenit.
 

Undrafted

Jäsen
Konsolimatseissa ollut 0-3 artya per puoli. Kertaakaan en ole neljää tai useampaa nähnyt. Toki kasassa vain pari tuhatta matsia. Tälle kaudelle laitoin 12 euroa peliin, jotta sain season passin. Hankinnasta jäi tonni kultaa yli ja kauden aikana tullut niin kultaa, että viime viikon alesta ptin kuukaudeksi premiumin lisukkeeksi. Vielä kultaa seuraavan kahden kauden passeihin. Kausilevuista, key cardeista, playstation plussasta tuntuu tulevan kultaa todella hyvin. Tähän lisukkeena kuukauden tasobonukset.

Klaaneille en ole keksinyt mitään käyttöä tässä konsoliversiossa. Trophyt puhuu myös story modesta, mutten sellaista ole löytänyt.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
CharFuturissa on vaan 4 sekan intraclippi, joka tekee siitä "autoloaderin", käytännössä helvetin harvoin pääsee tyhjäämään koko lippaan kerralla - se on kuitenkin 12 sekkaa ekasta kuulasta viimeiseen. Muuten tosiaan kyllä mukava vaunu pelailla. Pelityyli on selkeästi enemmän snaipperi kuin Bätti (ja kyllä, Bättiä voi nykyisin pelata hyvin snaipperina niillä uusilla varusteilla), kun sitä burstia ei tosiaan juurikaan ole.

Eikä PC versiossakaan voi olla yli kolmea artya per puoli, mutta 4-6 siis kokonaismääränä on etenkin tier 10:llä melko lailla vakio.
 

Undrafted

Jäsen
Viikonloppuna tuli eka tier ysin vaunu, kun STRV K-tehtävä pääsi maaliin. Eka kehitetty tier ysi pitäisi olla ensi viikolla käytössä tai ehkä jo viikonloppuna, jos jaksaa keskittyä Panther kakkosen ohjaamiseen.

Kun 2-4 kanssapelaajan kanssa saa yhteistyön toimimaan, niin peli on oikein nautinnolinen. Kun kanssapelaajat levähtävät varpusparvena joka suuntaan vihun teurastettavaksi on vitsit vähissä. Oma voittoprosentti kaipaa petraudta ja varsinkin selviytymisprosentti on heikko.
 

Undrafted

Jäsen
Pc-versio lienee erilainen miehistöjen osalta, mutta voivatko cross-formissa olla samoissa taistoissa? Osalla pelaajista n pelinäyttö symboli nimensä edessä. Cross-playformin luulisi ainekin viittaavan ps vs. xbox pelaajiin konsoliversiossa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pc-versio lienee erilainen miehistöjen osalta, mutta voivatko cross-formissa olla samoissa taistoissa? Osalla pelaajista n pelinäyttö symboli nimensä edessä. Cross-playformin luulisi ainekin viittaavan ps vs. xbox pelaajiin konsoliversiossa.
Ei voi. Ovat ihan eri pelejä - pc vs konsolit.
 

Undrafted

Jäsen
Mikähän tuon ikonin takan sitten on. Ajattelin josko pc:llä voisi valita pelaako oikeaa peliä vai konsoli-versiota. Botiksikin jo noita epäilin, mutta platoonoissakin noita näkee,
 

Turmio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings
Onhan tätä tullut läiskittyä ihan Open Betasta saakka enemmän ja vähemmän aktiivisesti.

Reilu 4500 taistelua takana.
pari t10 vaunua IS-7 ja Objekt 430u
T9 4kpl.
t8 sitten onko jo useampi.

Ihan hauskaa ajanvietettä. Välillä tuppaa hermot menemään, jos vaikka 5 matsia putkeen oma joukkue näyttää lähinnä bottiarmeijalta.
Toisinaan taas nuo t10 taistelut tarjoavat viihdettä koko rahalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös