Washington Capitals 2023–2024

  • 93 061
  • 464

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Bearsille toinen kiinnitys tähän sarjaan, molemmat siis jatkoilla. On se kova nippu.

Karabelan ja Magnussonin nimet voidaan pyyhkiä ”poolista”. Ei tarjottu soppareita ja oikeudet vanheni sitä kautta.

Hfboardsilla huhuiltiin että Snively ois suuntaamassa koheloon tän kauden jälkeen. Toivottavasti nostelee toista pyttyä Bearsin kanssa vielä sitä ennen. Ja jos tonne lähtee niin oon kyllä hiukan ihmeissäni, kuitenkin jo useemman vuoden ajan ollut ihan siinä rajalla että löytäis jonkun roolin ylhäältäkin ja taitoa ja tehoja on. 5 vuotta on yhdessä paikassa pitkä aika heilua siinä rajalla ja nyt Capitalsilla alkaa junnut ajaa sitten ohi niin maisemanvaihdos on luonnollista, mut kai nyt jossain ois vielä voinut kauden kaks yrittää sitä NHL breikkaamistakin, 28 ikää kuitenkin niin jos venäjälle lähtee nyt ni kyllä se ovi aika pitkälti sulkeutuu siinä.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals



No nyt on mielenkiintoisia uutisia. Ollaan siis ostettu varmasti jokaiselle lätkäfanillekin tuttu CapFriendly puhtaasti omaan käyttöön. Tämä voi toisaalta olla meidän kannalta hyvä peliliike, mutta toisaalta harmittaa, että CapFriendly häviää tällaisen perusfanin käytöstä, joskin uusi sivusto tullee jossain vaiheessa sitten tilalle.

Voisi Tediltä kysäistä, että miten olisi Caps-faneille joku exclusive koodi, jolla me pystyttäisiin jatkamaan sivuston käyttöä :)
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kenelläkään tullut vastaan selitystä tälle ostolle? En itse keksi yhtään syytä.
CapGeek kun lopetti toimintansa perustajansa tullessa kuolemansairaaksi, ei kovin kauaa kestänyt uuden korvaavan tuleminen. Nytkin puckpedia toimii vaihtoehtona capfriendlylle, mutta itse olen tykännyt tuota capfriendlyä käyttää. Mutta se syy, miksi?
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kenelläkään tullut vastaan selitystä tälle ostolle? En itse keksi yhtään syytä.
CapGeek kun lopetti toimintansa perustajansa tullessa kuolemansairaaksi, ei kovin kauaa kestänyt uuden korvaavan tuleminen. Nytkin puckpedia toimii vaihtoehtona capfriendlylle, mutta itse olen tykännyt tuota capfriendlyä käyttää. Mutta se syy, miksi?
Eiköhän se varsinainen assetti ole se henkilöstö joka tuossa samalla siirtyi Capsien listoille. Ei tosin mitään hajua onko kyse analyytikoista, koodareista vai mistä.
 

Ferris

Jäsen
Onko kenelläkään tullut vastaan selitystä tälle ostolle? En itse keksi yhtään syytä.
CapGeek kun lopetti toimintansa perustajansa tullessa kuolemansairaaksi, ei kovin kauaa kestänyt uuden korvaavan tuleminen. Nytkin puckpedia toimii vaihtoehtona capfriendlylle, mutta itse olen tykännyt tuota capfriendlyä käyttää. Mutta se syy, miksi?

Ei tarvitse itse alkaa luoda samanlaista sivustoa/systeemiä, kun ostamalla saat valmiit tietokannat käyttöösi ja vielä jannut niitä jatkokehittämään. Eikä varmasti haitaksi ole sekään, että seura saa kilpailuetua siitä, että muut NHL-joukkueet joutuvat nyt etsimään uuden tavan vastaavan tiedon saantiin jatkossa.
 

Ferris

Jäsen
Eiköhän se varsinainen assetti ole se henkilöstö joka tuossa samalla siirtyi Capsien listoille. Ei tosin mitään hajua onko kyse analyytikoista, koodareista vai mistä.
Davisin veljekset mainittiin eli Jamie, Chris ja Ryan työskentelevät jatkossa Capsien palkkalistoilla.Näistä Jamie on sivuston toinen perustajista ja ainut täyspäiväinen työntekijä, vaikka myös toiset veljeksetkin ovat olleet sivuston rakentamisessa ymmärtääkseni mukana lähes alusta lähtien. Caps saa siis itselleen kolme neljäsosaa sivuston pyörittäjistä, toisen perustajan Dominik Zrimin jatkosuunnitelmista ei taida olla tietoa kuulunut.

Ohessa Capfriendlystä viime syksyltä juttu, jossa kerrotaan vähän myös taustoista.

 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Tosiaan capfriendlyn takana olevat henkilöt ja valmis toimiva pohja varmasti se oleellinen syy ostolle.

Toinen merkittävä tekijä lienee se, että huhujen mukaan n. 31 joukkuetta suunnittelivat capfriendlyn ostoa itselleen. Ostamalla sen itse blokattiin tilanne että joku muu jengi saa kilpailuetua tästä. Nyt se kilpailuetu ostettiin itselle, kun edessä olisi jokatapauksessa ollut investointi ja kehitystoiminto tälle samalle hiekkalaatikolle sitten jonkun muun toimittua ensin.

Jonkun verran tosiaan kritiikkiä ja harmitusta esiintynyt kun Caps ostopäätöksen teki, mut tosiaan jos se ei olisi ollut Capitals, niin se olisi ollut joku muu jengi.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Mitäköhän…

Ilmeisesti todellinen syy siis Capfriendlyn ostoon oli se että Caps oli treidaamassa Duboisin meille eikä halunnut et ketään näkee millainen soppari sillä on.

Darcy Kuemper for Pierre-Luc Dubois. Trade is one for one.

Nyt vaatii sulattelua isosti ennenkun tietää mitä mieltä tästä nyt sitten olis :D

Ensifiilis on että treidattiin kallimpi sentteriversio Manthasta seitsemän vuoden lapulla tänne, mut ehkä tästä päivän parin pureksinnalla löytää jonkin silver liningin. Ei ainakaan pelota riskejä ottaa.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Koska uuden kauden ketjua ei ole vielä tehty, niin laitetaan edelleen tänne seuraava varsin omituinen käänne tässä saagassa.

Hankittiin nimittäin kasa höyryävää paskaa. Kuznetsovin ohella varmasti sarjan fleguin ukko eli Pierre-Luc Dubois siirtyy meille vaihdossa Kuemperiin. One-for-one, ja that's it.

Tavallaan ihan hyvä, että päästiin Kuemperin sopimuksesta eroon, mutta haukattiin vastineeksi kiinni yhteen koko sarjan hirveimmistä sopimuksista. Dubois on toki helvetin taitava jätkä ja omaa kai edelleen jonkin potentiaalin parantaa, mutta kertoo jotain, että kaveri on ns. tähtistatuksen pelaaja ja nyt 25-vuotiaana siirtyy jo neljänteen organisaatioonsa. Käytännössä tuntuu siltä, että oltaisiin napattu Kuznetsov takaisin, ainoastaan reilusti paskemmalla sopimuksella.

Nyt on todella kova riski MacLellanilta. Ja nyt puhutaan sellaisista riskeistä, joista maksetaan tyhjän käden osuessa työpaikoilla. Ykkössentteriongelma yritetään ratkaista pikavoiton kautta, enkä antaisi kovin isoja oddseja sille, että Dubois on se "The Guy", kun jäi Kingsissäkin iäkkään, mutta toki varsin laadukkaan Kopitarin varjoon.

Nyt se iso treidi, jota on pari vuotta tässä viritelty ja odoteltu, on sitten sitten tehty kertaheitolla. Vaikea vaan nähdä, millä tavalla tämä auttaa joukkuetta eteenpäin. Dubois ei ole mikään liiderityyppi, joka viitoittaa nuoremmilleen tietä ja menee asenteeltaan ihan samaan kastiin jo mainitun Kuznetsovin kanssa. En tiedä, osaako joku muu täällä suhtautua tähän yhtään positiivisemmin, mutta valitettavasti näen itse vain hirvittävän määrän punaisia kysymysmerkkejä tämän hankinnan kohdalla.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Toisaalta jo vartin sulattelulla oon hiukan alkanut lämmetä tähän.

Fakta lienee se että jos potentiaalia mitataan, niin kaikesta kritiikistä ja diivailusta huolimatta Duboisista voi vielä löytyä se upside ykkössentterin rooliin.

Ja jos taas Dubois osoittautuu juurikin niin kammottavaksi tapaukseksi mitä palstoilla kerrotaan, niin entäs sitten. Sit palataan vaan siihen Plan A moodiin ja aletaan rakenteleen uutta nousua hattu kourassa pitkällisemmän rebuildin kautta.

Ainakin yritettiin jotain. Isolla riskillä.

Mantha/Kuznetsov fibat on suuret, mut annetaan nyt ainakin mahdollisuus Duboisille näyttää ennenkun tuomitaan.
 

Urpo35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Olis voinu ollu ihan jees, jos olis ollu 4 vuotta jäljellä... mutta seittemän.

Nousee vanhat hyvät ajat ja GMGM sekoilut vahvasti mieleen.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Loistava hankinta ja itse edelleen uskon siihen että Dubois lyö täysin itsensä läpi. Tätä kauppaa ihastellaan ensi keväänä kun Dubois vääntää sen +70pts kauteen. Tämän saa muuten ottaa talteen. Niin paljon paskaa kaveri saanut niskaansa ja syystäkin mutta nyt ottaa itseä niskasta kiinni ja pelaa elämänsä kauden.
 

JuiWSH

Jäsen
Capitalsissa on joku ihmeellinen fiksaatio näihin asennevammaisiin pelaajiin.

Mutta itse asiaan:
Nyt on kyllä aivan järkyttävän riskialtis haku, mutta tykkään tästä silti.

Missään muussa tilanteessa tämä olisi aivan järkyttävä treidi ja aikalailla sama kuin iskisi kepin polkupyörän pinnojen väliin täydessä vauhdissa. Nyt kuitenkin tässä tarjotaan kaksi vaihtoehtoa: joko Dubois vihdoin lunastaa sen upsidensa ja lennättää Capitalsin uuteen aikaan, tai sitten haukattiin kasa paskaa ja rebuildataan ihan nollista.

Ovechkinin ja kumppaneiden sopparit kun on saatu päätökseen, on tuota Duboisin lappua "enää" jäljellä 5 vuotta. Jos homma toimii, niin voidaan rakentaa hänen ympärilleen. Jos ei, niin viitisen vuotta siinä rebuildissa menee joka tapauksessa, jonka aikana tuo soppari voidaan yrittää treidata tai kuluttaa loppuun. Pääsee Dubois sitten asennevammailemaan ihan sarjan häntäpään joukkueessa ja tankkaamaan. Kuitenkin omaan silmään ihan kiva että saadaan jotain jännitystä ja mielenkiintoista seurattavaa, sen sijaan että pelataan lämpimikseen yhdellä top-6 sentterillä ja roikotetaan Kuemperin ylisuurta sopparia mukana. Tämä siis samalla kun lähdetään ekalla playoffkiekalla lauluun, jos poffeihin edes päästään.
 

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ehkä kun hakee tarpeeksi monta asennavammaista pelaajaa niin se saattaisi muuttua lopulta plussaksi! Kaikkia alkaa vituttamaan toistensa löysäily ja aletaan oikeasti hommiin. Nojoo, sitten heräsin. Mutta se on sanottava Duboisista, että miehessä on orastavaa potentiaalia ratkaisupeleissä. Siis todella orastavaa, mutta jotain kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös