World of Tanks

  • 262 622
  • 2 155

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Parin kuukauden ikäinen tyttäreni vaatii myös paljon huomiotani joten en ole viittinyt tulla mukaan kun yllätys afkaamisia tulee ajoittain sekä tyttären että tämän äidin toimesta ;).

Näin aiheen ohi pitää sanoa. Ehdottomasti olet nyt äidin tukena kun lapsi on tuollainen onneton vielä. Unohdat nyt tällaiset turhat tankkipelit ja keskityt olennaiseen:) Ja onittelut lisääntymisen johdosta. Kyllä sitä vielä ehtii tämänkin pelin parissa rynniä kun mukelo on saanut elämän kokemusta ja äidin suurimmat hysteriat ovat taantuneet. Muutaman viikon kuluttua jäbä on jälleen tonteilla.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Viime viikolla sain sekä xp:t että myös creditit ISU-152:ssa täyteen ja pääsin siirtymään Obj. 704:n. Samalla siirsin ISU-152 miehistön (kolmannet skillit 25%-50%) tuohon ja SU-152 miehistön (ekat skillit ~95%) ISU-152:n. En ole varma olenko mieltynyt tähän ISU-152 -> Obj. 704 vaihtoon jopa enemmän kuin aikanaan SU-152:sta ISU-152:n jolloin BL-10 kanuuna kiilteli silmissä. Objectilla uskaltaa pelata rohkeammin kaltevan etuosan ansiosta joka kimmottaa erittäin kiitettävästi kuteja TD:ksi, useimmiten potentiaalinen otettu vahinko kohoaa reilusti yli kahden tuhannen. Lisäksi vaunulla on hauskempi pelailla muutenkin kun vastustajat eivät ole enää kaksi tasoa isompia vaan maksimissaan yhden. 85:n pelin voitto % on tasan 60%, tuhosuhde 2,07 ja keskimääräinen exp 863.

Itselläni ISU-152 on oikeastaan ensimmäinen TD, millä tosissaan tykkään pelata. Tosin kokemusta TD laitteista ei ole, kuin jenkkien linjasta protoon asti ja patonkien linjasta tappiin asti. Jostain syystä Foch 155 ei ole innostanut samalla lailla, kuin perus Foch. ISU-152:sen kohdalla BL-10 on vaan niin raaka tykki kasitasolle. Paperilla obj 704 ei vaikuta merkittävästi ISU-152:sta paremmalta, mutta ilmeisesti tulossa on miellyttävä yllätys.
 

Terry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itselläni ISU-152 on oikeastaan ensimmäinen TD, millä tosissaan tykkään pelata. Tosin kokemusta TD laitteista ei ole, kuin jenkkien linjasta protoon asti ja patonkien linjasta tappiin asti. Jostain syystä Foch 155 ei ole innostanut samalla lailla, kuin perus Foch. ISU-152:sen kohdalla BL-10 on vaan niin raaka tykki kasitasolle. Paperilla obj 704 ei vaikuta merkittävästi ISU-152:sta paremmalta, mutta ilmeisesti tulossa on miellyttävä yllätys.

Object 704 on kyllä hyvä peli, mutta todellinen palkinto odottaa kymppitierissä. Object 268 on kaikin puolin parempi kuin aiemmat. Tykki läpäisee käytännössä kaiken ja tehty damage on helposti yli 4000.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Näin aiheen ohi pitää sanoa. Ehdottomasti olet nyt äidin tukena kun lapsi on tuollainen onneton vielä. Unohdat nyt tällaiset turhat tankkipelit ja keskityt olennaiseen:) Ja onittelut lisääntymisen johdosta. Kyllä sitä vielä ehtii tämänkin pelin parissa rynniä kun mukelo on saanut elämän kokemusta ja äidin suurimmat hysteriat ovat taantuneet. Muutaman viikon kuluttua jäbä on jälleen tonteilla.

Juu kiitoksia vain! :)

Tuli tuossa juuri pelailtua obj704:llä hauska matsi Sand Riverillä: Tier 9 pöhinä ja lähdin IS8:n kanssa oikealta startilta kohtaamistaistelussa alas K sektoreita päivystämään ja tukkimaan vihollisen pääsyn lipulle. 3:sta laukauksestani 2 osui joista vain toinen oli E75:n läpäisevä. Vastassa olikin yhtäkkiä E75, M103, Leopard PT sekä KV5, jotka kaikki täräyttelivät tasaiseen tahtiin K3:n nurkilla olevilta korkeilta hiekkadyyneiltä. Otin pari kolme kovaa osumaa, ~450 kappale ja aloin perääntymään kunnes sain kulmattua itseni todella mainiosti, pojat mäeltä saivat aikaan ainoastaan telojen tiputtelua ja max. 70 damagea. Oma tiimini jyräsi kartan yläreunan aukealta toisen joukkueen täysin, joten onnistuin perääntymään turvallisesti sormet ristissä toivoen selviytymistä.

Voitto 15-2 ja statistiikka melkoisen huimaava itsellä: Otettuja osumia: 18, Läpäisyjä 10, Ei läpäisyjä 8. Potentiaalista vahinkoa otettu: 7 130. Teräsmuuri ja 897exp tuloksena, aivan käsittämätön matsi jossa viholliset käytännössä tähtäsivät joko teloihin tai tykin juureen joka on erittäin pitävä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Su-100 oli todella kova tierilleen parhaalla -122mm tykillä , itse pelasin su-152lla 122mm ap/apcr tykillä, 6.1s latausaika oli tosi kiva, isu-152 oli taas ihan ok takalinjan snipuna hyvällä miehistöllä ja täysillä camoilla, obj 704 oli jumalallinen, kaikin puolin parempi kuin isu, panssari kestää todella paljon kuhan sillä osaa mennä hull downiin obj 268 oli 704 jälkeen aikamoinen pettymys, satasen parempi avg dama ja huonommat panssarit ap kuulia vastaan, heattia kimmottaa hiukan paremmin kun spaced armoria tykin ympärillä.
noh onneksi on su-122-44 :)

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Su-100 oli todella kova tierilleen parhaalla -122mm tykillä , itse pelasin su-152lla 122mm ap/apcr tykillä, 6.1s latausaika oli tosi kiva, isu-152 oli taas ihan ok takalinjan snipuna hyvällä miehistöllä ja täysillä camoilla, obj 704 oli jumalallinen, kaikin puolin parempi kuin isu, panssari kestää todella paljon kuhan sillä osaa mennä hull downiin obj 268 oli 704 jälkeen aikamoinen pettymys, satasen parempi avg dama ja huonommat panssarit ap kuulia vastaan, heattia kimmottaa hiukan paremmin kun spaced armoria tykin ympärillä.
noh onneksi on su-122-44 :)

Samoilla linjoilla. ISU oli aikoinaan ensimmäinen "iso" td jolla pelasin ja mua jäi kaivelemaan se BL-10:n trollaaminen. Oli pelejä joissa et osunut yhtään mihinkään ja jos osuit, kimmotit. Joissain matseissa sitten taas kaikki onnistui. Nyt olen harkinnut josko tuon ostaisi takaisin ihan mielenkiinnosta. Obj 704 oli myös pienoinen pettymyt, tosin panssarointiahan tuli lisää mutta suorituskyky ei ehkä ollut niin iso kuin odotin. Tosin Su -> Isu hyppäys ehkä dramaattisuudessaan aiheutti inflaatiota odotuksissa. Obj268 paperilla läpäisee kaiken mutta pelissä tilanne on toinen. Kimmotuksia tulee ainakin ap:lla melkoisesti. En ihan tarkkaan osaa edes sanoa milloin olen tuolla viimeksi ajanut. Miehistö palvelee pääasiassa SU-100Y:ssä ja SU 122-44:ssä. Nyt vielä kun isoja td:tä seuraavassa patchissä nerffataan, en tiedä onko näillä enää isosti käyttöä. Obj268 on muuten nykyään cw:ssäkin melko harvinainen vaunu, kympin td:t ovat pääsääntöisesti Focheja,WT E-100 tai jenkkejä.

Tuo venäläisten hevien linja on mielenkiintoinen juttu. IS-4 linjasta mulla on ST-1 tallissa. KV-4 lähti heti kun mahdollista. En tykännyt vaunusta ollenkaan. ST-1 on sitten ihan hieno vekotin ja joissain kartoissa joissa pääsee hulldowniin ja käyttämään yllättävän hyvää tykin depressiota aivan pitelemätön vekotin. IS linjasta kokonaisuutena pidin kuitenkin enemmän.

Nämä eventit ovat ihan kiva lisä peliin mutta näissä on myös ikävät puolensa. Nyt peleissä näkee niitä jotka passailevat takana ryöstämässä tappoja. Kyttäävät siis vain jämiä mitä jäljelle jätetään eikä aikomustakaan ole haastaa vihuja.

Eilen vedettiin illan päätteeksi klaanikavereitten kanssa osastoa E-25:lla ja olihan hauskoja matseja. Kolmisteen noilla vaunuilla saa hurjaa jälkeä ja käytännössä ratkottua pelejä. Yksi kasitierin matsi jäi noin 0,5 sekunnin päähän crusial contributionista kun tämmöinen basecamppaaja vei 12. tapon joka jo oli meidän piirittämä sakujen Sturer Emil ja ampui omasta basesta viimeiset 20 hipaa pois. Jälki oli tosissaan todella murhaavaa ja kaikki 7 matsia puhtaita voittoja.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Eilen oli ihan järkyttävä päivä, käytännössä kaikki alemman tierin matsit meni kohtuu vituiksi ja tulin oneshotatuksi useamman kerran. Lisäksi etenkin kutostierin MM oli jotain ihan shaibaa, vissiin kolmesti toptierinä ja sitten toistakymmentä kertaa kasien jaloissa pyörimässä. Tämä näkyy kyllä myös tilastoissa karusti. No päivän parhaat pelit osuivat kuitenkin noihin kasitierin matseihin ja näistä etenkin Tundralla pelattu jäi kyllä hyvin mieleen. Siinä joella aluksi yksin kolmea vihun TD:tä vastaan, tosin ensimmäiset kaksi kutia pääsin ampumaan huomaamatta ja lopulta ne makasivat kaikki palasina joessa (Jagdpantheriin sain apuja, mutta tappo tuli itselle). Omasta vaunusta meni telat kerran ja yksi kuti läpi noin 160 hp. Lopussa vielä löysin vihun kenttätykin ja sain siitä neljännen tapon, reilu 2k damaa ja 1k expaa, kelpasi kyllä muuten surkeaan päivään.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Neukkujen KV-linjan päässä oleva IS-4 on todella hyvä sidescrapingissä ja tätä kautta todella hyvä ottamaan vastaan painetta. IS-4 ei vaadi kovin kummoista nyppylää tai tankin raatoa, että tankin saa sellaiseen asemaan, että kymppitason TD:den kuulat vain kimpoilevat. Heikkoutena etupanssari on todella heikko ja tornin katto on heikko. Eli vastustajaa ei pidä päästää tulemaan ihan kasvoille. Kuten ST-I:n kohdalla myös IS-4:lla reverse sidescrapping on ihan hyvä vaihtoehto tankkia kulmailtaessa. Kokonaisuutena linjaa arvioitaessa IS-4:sen sijaan ST-I sopisi paljon paremmin pienillä muutoksilla linjan kymppitason tankiksi.

Kutos tierin junnu pantherin jälkeen innostuin hankkimaan Panther II:sen. Alkuraapaisun jälkeen kakkos pantteri tuntuu ihan miellyttävältä hevin ja medikan välimuodolta. Oikeastaan kakkospantteri muistuttaa aika paljon seiskatason tigeriä. Kakkos pantteri ei ole mitenkään erityisen nopea tai kummoisesti panssaroitu, mutta pitkä 88 mm on yllättävän hyvä vielä kasitasolla. Tigeristä tuttu hyvä tykki yhdistettynä hyvää gun depeen tekee kakkospantterista ainakin allekirjoittaneen kirjoissa paremman verrattuna aikaisempiin omiin kasitason medikoihin (WZ-132, T69 ja T-44).
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se vaan mahtava peli. :o

Tänään ace tanker vk 30.02 Dlla, sitten paria tuntia myöhemmin eka e25lla tasapeli matsista ja heti perään panther m10lla. :)
e25ssa ekat skillit vasta 95% mutta varmasti peto täysillä camoilla ja lampulla. :)
2 x second classia tuli myös tänään sekä third class myös, nuo semmosilla vaunuilla joiden grindia vasta aloitan, conqueror odottaa että saan krediittejä riittävästi sen ostoon ja e75 onkin jo työn alla.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Miten hemmetin huonosti sitä on tullut pelattua ekat 2000 peliä WOTia?

Katselin tilastoja ja viimeisten 1000 pelin tulokseni ovat:
EF: 1391
WN8: 1478
Win%: 52%

Silti kokonaistilastoissa voittoprosentti ei ole vieläkään ylittänyt 50:n haamurajaa, Effi on 1260 ja WN 1300:ssa. Ja kun pelejä on takana jo 3700, on muutosten tapahtuminen noissa jo ihan piiiiiiiirun hidasta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Miten hemmetin huonosti sitä on tullut pelattua ekat 2000 peliä WOTia?

Katselin tilastoja ja viimeisten 1000 pelin tulokseni ovat:
EF: 1391
WN8: 1478
Win%: 52%

Silti kokonaistilastoissa voittoprosentti ei ole vieläkään ylittänyt 50:n haamurajaa, Effi on 1260 ja WN 1300:ssa. Ja kun pelejä on takana jo 3700, on muutosten tapahtuminen noissa jo ihan piiiiiiiirun hidasta.

Itse katsoin omasta historiasta että ihan alussa parin ekan kuukauden aikana omat wn:t pyöri tasolla 200-300, josta ne kohtuu nopeasti nousivat tasolle 1000-1100. Viime ajat ne on olleet tasoa ~1300. Olen huomannut että jos keskittyisi vain ajamaan parhailla vaunuilla (Hellcat, T40, Nashorn) niin statsit olisivat paljon korkeammatkin.

Omissa statseissa ihmetyttää se että wn8 menee aika eri polkua kuin wn7 tai Noobmeterin performance rating, vaikka niiden pitäisi mennä suunnilleen samalla tasolla. wn8 ja PR pohjautuu molemmat vaunukohtaisiin odotusarvoihin, mutta jostain syystä minulla PR näyttää paljon positiivisimpia numeroita kuin wn8. Toisaalta, niin kauan kun pelissä kehittyy niin statsitkin kehittyy, ja jos pelkkiä statseja haluaisi, niin uudella nikillä tili auki ja pikagrindaus T1 -> Hellcat ja sealclubbingia loppuelämä.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omissa statseissa ihmetyttää se että wn8 menee aika eri polkua kuin wn7 tai Noobmeterin performance rating, vaikka niiden pitäisi mennä suunnilleen samalla tasolla. wn8 ja PR pohjautuu molemmat vaunukohtaisiin odotusarvoihin, mutta jostain syystä minulla PR näyttää paljon positiivisimpia numeroita kuin wn8. Toisaalta, niin kauan kun pelissä kehittyy niin statsitkin kehittyy, ja jos pelkkiä statseja haluaisi, niin uudella nikillä tili auki ja pikagrindaus T1 -> Hellcat ja sealclubbingia loppuelämä.

Jeps, näitähän näkee nykyään melko paljon ja tästä taidettiin jutellakin, statsihuoraajia siis.

Se, että alkupäässä menee homma opetteluun kuuluu kuvaan ja tottahan tuo on, että vaikea linjaa on enää muuttaa kun pelejä alkaa olla taskussa paljon. Oma Wn nousee pikkuhiljaa ja ajoista kun näitä olen seurannut, on noustu tasaisen varmasti ja hitaasti ylöspäin. Joka statsit sieltä nousee ja kyllä se voitto% sieltä myös nousee kun muistatte pelata osastoja ja olla tessussa/Mumblessa jotta saatte koordinoitua hommaa.

Eilen oli jännä ilta, OM:n modi antoi päivän Wn:n päätösarvoksi ~2000. Noobmeter antaa nyt Performance Ratingiksi 1926 ja Wn8 2342. Effi on vain 1234 mutta nämä muut arvot ovat mielestäni tärkeämpiä kun lippujen haltuunotto ei kuulu harrastamaani toimintaan. Tuohon mahtui eilen muutama melko hieno otos, kasitierissä Nashornilla 4,5k damaa 8 tierin matsissa ja yksin lopussa IS-3:sta ja T-43:sta vastaan ja voitto tiputtamalla molemmat, ST-1:llä ykköstykki kympin matsissa ja joitain muitakin oikein namuja matseja. Hetken alkoi jo viime viikolla koko homma tympimään kun mm potki pahasti ja pelit meni päin seiniä, nyt taas jaksaa kun sai vähän pinnisteltyä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toisaalta, niin kauan kun pelissä kehittyy niin statsitkin kehittyy, ja jos pelkkiä statseja haluaisi, niin uudella nikillä tili auki ja pikagrindaus T1 -> Hellcat ja sealclubbingia loppuelämä.

Kuullostaa kyllä kunnon statpadderille liian rankalta grindata kutos tieriin. Helcatillahan saattaa joutua kasin peliin, joten paras suunnitelma on pysytellä T1:ssä ja hommata joku premi vaikka kasitieristä. Kumpaankin riittää näin rahaa ampuu koko ajan kultaa ja avg. tierikii on enemmän kuin yksi.

Pari uutta purkkia tuli ostettua vähän aikaa sitten, eli Centurion ja Marder 38t. Alkoi näiden hankinnan jälkeen peli-iloakin löytyä. Huikeita tankkeja tierilleen.

Centurion sopii kyllä omiin käsiin mainiosti, kova hulldownissa ja tykki menee käytännössä läpi kaikesta. Hieman niukka dpm mutta 1600-2000 saa kuitenkin pelistä toiseen tehtyä.

Marderilla taas perus 2-7:ään tapon pelejä, tosin tulee vähän sealclubbing olo kun nelosen tankilla pelaa, mutta toisaalta grindausta toi itsellekkin on. Ajattelin pelata tolla kuudennen aistin ennenkuin siirryn leivänpaahtimeen, jostain syystä ei ole kiire seuraavaan vaikka yleensä en ensimmäisten tierien snaippailusta tykkääkkään. Tykki ja nopeushan tossa on loistavia, tosin kudit meinaa melkein joka pelissä loppua.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kuullostaa kyllä kunnon statpadderille liian rankalta grindata kutos tieriin. Helcatillahan saattaa joutua kasin peliin, joten paras suunnitelma on pysytellä T1:ssä ja hommata joku premi vaikka kasitieristä. Kumpaankin riittää näin rahaa ampuu koko ajan kultaa ja avg. tierikii on enemmän kuin yksi.

Sen verran tulee rankkea alatiereillä pelaamisesta näissä statsialgoritmeissa että veikkaisin että paras statspadding tapahtunee tasoilla 4-6, ja nimenomaan jenkkitd vaunuilla, joiden viewrangen avulla saa spottidamaa ja spottauksia kaatamalla. Lisäksi tuo sarja T40->Wolverine/T49->Hellcat sisältää oikeastaan pelin pahimmat (siis parhaimmat) OP tankit, jotka ovat statspaddingin ydin. Lisäksi kutosen tankit törmäävät harvemmin matseihin missä vastapuolella koko jengillä on wn:t yli tonnin. Kasin premeillä näin jo alkaa käymään.

Omien statsien perusteella sanoisin että T40 on pelin pahin OP vaunu. OP siis tarkoittaa overpowered, elikkä vaunua joka on liian kova tasolleen. Olen käytännössä vetänyt vain randomia sillä, WR on 61%, kill/death ja dama-ratio molemmat ~3. Matseja on luokkaa 260 kpl, joten ihan pelkän MM:n piikkiin ei statsit mee. Tuo 61% riittää hikisesti noobmeterin käyttäjien joukossa parempaan puoliskoon voittoprosentissa, mikä sekin kertoo vaunun kovuudesta.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viikonloppuna tuli tallissa hieman muutoksia. Tämä rahaeventti oli sinällään hyvä, sillä rahaa tuli kerättyä ihan mukavasti ja sain tallista hävitettyä pari ysiä ja tilalle pari uutta kymppiä. T54E1 lähti ensimmäisenä, todella ikävä vaunu pelata, huono pene ja vaunu kun ei kestä mitään. Muutaman kelpo matsin vaunulla sain mutta pääsääntöisesti heikkoa pelaamista. Ei sopinut käteen ollenkaan. WT auf IV oli ihan hieno vaunu, parempaa 150 millistä en avannut koskaan ja 128 millisellä homma toimi ihan hienosti. Hyvä tarkkuus ja penekin ok. Huonona puolena panssaroinnin puute ja tykin depression puute. Ajamalla vaunun perä edellä mäkeen, sai jonkin verran ammuttua alaspäin ja näin pääsi ampumaan jonkin verran paremmin ja nopeasti ajettua etuperin suojaan. Tykkäsin kuitenkin kaiken kaikkiaan vaunusta mutta myyntiin meni.

Uusina tier 10 kärryinä ostin T57 Heavyn ja WT E100:n. T57:lla ajoin pari matsia ja ihan mukavalle vaikuttaa. Rullassa on potkua kivasti ja ihan ketterä vaunu. Pelityyli on aika pitkälti samaa mitä aiemmissakin ja vaatii kyllä harjoittelua. WT taas on 128 millisellä todella peto. Kuusi kutia Jagdtigerin tykillä rullassa tekee hienoa jälkeä. Neljä matsia pelasin eilen, yksi tasuri ja kolme tappiota. Tulos oli huono mutta itse suoritin mielestäni ihan ok, huonoimmassa 3200 damaa, parhaassa +6000 mutta kun oma tiimi perseilee niin ei auta. Täytyy testata tätä vielä osastossa mutta ensivaikutelma oli hieno.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
WT taas on 128 millisellä todella peto. Kuusi kutia Jagdtigerin tykillä rullassa tekee hienoa jälkeä. Neljä matsia pelasin eilen, yksi tasuri ja kolme tappiota. Tulos oli huono mutta itse suoritin mielestäni ihan ok, huonoimmassa 3200 damaa, parhaassa +6000 mutta kun oma tiimi perseilee niin ei auta. Täytyy testata tätä vielä osastossa mutta ensivaikutelma oli hieno.

Ite päätin että sakujen eka TD-linja saa jäädä JP II:seen. Ostin sen seiskan uuden linjan TD:n ja ajattelin grindata sen kymppiin saakka. Samoin ostin viimeinkin T25/2 ja ajattelin grindata myös sen linjan kymppiin saakka. Jenkeissähän saa kasissa vaihtaa linjoja uudestaan, mutta siinä joutuu sitten tuplaamaan kasin toisin kuin vitosesta kutoseen siirryttäessä. Joten auki on, onko maalina E3 vai E4, mutta aattelin vetää suoraan linjan loppuun.

Siinä sakussa on mielenkiintosta että tykki taipuu todella alas, käytännössä voit ampua jyrkänteellä sellaisille alueille mitkä on muille vaunuille katvealuetta. Muuten se on pikkuisen tuskainen vehje, ja vaatii toimivaa spottausta. T25/2 ei ole ollut läheskään niin kamala vehje kuin puhutaan, tykki on toki aika surkea ysin matseihin ja nopeus Hellcatin jälkeen aika pettymys, mutta toisaalta Hellcatin nopeus on nimenoman siirtymänopeutta asemasta toiseen, itse taistelussa tuo nopeusero on merkityksetön.

Kolmas nyt grindauksessa oleva linja on britti-lightien kautta Bishopiin ja siitä FV304. Valentine on nyt meneillään. Brittitankit noin yleensä on aika erilaisia verrattuna sakuihin, jenkkeihin tai venäläisiin. Hitaita ja tykit kovin erilaisia, toisaalta sitten panssarointia löytyy, ja top tiereinä hauskoja vehkeitä.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Täällä on oikeastaan neljä linjaa joita grindaillaan vähän enemmän. Päällimmäisenä tuo venäläisten raskas linja, jossa olen pisimmällä (7 tier) ja siellä on nyt lähinnä tarkoitus saada tuo KV-3 jotenkin toimivaksi oman tierin matseihin (eli parempi tykki tarvitaan), melko tuskaista vaan on, mutta kyllä se siitä pikku hiljaa. Statsit tuossa ottaa kyllä hittiä kivasti, mutta so what. Muut linjat joita pikkuhiljaa edetään on:
-jenkkien TD linja kohti Hellcattia, loppuviikosta on varmaan T-49 tallissa, kun tuo M8A1 on nyt siinä kunnossa ettei tarvi kuin pelailla menemään.
-jenkkien linja kohti hevejä, tällä hetkellä menossa "ihana" M3 Lee, joka on omalle tierilleenkin ihan paska. Tässä yritetään vaan mahdollisimman nopeasti siirtyä T1 Heavyyn.
- ranskalaisten hevi linja, menossa nyt B1, joka tuntuu yllättävänkin hyvälle vaunulle, jos toptieriksi pääsee. Hidashan se on kuin mikä, mutta keulapanssari riittää tuolle tasolle hyvin ja tykki on nopea.

Muista linjoista pelaillaan lähinnä tuplat pois. Tuota tier kutosen T-150:stä tulee pelattua paljon, kun sillä on oppinut nyt kohtuullisesti pelaamaan ja miehistökin on hyvällä tasolla, niin se on hauska laite, joskin vähän hidas. Tuli grindauksen helpottamiseksi hankittua ihan premitilikin.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Julli: Se sakujen ykköslinja on JPII:n jäkeenkin ihan hyvä. JT on omasta mielestä ihan hieno vekotin tykkinsä ansiosta ja tietty JgPzE-100 sitten hurjan lämänsä kanssa on ihan hauska. Sturer Emil ei ollut oikein omaan makuun ja oikeastaan poikkeaa muista linjan vaunuista. Depressio on huikea ja oikeastaan vaunu on doupattu Dicker Max ominaisuuksiltaan.

Brittiartyistä jätin FV304:n talliin. Se on niin huikea vekotin ja ihan pirun hauska pelata. Kantomatka on tosin lyhyt ja pelityyli vaatii aggressiivisuutta mutta hauskaa on ampua vihuja jotka luulevat olevansa talojen takana piilossa :)

Jenkkien Td-linjassa T25/2 oli melkeinpä linjan ikävin kärry. Tavallaan T28 Proto ja T28 ovat ikäviä hitautensa kanssa mutta niin eri lajin vehkeitä linjassaan. Hyvää oppia T95:ttä kohti. Nuo kasit ovat oikein hyviä vaunuja molemmat, hyvät tykit ja panssari kestää. Ainoa huoli noissa on sivustat jos ja kun randomeissa vihut pääsevät kiertämään. Osastossa toimii jos saat osastoon kavereita jotka voivat suojata sivustoja ja joihin voit luottaa.

Toistohuumori muuten toimii WOT maailmassakin ja jostain syystä naurattaa aina yhtä makeasti tämä stronk tenk juttu. Olikohan perjantaina kun kävimme keskustelun:
Pelaaja X: Is KV-1 good?
Minä: Very stronk tenk!
Oman tiimin Luchs: "It is tank, not tenk idiot"
Minä: Kv1 is stronk tenk
Luchs kaikille pelaajille: My friend says tanks tenks, which is correct?
Minä: I am not your friend and KV1 is stronk, very stronk
Luchs: Stfu idiot
Tästä tuli makeat naurut taas ja aina silloin tällöin joku tähän tenk juttuun tarttuu :)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Brittiartyistä jätin FV304:n talliin. Se on niin huikea vekotin ja ihan pirun hauska pelata. Kantomatka on tosin lyhyt ja pelityyli vaatii aggressiivisuutta mutta hauskaa on ampua vihuja jotka luulevat olevansa talojen takana piilossa :)

Lähinnä tuo päätös lopettaa JP II:seen johtuu siitä ettei ole aikaa eikä tarkoitusta vetää premitilillä, minkä vuoksi kalliin ylläpidon vaunujen määrää pitää rajoittaa. Itse tykkää JP II:sta tosi paljon, lämä ja pene on kunnossa, vauhtia piisaa kasin TD:ksi tosi hyvin (top 55km/h + hyvä kiihtyvyys/kääntyvyys), armor on muuten heikko, mutta täydessä hulldownissa aika kova.

Tuo FV304 on muuten aiheuttanut sen kuoleman itselle mitä olen pisimpään ihmetellyt. Kenttä oli Airfield, olin ruudussa B6 aivan korkean kiven takana Hellcatilla, kun yht'äkkiä vaunu räjähti, tulisuunta oli kiven yli ja ampujana FV304. En olisi ikimaailmassa uskonut että siitä tulee ammus yli, mutta tuli se vaan.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Aika moni tuntuu täälläkin suosivan TD-linjoja. Varsinkin uusin sakujen linja tuntuu olevan pelissä todella suosittu, valitettavasti. Koko lasikanuunoiden ajatus on pelin kannalta huono. Näillä vehkeillä pelin on perustuttava piilossa pysymiseen. Konseptiltaan ainakin ysitason WT mobiili tuntuu uhmaavan fysiikan lakeja. Pz4:sen alusta ei ikinä kestäisi 128 mm tykin rekyyliä. Muistaakseni esim chieftainin 120 mm tykki vaati ainakin 50 tonnin vaunun alleen. Pelityylillisesti linja on vaikea, ja hyvät TD-pelaajat loistavat näillä vehkeillä huonojen ollessa todella huonoja.

Eniten näissä camoon perustuvissa TD vehkeissä harmittaa se, että niillä on melkoisen passivoiva vaikutus matseihin. Liikkumismahdollisuudet varsinkin T10 tasolla ovat melkoisen rajattuja melkein kaikissa kentissä. Jos ei kiinnosta ottaa osumaa, etenemisen on oltava näillä vehkeillä melkoisen varovaista. Nerffiähän kymppitason TD saavat seuraavassa päivityksessä, mutta edelleenhän TD vehkeillä tulee vissiin olemaan camo-bonuksensa verrattuna heveihin ja medikoihin. Rajuiten nerffiä vissiin ottaa Foch perhe. Käytännössä Fochilla täytyy tulevaisuudessa pelata todella varovaisesti kylkien panssarin ollessa 0 mm yli 120 mm tykeille (50 mm panssari -> 40 mm, autopene yli 120mm tykeille). Eli tulevaisuudessa Foch 155 on yksi puskien takana kyttääjä lisää.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Camo bonusta tullaan pienentämään seuraavassa päivityksessä td:iltä ainakin ammuttaessa jolloin camoarvot katoavat kokonaan, näin ainakin Mighty Jinglesin pätkässä mainittiin eli puskassa istuminen tulee ainakin vähän hankalammaksi. Kuudennen aistin merkitys tulee siis vain korostumaan.

TD pelaaminen on melko suosittua ja on totta, että kyllä esim eilen näkemäni Steppesin matsi jossa vihulla oli 13 td:tä ja kaksi heviä on mm:n puolelta silkkaa kuraa. Itse olin oman puolen kolmesta hevistä yksi ja FCM:llä tier 7-8 13 td:n kohtaaminen on jossain määrin haastavaa...

Tuolla Fochien nerffillä ei sinällään ole mielestäni isoa merkitystä. Tähän asti panssarointi on jo ollut käytännössä 0 ja vaikka sivusta pois otetaankin, käytännön merkitystä sillä ei ole. Keskidama putoaa 750:n ja moottorin tehosta lähtee 200 hepoa pois. Jenkeillä damage tippuu 850 -> 750 mutta latausaika nopeutui vähän eli ei juuri merkitystä tälläkään. Periaatteessa siis ihan ok muutoksia.

WT E-100 tähtäystä nerffataan vähän, Obj268 pene saa myös keppiä mutta ei liene mitään merkitystä jos kultakudin pene tippuu 450 -> 385 tms. Joka tapauksessa jonkin sortin överipene tuo on joka tapauksessa. Vähän sama kuin jos auton huippunopeus on 340 km/h ja sitä rajoitetaan 300 km/h. Kannattaa käydä vilkaisemassa Mighty Jinglesin pätkä Youtubesta. Mielenkiinnolla odotan myös Redshiren karttamuutoksia, vaikuttivat aivan loistavilta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Saakeli kun on turhauttavaa pelata uudella IS- tankilla kun tykki on 85 millinen hernepyssy, joka ei tee vahinkoa juurikaan. Ei saa vielä kiinnitettyä 122 millistä kun tykkitorni on mopedi. Kokemusta kertyy aivan saakelin hitaasti kun hävittyjä taistoja tulee nyt lähes joka kerta. Pelivireys on kärsinyt tästä eikä vaan kykene olemaan kärsivällinen pelikentällä. Pöljät ja hätäiset ratkaisut päätyvät kuolemaan. Ehkäpä pieni tauko pelissä tekisi terää.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
ranskalaisten hevi linja, menossa nyt B1, joka tuntuu yllättävänkin hyvälle vaunulle, jos toptieriksi pääsee. Hidashan se on kuin mikä, mutta keulapanssari riittää tuolle tasolle hyvin ja tykki on nopea.

Eilen olin tuota mieltä ja tänään sanon, että tuo on ihan paska vaunu, ainakin heti jos mukana on yhtään vitostierin vehkeitä. KV-1:stä tuolla ei ammu vissiin mistään päin läpi, no taakse kiertäminen tällä etanaa hitaammalla vehkeellä on sula mahdottomuus, joten en osaa tuosta sanoa. Ja vitostierin tykit kyllä ampuu tästä läpi, vaikka miten kulmaisi. Eilen olin sitten Tundralla ja ehdin justiin omalle lipulle puolustamaan (eipä tarvinnut kaukana käydä), kun KV-1 ja SU-85B tulivat läpi. Kiven taakse piiloon ja varmaan neljän AP:n jälkeen vaihdoin HE ammuksiin, että sain jotain damaa tehtyä. Onneksi nuo olivat sen verran arkoja etteivät aluksi tajunneet painaa sutena päälle, niin omat ehtivät cappaamaan ensin.

Huonosti meni eilen muutenkin, etenkin alkuillasta, myöhemmin sitten vähän paremmin. Sen tässä on huomannut, että noiden miehistöjen kouluttamiseen on pakko käyttää kultaa aluksi, muuten menee ikä ja terveys ennenkuin noista jotain käyttökelpoista saa. Ja miehistöllä on ihan älyttömän suuri vaikutus tankin suorituskykyyn. Tänään grindaan tuon T-49:n talliin ja sitä odotan kyllä suurella mielenkiinnolla, vaikuttaa oikein mukavalta vaunulta.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kommenttina vielä foch nerffiin, nykyinen 50 mm panssarihan on dingannut 120 mm kuulat panssarin ollessa äärimmäisen kulmattu (olisko joku yli 70 astetta). Heikennyksen myötä kaikki läpi vaikka sivua näkyisi yksi milli.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Aika moni tuntuu täälläkin suosivan TD-linjoja. Varsinkin uusin sakujen linja tuntuu olevan pelissä todella suosittu, valitettavasti. Koko lasikanuunoiden ajatus on pelin kannalta huono. Näillä vehkeillä pelin on perustuttava piilossa pysymiseen. Konseptiltaan ainakin ysitason WT mobiili tuntuu uhmaavan fysiikan lakeja. Pz4:sen alusta ei ikinä kestäisi 128 mm tykin rekyyliä. Muistaakseni esim chieftainin 120 mm tykki vaati ainakin 50 tonnin vaunun alleen.

Samaa mieltä tuosta lasikanuunoiden vaikutuksestaan pelin viihdyttävyyteen. Pelattavuuden kannaltahan nuo puskajussit ovat pyllystä. Niitä saisi olla maksimissaan yksi per joukkue. Jos noita on enemmän, niin koko hommassa ei ole mitään järkeä, kun kaikkien muidenkin on pakko piilotella mikäli eivät halua tulla lähes one shotatuksi. Aina vituttaa, kun vaikka IS-3n keulasta ammutaan jostain puskasta sisään kuin se olisi paperia. Miten muuten voi moottori vahingoittua keulaosumasta, mutta miehistö on kunnossa yhtä lukuunottamatta? Ei mitään järkeä.

Sen verran pitää kehua pelintekijöitä, että pelattavuuden kannalta on tietysti ihan hyvä, ettei liikaan realismiin ole sorruttu. Todellisuudessahan esim. saksalaisten 8.8 tykki mm. Tiikerissä läpäisi kaikki panssarit lähes kahden kilometrin matkalta. Shermanneja piti olla yhtä Tiikeri kohti vähintään puoli tusinaa, että edes joku niistä pääsi kiertämään selustaan ja riittävän lähelle ennen tuohoutumistaan. Pelin kannaltahan tuommoinen olisi tylsää, tai kaikki pelaisivat samoilla tankeilla. Käytännössä realistisesa pelissä yksi Tiikeri voisi jo voittaa useimmat pelit, kaksi samalla puolella olisi murhaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös