Nyt kun on vähän enemmän kokemusta noista uusista kartoista, niin vituiksihan tuo kokonaisuutena taas meni:
Abbey - jo ennestään ihan paska mappi, joka nyt pilattiin lopullisesti kun keskustan "luostariin" jätettiin vain yksi sisäänkäynti ja se tehtiin sitä myöten sellaiseksi kuolemanloukuksi, ettei siellä voi pelata. Myöskään rantatielle tuolta ei enää ammuta. Jäljelle jäi vain kaksi heviränniä, jonne kumpaankin on vielä artyn ihan naurettavan helppoa ampua - vitun siistiä.
Cliff - kosmeettisia muutoksia, lähinnä jotkut puskat jopa toimii nyt toisin kuin ennen. Mappi on ihan ok pelata, idiootit pelaajat vain pilaavat sen pelaamalla vain 1-2 linjaa.
Ensk - kosmeettisia muutoksia. Edelleen liian pieni isoille tiereille, hyvä mappi vain kovapeltisille.
Fiery Salient / Prokohorovka - samoin lähinnä kosmeettisia muutoksia. Yksi parhaita mappeja, jos vain artyja ei olisi, niiden kanssa melkoista paskaa.
Fishermans Bay - muutettu pelin kannalta huomattavasti tyhmemmäksi, mutta damagen farmaaminen on nyt helppoa. Käytännössä koko kaupungin puoli on ihan turha, kun sieltä ei kuiteenkaan voi edetä mihinkään. Silti mappina parhaimmistoa (imo) ja kaikille luokille löytyy hyvin tilaa ja roolia.
Fjords - pilattu lopullisesti. Pitää vain toivoa että spawni on idässä, joka on selvästi parempi puoli. Oli ennestäänkin jo paska mappi, nyt vielä huonompi.
Himmelsdorf - mäki tehtiin suojatummaksi, eli ristitulen mahdolisuutta vähennettiin. Paska uudistus.
Karelia - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Lakeville - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Live Oaks - keskustan suo tehty pelattavammaksi, ihan hyvä uudistus.
Malinovka - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Mines - mäki muutettiin sitten vielä paremmaksi paikaksi, kun siellä on ramppeja joiden myötä alaspäin ampuminen on helpompaa ja nykyisin siellä on myös artysuojaa enemmän. Muuten hyvä uudistus, mutta kun pohjoispuoli voittaa mäen aina, niin pohjoisella on vielä suurempi etu kuin aiemmin. Käytännössä spawni melkein ratkaisee voittaako vai häviääkö. Ja mappi on ihan liian pieni millekään yli tier 6:n peleille. Encounter pitäisi lisäksi poistaa kartalta kokonaan, se on ihan perseestä ja pohjoiselle 95% varma voitto (helpompi reitti capille ja pääsevät vielä mäeltä suojaamaan sen helposti).
Mountain Pass - lähinnä kosmeettisia muutoksia, ei juuri vaikutusta. Etelän spawnille yritettiin näköjään tehdä myös spottimesta keskustan yli, mutta ei oikein onnistunut, pohjoisella edelleen merkittävä etu.
Murovanka - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.Eteläreunaa on vähän tasoiteltu ja muutettu, mutta todellista vaikutusta tuolla ei juurikaan ole.
Overlord - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Paris - - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta. Edelleen pelin paskin mappi.
Redshire - artysuojaa heviränniin, hyvä uudistus. Linnan aluetta myös muutettu vähän, tällä ei ole merkitystä peliin.
Ruinberg - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Serene Coast - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Siegfried Line - TD mäkeä tasattu pohjoisessa. Hyvä muutos, oli vähän turhan hyvä asema etenkin puolustuksessa.
Steppes - Koillisnurkka muokattu ihan uusiksi ja hyvä niin. Nyt siellä on mahdollisuus edes vähän puolustaa, jos vihu vyöryy itää pitkin.
Tundra - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta. Edelleen paska kartta.
Westfield - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Arctic Region - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Erlenberg - pilattu täysin. Pohjoispuolelta ei voi enää mennä länteen ja etelästä ei voi enää mennä itään... Keskusta on nyt todella suojattu, en ole vielä päättänyt onko se hyvä vai huono homma (ainakin sieltä on hyvä farmata damagea, mutta pelin kannalta ehkä huono juttu kuitenkin).
Airfield - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
El Halluf - hevikulmassa enenmmän artysuojaa, periaatteessa ihan hyvä muutos, mutta todellinen vaikutus melko pieni.
Sand River - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Nähdäkseni seuraavat mapit on poistettu kierrosta (tai ei ainakaan ole osunut kohdalle), osa toki vain toistaiseksi:
Highway - typerä kartta, hyvä jos lähti (ilmeisesti muokkauksessa)
Pilsen - en jää kaipaamaan (pitäisi olla kierrossa, mutta ei ole osunut kohdalle kertaakaan noin 200 pelin aikana)
Stalingrad - ja toinen kaupunkikartta jota kukaan ei jää kaipaamaan, parempi kuin Pilsen kuitenkin
Swamp - ei saatu edes muokkauksella oikein toimimaan, joten poisto oli ihan oikea ratkaisu, vaikka itse tykkäsin tästä kartasta. Pelaajien tyhmyys teki vaan tästä huonon kartan.
Kharkov- ja taas yksi paska kaupunkikartta, jota kukaan ei kaipaa (ilmeisesti muokkauksessa)
Sacred Valley - ollut hölmö kartta alusta asti, eikä muokkauskaan tätä pelastanut, tervemenoa
Windstrom - tai yleisesti Shitstorm, yksi surkeimpia tekeleitä, roskakori on ihan ansaittu paikka
Uutena karttana tullut Glacier ei varsinaisesti hurraa huutoja herätä, mutta on silti ihan keskitasoa. Keskusta on liian dominoiva paikka ja itäsivun "metsärännitie" viritys on vaan hölmö.
Abbey - jo ennestään ihan paska mappi, joka nyt pilattiin lopullisesti kun keskustan "luostariin" jätettiin vain yksi sisäänkäynti ja se tehtiin sitä myöten sellaiseksi kuolemanloukuksi, ettei siellä voi pelata. Myöskään rantatielle tuolta ei enää ammuta. Jäljelle jäi vain kaksi heviränniä, jonne kumpaankin on vielä artyn ihan naurettavan helppoa ampua - vitun siistiä.
Cliff - kosmeettisia muutoksia, lähinnä jotkut puskat jopa toimii nyt toisin kuin ennen. Mappi on ihan ok pelata, idiootit pelaajat vain pilaavat sen pelaamalla vain 1-2 linjaa.
Ensk - kosmeettisia muutoksia. Edelleen liian pieni isoille tiereille, hyvä mappi vain kovapeltisille.
Fiery Salient / Prokohorovka - samoin lähinnä kosmeettisia muutoksia. Yksi parhaita mappeja, jos vain artyja ei olisi, niiden kanssa melkoista paskaa.
Fishermans Bay - muutettu pelin kannalta huomattavasti tyhmemmäksi, mutta damagen farmaaminen on nyt helppoa. Käytännössä koko kaupungin puoli on ihan turha, kun sieltä ei kuiteenkaan voi edetä mihinkään. Silti mappina parhaimmistoa (imo) ja kaikille luokille löytyy hyvin tilaa ja roolia.
Fjords - pilattu lopullisesti. Pitää vain toivoa että spawni on idässä, joka on selvästi parempi puoli. Oli ennestäänkin jo paska mappi, nyt vielä huonompi.
Himmelsdorf - mäki tehtiin suojatummaksi, eli ristitulen mahdolisuutta vähennettiin. Paska uudistus.
Karelia - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Lakeville - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Live Oaks - keskustan suo tehty pelattavammaksi, ihan hyvä uudistus.
Malinovka - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Mines - mäki muutettiin sitten vielä paremmaksi paikaksi, kun siellä on ramppeja joiden myötä alaspäin ampuminen on helpompaa ja nykyisin siellä on myös artysuojaa enemmän. Muuten hyvä uudistus, mutta kun pohjoispuoli voittaa mäen aina, niin pohjoisella on vielä suurempi etu kuin aiemmin. Käytännössä spawni melkein ratkaisee voittaako vai häviääkö. Ja mappi on ihan liian pieni millekään yli tier 6:n peleille. Encounter pitäisi lisäksi poistaa kartalta kokonaan, se on ihan perseestä ja pohjoiselle 95% varma voitto (helpompi reitti capille ja pääsevät vielä mäeltä suojaamaan sen helposti).
Mountain Pass - lähinnä kosmeettisia muutoksia, ei juuri vaikutusta. Etelän spawnille yritettiin näköjään tehdä myös spottimesta keskustan yli, mutta ei oikein onnistunut, pohjoisella edelleen merkittävä etu.
Murovanka - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.Eteläreunaa on vähän tasoiteltu ja muutettu, mutta todellista vaikutusta tuolla ei juurikaan ole.
Overlord - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Paris - - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta. Edelleen pelin paskin mappi.
Redshire - artysuojaa heviränniin, hyvä uudistus. Linnan aluetta myös muutettu vähän, tällä ei ole merkitystä peliin.
Ruinberg - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Serene Coast - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Siegfried Line - TD mäkeä tasattu pohjoisessa. Hyvä muutos, oli vähän turhan hyvä asema etenkin puolustuksessa.
Steppes - Koillisnurkka muokattu ihan uusiksi ja hyvä niin. Nyt siellä on mahdollisuus edes vähän puolustaa, jos vihu vyöryy itää pitkin.
Tundra - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta. Edelleen paska kartta.
Westfield - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Arctic Region - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Erlenberg - pilattu täysin. Pohjoispuolelta ei voi enää mennä länteen ja etelästä ei voi enää mennä itään... Keskusta on nyt todella suojattu, en ole vielä päättänyt onko se hyvä vai huono homma (ainakin sieltä on hyvä farmata damagea, mutta pelin kannalta ehkä huono juttu kuitenkin).
Airfield - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
El Halluf - hevikulmassa enenmmän artysuojaa, periaatteessa ihan hyvä muutos, mutta todellinen vaikutus melko pieni.
Sand River - kosmeettisia muutoksia, ei vaikutusta.
Nähdäkseni seuraavat mapit on poistettu kierrosta (tai ei ainakaan ole osunut kohdalle), osa toki vain toistaiseksi:
Highway - typerä kartta, hyvä jos lähti (ilmeisesti muokkauksessa)
Pilsen - en jää kaipaamaan (pitäisi olla kierrossa, mutta ei ole osunut kohdalle kertaakaan noin 200 pelin aikana)
Stalingrad - ja toinen kaupunkikartta jota kukaan ei jää kaipaamaan, parempi kuin Pilsen kuitenkin
Swamp - ei saatu edes muokkauksella oikein toimimaan, joten poisto oli ihan oikea ratkaisu, vaikka itse tykkäsin tästä kartasta. Pelaajien tyhmyys teki vaan tästä huonon kartan.
Kharkov- ja taas yksi paska kaupunkikartta, jota kukaan ei kaipaa (ilmeisesti muokkauksessa)
Sacred Valley - ollut hölmö kartta alusta asti, eikä muokkauskaan tätä pelastanut, tervemenoa
Windstrom - tai yleisesti Shitstorm, yksi surkeimpia tekeleitä, roskakori on ihan ansaittu paikka
Uutena karttana tullut Glacier ei varsinaisesti hurraa huutoja herätä, mutta on silti ihan keskitasoa. Keskusta on liian dominoiva paikka ja itäsivun "metsärännitie" viritys on vaan hölmö.