Robin Big Snake
Jäsen
Olli Määttä?
Ehkä.
En jaksanut itse ruveta miettimään saati selvittämään kun pääsin siitä kysymysmerkin heitolla.
Olli Määttä?
Perustelkaa Kemppaisen valinta ohi Haulan neloseen?
Haulaa olen nähnyt nyt useammassa pelissä parin kuukauden ajalta ja tuntuu luistin kulkevan todella hyvin, hyvän peruspelin lisäksi nopeudellaan pääsee melkein kerran pelissä läpiajoon ja irtoaa useampaankin otteeseen vastustajasta mikä luo yv-hyökkäyksiä.
_
Eli oma lottorivi on:
Ristolainen - Määttä
Vatanen - Lindell/Pokka
Lepistö - Hietanen
Kukkonen - Jokipakka/Salmela
Lindbohm on vielä nimi joka tulee näiden ulkopuolelta mieleen mahdollisena vaihtoehtona.
Kyllä mie Hartikaisen nostaisin mustana hevosena Euroopasta esille, mut siihe ne jääkinTähän rooliin ei Euroopasta tule mieleen oikein muita kuin Pihlström, jonka kyllä täytyy skarpata viime kevään kisojen esityksestään paljon. Parhaimmillaan pystyy pelaamaan pientä rikkovaa roolia myös World Cupissa, mutta tosiaan paljon täytyy tapahtua ennen sitä. Komarov on kovassa vireessä, eikä Korpikoski ainakaan paljoa häviä jalalla Pihlströmille, tuoden mukanaan vieläpä aikamoisen kasan lihasta.
No parikolme vuotta vielä, niin tällä hetkellä vaikuttaa siltä että koko puolustus löytyy isoihin arvokisoihin NHL:stä. 2018 Olympialaisissa saattaa jo hyvinkin olla semmoinen tilanne ja siitä se tullee jatkumaan eteenkin päin. Vuonna 2022 suomalaisia pakkeja pelannee NHL:ssä jo hyvän matkaa yli 10 kappaletta.Waqu kirjoitti:Täytyy vaan toivoa, ettei pakisto oli luokkaa:
Vatanen-Määttä
Lepistö-Hietanen
Salmela-Mäntylä
Kukkonen-Ohtamaa
Itse olisin myös tuon riskin kannalla, mutta ei ole suomella ollut tapana. Eikä se välttämättä mikään huonokaan ratkaisu ole, mutta en ymmärrä miksi pitää raijata ukkoja, jotka ei kuitenkaan pärjää.Riippuu nyt tuon pakiston suhteen, että kuinka paljon Suomi haluaa lähteä hakemaan riskejä. Nuori kokematon, mutta potentiaalisempi pakisto vs muutoma vanhempi jyrä mukaan Euroopasta, joilla pelillinen taso ei ehkä riitä kuitenkaan aivan nuorten virkaveljien tasolle. Itse olen riskin kannalla, mutta ymmärrän kyllä senkin, että kokemusta halutaan mukaan.
Itse olisin myös tuon riskin kannalla, mutta ei ole suomella ollut tapana. Eikä se välttämättä mikään huonokaan ratkaisu ole, mutta en ymmärrä miksi pitää raijata ukkoja, jotka ei kuitenkaan pärjää.
Tokikaan hirveän montaa isoa mestaruutta ei ole otettu pakistolla, jossa vanhin pelaaja on 25v. Varsin mielenkiintoinen tilanne ja onneksi nuo nuoret kerkeävät vielä vuoden kasvamaan.
Itse en kyllä ottaisi Hietasta mukaan. Vatanen on jo siellä ylivoimaa pyörittämässä ja Ristolainen, Määttä kaksikko kykenee siihen myös. Ja jos mukana on myös Lindell niin eipä jää Hietaselle ominta roolia oikein. .
Hietanen ei ole mikään Nummelin-tyyppinen hyökkäys- ja yv-spesialisti, vaan mielestäni Hietasen suurimmat vahvuudet löytyvät nimenomaan puolustuspelaamisesta, vaikka toki on myös hyökkäyssuuntaan hyvä.
1. Filppula - Koivu - Jokinen
2. Granlund - Barkov - Pulkkinen
3. Teräväinen - Lehterä - Komarov
4. Korpikoski - Kemppainen - Donskoi
Pakistosta sen verran, että nämä neljä, eli Vatanen, Määttä, Ristolainen ja Jokipakka ovat tietysti mukana. Minun valinnat lisäksi olisivat Lindell ja Pokka. Uskoakseni Pokka valtaa pelipaikan tähän mennessä.
Molarit, Rinne, Rask, Raanta
XXX - Koivu - XXX
Granlund - Barkov - XXX
Filppula - Lehterä - XXX
Haula - Kemppainen - XXX (se Donskoi)
Sentterirunko noin. Siitä sitten muut palikat kohilleen.
Silmät itkee verta kun joissakin hahmotelmissa vilahtaa Hietasta ja Kukkosta. Turnausta ei pelata lentokentällä ja siksi on ensiarvoisen tärkeää että pakistossa on tuoretta tuntumaa pienestä askista. Vatanen ja Määttä ottivat Sotsissa soihdun Timoselta ja Salolta. He ovat pakiston kokemus nyt. Muutoin joukkuetta liidaavat Koivu, Filppula, Jokisen Jussi ja Komarovin Leksa. En ainakaan itse halua uskoa että Marjamäen kaltainen loistokoutsi kyttäisi maajoukkuematsien määrää tai edustaisi jotain "nevöfoget näätämestaruudet" -henkeä.
Ketä siellä pakistossa pitäisi olla, jottei silmät itkisi verta?
Vatanen-Määttä
Ristolainen-Jokipakka
Lepistö-X
X:n tontille ja seiskapakiksi sitten bussiliigassa eniten vakuuttaneet.