Itse en nähnyt matsista kuin viimeiset 13 minuuttia, joten en pysty mitään kokonaisvaltaista analyysia antamaan, mutta Ovechkinin pelaamisen osalta ainakin todella positiiviset fiilikset sen perusteella mitä näin; mies ei liu'utellut hyökkäyspäästä omiin tai vetänyt selkä suorana, vaan oikeasti näytti työskentelevän myös kiekottomana.
Itse katsoin ensimmäiset kaksi erää ennenkuin silmäluomet alkoi painamaan niin paljon, että pakko oli painua nukkumaan :/
Ensinnäkin, en tiedä kuinka tiiviisti muut Caps-fanit ovat seuranneet kesän harjoitteluita, rookie-camppia, haastatteluita ym. ja nyt tätä tällä hetkellä käynnissä olevaa training-camppia, mutta itse on taas tullut katseltua mm. kaikki pelaajien, valmentajien, managerien ym. videot joita tarjolle on annettu, ja tällä hetkellä itse ainakin olen innoissani ja positiivisin mielin lähdössä kauteen.
Kauden alla yksi tärkeimmästä ja mielenkiintoisimmasta seurattavasta yksityiskohdasta on joukkueen kakkossentterin paikka, jota ollaan nyt tarjoamassa kolmelle eri pelaajalle: Kuznetsov, Burakovsky ja Johansson taistelevat tuosta paikasta.
Ensimmäisen harjoituspelin perusteella (tuon kaksi erää mitä näin) voin sanoa, että Burakovsky antoi kyllä omaan silmääni erittäin hyvät ja valmiit näytöt! Kaveri oli itselleni se seuratuin pelaaja tuossa pelissä ja oli kyllä ihailtavaa katsoa kaverin (19v.) luistelua ja kiekonkäsittelytaitoa. Varmasti liian aikaista sanoa, mutta uskon vahvasti että tästä kaverista kuullaan vielä ja tulee olemaan paljon hyötyä vielä Capseille! Aloitukset oli mielestäni ainoa kohta johon kaverin tulee paneutua, jotta todellinen breikkaaminen ylhäällä pääsee toteutumaan. Taisi olla aloitusvoitot 2/11 tuossa pelissä :/ Joka tapauksessa ehdottomasti ottelun yksi parhaimmista (ellei paras) pelaaja Capitalsien puolelta!
Ja mitä tulee tuohon Ovechkinin puolustustoimintaan, komppaan tässä JuiWSH:ia. Ennen tätä peliä joukkueella oli ollut ainoastaan kaksi(!!) harjoitusta alla ja jo nyt näki, että ensinnäkin Ovien sijoittautuminen oli omalla puolustusalueella paljon alempana mitä männä vuosina ja osallistui tuohon puolustustoimintaan aikaisempaa aktiivisemmin, toivottavasti tämä jatkuu myös runkosarjapeleissä.
Ensi yönä sit jatkuu pelit ja tällä kertaa vastaan asettuu Flyers heidän kotiareenallaan. Itse en pääse tätä peliä tällä kertaa näkemään, mutta kokoonpano muutoksia on luvassa rutkasti tuohon Buffalo-peliin verrattuna, mm. Kuznetsov pääsee nyt pelaavaan kokoonpanoon ja onkin mielenkiintoista nähdä kuinka hän vastaa tuohon Burakovskyn mielestäni hyvään näyttöön tuosta centterikilpailu-tilanteesta.