World of Tanks

  • 259 287
  • 2 155

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Laitetaas välillä jotain muutakin kuin urheilupelejä...

Eli onko palstalla lisäkseni muita WoT -pelaajia?

Itselle tuo peli kolahti jostain syystä heti ensimmäisellä kerralla, vaikka idea on varsin yksinkertainen. Varmasti johtuu myös omasta kiinnostuksestani noita tuon ajan tankkeja kohtaan.

Entä mitä löytyy tallista? Itsellä on VK4502P, sekä kaikki pikku VeeKoot, E-50 ja KV-5, sekä muutama muu panssari. Maus on jo tutkittu ja varmaan ensi viikolla pääsee sillä ajelemaan, kunhan saa miljoonat kokoon.

Ohje Mumblen asentamiseen: Linkki.
 
Viimeksi muokattu:

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Kyllä tuli väännettyä betan aikaan WoTtia, mutta sittemmin on mielenkiinnon vieneet muut pelit. Parhaimmillaan hauskaa vääntöä pienissä erissä, puuduttavimmillaan tylsää grindausta. :)
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Pelasin Neukkujen puun IS-4 asti mutta sitten vain meni hermot kun tuntuu että pelimoottori pyörittää samoja kenttiä koko ajan. Myös pelin tykistö on mielestäni aika syvältä perseestä. C'moon.... WWII ja "satelliittikuvasta" tapahtuva tähtäys??
Hyvät tankkiväännöt menevät pilalle sen takia että vastustajan jumbotykit tuhoavat isotkin vaunut parilla laukauksella. Myös spottaus systeemi vaatisi mielestäni parannusta. Ne punaiset ääriviivat pitäisi ottaa kokonaan pois ja spottaaminen tulisi tapahtua niinkuin oikeastikin, jos vaunusta näkyy vain osa tornia pensaan suojassa, niin näin sen kuuluisi olla myös pelissä. Spottaamisen pitäisi perustua puiden kaatumisiin, pakokaasuihin, liikkeeseen ...jne.

Myös jatkuva rahastus alkoi tökkimään, aika kalliiksi tulee noin simppeli peli jos meinaa premiumilla pelailla.

..ei siinä, on sen pelin kanssa ollut hyviäkin hetkiä. Tuli vain tunnit täyteen.
 

Kiez82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp,Jokerit,Anaheim,Minnesota
Ilmaiseksi peliksi aivan loistavaa kamaa, tosin vasta muutamia matseja tullu pelailtua, lähinnä vielä Tier2 ja Tier3 tason tankeilla ja mielenkiintoisemmaksi menee koko ajan, mitä isompia tankkeja saa hankittua.
Parannettavaa voisi ainakin tuohon kavereiden kanssa pelaamiseen tulla. Nyt ilman premium-tiliä vain 2 pääsee samalle serverille ja 3 jos on premium-tili. Joku 5-6kpl tuohon olisi sopiva määrä. Vaikka sitten sen premiumin avulla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Löytyy.. Vastataan nyt tähän ketjuun kun oli tuossa toisessa tänne linkattu. Aivan mahtava peli varsinkin kun pelaa klaanissa ja pelataan "ääniohjattuna", jolloin puolalaiset eivät ole sotkemassa kuvioita :).

Neljä kymppitieriä löytyy tallista: E-100, IS-4, "bätmän" ja t-62A. Jaggitiikeri siinä kunnossa että kohta myös JP E-100. Tankkeja taitaa olla nyt sellaiset 16. 8 tieriä tai isompia suurin osa. Toki klassinen tiikeri pitää olla tallissa.

Lähinnä pelaan tolla t-62A:lla ja taustalla soi Within Temptationin faster.. faster :). Pelin toiseksi paras tankki tekemään damagea minuutissa. Vermeinä tossa nopeutettu lataaja, pystyvakaaja ja nopeutettu tykin moottori. Ei ammu oikeastaan koskaan ohi ja "kultakudit" vakiona, joten läpäisee aina.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minäkin olen WoTtia taas monen kuukauden tauon jälkeen pelannut jonkin aikaa. Uusia tankkeja on ELC AMX (Aivan kurko), VK2801, AMX 13 75. KV1S:n hommasin 6 tierin tankkikomppanioita varten. Maussia en ole vieläkään ostanut, koska en enää laita rahaa tuohon peliin ja näin ollen pelissä olevaa rahaa kertyy todella hitaasti ilman premiumia.

Jos täällä joskus on halukkaita 6 tierin tankkikomppaniaan, niin laittakaa tähän ketjuun viestiä. Mulla on muutama kaveri ennestään, jotka tuota pelaa. Jos saataisiin täysi miehistö ilman randomeita, niin aina parempi.

Voitto tarkoituksena, mutta hauskanpito pääasiana. Ei siis mitään hampaat irvessä meininkiä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Maussia en ole vieläkään ostanut, koska en enää laita rahaa tuohon peliin ja näin ollen pelissä olevaa rahaa kertyy todella hitaasti ilman premiumia.
Maussia ei kannata ostaa, jos pelaa vai randomeja. Suht hyödytön vekotin niissä, mutta klaanisodissa joissa pelataan järjestelmällisesti erittäin hyvä puolustustankki varsinkin jos pistää kultaa piippuun. Sama koskee tuota E-100:stakin. Kaikki haluaa randomeissa tappaa ne ja kukaan oma ei kuitenkaan tue. 62:lla pyöritellyt noita miten haluaaa(tosin sillä pyörittää kaikki 10 tierin hevit).IS7/4 tai joku jenkki kymppi noihin randomeihin.

Voisin kyllä tulla 6 tierin komppaan, vaikka vaunua ei ole tuohon(kun kerran kaupasta niitä saa:). Tosin meillä iltasella sen verran aktiivista toimintaa, että ainoastaan viikonloppu taitaa käydä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
62:lla pyöritellyt noita miten haluaaa(tosin sillä pyörittää kaikki 10 tierin hevit).IS7/4 tai joku jenkki kymppi noihin randomeihin.

Voisin kyllä tulla 6 tierin komppaan, vaikka vaunua ei ole tuohon(kun kerran kaupasta niitä saa:). Tosin meillä iltasella sen verran aktiivista toimintaa, että ainoastaan viikonloppu taitaa käydä.

Mulla vuorotyö, niin parhaiten sopii usein päivällä/viikonloppuna minulle myös. Pistänpä viestiä tähän ketjuun, kun seuraavan kerran on komppania tiedossa.

Liikkuvuus ja suht tehokas tykki ratkaisee paljon tuossa pelissä. ELC AMXllä yhdessä taistelussa tuhosin Batchat artyn, JgPzE100:n ja Jagdtigerin. Kaikki tuhosin käytännössä yksin. JgPzE100:ssa oli E75 vähän aikaa tukena, mutta sen tuhouduttua JgPzE100:ssa oli vielä kuitenkin 40% HP:tä jäljellä. Kommenteista päätellen harvinaisen turhauttavaa oli TD -kuskeista yrittää kääntää piippua minun suuntaan. Ymmärrettävästi. Perän kautta kierto ja kylkeen kiinni.

Tosin tuo huvi on kohta osin historiaa, kun seuraavan päivityksen mukana tulee uudet fysiikat jossa raskaalla TD:llä pystyy siirtämään kevyttä tankkia jos yrittää kylkeen päästä kiinni.

Kyllä noiden tuhoamista tosin auttoi vastapuolen huono tiimipeli, jossa TD:tä ei ollut eikä tullut tukemaan yhtään tankkia.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tigerillä tuli tuossa just hieno peli 1244 expaa normina. Ihmetyttää ettei täällä ole peli saanut suurempaa suosiota, kun noita suomalaisia klaaneja on ilmestynyt kuin sieniä sateella.

Nimimerkillä vaatimattomasti 9 X tieriä tallissa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tällä pelillä on aivan pirusti suomalaisia pelaajia, pelkästään parolassa panssarimuseossa miitissä oli useampi sata suomalaista. Klaanissa jossa pelaan on noin 200 pelaajaa ja jokainen supisuomalainen, murobbs foorumin world of tanks ketju on erittäin aktiivinen joten suosittelen sitä lukemaan, myös paljon taktiikkavinkkejä yms uusille pelaajille.

FTC - finnish tanks clan, noin 500 suomalaista pelaajaa.
muropanssarit, noin 200 pelaajaa,
efe ja sen alaosastot 200 pelaajaa
aseet, noin 300 pelaajaa.

Lisäksi on todella monta suomalaista joita en nyt tässä jaksa mainita, google kertoo lisää.

iso_karhu - muropanssarit osasto 2 komentaja.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Itsekin on tullut hakattua wottia reilut neljä tuhatta matsia. Koukuttava peli konsanaan. Voisin peesata nimimerkki L4E:tä ja yhtyä ihmettelemään, ettei peli ole synnyttänyt täällä oikein minkäänlaista keskustelua. Itse olen pelaillu pelkästään randomeita, mutta kontrolloidumpi ja järkevämpi pelaaminen kiinnostaisi. Tosin ylimääräistä aikaa ei hirveästi ole.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itselläni vähän reilu 2000 matsia takana ja nykyään tulee silloin tällöin muutama peli vedeltyä. Enää en jaksa montaa linjaa vedellä, vaan pelaan vain sakujen heavy linjaa, jossa Tiger II menossa ja E-75 vielä 90k xp + creditit matkaa. Nimimerkki sama kuin täällä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse olen WoTin satunnainen pelaaja. Yleensä innostumme jossain kaveriporukan laneissa pelaamaan tuntikausia WoTia. Yksikseni en oikein jaksa tätä peliä kovin pitkään pelata. Pienessä porukassa, mikit jokaisella niin heti tuntuu peli fiksummalta. Kuten vähän jokaisessa Co-op tai multiplayer pelissä. Olisiko kellään JA:n WoTin pelaajalla innostusta luoda Osasto Jatkoaikaa WoTiin?

-Tinke
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Hortensius ilmoittautuu

Onhan tuota tullut pelailtua miltei päivittäin. Sakujen vehkeillä kurvailen. Panther ja Tiger ovat kovassa käytössä. Panther II seuraavana kiikarissa, miljoona tosin vielä puuttuu kassasta.Tuo Panther on kyllä mukava laite, nopea ja tarkka tappokone. Suurin suosikkini on kuitenkin VK 3601 H -vaunu, jolla olen eniten ajellut. Pantterilla tulee tosin nykyisin eniten krediittiä, joten keskityn nyt siihen. Moikataan kun nähdään, nimi on tossa otsikossa.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuota itsekin tullut ajeltua reilu parituhatta matsia. Hauskaa ajanvietettä on, vaikka välillä tuntuu, että osa kanssapelaajista istuu sen taktisen silmänsä päällä. No, kun ei ota liian vakavasti, niin ei ala liikaa harmittamaankaan. Tällä hetkellä suurin osa peleistä menee saksalaisilla kevyillä, sekä saksalaisilla, että ranskalaisilla telatykeillä. Toki muitakin vehkeitä tallista löytyy ja niillä on kiva hakea vaihtelua. Jos joku haluaa peliseuraa, niin iltaisin klo 21:n jälkeen olen yleensä linjoilla. Ottakaa yhteyttä, nimimerkki pelissä on LJA25. Mitä Jatkoajan omaan osastoon tulee, niin miksi sitä ei voisi semmoiseenkin osallistua. Mulla tosin ei ole pelata kuin iltaisin aina pari tuntia kerrallaan, eikä sitäkään aina joka päivä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Saisin parin päivän päästä kaverilta Mumble-serverin käyttööni jos WoTin peluu isommalla porukalla kiinnostaisi. Itse olen WoTin satunnainen pelaaja (488 pelattua peliä) joten mikään vakavahenkinen WoTin pelaaminen ei kiinnosta mutta olisihan se mielenkiintoista pelata muiden Jatkoaikalaisten kanssa samassa porukassa.


Mumble – Wikipedia


-Tinke
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Iso_karhuhan selvästi komentajana ilmaisi halukkuutensa johtaa jatkiksen wot komppaa ;). Ei muuta kuin komppa pystyyn .. luulisi että viikonloppuna löytyisi jengiä että komppa pystyyn saataisiin.. itse ainakin mukana.

Wotin oma "voisetsätti" on tosiaan peruusta, mutta silläkin toki tulee paremman puutteessa toimeen ja ei vaadi jengiltä mitään softien asennusta.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iso_karhuhan selvästi komentajana ilmaisi halukkuutensa johtaa jatkiksen wot komppaa ;). Ei muuta kuin komppa pystyyn .. luulisi että viikonloppuna löytyisi jengiä että komppa pystyyn saataisiin.. itse ainakin mukana.

Wotin oma "voisetsätti" on tosiaan peruusta, mutta silläkin toki tulee paremman puutteessa toimeen ja ei vaadi jengiltä mitään softien asennusta.

Minäkin voin olla mukana, tosin vasta sunnuntaina iltasella. Viikonloppu menee sukulaisten luona kyläillessä. Saa nähdä saako täältä komppaniaa kasaan, joukkueen saattaisi saadakin. Toinen kysymys on sitten se, kuinka tasapainoinen kokoonpano syntyy. Jos vaunujen tiereissä on suuri vaihtelu, ei alemmilla purkeilla ajelevat saa kunnolla mitään aikaiseksi. Mulla on kevyitä vaunuja tiereiltä 2, 4, 5 ja 6. Medejä löytyy tierit 3 ja 5. Raskaita ei tällä hetkellä ole ollenkaan. PST-vaunuja, eli rynnäkkötykkejä on tiereiltä 3, 5 ja 6. Telatykkejä löytyy tiereiltä 4 ja 5.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mukana ollaan jos ja kun jotain Jatkoajan omaa osastoa ollaan perustamassa. Minulta löytyy Mumble serveri jos tarvetta sille löytyy. - Tinke
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoista, täältähän löytyy enemmänkin WOT pelureita. Jossain toisessa ketjussa muutama sana tästä hienosta pelistä jutusteltiinkin. Itselläni on matseja noin 11k ja tallista löytyy tieristä 2 alkaen vaunuja moneen lähtöön. BT-2 on jäänyt hauskana vaununa talliin pienemmistä. Kymppejä on T-62A,Obj 268, IS-7 ja BatChat 25. Kasin arteja on BatChat 155 ja Gw Type E. Tuolta välistä sitten löytyy komppia varten IS-3,T34,Gw Panther, Lor 150 50 kaseihin ja kutosiin KV-1S,Grille,Vk 3601H. Premejä on tallissa jokunen tekemässä rahaa ja kyllähän T34 ja FCM 50 hyviä rahavaunuja on.

Omat tilastot ovat 53% voittoprosentilla ja effit jossain 1200 huitteissa, tosin näitä vähemmän tulee seurattua. E-100 löytyi tallista ennen mutta täysin kelvottomana myin rotiskon pois. Ilman kultakuteja tykki on turhake ja pahempaa artymagneettia ei taida olla jos otetaan velipoika Maus mukaan.

Voin joskus tulla Jatkiskomppaan jos tämmöistä kasaillaan. Oman klaanin CW:t jonkin verran rajoittavat mutta kyllä varmasti joskus mukaan voi tulla.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Marraskuun puolessa välissä aloin pelata tätä peliä. Nyt on reiluun puoleen vuoteen takana melkein 9000 taistelua. Tankkeja on ykköstasosta kasitasoon tallissa 37 tällä hetkellä eli on tullut ostettua ylimääräisiä tankkipaikkoja. Ranskalaisia panssarintorjuntatykkejä on seiskatasolle asti, saksalaisia vaunuja löytyy Tigeriin asti (sekä seiskatason VK 30.02D, PzV/M10 ja kasitason Löwe), saksalaista tykistöä on Hummeliin asti, brittitankkeja on Crusaderiin asti ja venäläisiä vaunuja on T-34-85 asti. Lisäksi ihan aluksi tuli ostettu muutama premium-tankki, ehkä tyhmyyksissäni. Tällä hetkellä tosin olen tyytyväinen ostoihini. Kenties ostan vielä lisää tankkipaikkoja tai sitten luovun jostain brittivaunuista, kun ne eivät miellytä minua.

Alussa tuli oltua todella noob ja chatissa haukuttiin "wallet maniksi" premium-tankkieni takia, kun käytännössä melkein kylmiltäni lähdin pelaamaan niillä. Noob-meterin tilastot näyttivät silloin tasoa "very bad". Nyt ne ovat pikku hiljaa nousseet bad -> below average -> average. Silti tulee vielä synkkiä hetkiä, vaikka tämä onkin vain peliä. Erityisesti harmittaa, kun mokasin taistelun Tigerillä, vaikka tuhosinkin taistelussa 7 pari päivää sitten. En saanut osumaa tukikohtaa valtaavaan Stugiin. Stugin lisäksi olisi ollut vielä vastassa Black Prince, mutta tukikohta meni ja chatissa haukuttiin syystäkin noobiksi.

Liityin eilen klaaniin. Jäseniä on melkein sata. Yllätyin, kun katsoin muiden klaanilaisten tilastoja. Minun tilastoni olivat ihan kärkipäästä. Toisaalta se ei ole ihme, kun luin chatissa, että siellä pelaa 11- ja 12-vuotiaita. Mutta sinäänsä mukava klaani, kun ei pidä ottaa liikaa paineita pelaamisesta, vaikken vielä yhtään klaanitaistelua ole pelannutkaan, eikä minulla ole käsitystä, miten homma toimii. Kahden hengen osastossa olen pelannut ehkä 50 taistelua.

Toimisin varmaan toisin, jos aloittaisin pelin alusta nyt. Olen tehnyt tyhmyyksiä ja tuhlannut peliin rahaa yli 100€, mutta toisaalta nyt saa aika hyvin pisteitä kasaan eikä rahaa enää peliin kulu käytännössä ollenkaan, ellen sitten halua jossain vaiheessa ostaa uusia tallipaikkoja. Jos tätä vertaa WoW-peliin, niin käsittääkseni sekin on aika kallista pelata. Tämähän olisi ilmaista pelata, jos tyytyy kuuteen (vai seitsemään?) tallipaikkaan. Olen hidas oppimaan ja minulle peli on kuitenkin enimmäkseen vain hauskaa ajanvietettä, vaikka joka taistelussa tietenkin pyrin voittoon parhaani mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Alussa tuli oltua todella noob ja chatissa haukuttiin "wallet maniksi" premium-tankkieni takia, kun käytännössä melkein kylmiltäni lähdin pelaamaan niillä.

Tuo minua tuossa pelissä eniten kyrsii, että porukka ei käytä chattia muuhun kuin kitisemiseen. Mitä korkeampi tier, sitä pahempaa kitinä on. Koko ajan siellä on vain jotain "omg noob idiot team", jos et satu pelaaman nörttien mielen mukaan. Yleensä raportoin jokaisen vastaavanlaisen kommentin, mutta taitaa vaiva olla aika turhaa. Tosin heille on kiva sanoa että heidät on juuri raportoitu, siitäkös he aina riemastuvat :)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muro2:n on joitakin pääsyvaatimuksia ja ne löytyvät täältä:

[MURO2] MuroPanssarit II - The Cereal Killers | Clans | World of Tanks

Taitovaatimuksia ei ole ja ainakin äsken koneelta poistuessani illanviettoon niin kyseltiin komppaniaan pelaajia ja tämä muro2 varajohtajan toimesta.

Kalustovaatimukset ovat jotta mahdollista pärjätä champion luokan komppaniassa.

Klaani tarjoaa luonnollisesti oman teamspeak 3 serverin, lisäksi löytyy foorumit joissa on paljon tietoja ja hyödyllisiä vinkkejä uusille ja vanhoille pelaajille.

Jos joku nyt laittoi ehdot täyttävän hakemuksen niin tervetuloa mukaan. :)
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jeps, kyllä varmaan kaikki klaanit jotka komppia pelaavat käyttävät Teamspeak 3-servuja tai Mumblea koska se on yksinkertaisesti edellytys toimivalle pelaamiselle. Meillä on Metal-klaanissa oma TS3-servu jota käytämme osastoissa,komppamatseissa ja Clan Warsissa. Taitaa isommilla klaaneilla nuo pääsyvaatimukset olla jokseenkin samat, en katsonut Murojen pääsyvaatimuksia mutta olettaisin liikuttavan 8 tierissä vaunuissa ja 6 tierissä artyllä.

Itseäni häiritsee pelissä myös tuo iänikuinen noobittelu. Tallissa on siis vaunuja 2-10 tiereihin ja kakkosissa ei kukaan huutele yleensä mutta kun mennään 6-10 tiereihin niin yleensä siellä meteliä pitävät tällaiset 46 winraten kaikkitieturit. Eilen juuri tämmöinen tuli vastaan randomissa kun olin matkassa BatChat 155 artylla. Ruinberg oli karttana ja pikkukaupunki laidassa (ns Turku siis) oli auki ja vihun Bat Chat 25 *2 kiertävät selustaan ja tekevät kahdestaan aika nopeasti artyistä selvää. Kun latausaika on BatChat 155:ssä 67 sekuntia ja puolet jäljellä, keinot ovat melko vähissä. Kolme meidän artya meni ja kommenttia tuli välittömästä 4000 matsin 46% Löwe-kuskilta"Fkin arty noobs!!!!". Mitäpä siinä muuta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös