Vuoden jatkoaikalaiseksi pitäisi kai nimetä joku, joka on juuri kuluvana vuonna erottautunut edukseen jollakin tapaa. Tässä vaikeus piileekin. Minä en ainakaan keksi, ovatko jonkun osakkeet hypänneet korkeuksiin erityisesti vuoden 2015 aikana. Sen sijaan osaan nimetä monta nimimerkkiä, jotka ovat olleet hyviä kirjoittajia ja keskustelijoita niin tänä vuonna kuin aina ennenkin.
Minun ääneni kopsahtaa tällä kertaa nimimerkille
@MustatKortit. MK on ahkera osallistuja, joka ei juuri viestittömiä päiviä vietä ainakaan lomasesongin ulkopuolella. Korkeasta postausaktiivisuudesta huolimatta MK kirjoittaa aina järkeviä viestejä, joilla on useimmiten jotakin uutta arvokasta annettavaa keskusteluun. MustatKortit välttää viimeiseen asti alatyylisiä heittoja ja pitää muutenkin kiinni kirjallisesta tyylitajustaan. Lisäksi hän vastaa analyyttisen asiallisesti silloinkin, kun toinen osapuoli on jo ehtinyt osoittaa paitsi huonon käytöksensä ja tyhmyytensä, niin myös vajavaisen perehtyneisyytensä aiheeseen. Minun on pakko tunnustaa, etten pysty tai edes halua pystyä noin herrasmiesmäiseen palstakäytökseen. MK:n kärsivällinen kansanvalistusmetodi on varmasti pitkän päälle rakentava ja tuloksekas, joskin lisään tähän julkilausumaan oman sivulauseeni, jonka mukaan tollolle tekee joskus hyvää vihjata tämän tolloudesta.
Joka tapauksessa kiitokset nimimerkille MustatKortit tästä vuodesta, toivottavasti sama meno jatkuu vielä pitkään.