Whitesnake

  • 38 702
  • 209
K

Kiekkokatsoja

Kehukaa te muut, mutta mun on pakko moittia. Kyseessä on yksi mun mielestä parhaimmista bändeistä, joten odotukset oli korkealla. Tässäpä listaa minkä vuoksi keikka oli pettymys. Ensinnäkin laulu oli liian usein pelkkää rääkymistä, ei sitä vanhaa laulua. Varsinkin uudet biisit olivat sellaisia. Kitara oli liian pinnassa ja korkealla. Se peitti liikaa muita soittimia. Ja tarviikohan vanhojakin biisejä tiluttaa niin paljon? Aivan älyttömän pitkät kitarasoolot, varmaan 15min. Useat meistä lähtikin silloin kaljalle. Mielummin vaikka 3vanhaa biisiä niiden tilalle. Soittolistalla paljon, jopa liikaa balladeja. Tai sellaisia puolihitaita.

No akustisen kitaran biisit olivat aikalailla ok. Hyviä biisejä: Fool for your lovin, love no stranger, still of the night, burn, ain gona cry moore. ain't no love in the heart of the city. Muita vanhoja biisejä kaipasin mukaan.

Kait tää on tätä nykyaikaa, että pitää vetää niin saata... kovaa ja korkealta, että biisit lähes hajoaa käsiin. Ei mun makuun, mutta toivottavast muille maistui. Seuraava keikka heiltä jää väliin. Harmi kun tää classic whitesnake bändi, missä oli nää vanhat soittajat ei lähtenyt myötätuuleen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Silminnähden vanhentunut Coverdale oli edelleen sama rock-kukko kuin ennekin ja lauloi odotuksiin nähden hyvin vaikka korkealle ja kovaa ei enää mennäkään. Lopun täytti kolme Purple vetoa jotka saivat sivuunkirjoittaneen taas toteamaan että maksaisin taivasosuuteni ja suuren läjän rahaa jos Coverdale ja Blackmore löisivät vielä kerran hynttyyt yhteen.

Vähän kaksijakoisissa tunnelmissa on allekirjoittanut eilisestä keikasta.
Sinänsä kovaa mentiin ja asennetta oli mukana. Coverdalen nykykunto on myös hyvä selvästä vanhentumisesta huolimatta. Lähes loppuunmyyty halli toi myös hienon oman lisänsä keikkaan. Lopun Purple-encoret olivat myös loistavia, varsinkin Burn säväytti ja kovaa.
Sitten niitä enemmän tai vähemmän miinuksia. Ensinnäkin soundi puuroutui aika pahasti katsomoihin ja varsinkin takakaarteeseen, jossa olin, mutta se ei olekkaan uusi asia, että permannolle akustiikka on parempi. Coverdalen ääni ei tietenkään ole entisen veroinen ja bluesraspikurkusta on muodostunut ehkä enemmän huutavampi laulaja varsinkin uudemmissa biiseissä. Luonnollinen asia tietenkin ja aivan liian ylipitkillä Beachin ja Aldrichin sooloilla säästettiin Davidin ääntä. Näitä turhia vingutteluja tarjoaa myös Steve Morse Deep Purplessa nykyään liikaa. En ole pitänyt ikinä Whitesnaken slovareista ja ne olivat mielestäni nytkin ihan lässynlässyn-kamaa, mutta ymmärrän toki miksi niitä soitetaan. Varmasti suurinosa varsinkin naisfaneista tuli juuri haikeana katselemaan "Is This Love" ja "The Deeper Love"-osastoa mikä ei minua juuri säväytä.

Kuitenkin ensimmäinen Whitesnake takana, joten settilistasta turha itkeä enempää ja varmasti WS-fanejakin olisi vähemmän paikalla, jos itse saisin päättää mitä tuotantoaan he esittävät siellä lauteilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Whitesnake saapuu jälleen Suomeen. Bändi keikkailee Oulussa 28.5. Lämppärinä toimii Ruotsalainen Bullet bändi. Keikkaliput tulevat myyntiin Lippupisteeseen 9.3. Keikkapaikkana on Oulun Energia-Areena.
Pariin otteeseen olen Whitesnaken livenä nähnyt. Hyvän shown bändi kyllä vetää. Täytynee harkita josko jaksaisi Ouluun raahautua. Edellisen kerran Whitesnake soitti Suomessa viime joulukuussa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ouluun? No way, kai tuohon tulee vielä tänne eteläiselle pallon puoliskolle vielä yksi keikka esim. stadiin, tuntuisi vähän oudolta, että käyvät vain Oulussa. Sinne asti en kuitenkaan Coverdalen poppoota lähde katsomaan, vaikka viime keikka joulukuussa DDR-hallissa oli mukavan energinen esitys sekä uudella, että myös vanhalla biisimateriaalilla. Tuskin ovat mitään tuntuvia muutoksia keikkasettiin tehneet vaan Is This Lovea ja Deeper Lovea veivataan akustisena jälleen kerran. Paljon olisi loistavia vanhempaa sekä rokimpaa tyyliä edustavia biisejä WS:llä, jotka ottaisin heti noiden slovareitten tilalle, mutta toisaalta pitäähän Coverdalen kostuttaa naisfanienkin housut. Soldier Of Fortunea tosin en vaihtaisi mihinkään, se on hieno veto kaikenkaikkiaan. Chris Frazier yllätti minut ainakin viimeksi rumpupatteriston takana, vähintään yhtä tyylikästä takomista kuin halonhakkaaja Aldridgellä aikanaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Oulun keikka kuuluu osana Whitesnaken tekemää 3 viikon kiertuetta, joka huipentuu 14.6 Donington Parkin Download Festareille. Bändi keikkailee Euroopassa ja Skandinaviassa. Keikkapaikoiksi on valittu harvinaisempia kaupunkeja. Oslossa mm. Sandnes, Halden, Trondheim ja Bergen. Ruotsin keikkapaikaksi on varmistunut Umaja. Kiertue starttaa 21.5 Norjasta. Kesällä bändi lähtee Amerikan kiertueelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajankohtainen taas tämäkin. WS heittää keikan Helsingin Jäähallissa 6.6.
Uutta Forevermore-albumia voi ostaa 28.3. alkaen. Saa nähdä miten kesän monet festarit vaikuttavat lipunmyyntiin. Kesäisiin jäähallikeikkoihin ei aina ole hyvin porukkaa riittänyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Taidanpa lähteä Whitesnake katsomaan kesäkuussa Nordikselle. Muutaman kerran olen kyseisen bändin livenä nähnyt ja hyvän shown kaverit vetävät. Keikkaliput myynnissä ensi maanantaista lähtien. Hieman on taas kokoonpano muuttunut, mutta tuskinpa tuo menoa haittaa. Uusi levy menee ehdottomasti hankintalistalle. Hieno keikkakesä tulossa: WHITESNAKE 6.6, FOO FIGHTERS 28.6 ja IRON MAIDEN 8.7.
,
 
K

Kiekkokatsoja

Muutaman kerran olen kyseisen bändin livenä nähnyt ja hyvän shown kaverit vetävät.

Yksi 70-80 luvun vaihteen huippubändeistä! Pari kertaa keikalla olleena, olen hieman eri mieltä. Viime keikka oli mulle pettymys. Lauluääni oli mennyt, ja se oli usein rääkymistä ja kiljumista. Kitarat oli vedetty 2000 luvun raskaan hevin tyyliseksi.

Itse pidän enemmän vanhemmasta blues vivahteisesta Whitesnakesta. Show on hyvä, jos pitää raskaammalle muokatusta Whitesnakesta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
1994 Kultsalla oli loistava keikka. Bändi vedossa ja 1987 levy vielä kohtuu tuoreessa muistissa.

En voi käsittää miksi tuolloin erittäin hyvässä formissa oleva bändi heitti Kultsalla keikkaa ja nyt kärjistettynä "ikäloppuina" pitää esiintyä Helsingin Jäähallissa joka saattaa olla vain puolillaan. Ja vaikka ei olisi niin tunnelmaltaan Kultsa on juuri sopivan kokoinen.

Tässä silloinen setlist ainakin yhden bootlegin mukaan:

Disc 1:
01 - Intro
02 - Bad Boys
03 - Slide It In
04 - Love Ain't No Stranger
05 - Judgment Day
06 - Is This Love
07 - Vandenberg Solo
08 - Don't Leave Me This Way
09 - Soldier Of Fortune (cuts)
10 - Oi (cuts in)
11 - Slow & Easy
12 - Fool For Your Loving
13 - Here I Go Again

Disc 2:
01 - Ain't No Love In The Heart Of The City
02 - Still Of The Night (cuts in)


Kultsalla nähty myös loistavat keikat mm Faith No More:lta ja Dream Theater:lta. Lisää keikkoja tämän kokoisiin keikkapaikkoihin!



_
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
1994 Kultsalla oli loistava keikka. Bändi vedossa ja 1987 levy vielä kohtuu tuoreessa muistissa.

En voi käsittää miksi tuolloin erittäin hyvässä formissa oleva bändi heitti Kultsalla keikkaa ja nyt kärjistettynä "ikäloppuina" pitää esiintyä Helsingin Jäähallissa joka saattaa olla vain puolillaan. .

Valitettavasti noihin aikoihin moni suuri nimi sai tyytyä pieneneviin yleisömääriin.
Tais alkaa musiikki rintamalla puhaltaa uudet tuulet. Onneksi tätä ei kestäny loputtomiin ja ikäloput palanneet parrasvaloihin;)


Odotukset oli kovat että bändi tulee suomeen keikkailemaan, kunhan saavat yhden vuoden odotetuimista levyistä pihalle. Valitettavasti tulevat sauna viikolla joten täytyy tämä jättää väliin. Toivottavsti talvella uutta kierosta luvassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi tätä ei kestäny loputtomiin ja ikäloput palanneet parrasvaloihin;)

Jep, Kultsa vei 90-luvun puolessa välissä Jäähallin paikan keikkamestana. Siellä taisi käydä melkein kaikki: Whitesnake, Rainbow, Motörhead, Black Sabbath ja Iron Maiden (!). Loppuunmyyty Kulttuuritalo voittaa tietty puolityhjän Jäähallin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Oliko kukaan tsekkaamassa Whitesnakea maanantaina Helsingin jäähallissa? Settilistan mukaan uuttakin tavaraa tullut joukossa tuttujen hittien mukana. Kuitenkin Purple-aikojen hevihitti Burn loistaa poissaolollaan ja missä esimerkiksi Don`t Break My Heart Again tai Ready and Willing? Vetikö Coverdale kappaleet samalla hevityylillään vai tuliko kappalekohtaista tulkintaa? Entä muu uusittu bändi?
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Whitesnake tulossa kesäkuussa Espoon Kivenlahti Rockiin.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=27527

Coverdale ja kumppanit tuli nähtyä Oulussa kolmisen vuotta sitten. Ei jäänyt epäselväksi, miksi mies on yksi hard rockin suurista vokalisteista.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Huolimatta parista kitara- ja rumpusoolotauosta, joiden tehtävä oli ilmeisimmin antaa Davelle breikkiä, täytyy nostaa hattua kaverin äänelle ja showlle. Rummuissa oltiin about samaa sarjaa ja loppubändi täytemiehiä, mutta kyllähän tuo uskomattoman hyvin toimi edelleenkin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Huolimatta parista kitara- ja rumpusoolotauosta, joiden tehtävä oli ilmeisimmin antaa Davelle breikkiä, täytyy nostaa hattua kaverin äänelle ja showlle.

Tähän sama. Vaikken keikkaa nähnytkään, niin kyllähän Coverdale on äänensä sekä muunkin lavaliikehdinnän säilyttänyt huomattavasti muita saman sarjan aikalaisiaan paremmin näinä päivinä, vrt. Ian Gillan. Viimeksi kun Whitesnaken Helsingin jäähallissa näin, niin aika hevisti päätyi bändi vetämään klassikkovetoja, mutta toisaalta laimentavana tekijänä olivat useat ballaadit, joissa Dave on ollut aina mukavuusalueillaan. Niinpä mielenkiinnosta kyselenkin, että millaisella settilistalla mentiin tuollaisella festarikeikalla? Oliko enemmän jytää vai herkistelyä vai kenties kumpaakin tasapuolisesti?

Coverdale on näyttänyt livekunto on edelleen rautaa ja studiossakin tulee kelpo jälkeä, joten valkoinen käärme jaksaa ja voi edelleen hyvin useista miehistönvaihdoksista huolimatta.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Keikkahan oli nimenomaan jytää ja kaiken kruunasi Still of the Night. Nyt kun pää alkaa selviämään niin totean että Gambler on niin kova biisi että sen olisi voinut vetää kokonaan - nyt heittivät vaan puolet ja miksasivat seuraavaan. Slow and easynkin oisin kuullut mielellään mutta kaikkea ei voi saada. Dave on kyllä hionut naamaansa ja hampaitansa mutta on Se kova. Edelleen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyllä tuo Kivenlahden veto voitaneen nyt jo lähes varmuudella julistaa vuoden 2013 kovimmaksi keikaksi, ja taitaapa myös nousta yhdeksi parhaista keikoista jonka olen itse koskaan todistanut. Aivan uskomattomassa tikissä ovat Coverdale ja (nykyiset) kumppanit, jo noin kahden biisin jälkeen yleisössä vallitsi täysi uskonnollinen hurmos..

Jotain kertoo jo kait sekin, että itse en ole koskaan Whitesnakesta mitenkään ylenmääräisesti edes innostunut enkä itse asiassa tunnistanutkaan kuin noin puolet setin biiseistä, mutta eipä kyllä missään tuntunut saati että olisi mitenkään haitannut. Jumankauta mikä flow, keikkavuosi 2013 on todellakin bändin kiertueen nimen mukaisesti Year of the Snake :)
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Kyllä tuo Kivenlahden veto voitaneen nyt jo lähes varmuudella julistaa vuoden 2013 kovimmaksi keikaksi, ja taitaapa myös nousta yhdeksi parhaista keikoista jonka olen itse koskaan todistanut. Aivan uskomattomassa tikissä ovat Coverdale ja (nykyiset) kumppanit, jo noin kahden biisin jälkeen yleisössä vallitsi täysi uskonnollinen hurmos..

Jotain kertoo jo kait sekin, että itse en ole koskaan Whitesnakesta mitenkään ylenmääräisesti edes innostunut enkä itse asiassa tunnistanutkaan kuin noin puolet setin biiseistä, mutta eipä kyllä missään tuntunut saati että olisi mitenkään haitannut. Jumankauta mikä flow, keikkavuosi 2013 on todellakin bändin kiertueen nimen mukaisesti Year of the Snake :)

Nyt oli kyllä niin sataprosenttista tekstiä, että huh huh. Allekirjoitan täysin. Varsinkin This is love -kipaleen yhteislaulut saivat ihon kananlihalle. En koskaan ole Whitesnakesta välittänyt, mutta se fiilis oli jotain niin uskomatonta.

Edelleen tosin Sonisphere 2010 on paras festari, myrsky tosin lisäsi sen mahtavuutta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oli ihan vitun hyvä keikka Kivenlahdessa kun laulettiin yhteen ääneen This Is Love-kappaletta.

Joka tapauksessa kaikki kunnia Coverdalelle, rock-ikoni henkeen ja vereen, vielä 61v jaksaa flirttailla nuorille gimmoille ja kutsua back stagelle kylpemään. Ihan ok keikka, mutta paha näitä on verrata 20v takaisiin keikkoihin. Ääni jäänyt osittain matkan varrelle ja uusi materiaali on mitä on, en itse löydä siitä oikein pointtia, uusia fanejako sillä kalastellaan, olisivat voineet ottaa enemmän sitä Ready an' Willingiä kehiin.

Whitesnake Concert Setlist at Kivenlahti Rock 2013 on June 7, 2013 | setlist.fm

_
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Whitesnakelta uusi LP keväällä. Coverdalen tribuutti vanhalle bändilleen. Albumin nimi THE PURPLE ALBUM
Biisilista melko vakuuttava:
01. Burn

02. You Fool No One
03. Love Child
04. Sail Away
05. The Gypsy
06. Lady Double Dealer
07. Mistreated
08. Holy Man
09. Might Just Take Your Life
10. You Keep On Moving
11. Soldier Of Fortune
12. Lay Down Stay Down
13. Stormbringer
14. Lady Luck
15. Comin’ Home
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Huh huh! Vaikuttaa noin listauksena jo aika kovalta. Coverdale on kyllä kunnon solisti.

Olisikohan tuo vähän samanlaista kuin Restless Heart, joka on karhean hieno levy.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Minä kyllä vähän kyseenalaistan tämän projektin. Etenkin kuultuani Stormbringerin, joka oli todella löysä ja mitäänsanomaton veto. Hienoa, että Coverdale tekee Purplelle kunniaa, mutta tarvittiinko näitä uusioversioita oikeasti? Alkuperäisistä kun on käytännössä mahdotonta pistää paremmaksi. Olisin kyllä mieluummin kuullut ihan uusia biisejä, kuin uudelleenlämmittelyitä vanhoista Purple-biiseistä.

Se on tietysti hienoa, että tulevat soittamaan näitä livenä. Toivottavasti nähtäisiin Suomessakin, voisin kyllä sille keikalle lipun ostaa.

Niin, tässä tuo Stormbringer Whitesnake - Stormbringer (Official Video) (The Purple Album / New Studio Album / 2015) - YouTube
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Salaa olen koko ajan toivonut, että Gillan luovuttaisi yhden levyn + kiertueen ajaksi Purplen solistin paikkansa Davelle ja rinki sulkeutuisi. Olisi upeaa saada levyllinen Purple-musaa vielä niin, että Coverdale on mikin varressa ja miksei Riku kitarassa ja ja.....Noh, lähelle päästiin tämän tulevan pitkäsoiton myötä. Uudelleen kierrätys haisee, mutta mies joka on ollut tekemässä yhtä rock-historian tärkeintä yksittäistä levyä eli Burnia voi tehdä tämän. Uskon Coverdalen tuovan kuitenkin edelleen vetoihin jotain omaa eikä vain lauleskele niitä monotoonisesti läpi, tuon Stormbringerin ei pidä antaa liikaa hämätä. Näitä olisi mukava kuulla etenkin livenä, vaikka nuo kaikki. Eihän Reb Beach korvaa kitarassa Riku Blackmorea, kun Burnia aletaan soittaa tai Timothy Drury Jon Lordia kun soitetaan Might Just Take Your Lifea, mutta ammattimuusikot asialla ovat kuitenkin.

Kyllä tämä voittaa ne WS-levyt, joissa on yritetty tehdä vanhoilla päivillä jotain tusinatukkaheviä ja sysätty blues täysin pois kappaleista. Tämän lähemmäksi juuriaan ei Coverdale pääsekään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Coverdale twiittejä kun on seuraillut niin mielenkiintoinen yksityiskohta tästä levystä oli että pyysi Rikua osallistumaan projektiin, mutta yhteistä kulmaa levyntekoon ei sitten löytynyt. Mukavaa kuitenkin että ovat taas puheväleissä. Huhuja MkIII reunionista kuuli aikanaan tasaisin väliajoin, mutta taisivat loppua Lordin kuolemaan. Koska comebackia ei siis tule niin kyllä tämäkin kelpaa. Monet biisit Hammond-vetoisia joten mielenkiintoista kuulla miten tämä puute korvataan, kun bändissä ei ole enää kiipparia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös