Lammassaari tekee korkeintaan 25
Jos puhutaan pelkästään maaleista niin olen kanssasi täysin samaa mieltä. Jos taas pisteistä niin olen kyllä vahvasti eri mieltä. Kehittyy vuosi vuodelta, yksi liigan taitavimpia pelaajia jo nyt, ja rooli tulee olemaan varmasti isompi kuin kertaakaan aiemmin.
40 pistettä ei ole mikään mahdottomuus jo ensi kaudella. Pitäisin aika luonnollisena kehityksenä jos siihen pääsisi. Kokemus ja massa on ainoat mitä Peten työkalukaapista tällä hetkellä puuttuu, ja molemmat lisääntyvät taitojen ohella. Jos Peteä verrataan esimerkiksi lukossa hyvin pelanneeseen Hannukseen, Tommi voittaa laukauksessa kyllä jonkin verran ja massaa on hiukan enemmän mutta siihen ne paremmuudet sitten jääkin. Kiekollisena Lammassaari on vaarallisempi, ja kumpikaan mainituista herroista ei ole mikään puolustuksen spesialisti. Ei silti, hyvä pelaaja teillä on Hannuksessa, lukko ei valitettavasti viime kaudella käyttöä löytänyt mutta kelpaisi minun lukkooni takaisinkin. Sanonpa vain että Lammassaaresta on ihan hyvä syy odottaa parempaa hyökkäävää pelaajaa, koska luontaista taitoa on kuitenkin enemmän. Kunhan vain ehjänä kestää ja kehittyy kuten yleensä jannut tuossa iässä. Haataja varmaan käy esimerkistä miten pienestä se on kiinni. Edellisellä kaudella vähemmän pisteitä kuin Lammassaari viime kaudella...
Mutta tää on näitä...ei Pihlströmissäkään kaikki nähneet oikein mitään ihmeellistä paitsi omat fanit osasivat odottaa miehen nousua parrasvaloihin. Seuran vaihto oikeaan aikaan ja jannu oli seuraavana keväänä mm-joukkueen mukana ja jatkaa uraansa p-amerikassa. Jyväskylässäkin varmasti näitä tarinoita löytyy, huikeita pelimiehiä joista ei oikein muualla tiedetty ennen kuin puhkesivat kunnolla kukkaan, vaikka se olikin jypin faneille jo ajat sitten selvää että näin tapahtuu.
Varmaan olisi syytä sivuta Petersiäkin tässä, joten sanon että hänen roolinsa, kuten Viinasen/Tuomaisen on tehdä paljon töitä kentässä ja antaa Lammassaarelle vähän vapaammat kädet luoda. Näillä jannuilla on kykyä kyllä pistää kiekko sitten pussiin reboundeista kunhan Pete ensin pistää vastustajan kentällisen kahville.