tinkezione
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pens, Ipa, Rod Weery
Eli vaikka ne laukausmäärät ovat pienentyneet niin pisteiden valossa AO on ollut enemmän hyödyksi joukkueelleen. Näin minä asian näen ja tässä kohdin täytyy vaan tyytyä siihen, että olemme selkeästi asian suhteen eri linjoilla. :)
Niin olemme. Itse näen asiat loppujen lopuksi aika yksinkertaisesti. Maalintekijä on hyödyksi joukkueelleen laukomalla ja maaleja tekemällä. AO on kuitenkin perinteisen maalintekijän prototyyppi nykypäivän paketissa. Hän joko elättää itse itsensä tai häntä ruokitaan, mutta vastuualueisiin ei heti ensimmäisenä kuulu passailu (syöttöpisteet) eikä kovin aktiivinen puolustaminen (+/-). Jos maalintekijä joutuu syöttelemään tai saa plussia ja syöttöpisteitä olemalla kentällä ja koskemalla kiekkoon, kun muut tekevät maaleja, hän ei pysty tekemään sitä, minkä parhaiten osaa. Tällöin vastustaja on siltä osin onnistunut. Jos maalintekopaikka on pakko antaa, niin annettakoon se nyt herra jumala jollekin ihan kenelle tahansa muulle kuin AO:lle.
AO yrittää edelleenkin laukoa aivan yhtä paljon kuin aiemminkin, mutta nyt kiekot jäävät joko pakkiin tai menevät seinille. AO ei suinkaan ole alkanut mitenkään erityisesti syötellä kiekkoa ketjukavereilleen enempää, vaikka syöttöpisteitä onkin tullut. Tämän vuoksi en laske AO:n syöttöpisteille kovin suurta arvoa pelillisessä mielessä. Tilastoissa ne toki näyttävät kaikille samalta.
Itse näen mieluummin tilastoissa Ovechkin 3+6 Bäckström 3+2 kuin esim. Ovechkin 6+3 Bäckström 0+5. Ensiksimainittu on kuitenkin merkki siitä, että puhdas maalintekijä (kuten AO on) joutuu tekemään jotakin muuta kuin laukomaan kiekon maaliin ja painumaan kädet pystyssä vaihtoon. Se on aina plussaa toiselle joukkueelle.