Vitutusketju

  • 1 125 143
  • 8 557

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tiesittekö, että Roobakin olisi Liigan nopein, kaunein ja taitavin pelaaja, jos JYP pelaisi keskialueen paremmin?

Otan piikin vastaan nöyrästi, mutta Rooba ei ehkä yltäisi kauneimman titteliin, vaan voisi saada aikaan enemmän tulosta, jos viisikkona kyettäisiin luomaan sieltä keskialueelta liikevoimaista kiekollisesti hallittua peliä. Pitää muistaa, jos vielä saan pienen piikin tuikata asiassa, että sen keskialueen voittoon oleellinen asia on kiekoton työ ja jatkuva liike, eli ns. proaktiivinen pelaaminen vastustajaan reagoimisen sijaan. Vaativaa tämä on, sitä en kiellä, mutta sitä kohti lie opeteltava. Kun loksahtaa, meidän nobodyt ja tuhoon tuomitut kyllä taatusti riittää siihen.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Eräällä kaverilla on täällä lähtenyt tuo keskialueesta jauhaminen ihan lapasesta. Keskialueen pelaaminen laadukkaasti on erittäin tärkeää ja pointit sinällään oikeita, mutta kun väkisin vääntää _ihan kaiken_ keskialueen syyksi, niin tämä alkaa saamaan jo koomisia piirteitä.

Tiesittekö, että Roobakin olisi Liigan nopein, kaunein ja taitavin pelaaja, jos JYP pelaisi keskialueen paremmin?
Hyvä, että joku nosti tämän aiheen ensimmäsenä esiin. Jokaikisessä viestissä mainitaan keskialue jollain tavalla. Ihan jokaisessa viestissä. Alkanut aiheuttaa itsessä jo koomisia piirteitä, mutta painettu villaisella. Kun joku trendisana on keksitty, niin siitä pidetään kiinni.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Alkanut aiheuttaa itsessä jo koomisia piirteitä, mutta painettu villaisella. Kun joku trendisana on keksitty, niin siitä pidetään kiinni.

Omasta mielestäni puhun pelistä, en etsi mitään trendisanoja, tai pidä omasta mielestäni mistään perusteettomasta kiinni.

Silti hieman on hämmentävää toki se, ettei pelitavat ja joukkuepelin koukerot herätä muuta kuin vitutusta lätkäpalstalla ja sen sijaan kuoro huutaa ykkössenttereitä ja milloin mitäkin pelastavia enkeleitä, ihan kuin itse peli olisi samantekevää tapettia ja vain alusta jossa myyttiset loistaa.

Ymmärtäisin, jos moisia näkemyksiä olisi joukossa osin, mutta että tässä on yksin huutavan ääni korvessa lätkäpalstalla ja vielä olen kiinnostukseni myötä kiekosta kiinnostuneiden mielestä vitutusketjun kamaa, niin se on voi voi. No, ehkä joku muukin vielä syttyy pohtimaan pelin hienouksia ja lain alaisuuksia mieluummin kuin miettimään yksilöiden kautta joukkuepeliä. Toivossa eläen kuin lapamato.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannattaa kokeilla puhua muustakin kuin keskialueesta, niin ehkä ihmisillä ei vedä niin jumiin tuon kanssa. Ihan sama mistä aiheesta puhuu, jos kirjoittaa 200 viestiä putkeen ja jokaisessa viestissä jauhaa samasta asiasta, sekä kääntää kaiken johtuvan vain ja ainoastaan tästä, niin ei sitä muut loputtomiin jaksa lukea.

Täällä on oikeasti näkynyt sellaisia tilanteita, että joku on ihmetellyt miksei ole lauottu enemmän, kun on ollut paikkoja laukoa, joihin sitten on tullut vastaus, että ei voi laukoa kun pitäisi pelata keskialue paremmin. Että laukaisupaikasta ei voi laukoa, jos ei pelaa keskialuetta paremmin.

Johonkin se raja pitäisi kyetä vetämään. Pointtia ei saa perille pakottamalla sitä joka väliin.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä keskialueesta jauhaminen tuo ummehtuneen tuulahduksen viidentoista vuoden takaa, jolloin Petteri Sihvonen pääsi aivan liikaa meuhkaamaan pelikirjoistaan. Kärjistyneesti sanoen hän yritti seisoa kansakunnan kaapin päällä kertoen, että jääkiekossa vain pelikirja ratkaisee. Käytän vertausta Sihvoseen sen takia, että mielestäni @JypFabu nostaa keskialueen ylikorostuneeseen asemaan - ikään kuin vain sillä olisi jääkiekko-ottelussa merkitystä.

Keskialueen pelaaminen on tärkeä asia jääkiekossa - sitä harva kiistää. Mutta yksilöt jäällä ovat ne, jotka tuota pelaamista toteuttavat. Eri yksilöillä on erilaisia taitoja toteuttaa keskialueen pelaamista, minkä vuoksi kyse on viime kädessä pelaajista. Jos pelaajalla ei ole kykyä riittävää laadukkaisiin syöttöihin tai pelisilmä ei riitä sijoittumaan oikein, niin toteutus ontuu. Tai jos pelaajan luistelunopeus ei riitä ehtiäkseen oikeaan paikkaan tai hän ei kykene ottamaan riittävän lujaa syöttöä vastaan, niin keskialueen pelaaminen kärsii silloinkin.

Listaa pelaajien ominaisuuksista voisi jatkaa loputtomiin, mutta näiden esimerkkien kautta haluan tuoda esiin sen, minkä @JypFabu unohtaa: tarvitaan laadukkaita yksilöitä toteuttamaan voittavaa keskialueen peliä. Ei me täällä turhaan huokailla laatupelaajien perään. Ilman yksilöiden merkitystä jääkiekko olisi vain valmentajien shakkia, jossa taktisesti taitavimman valmentajan joukkue voittaa aina.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilman yksilöiden merkitystä jääkiekko olisi vain valmentajien shakkia, jossa taktisesti taitavimman valmentajan joukkue voittaa aina.
Johtava aka Sihvonenhan oli oikeasti Jukka Röngan johdolla luotu ”kärjistävä hahmo” lisäämään Urheilulehden myyntiä. Ja tämän hän ja Sihvonen ovat useasti julkisesti jopa itse todenneet. Mutta siitä huolimatta monelle on jäänyt päälle tämä pelikirjan ja valmentajan roolin ylikorostaminen. Ei vähiten sen takia, että me ollaan pärjätty B-maajoukkueiden best-of-one turnauksissa kohtuu hyvin hirveän valmistautumisen kera siinä missä etenkin P-A amerikan jengit tulee elämysmatkalle ja tapaa ensi kertaa lentokentällä.

Ei siinä sinänsä vikaa ole, on niillä koutseilla ja taktiikoilla merkitystä, mutta ne määräävämmät kilpailuvaltit tulee niistä pelaajista. Siinä @JypFabu on ihan oikeassa saarnoissaan, että se joukkueen kokonaistaso määrää eniten, siitä olkoon kokemusasiantuntija esimerkkinä vaikka itse Connor McJeesus.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokaisella pelaajalla on oma työkalupakki ja persoona luonteenpiirteineen.

Vaikka miten mentäisiin hienolla pelikirjalla ja joukkuepelin hienouksilla keskialueen yli, niin pelaajan täytyy tuota toteuttaa.

Jokainen varmasti yrittää parhaansa, mutta kyvyt, ominaisuudet ja taidot ei aina kohtaa. Jos joku yksilö suorittaa huonosti, ei se korjaannu tukitoimilla ja viisikon hyvällä pelillä... Päinvastoin homma leviää kaikkien osalta, kun ei saada mitään aikaan.

Joskus hyvät pelaajat suorittaa niin hyvin, että homma saattaa jotenkin toimia tuloksellisesti, vaikka se ei toimi oikeasti.

Tuo on juuri ärsyttänyt, että selvät puutteet ohitetaan sillä, että kyllä se siitä kun pelataan viisikkona ja keskialueella parannetaan. Tai että keskialueella menee hienosti ja se siirtyy vielä hyökkäyspäähän, kun siellä tietyt pelaajat menee soolona lähinnä kulmaan ja menettää kiekon... Vaihto vaihdon jälkeen... Pelistä toiseen... Kaudesta toiseen.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Johtava aka Sihvonenhan oli oikeasti Jukka Röngan johdolla luotu ”kärjistävä hahmo” lisäämään Urheilulehden myyntiä. Ja tämän hän ja Sihvonen ovat useasti julkisesti jopa itse todenneet. Mutta siitä huolimatta monelle on jäänyt päälle tämä pelikirjan ja valmentajan roolin ylikorostaminen. Ei vähiten sen takia, että me ollaan pärjätty B-maajoukkueiden best-of-one turnauksissa kohtuu hyvin hirveän valmistautumisen kera siinä missä etenkin P-A amerikan jengit tulee elämysmatkalle ja tapaa ensi kertaa lentokentällä.

Ei siinä sinänsä vikaa ole, on niillä koutseilla ja taktiikoilla merkitystä, mutta ne määräävämmät kilpailuvaltit tulee niistä pelaajista. Siinä @JypFabu on ihan oikeassa saarnoissaan, että se joukkueen kokonaistaso määrää eniten, siitä olkoon kokemusasiantuntija esimerkkinä vaikka itse Connor McJeesus.
Samaa mieltä kanssasi. Tuo kokonaistaso pitääkin sitten sisällään ihan kaiken. Ja esimerkkisi Edmontonista on erittäin osuva. Maailman paras yksilö ei pysty yksinään viemään joukkuettaan Stanley Cupiin. Toisaalta asian voi kääntää toisin päinkin: maailman paras yksilö on lähes yksinään vienyt joukkueensa monena vuonna melko pitkälle.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän sitä on välillä miettinyt että pitääkö itkeä vai nauraa, kun yhden kirjoittajan mielestä kaikki asiat ratkeaa keskialueella. Esim mun esiin nostamista asioista maalin edessä hävitty kaksinkamppailu ja vähän laukominen on hänen mielestään kiinni keskialueen pelaamisesta, siinä vaiheessa kun peli on 30sek pyörinyt hyökkäyspäässä ja ihan ok vetopaikasta jätetään laukomatta ja yritetään vielä syöttää tai 30sek pyörityksen jälkeen jommassa kummassa päässä yksittäinen pelaaja häviää kaksinkamppailun maalin edessä, niin sillä ei ole mitään merkitystä miten se keskialue on pelattu.

Ymmärrän että tuolla keskialueen pelaamisella on hyvä perustella kaikki, koska sen toimivuus/toimimattomuus on aika hankala osoittaa toteen, enkä muista hänenkään kertoneen mitään konkreettisia esimerkkejä mikä JYPin osalta siinä ei toimi tai miten se keskialue hänen mielestään pitäisi pelata. Olisi ihan mukava kuulla niitä, ja mikään "pitää saavuttaa liikeylivoima" ei ole riittävän konkreettinen, sen nyt tajuaa kaikki että jos saavuttaa liikeylivoiman niin on vahvoilla, vaan esimerkkejä miten se saavutetaan?

Loppujen lopuksi ne on kuitenkin pelaajat jotka ne pelit ratkaisee, olen samaa mieltä että kokonaistaso pitää olla tarpeeksi korkea että voidaan pärjätä, mutta se kokonaistaso nousee kun pelaajien taso nousee, eli kun kokoonpanossa on pelaajia joiden taidot paremmin riittää toteuttamaan sitä haluttua pelitapaa. Sen takia itsekin odotan yhtä kovempaa sentteriä vielä tuohon porukkaan, että saadaan sitä kokonaistasoa nostettua. Pääsääntöisesti niillä kovemman tason jätkillä on myös paremmat taidot ratkoa pelejä kun paikka tulee, tämän kauden Ilves pelit on mielestäni hyviä esimerkkejä, kummassakin on oltu pelillisesti ihan hyvin mukana pelissä, mutta suhteellisen isokin voitto Ilvekselle on ratkennut pitkälti sen takia että kun paikka on tullut niin Ilveksen jätkillä on ollut taitoa käyttää ne hyödykseen paremmin kuin JYPin(tosin Jyväskylän pelissä Ilveksen voittomaalissa kävi myös uskomaton tuuri). JYPillä taso tällä hetkellä tippuu ihan liikaa kun mennään ketjuissa alaspäin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
koska sen toimivuus/toimimattomuus on aika hankala osoittaa toteen, enkä muista hänenkään kertoneen mitään konkreettisia esimerkkejä mikä JYPin osalta siinä ei toimi tai miten se keskialue hänen mielestään pitäisi pelata. Olisi ihan mukava kuulla niitä, ja mikään "pitää saavuttaa liikeylivoima" ei ole riittävän konkreettinen, sen nyt tajuaa kaikki että jos saavuttaa liikeylivoiman niin on vahvoilla, vaan esimerkkejä miten se saavutetaan?

Laitanpa nyt kerran vielä tälle palstalle viestin asiasta.

Keskialue.

Olen kyllä mielestäni sitäkin avannut kuinka se tulisi ideaalissa toteuttaa, on vaan vissiin jäänyt välistä lainatulla.

Pohjalla on se kuuluisa toisteinen pelitapa ja keskialueen peli alkaa kiekonhallinnasta/riistosta/käännöstä, kuinka viisikko täyttää alueen. Sinänsä asia pätee kaikissa lähdön tyypeissä, olipa hidas, puolinopea tai nopea. alueen voittoon on tietenkin monta eri varioo, mutta oleellista on, että aloitteet tekee kiekoton pelaaja, johon reagoi viisikko ja tietenkin kiekollinen pelaaja. Edelleen, alueen voitto syntyy harvoin liigajoukkuetta vastaan välittömään repsahdukseen, joten kiekolla on pysyttävä ja sitä on kierrätettävä ja kiekottomat on koko ajan avain asemassa jatkumon suhteen. Voi jopa verrata jalkapallon tyyliin kierrättää ja hakea murtoa. Siinä se avain on lyhykäisyydessään ja minusta vasta silloin voi puhua kiekollisesta hallinnasta, jos kiekkoa hallitsee keskialueen voittaakseen.

Minä juurikaan puhu tai kirjoita mistään kärkisentteristä tai loistolaitureista, kun ne minusta kuuluu sinne unelmaketjuun, eikä niillä ole mitään tekemistä sen kanssa, missä JYP nyt pelillisesti menee tai missä sakkaa. Myös tietenkin on luonnollista, että paremmalla pelaaja materiaalilla voi saada paremman tuloksen, vaan sekään ei asiana koske joukkuetta ja sen tilaa nyt. Minulle ei joukkueessa ole myöskään koskaan tuhoon tuomittuja osasia tai ns. täytemiehiä, vaan kaikilla on ruutu ja vaade ja koska ne on hommattu niiden uskotaan siihen vastaavan.

Ajatus, että maalin edus voitot tai tappiot ratkoo painoarvollaan enemmän kuin sen keskialueen voitto nykylätkässä on läheltä katsoen totta, mutta kyllä ne voitot ja tappiot on minun silmään jonkun asian jatkumo ja varmaan arvaatte minkä. Näppituntumalla jaottelisin niin, että nykykiekon tuloksen päälle 50% ratkeaa kolmeen päätekijään, yv, av ja keskialueen voitto pelaamalla ja kv - kiekossa yhtenä lisä erikoistilanteena kulma tai laitakamppailut, joiden jatkumon osaaminen vertautuu aloitusvoittoihin, liigassa tämä ei vielä ole noussut esiin niin voimalla.

En myöskään koe, että vähäinen laukomismäärä johtuisi pelaajien osaamattomuudesta laukoa, vaan päinvastoin, se turha laukominen tuottaa enemmän hankaluuksia viisikon puolustamiselle, kuin tuo tulosta. Mitä parempiin asemiin pelitapa tuo, sitä enemmän voi laukoa ja saada tulosta.

Nämä raskaat vitutusta herättävät termit prosessi ja keskialue nyt vaan sattuu minun vinkkelistäni olevan paljon oleellisempia asioita kuin nuo unelmat, vaikka kivoja olisivatkin. Tässä hetkessä minun silmään se JYP pelitapa junnaa viisikkotasolla siihen keskialueen pelaamiseen, tuottaen paljon vähemmän kuin oleva materiaali omaa potentiaalia, mutta näen myös niin, että sitä valmennus koko ajan jumppaa ja sen takana on kauden tulos, kuinka onnistuu. Helppo rasti tämä ei ole.

Jos täällä olisi ollut joku muukin jolle jääkiekko kehityksineen ja pelitapoineen olisi ollut aidosti kiinnostuksen kohde, voi olla, että asiasta olisi sukeutunut syvällisempää yhteenvetoa ja oikeastaan Nelfor kommenteillaan sai pidempään muhineen tunteen realisoitumaan, ehkäpä muiden helpotukseksi.

Kun olen tämmöinen yksinäinen mohikaani jolle peli on isompi juttu kun pelaajat päädyin tulemaan, että iän ja kokemuspohjan vuoksi mulla ei ole järjellistä kieltä saada keskustelua omista lähtökohdistani aitona. Ymmärrän sen niin, että tämä on fani palsta ja minä en ole fani, vaan kannattaja ja pelin tutkailija.

Käsitän ja ymmärrän, että tietyn ikäisenä tärkeitä on esikuvat, idolit, suosikit ja inhokit sillä sitähän fanittaminen on, se vaan menee niin, että iän myötä moinen menettää merkityksensä ja jos sillä pohjalla ryhtyisin osallistumaan, se olisi teeskentelyä ja siihen en ryhdy.

Summa summarum, tulema vie minut tällä positioon jossa Emppu on Nightwisin Noise videolla ja sitä positiota en ota, eli minun motivati on tältä osin tyhjä.

Jatkiksesta en poistu kokonaan ja tässäkin osiossa piipahdan yhdessä topikissa, millä frekvenssillä, sitä en minä päätä. Muutoin seurailen ja saatan kommentoida maju osiossa ja naisten kiekon puolella, kun siellä on menossa kuitenkin kiekkokulttuurin kiintoisin kehitystarina tässä ajassa.

Saatan jo kuulla tutun huokauksen: ah, ilon ja onnen päivää, voikaatten hyvin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@JypFabu

Eikö tuo nyt ole ihan tervettä että sinuakin haastetaan näkemystesi suhteen(jopa terävämmin) kun haastat itsekin muiden näkemyksiä(jopa terävämmin)?

En usko että kovinkaan moni on keskialueen peliin liittyvistä asioista totaalisen eri mieltä. Eli en näe syytä hakea uhriutumista tai controller disconnectia. Päinvastoin. Kyllä tänne mielipiteitä mahtuu.

Hyvää itsenäisyyspäivää sinne suunnalle ja tännekin itsekullekin. Vaikkei itsenäisyyspäivä tämän ketjun asiaa ole.
 
Viimeksi muokattu:

TyöUkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi pitää vittuilla noin paljon yhdestä (tai kahdestakymmenestä) keskialue-kommentista? Tämä on keskustelupalsta ja mahtavaa että jotkut osaavat tätä lajia analysoida kun minä en sitä niin hyvin osaa. Tiedän että Jerry on hyvä lämimään, Niku varmaan mukavaa ryyppyseuraa ja Gardinerin kanssa olisi kivaa vääntää kättä, siinäpä omat analysointitaitoni ovat. Häshtäg vine stop.
 

Coutinho

Jäsen
Miksi pitää vittuilla noin paljon yhdestä (tai kahdestakymmenestä) keskialue-kommentista? Tämä on keskustelupalsta ja mahtavaa että jotkut osaavat tätä lajia analysoida kun minä en sitä niin hyvin osaa. Tiedän että Jerry on hyvä lämimään, Niku varmaan mukavaa ryyppyseuraa ja Gardinerin kanssa olisi kivaa vääntää kättä, siinäpä omat analysointitaitoni ovat. Häshtäg vine stop.
On hieman eroa osata analysoida ja kuvitella osaavansa analysoida ja sitten ei edes kertoa sitä omana mielipiteenään vaan absoluuttisena totuutena. Tuntuu että ks. Käyttäjällä on muutama muukin nimimerkki tällä palstalla.

Mielipiteitä saa kertoa ja pitääkin, onhan tämä keskustelupalsta, mutta järkkymätön yksi totuus perustuen vaan omaan ”valveutuneeseen” silmään sillä perusteella, että on jo Nisulassa käynyt katsomassa 1917 kaukalopalloa on ”hieman” raskasta.
 

TyöUkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On hieman eroa osata analysoida ja kuvitella osaavansa analysoida ja sitten ei edes kertoa sitä omana mielipiteenään vaan absoluuttisena totuutena. Tuntuu että ks. Käyttäjällä on muutama muukin nimimerkki tällä palstalla.

Mielipiteitä saa kertoa ja pitääkin, onhan tämä keskustelupalsta, mutta järkkymätön yksi totuus perustuen vaan omaan ”valveutuneeseen” silmään sillä perusteella, että on jo Nisulassa käynyt katsomassa 1917 kaukalopalloa on ”hieman” raskasta.
Aijaa, hö. Ehkä en sitten itsekään sovi tänne viisaampien kerhoon koska välillä täällä tuntuu olevan absoluuttinen totuus siitä että Petteri Sihvonen ei tajua jääkiekosta mitään ja että Tuomas Heikkilä ja Anssi Ritari ovat paskimpia selostajia ikinä. Minun mielestäni nuo kolme kaveria on vähintään ok, mutta silti tuntuu kuin sitäkään ei saisi täällä sanoa ääneen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Eniten vituttaa se, että edes JYP kannattajat ei osaa antaa täällä kaikkien olla omanlaisia yksilöitä vaan alkaa suoraan sanoen jopa kiusaamaan ja muodostamaan omia kuppikuntiaan. No mitä seura edellä, sitä kannattajat perässä vissiin..

Eipä sillä, en usko että @JypFabu nahka tästä kärsii, mutta vähän kohtuutonta ajojahtia siitä, että hän vain jaksaa ja haluaa tuoda keskialueen tärkeyttä esiin eri yhteydessä. Itse ainakin arvostan hänen pelinäkemystä vaikka en kaikesta samaa mieltä olekaan.
 

TyöUkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten vituttaa se, että edes JYP kannattajat ei osaa antaa täällä kaikkien olla omanlaisia yksilöitä vaan alkaa suoraan sanoen jopa kiusaamaan ja muodostamaan omia kuppikuntiaan. No mitä seura edellä, sitä kannattajat perässä vissiin..

Eipä sillä, en usko että @JypFabu nahka tästä kärsii, mutta vähän kohtuutonta ajojahtia siitä, että hän vain jaksaa ja haluaa tuoda keskialueen tärkeyttä esiin eri yhteydessä. Itse ainakin arvostan hänen pelinäkemystä vaikka en kaikesta samaa mieltä olekaan.
Erittäin hyvin sanottu.
 

Coutinho

Jäsen
Aijaa, hö. Ehkä en sitten itsekään sovi tänne viisaampien kerhoon koska välillä täällä tuntuu olevan absoluuttinen totuus siitä että Petteri Sihvonen ei tajua jääkiekosta mitään ja että Tuomas Heikkilä ja Anssi Ritari ovat paskimpia selostajia ikinä. Minun mielestäni nuo kolme kaveria on vähintään ok, mutta silti tuntuu kuin sitäkään ei saisi täällä sanoa ääneen.
Kyllä jokainen saa kertoa oman mielipiteensä. Niin monta näkemystä on kuin kertojaakin. Olisi todella tylsää keskustelua jos olisi vain yksi näkemys.

En tiedä edes luitko viestiäni, mutta ongelma tässä minulla ja ilmeisesti monella muullakin on vuosien aikana ollut se, että tämä yksi kirjoittaja kirjoittaa absoluuttisena totuutena ja ainoana oikeana näkemyksenä kirjoituksensa ja kommentoi muiden näkemyksiä kuin mikäkin Petteri Sihvonen. Ja jos oikeilla faktoilla (esim tilastot) koittaa selventää asian olevan toisin niin olet silti väärässä. Keskustelu on silloin ”aika” raskasta.

On tällä kirjoittajalla myös hyviäkin pointteja asioissa, mutta kuten yllä kirjoitin..

Ja tämä myös @HOOLIGAN_ vastauksena. Omalta osaltani olen vaan kyseisen kirjoittajan viestit skipannut, mutta ymmärrän kyllä jos jotain muutakin alkaa ärsyttämään.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten vituttaa se, että edes JYP kannattajat ei osaa antaa täällä kaikkien olla omanlaisia yksilöitä vaan alkaa suoraan sanoen jopa kiusaamaan ja muodostamaan omia kuppikuntiaan. No mitä seura edellä, sitä kannattajat perässä vissiin..
Itse olen kyllä täysin eri mieltä tästä.

Eihän tuo tuota samaa jankkaamista ole aina ollut, mutta viime aikoina ihan kaikki maailman asiat on kuitattu tuolla samalla asialla. Välillä jäänyt miettimään että mitä juuri tuli luettua, kun ei vastannut edes varsinaiseen asiaan.

Enemmän on lapsellista suuttua jonkun puolesta, jos tälle on jostain asiasta sanottu. Luulen että nyt vain tuli liikaa tavaraa saaviin ja ei pysynyt enää sisällä, jos näin voi tilannetta kuvailla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten vituttaa se, että edes JYP kannattajat ei osaa antaa täällä kaikkien olla omanlaisia yksilöitä vaan alkaa suoraan sanoen jopa kiusaamaan ja muodostamaan omia kuppikuntiaan. No mitä seura edellä, sitä kannattajat perässä vissiin..

Eipä sillä, en usko että @JypFabu nahka tästä kärsii, mutta vähän kohtuutonta ajojahtia siitä, että hän vain jaksaa ja haluaa tuoda keskialueen tärkeyttä esiin eri yhteydessä. Itse ainakin arvostan hänen pelinäkemystä vaikka en kaikesta samaa mieltä olekaan.
Vielä enemmän vituttaa tämä kuppikunnista huutelu, kun sellaista ei ihmeemmin ole seuran sisällä, eikä täällä jatkiksessakaan. Ja kaupan päälle vielä syytetään kiusaamisesta, vaikka tilanne on hyvin kaukana siitä.

Keskustelupalstalle kuuluu sekin, että esitetään omia mielipiteitä toisten käyttäjien kirjoituksista. Ei tässä ole kyse mistään muusta. Jos ei pidä siitä miten muut suhtautuvat omiin kirjoituksiin, niin siihen voi parhaiten vaikuttaa itse omalla toiminnallaan. On tärkeää, että osaa tarkastella omaa toimintaansa kriittisesti. Tämä on haastavaa monille, myös itselleni, mutta tässä ei myöskään voi kehittyä, jos ei edes yritä.

Mielestäni kukaan ei esittänyt mielipidettään ilkeästi. Ongelma tästä ilmeisesti joidenkin silmissä tuli sen vuoksi, että niin monilla on sama mielipide?
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen enempää en jaksa paneutua yksityiskohtiin, mistä tässä kritiikkiä on annettu. Huvittaa kuitenkin se, että tietyn käyttäjän kirjoitusten kritisoiminen on hyväksyttävää eikä siitä synny tälläistä "porua", mutta sitten jonkun toisen ei olekaan ja siihen puututaan. Itsekin erään käyttäjän kirjoituksia olen kritisoinut paljonkin, mutta kyllä täällä on nämä kommentit jokaisen osalta todella kaukana mistään "kiusaamisesta". Kyllä kai keskustelupalstalle(kin) kritiikki kuuluu, myös muita kirjoittajia kohtaan. Kiusaamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Ihan jo sitä paljon kouluaikana kokeneena koen voivani sanoa näin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aijaa, hö. Ehkä en sitten itsekään sovi tänne viisaampien kerhoon koska välillä täällä tuntuu olevan absoluuttinen totuus siitä että Petteri Sihvonen ei tajua jääkiekosta mitään ja että Tuomas Heikkilä ja Anssi Ritari ovat paskimpia selostajia ikinä. Minun mielestäni nuo kolme kaveria on vähintään ok, mutta silti tuntuu kuin sitäkään ei saisi täällä sanoa ääneen.
Kuinka uutta keskustelupalstalla kirjoittaminen on sinulle? Sehän on täysin normaalia, että kaikki eivät ole samaa mieltä - eikä kuulukaan olla. Eniten keskustelua syntyy, kun ei olla täysin samaa mieltä kaikesta.

Esimerkkinä itse olen aika monta kertaa todennut jatkiksessa, että tykkään Anssi Ritarista selostajana, vaikka tiedän, että monet ovat kanssani täysin eri mieltä asiasta. Kertaakaan tästä ei ole syntynyt yhtään mitään ihmeellistä, vaan eriäviä mielipiteitä on keskusteluun mahtunut.

Kun esittää asiansa ja mielipiteensä asiallisesti, niin voi kirjoittaa lähes mistä tahansa, eikä se johda mihinkään epämiellyttävään vääntöön tai vastakkainasetteluun.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Eri mieltä saa ja pitääkin keskustelupalstalla olla, mutta se että joukolla aletaan jotain toista lynkkaamaan, menee minusta hyvän maun rajan yli.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, kyllä itsellänikin suuri syy siihen että tuli tuo viesti kirjoitettua on sen "keskialue..." jankkaamisen lisäksi se miten kyseinen kirjoittaja vastaa jos joku esittää eriävän mielipiteen. Äkkiä rupeaa tulemaan kommenttia jossa epäillään tyyliin toisen älykkyyttä/ymmärrystä jääkiekosta/näköä jne, kirjoitellaan jostain olkiukoista ja muutenkin lytätään toisen mielipide aivan täysin. Eli jos et ole samaa mieltä niin olet väärässä, harvoin olen nähnyt hänen pystyvän asiallisesti vaihtamaan ajatuksia jonkun kanssa joka on ollut eri mieltä, varsinkaan useamman viestin ajan. Tuollainen oman mielipiteen ainoana oikeana pitäminen ja itsensä muita enemmän lajista tietävänä pitäminen, on myös asioita jotka nostaa ärsytystä. Tälle palstalle kuitenkin kirjoittaa monia ihmisiä joilla on aika paljonkin tietoa/osaamista käsiteltävästä lajista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eri mieltä saa ja pitääkin keskustelupalstalla olla, mutta se että joukolla aletaan jotain toista lynkkaamaan, menee minusta hyvän maun rajan yli.
Siis lasket joukolla lynkkaamiseksi, jos useampi ihminen esittää asiallisesti oman mielipiteensä ja ovat samaa mieltä? Kyllä minuakin vastaan on monta kertaa iso osa palstalaisista esittänyt voimakasta kritiikkiä samaan aikaan, mutta ei se ole ollut lynkkaamista.

Ei tämä nyt niinkään voi mennä, että on kiellettyä kertoa oma näkemys asiaan, jos on pohjimmiltaan samaa mieltä kuin aiemmin asiasta kirjoittanut?
 

TyöUkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka uutta keskustelupalstalla kirjoittaminen on sinulle? Sehän on täysin normaalia, että kaikki eivät ole samaa mieltä - eikä kuulukaan olla. Eniten keskustelua syntyy, kun ei olla täysin samaa mieltä kaikesta.

Esimerkkinä itse olen aika monta kertaa todennut jatkiksessa, että tykkään Anssi Ritarista selostajana, vaikka tiedän, että monet ovat kanssani täysin eri mieltä asiasta. Kertaakaan tästä ei ole syntynyt yhtään mitään ihmeellistä, vaan eriäviä mielipiteitä on keskusteluun mahtunut.

Kun esittää asiansa ja mielipiteensä asiallisesti, niin voi kirjoittaa lähes mistä tahansa, eikä se johda mihinkään epämiellyttävään vääntöön tai vastakkainasetteluun.
Siitä turhanpäiväisestä vittuilusta minä vaan tuossa mainitsin. Ei nyt turhaa draamaa enää, kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös