Askel kohti parempaa tulevaisuutta?
Odotettu, ja toivottu, veto McPheeltä. Samalla voidaan katsoa myös McPheen myöntävän erehdyksensä valmentajavalinnassa toissa kesällä. Olin satavarma ettei Cassidyä vaihdettaisi. Vasta parin kuukauden päästä voidaan sitten mietiskellä ja vertailla, että olisiko Hanlon pitänyt valita jo vuosi sitten kesällä Cassidyn sijaan.
En jaksa uskoa, että tämä valmentajanvaihdos muuttaa välttämättä joukkueen esityksiä kovinkaan paljoa, tai jos muuttaa niin sitten voidaan todeta että kaiken pahan alku ja juuri oli Cassidy. Itse luulen, että tilannetta pukukopissa ja organisaatiossa yleensä ei voida parantaa kuin selkesti uudelleen rakentamalla. Niinpä luulen, että huolimatta siitä miten loppukausi menee, tullaan maaliskuun puolivälissä näkemään jonkinnäköinne firesale, jossa lähtee noita ikiCapseja muualle.
Hanlonin valinnan myötä voisi olettaa, että jo kauan puhuttua joukkueen nuorentamisohjelmaa toteutetaan ehkä suuremmassa määrin kuin Cassidyn aikaan. Toivon, että näiden Kwiatkowskien, Ciernikkien ja Millereiden sijaan Hanlon peluuttaisi Seminiä, Cuttaa, Pettingeriä sun muita nuoria äijiä, mikäli pelipaikat on ansaittu. Mielenkiintoista on myös nähdä muuttuuko Doigin, Grudenin, Millerin, Ciernikin sun muiden Cassidy-suosikkien rooli joukkueessa.
Hanlonilla ei ole helppo tehtävä edessään, eikä missään ole kuulutettu että kyseinen kaveri tulisi toimeen näiden tähtien kanssa sen paremmin kuin Cassidykään. Suurin ero voi kuitenkin olla, että Hanlon on ollut NHL:ssä aikaisemminkin apuvalmentajana sekä pelannut itse pitkän uran. Cassidyllähän ei ollut kumpaakaan näistä vahvuuksista.
Pitkästä aikaa allekirjoittaneelle nousi taas mielenkiinto keskinkertaiselta tasolta hieman korkeammalle. Nyt tässä jopa odottaa tuota 21. päivä canalilta näytettävää peliä, että miten jengi pelaa, ja etenkin ketkä pelaa.