Valmista, aikuista pelaajaa ei vaan voi korvata keskeneräisellä nuorella. Vaikka Tanus, Nieminen ja Gymer olisi ottaneet kymmenenkin steppiä eteenpäin kesän aikana, eivät olisi olleet lähelläkään Zohornaa tällä kaudella.Zohornaa "korvaamaan" tulivat nämä Tanus, Nieminen ja Gymer
Mun käsitkyseni mukaan Jaakolan ja Pietroniron ohella yritettiin signata Sulakia, Rantakaria ja myös Heikkistä. Kuten Bobby tuossa edellä sanoikin, niin Sulakista ei kyllä millään Kousan kaltaista kiekollista liideriä saa, vaan olisi ollut Kasken kaltainen jokerikortti, mutta olisi tietenkin nostanut pakiston kiekollisen osaamisen ihan toiselle tasolle kuin mitä se tällä hetkellä on. Rantakarilla oli tosiaan paha loukkaantuminen alla ja pyysi posketonta summaa, mitä ei Pelicansin kannalta ollut kannattavaa maksaa. Heikkisellä taas ei liekki enää pala kiekkoa kohtaan, joten ymmärrettävää ettei ole tarttunut mihinkään diiliin. Siinä olet oikeassa, että Schemerov oli enemmänkin syvyyshaku, ja olisikin loistava sellainen, jos tuolla pakistossa olisi ne kaksi kiekollista taitajaa.Pakistossa taisi käydä kylmät kun kaikki haut meni ohi ja sitten paniikissa signattiin Pietroniroa, Jaakolaa ja Schemerovia, kun ei kukaan tarttunut täkyyn. Ohi meni ainakin Sulak, Rantakari ja Heikkinen.
Mä taas mutuilisin sitä, että nuo keskeneräiset kaverit on vielä liian isossa roolissa tuolla. Olisi helpompi pelata paineettomasti sen terävimmän kärjen takana ja kasvaa sitä korkoa, mutta kun nyt täytyisikin heti olla osa sitä keihäänkärkeä niin se vaatii hieman sopeutumista. Esimerkiksi Ylönenkin pääsi viime kaudella vetämään ns. tutkan alla, kun edessä niitä pisteitä paiskoi kokeneet Saarinen ja Zohorna yhdessä Kasken ja Kousan kanssa. Nyt kun Ylösen pitäisi parikymppisenä olla se "the leader" yhdessä Juhin, Harin ja Hanun kanssa, niin paineet onkin aivan eri luokkaa. Sitä en epäile, etteikö nuokin paineet helpota kun kausi etenee ja jätkät kasvaa siihen rooliin sisälle. Puhutaan kuitenkin nuorista pelaajista. Ylöselläkin lähti homma rullamaan kunnolla nuorten kisojen jälkeen, kun ensin koko syksyn kaivoi itselleen vääntövoimaa ja kisoista sitten itseluottamusboostin.Mä itse mutuilisin tän joukkueen huonoa jaksoa sillä kun ketjuja sekoitetaan mielestäni liikaa, pelaajat ei oikein pääse siihen omaan hommaansa tossa pelaamisessa
Hanhinaamat valittaa ja jos ei kelpaa, niin aja bussis jäähallin seinään.