Vitutusketju

  • 1 125 282
  • 8 557

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tämä pitää paikkaansa, Osoittaa myös sen että viitanen on epäonnistunut usein joukkueen rakentamisesta sekä että on helvetin tyhmä, ettei itse ole lähtenyt lätkimään, jos on hyväksynyt ylikävelyn tärkeimmän yksittäisen valinnan suhteen eli päävalmentajan. Aika marionetti nukke taitaa Veke olla,

Anteeksi, että tulen hiekkalaatikon ulkopuolelta mukaan.

Miksi ihmeessä Viitanen olisi löhtenyy tuon vuoksi kävelemään? Noita duunipaikkoja on aika vähän jaossa ja tuskin muualle pääsee samaan hommaan.

Tuostahan saa vaan hyvän laskuvarjon minkä turvin voi pelastaa omaa nahkaa. Jos JYP ei onnistu, voi syyttää valmennusta joka ei ole hänen valintansa.


Muutenkin usein valmentajien kohdalla huudellaan, että ymmärtäisi itse lähteä. Veikkaan, että kukaan ei tuon palkan hommista lähde itse muuten vaan veks.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Tästä puheenollen, milloin ollaan oikeasti nähty sitoutunut JYP? Tarkoitan siis isommalla skaalalla kuin yksittäinen erä tai ottelu?

Tuosta on useampi kausi aikaa, voi olla ettei joukkueessa edes enää ymmärretä mitä tuo vaatii, vaikka esim kapteeni Rooba onkin ollut aikanaan osa tuollaista sitoutunutta JYPiä

Oisko se nyt sitten tuo surullisen kuuluisa Veltsun viimeinen kausi sitten?

Toisaalta se ei ole ihme kun joukkue kuitenkin edelleen on aikamoinen tilkkutäkki ja voittavia pelaajia ei ihan liikaa ole. Moniko pelaaja tuosta kokoonpanosta on pelannut voittavassa joukkueessa isossa roolissa miehissä? Vainio, Eronen, Jerry, Puustinen, Veini, Malinen, Petman?

Pelaajiston tämän hetkinen ydinkin on lähinnä vaan saanut oppia pääasiassa häviämisestä viime kausina. Helpottaako se menestystä tällä kaudella? Kuka sen voittamisen kulttuurin luo päivittäisessä tekemisessä?

Moniko on tavallaan ehkä liian isossa roolissa ajatellen sitä voittamista? Lassila, Winberg, Pulkkinen, Perttu, Tohila, Siikanen? En sano että kukaan näistä olisi huono, mutta tietyllä tapaa haluaisin nähdä kaikki pienemmässä roolissa tässä kohtaa.

Ulkkareita ja suomalaisiakin on tullut ja mennyt. Onko joukkue kuitenkin liian epäyhtenäinen jo siinä että vaihtuvuus on ollut ennen kautta ja kesken kaudenkin suurta ja tietynlaisia kuppikuntia on helppo nähdä jo vähän pelaajien taustojakin katsomalla?

Paljon kysymyksiä herää ja niihin ei liene oikeita vastauksia kellään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Oisko se nyt sitten tuo surullisen kuuluisa Veltsun viimeinen kausi sitten?
Todennäköisesti tämä ja siitä nyt on jo kuusi kautta.. Tuo on aika helvetin pitkä aika. Ei muuta tähän hätään...
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Anteeksi, että tulen hiekkalaatikon ulkopuolelta mukaan.

Miksi ihmeessä Viitanen olisi löhtenyy tuon vuoksi kävelemään? Noita duunipaikkoja on aika vähän jaossa ja tuskin muualle pääsee samaan hommaan.
Kyllä vähänkin itseäkunniottava johtaja nyt edes haluaa itse päättää asioista mihin työhän on valittu. Eikä olla ylikäveltävä kynnysmatto. Varmasti Vekekin saa duunipaikan jossa on muu kuin marionetti nukke. Mutta jos tykkää tittelistä jolla ei ole käytännössä paskankaan arvoa, tuski siitä nyt kovin merkittävästi maksetaankaan.
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Kai tästä voi päätellä, että Seppänen vetelee isosti naruja taustalla. Hauska muuten nähdä kuka tuolta joutuu ensimmäisenä lähtemään, valmennus vai Viitanen?
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@snake70, aika harva on valmis vapaaehtoisesti sanomaan itseään irti vaikka töissä ei ihan niin mukavaa olisikaan, jos ei ole jotain kiinnostavuudeltaan ja/tai palkalta vähintään yhtä kiinnostavaa työtä tarjolla. Ei Viitanenkaan kuitenkaan voi ihan vaan valita että tuon työn mä otan, eli suuri riski siinä olisi että jäisikin työttömäksi ja rahaa ei tulisi mistään. Ei semmoista riskiä voi perheellinen ihminen ottaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
@snake70, aika harva on valmis vapaaehtoisesti sanomaan itseään irti vaikka töissä ei ihan niin mukavaa olisikaan, jos ei ole jotain kiinnostavuudeltaan ja/tai palkalta vähintään yhtä kiinnostavaa työtä tarjolla. Ei Viitanenkaan kuitenkaan voi ihan vaan valita että tuon työn mä otan, eli suuri riski siinä olisi että jäisikin työttömäksi ja rahaa ei tulisi mistään. Ei semmoista riskiä voi perheellinen ihminen ottaa.
Juurikin näin, edellämainitulla Antero Niittymäellä tilanne hieman eri, kun uralla oli hieman erinäköisen summan tienannut, joten välitön uusi työ ei olisi ollut edes tarpeellinen (toisaalta suhteiden kautta, löysi erittäin nopeasti uuden työn)
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kai tästä voi päätellä, että Seppänen vetelee isosti naruja taustalla. Hauska muuten nähdä kuka tuolta joutuu ensimmäisenä lähtemään, valmennus vai Viitanen?
Valitettavasti tämä ollut muutaman viime vuoden teema. Arvostan Seppästä suunnattomasti, mutta nykyään viitteitä enenevissä määrin mikromanageroinnista. Seppäselle ei tälläiset operatiiviset asiat kuulu.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olen paljon Viitasta kritisoinut, mutta kuullut myöhemmin, että Viitasen yli käveltiin tuossa valmentaja valinnassa. Eli valmennuksen on päättänyt ihan muu taho, kun Viitanen. Tuon tiedon jälkeen pystyn antamaan monen asian anteeksi Viitaselle.

Tuohan taidettiin kirjoittaa Kulmalan toimesta ihan Keskisuomalaiseen että se oli nimenomaan Seppänen joka halusi Rautakorven. Maksoi mitä maksoi.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai tästä voi päätellä, että Seppänen vetelee isosti naruja taustalla. Hauska muuten nähdä kuka tuolta joutuu ensimmäisenä lähtemään, valmennus vai Viitanen?
Vaikka Seppänen on valmennuksen valinnut, niin mun veikkaus on, että silti valmennus lähtisi ennen Viitasta. Seppänen on kyllä tuonut sen aika hyvin julki, että peli ei ole sellaista millaista on sen haluttu olevan, tämä viime kauden jälkeen, kun antoi aika kovaa palautetta.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Vaikka Seppänen on valmennuksen valinnut, niin mun veikkaus on, että silti valmennus lähtisi ennen Viitasta. Seppänen on kyllä tuonut sen aika hyvin julki, että peli ei ole sellaista millaista on sen haluttu olevan, tämä viime kauden jälkeen, kun antoi aika kovaa palautetta.
Mitäköhän Seppänen on sitten odottanut, kun palkannut Rautakorven, Pitäis sitten valita sellainen valmenta suoraan ettei tarvitse neuvoa mitä haluaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vaikka Seppänen on valmennuksen valinnut, niin mun veikkaus on, että silti valmennus lähtisi ennen Viitasta. Seppänen on kyllä tuonut sen aika hyvin julki, että peli ei ole sellaista millaista on sen haluttu olevan, tämä viime kauden jälkeen, kun antoi aika kovaa palautetta.
Samoin uskon, Viitanenhan ollut nimenomaan uskollinen aseenkantaja Seppäselle ja tehnyt työtä juuri niin kuin Jukka on halunnut.

En usko, että Seppänen kehtaisi ensimmäisenä syödä Viitasen, jolla oli eriävä mielipide, mutta päätyi tukemaan 100% Seppäsen visiota.

Eiköhän valmennus saisi potkut jos jokin, mutta en kyllä ihan heti usko, että tämäkään tapahtuisi. Mielenkiintoisempaa onkin tilanne Rautakorven sopimuksen jälkeen, jos ja kun Viitanen vielä UTJ saako hän viimein tehdä itse parhaaksi näkemänsä ratkaisun vai yhäkö komento tulee ylempää.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos selvennyksestä. Valmennus siis ei puhu, perustele eikä osoita arvostusta pelaajia kohtaan. Ei sitten ole ihme, että pelaajia ei kiinnosta pelata valmennukselle. Hengettömyys ja tunteen puute välittyy kyllä kauas.
Nyt täällä yhden palstalaisen "tiedon" perusteella ollaan erottamassa valmennusporrasta vaikka ei kukaan tiedä mikä on todellinen tila.

Reilu kuukausi sitten Rautakorpi sanoi että joukkuetta on tällä hetkellä hemmetin kiva valmentaa, kun joukkue on ns. itseohjautuva. Silloin varmasti moni palstalainenkin ajatteli sen olevan hyvä asia.

Mun on hyvin vaikea uskoa että vuosikymmenten valmentamisen jälkeen (joo joo, aikoinaan valmentaminen oli erilaista) Rautakorpi on lopettanut kommunikoinnin pelaajien kanssa ja samaan hengenvetoon kieltänyt sen kahdelta uudemman sukupolven valmentajalta.

Jäitä nyt vaan hattuun. Se pelaajiston ja valmennuksen välinen suhde ei aina ole ruusuilla tanssimista. Kaikkia kun ei voi miellyttää. Se on sitten pelaajan tehtävä mukautua siihen rooliin missä hänestä on eniten hyötyä joukkueelle. Sitähän se Koskinenkin sanoi, ettei J. Ahon kanssakaan ollut koko ajan torvisoittokuntaa vaikka jälkeenpäin onkin sanottu monen pelaajan toimesta että oli paras henkisin porukka ikinä.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäköhän Seppänen on sitten odottanut, kun palkannut Rautakorven, Pitäis sitten valita sellainen valmenta suoraan ettei tarvitse neuvoa mitä haluaa.
Silloin kun tuo valmennus valittiin, niin siinä prosessissa käytiin tietyt asiat läpi miten halutaan, että JYP tulevaisuudessa pelaa ja ilmeisesti nyt Rautakorpi ei ole ihan silleen mennyt miten oli puhe. JYP ei pelaa läheskään, niin kiekollista peliä mitä Seppänen ja kumppanit haluaa ja on sen sanonutkin aika suoraan.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt täällä yhden palstalaisen "tiedon" perusteella ollaan erottamassa valmennusporrasta vaikka ei kukaan tiedä mikä on todellinen tila.

Reilu kuukausi sitten Rautakorpi sanoi että joukkuetta on tällä hetkellä hemmetin kiva valmentaa, kun joukkue on ns. itseohjautuva. Silloin varmasti moni palstalainenkin ajatteli sen olevan hyvä asia.

Mun on hyvin vaikea uskoa että vuosikymmenten valmentamisen jälkeen (joo joo, aikoinaan valmentaminen oli erilaista) Rautakorpi on lopettanut kommunikoinnin pelaajien kanssa ja samaan hengenvetoon kieltänyt sen kahdelta uudemman sukupolven valmentajalta.

Jäitä nyt vaan hattuun. Se pelaajiston ja valmennuksen välinen suhde ei aina ole ruusuilla tanssimista. Kaikkia kun ei voi miellyttää. Se on sitten pelaajan tehtävä mukautua siihen rooliin missä hänestä on eniten hyötyä joukkueelle. Sitähän se Koskinenkin sanoi, ettei J. Ahon kanssakaan ollut koko ajan torvisoittokuntaa vaikka jälkeenpäin onkin sanottu monen pelaajan toimesta että oli paras henkisin porukka ikinä.
Viittaat varmaan tällä "tiedolla" minuun. Mulla ei ole tapana kertoa asioita faktana jos en niistä ole varma ja jos on jotain kolmannen käden tietoa, niin mainitsen kyllä asiasta. Nuo mitä olen tänään kertonut, niin on ihan täyttä asiaa. Minä en ole kellekään ollut potkuja jakamassa ja on mahdollista, että tilanne menee parempaan suuntaan, mutta silloin pitää myös valmennuksen osata katsoa peliin.
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Silloin kun tuo valmennus valittiin, niin siinä prosessissa käytiin tietyt asiat läpi miten halutaan, että JYP tulevaisuudessa pelaa ja ilmeisesti nyt Rautakorpi ei ole ihan silleen mennyt miten oli puhe. JYP ei pelaa läheskään, niin kiekollista peliä mitä Seppänen ja kumppanit haluaa ja on sen sanonutkin aika suoraan.
Eihän tolla nipulla pysty pelaamaan yksinkertaisesti kiekollisempaa peliä. Pistähän Jukka lisää taatelia pöytään, niin varmasti tulee kiekollisempaa jätkää sisään.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt täällä yhden palstalaisen "tiedon" perusteella ollaan erottamassa valmennusporrasta vaikka ei kukaan tiedä mikä on todellinen tila.

Reilu kuukausi sitten Rautakorpi sanoi että joukkuetta on tällä hetkellä hemmetin kiva valmentaa, kun joukkue on ns. itseohjautuva. Silloin varmasti moni palstalainenkin ajatteli sen olevan hyvä asia.

Mun on hyvin vaikea uskoa että vuosikymmenten valmentamisen jälkeen (joo joo, aikoinaan valmentaminen oli erilaista) Rautakorpi on lopettanut kommunikoinnin pelaajien kanssa ja samaan hengenvetoon kieltänyt sen kahdelta uudemman sukupolven valmentajalta.

Jäitä nyt vaan hattuun. Se pelaajiston ja valmennuksen välinen suhde ei aina ole ruusuilla tanssimista. Kaikkia kun ei voi miellyttää. Se on sitten pelaajan tehtävä mukautua siihen rooliin missä hänestä on eniten hyötyä joukkueelle. Sitähän se Koskinenkin sanoi, ettei J. Ahon kanssakaan ollut koko ajan torvisoittokuntaa vaikka jälkeenpäin onkin sanottu monen pelaajan toimesta että oli paras henkisin porukka ikinä.
Miksi olet minua lainannut? En ole viestissäni puhunut yhtään mitään valmennuksen erottamisesta! Moni muu tosin on, mutta turhaan laitat minun suuhuni tuollaisia sanoja.

Toisessa ketjussa olen tuonut esiin sen, että kevyin perustein ei pitäisi valmennusta erottaa.

Vähän tarkkuutta nyt noihin lainauksiin!
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi olet minua lainannut? En ole viestissäni puhunut yhtään mitään valmennuksen erottamisesta! Moni muu tosin on, mutta turhaan laitat minun suuhuni tuollaisia sanoja.

Toisessa ketjussa olen tuonut esiin sen, että kevyin perustein ei pitäisi valmennusta erottaa.

Vähän tarkkuutta nyt noihin lainauksiin!
Lähinnä käytin sua esimerkkinä siitä, ettei yhden palstalaisen kommentista nyt kannata lopullisia johtopäätöksiä vetää. Se mitä yksi palstalainen on kuullut, voi esim. olla yhden peliaikaansa pettyneen pelaajan mielipide.

Kaveri kuuli 1,5 vko sitten valmennusportaaseen kuuluvalta henkilöltä, että Pulkkisen otteiden vuoksi pakistoon on tulossa muutoksia tammikuussa. No, tulikin jo joulukuun alussa. Eli se mitä kuullaan, oli se miten läheltä joukkuetta tahansa, ei ihan aina pidä paikkaansa. Tai tilanteet voi muuttua nopeasti.
 

Coutinho

Jäsen
Minkä takia toisessa ylivoimassa on Perttua, Malista ja Roobaa? Etenkin kaksi viimeistä on sen tason puukättä, että ihan kuin tahalteen haluttaisiin olla tekemättä maaleja. Siellä on kuitenkin esimerkiksi Christoa ja Siikasta, jotka nyt edes vähän osaavat pelata.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Lähinnä käytin sua esimerkkinä siitä, ettei yhden palstalaisen kommentista nyt kannata lopullisia johtopäätöksiä vetää. Se mitä yksi palstalainen on kuullut, voi esim. olla yhden peliaikaansa pettyneen pelaajan mielipide.

Kaveri kuuli 1,5 vko sitten valmennusportaaseen kuuluvalta henkilöltä, että Pulkkisen otteiden vuoksi pakistoon on tulossa muutoksia tammikuussa. No, tulikin jo joulukuun alussa. Eli se mitä kuullaan, oli se miten läheltä joukkuetta tahansa, ei ihan aina pidä paikkaansa. Tai tilanteet voi muuttua nopeasti.
No olisit sitten puhunut tästä asiasta lainaukseni alla, etkä valmentajan erottamisesta. Kuten sanoin: tarkkuutta niihin lainauksiin.

Ja mitä itse asiaan tulee, niin nimimerkki @JTM on varsin hyvällä prosentilla onnistunut kertomaan asioista joukkueen sisällä. Siksi luotan melko paljon siihen, mitä hän sanoo. Ja kuten hän itsekin kertoi: "arvostuksen puute on yhden pelaajan kokemus."
 

Coutinho

Jäsen
Mikko Perttu suorinta tietä pelin jälkeen Keuruulle. Aivan kujalla kentällä ja typeriä jäähyjä. Mitään muuta kuin haittaa joukkueelle.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viittaat varmaan tällä "tiedolla" minuun. Mulla ei ole tapana kertoa asioita faktana jos en niistä ole varma ja jos on jotain kolmannen käden tietoa, niin mainitsen kyllä asiasta. Nuo mitä olen tänään kertonut, niin on ihan täyttä asiaa. Minä en ole kellekään ollut potkuja jakamassa ja on mahdollista, että tilanne menee parempaan suuntaan, mutta silloin pitää myös valmennuksen osata katsoa peliin.
Minä en paljon tiedä, mutta sen voin kyllä @JTM :n kirjoituksista vahvistaa, että omasta näkökulmasta nykyisen valmennuksen kommunikointikyvyt pelaajien suuntaan ovat melko syvältä persiasta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
BC, Smith ja Gardiner samaan ketjuun. Ei voi Jukka olla näin vaikeaa. Maliselle Petman ja Siikanen laidoille pelaamaan nolla nollaa ja Pertun ketju n. 5 min peliajalle. Tohila on väärässä paikassa. Tampereen pelissä nähty junnu (en muista nimeä) selkeästi valmiimpi. Eronen. Mitä sanoisi. Parempi ettei sano mitään. Rooba ja Eronen ovat sellaisia joiden shekeissä ei ole katetta tällä hetkellä.
 

Rallattaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
BC, Smith ja Gardiner samaan ketjuun. Ei voi Jukka olla näin vaikeaa. Maliselle Petman ja Siikanen laidoille pelaamaan nolla nollaa ja Pertun ketju n. 5 min peliajalle. Tohila on väärässä paikassa. Tampereen pelissä nähty junnu (en muista nimeä) selkeästi valmiimpi. Eronen. Mitä sanoisi. Parempi ettei sano mitään. Rooba ja Eronen ovat sellaisia joiden shekeissä ei ole katetta tällä hetkellä.
Tämä paitsi Pertun kentälle ei enää vaihdon vaihtoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös