Marraskuun puolessa välissä aloin pelata tätä peliä. Nyt on reiluun puoleen vuoteen takana melkein 9000 taistelua. Tankkeja on ykköstasosta kasitasoon tallissa 37 tällä hetkellä eli on tullut ostettua ylimääräisiä tankkipaikkoja. Ranskalaisia panssarintorjuntatykkejä on seiskatasolle asti, saksalaisia vaunuja löytyy Tigeriin asti (sekä seiskatason VK 30.02D, PzV/M10 ja kasitason Löwe), saksalaista tykistöä on Hummeliin asti, brittitankkeja on Crusaderiin asti ja venäläisiä vaunuja on T-34-85 asti. Lisäksi ihan aluksi tuli ostettu muutama premium-tankki, ehkä tyhmyyksissäni. Tällä hetkellä tosin olen tyytyväinen ostoihini. Kenties ostan vielä lisää tankkipaikkoja tai sitten luovun jostain brittivaunuista, kun ne eivät miellytä minua.
Alussa tuli oltua todella noob ja chatissa haukuttiin "wallet maniksi" premium-tankkieni takia, kun käytännössä melkein kylmiltäni lähdin pelaamaan niillä.
Noob-meterin tilastot näyttivät silloin tasoa "very bad". Nyt ne ovat pikku hiljaa nousseet bad -> below average -> average. Silti tulee vielä synkkiä hetkiä, vaikka tämä onkin vain peliä. Erityisesti harmittaa, kun mokasin taistelun Tigerillä, vaikka tuhosinkin taistelussa 7 pari päivää sitten. En saanut osumaa tukikohtaa valtaavaan Stugiin. Stugin lisäksi olisi ollut vielä vastassa Black Prince, mutta tukikohta meni ja chatissa haukuttiin syystäkin noobiksi.
Liityin eilen klaaniin. Jäseniä on melkein sata. Yllätyin, kun katsoin muiden klaanilaisten tilastoja. Minun tilastoni olivat ihan kärkipäästä. Toisaalta se ei ole ihme, kun luin chatissa, että siellä pelaa 11- ja 12-vuotiaita. Mutta sinäänsä mukava klaani, kun ei pidä ottaa liikaa paineita pelaamisesta, vaikken vielä yhtään klaanitaistelua ole pelannutkaan, eikä minulla ole käsitystä, miten homma toimii. Kahden hengen osastossa olen pelannut ehkä 50 taistelua.
Toimisin varmaan toisin, jos aloittaisin pelin alusta nyt. Olen tehnyt tyhmyyksiä ja tuhlannut peliin rahaa yli 100€, mutta toisaalta nyt saa aika hyvin pisteitä kasaan eikä rahaa enää peliin kulu käytännössä ollenkaan, ellen sitten halua jossain vaiheessa ostaa uusia tallipaikkoja. Jos tätä vertaa WoW-peliin, niin käsittääkseni sekin on aika kallista pelata. Tämähän olisi ilmaista pelata, jos tyytyy kuuteen (vai seitsemään?) tallipaikkaan. Olen hidas oppimaan ja minulle peli on kuitenkin enimmäkseen vain hauskaa ajanvietettä, vaikka joka taistelussa tietenkin pyrin voittoon parhaani mukaan.