Mainos

Windows 7 sekä muut käyttöjärjestelmät

• 18 601
  • 61

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Toinen ongelma on se, että NetGearin usb-wlan-tikkuun ei löydy toimivia ajureita mistään...

Mulla on Huawein tikku ja sama ongelma. Ratkesi, kun asensin tikun Vista compatibility modessa.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskiviikona laitoin Windows 7:n Vistan tilalle päivityksellä ja on kyllä tökkinyt ihan vitusti. HP:n monitoimikone ei esim. ole suostunut asentumaan ja muutenkin nihkeää.Kaksi kertaa on tarvinnut tehdä nappibuutti. Koneen tehojen pitäisi riittää vallan mainiosti, niin ajattelin laittaa puhtaan asennuksen. Varmaan ohjelmien uudelleenasentelu on pienempi paha kuin se, että on jopa Vistaa ikävä.

Seiskan ulkomuoto kyllä vaatii vähän totettelua, mutta toistaiseksi olen sitä mieltä että XP on ollut paras Windows.

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Kiitos oppilaitokseni 7 tulee pian asennettua omaan koneeseeni. Tietotekniikan opiskelijana olen äärimmäisen kiinnostunut siitä, että miten se vaikuttaa läppäriini, jossa aiemmin oli Vista. Lähinnä positiivisia asioita olen kuullut tähän mennessä. Täytynee koputtaa puuta...

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Seiskan ulkomuoto kyllä vaatii vähän totettelua, mutta toistaiseksi olen sitä mieltä että XP on ollut paras Windows.

Silloin kannattaa varmaan asentaa win7:n XP-mode, joka on kyllä todella näppärä systeemi vanhojen 32bit legacy-softien ajamiseen :)

Itsellä nyt parin viikon käyttö 64bit win7:lla takana ja ei tämä nyt kummoisesti Vistasta poikkea niin hyvässä ja pahassa. Pariin kertaan kone on jumittunut boottikuntoon, mutta se johtuu kai osittain flashplayerin yms. ongelmista tai palomuurista koska tuo kaatuminen on joka kerta tapahtunut flash-härdelliwebbisivujen yhteydessä.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä nyt parin viikon käyttö 64bit win7:lla takana ja ei tämä nyt kummoisesti Vistasta poikkea niin hyvässä ja pahassa.

Vähän ihmettelen, kun käytännössä kaikki, joilta olen kuullut seiskasta kommentteja, ovat sukupuolesta riippuen muna ojossa tai jalkoväli märkänä hehkuttaneet, miten paljon parempi tuo on kuin Vista. Tuolla kotikoneellani pyörittelin Vistaa aika tarkalleen 2 vuotta ja ensimmäiset n. 1,5 vuotta olin siihen ihan tyytyväinen. Taisi olla viimeisimmän service packin jälkeen, kun rupesi tökkimään vähän kaikki ja siinä suurin syy, miksi päätin seiskan hankkia.

Ei näköjään onnistunutkaan tuolla päivityspaketilla edes DVD:ltä buutattunba ihan puhtaalta pöydältä asentaminen, mutta varmaankin vanhan asennuksen jämät voi ampua bittiavaruteen, kun uusi osio on valmis. Viimeksi olen päivityslevykettä käyttänyt juuri XP:tä asentaessa ja sillä sai asennuksen tyhjään koneeseen, kunhan käytti vanhan version asennuslevykettä todisteena päivitysoikeudesta.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Töissä tulee seiskaa käytettyä.

Ainoa ja aika suuri miinus toistaiseksi on se ettei tulosteisiin ole saatu nitojaa käyttöön ja minä sentään tulostelen hinnastoja yms aika helvetisti. Vituttaa niitä käsin nitoa, kun vistakin osasi nitojaa käyttää.

Muuten seiska on kyllä hyvä.

Särki

Jäsen
Töissä tulee seiskaa käytettyä.

Ainoa ja aika suuri miinus toistaiseksi on se ettei tulosteisiin ole saatu nitojaa käyttöön ja minä sentään tulostelen hinnastoja yms aika helvetisti.

Eihän käytössä ole mitään universaaliajureita? Ainakin HPn universal driverit ovat niin riisuttuja että kaikki ylimmäräiset ominaisuudet on karsittu pois, kaksipuoleisuus, niitit, reijtykset jne. Tulostinmallin oma ajuri auttaa, jos sellainen löytyy.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olen käyttänyt nyt Windows 7 noin puolisen tuntia. Ihan hyvin pelittää ja kaikkea pientä kivaa olen jo löytänyt. Onhan tuossa alapalkissa noita namiskuukkeleita vaikka kuinka paljon, kaikkia en ole vielä uskaltaunut klikkailemaan. Käyttöjärhestelmän ohessa tuli uusi kone neliydinprosessoreineen ja kaikkineen, joten kyllä tässä nyt riittää ihmettelemistä tällaiselle normaalille kynäniskalle. Myöhemmin lisää ATK-apuketjuun sitten.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Juu no kauan odottamani Windows 7:lla varustettu läppäri tuli sittne hankittua. Ei nyt mitään ongelmia ole esiintynyt, ehkä pieni pettymys on se, että muistuttaa käyttöliittymältään lähinnä päivitettyä versiota Vistasta. Toivoin ja uskoin seiskan olevan ihan oma maailmansa.

Jotkin 2000-luvun alkupuolen ohjelmat eivät pyöri seiskassa, kuten 32-bittinen Office 2000. Jouduin sitten hakemaan lisenssin uudempaan softaan. Myös suht uusi Flight Simulator X on kaatunut pari kertaa, mikä ei ole ollenkaan kiva juttu.

Oppimismatka jatkuu.

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Mites tuossa saa Aeropeekin päälle? Mulla sitä ei voi edes valita tehtäväpalkista vaan se on harmaana!

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Juu no kauan odottamani Windows 7:lla varustettu läppäri tuli sittne hankittua. Ei nyt mitään ongelmia ole esiintynyt, ehkä pieni pettymys on se, että muistuttaa käyttöliittymältään lähinnä päivitettyä versiota Vistasta. Toivoin ja uskoin seiskan olevan ihan oma maailmansa.

Jotkin 2000-luvun alkupuolen ohjelmat eivät pyöri seiskassa, kuten 32-bittinen Office 2000. Jouduin sitten hakemaan lisenssin uudempaan softaan. Myös suht uusi Flight Simulator X on kaatunut pari kertaa, mikä ei ole ollenkaan kiva juttu.

Oppimismatka jatkuu.

Eikös se ole paljon tärkeämpää miten seiska toimii, eikä se miltä näyttää? Mutta joo, näsäviisastelut sikseen. itse olen ainakin huomannut läppärissäni ison eron seiskan ja vistan välillä. Tuntui että vistalla kaikki kesti pitempää: Ohjelmien avaus ja yleensä koneen käynnistys. Seiskan kanssa kaikki toimii nopeammin. Mitä pitempään olen käyttänyt seiskaa, sitä enemmän siitä tykkään.

Noista peleistä ja ohjelmista tuli mieleen, että oletko kokeillut yhteensopivuustilaa? Eli huijataan ohjelma luulemaan että se pyörii esimerkiksi XP:ssä. Ei toimi sata-varmasti, mutta mielestäni kokeilemisen arvoinen.
Nopea ohje: Hiiren oikealla napilla ohjelman pikakuvaketta. Sieltä asetukset (properties). Sitten valitaan välilehti Yhteensopivuus? (Compatibility). Rastitaan ruutu jossa halutaan ottaa yhteensopivuus käyttöön ja valitaan käyttis. Minulla englanninkielinen käyttis, joten suomennokset voivat olla väärin. Mutta toivottavasti saat ongelmat ratkaistua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy