Vitutusketju

  • 1 125 843
  • 8 557

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
- Aina, jokavitunkerta, vastustaja tekee tyhjiin maalin

Onko JYP pystynyt tekemään itse ilman maalivahtia maalia tällä kaudella? Rautakorpi aloitti Tapparassa kyseenalaisen putken, joka itse asiassa taitaa jatkua vieläkin. Ilman maalivahtia tasoitetut pelit Tapparalla taitaa edelleen olla vuodesta 2020 nykyhetkeen asti sillee, että 0+0 eli ei oo kertaakaan tultu tasoihin pelin lopussa.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Ensimmäisistä peleistä lähtien...
Ei tekisi pahaa couchille kavuta yläparvelle katsomaan peliä mikä mättää. Johan sen tarpeeksi hallin penkkiä kuluttanutkin näkee.
Tässä menee loppukausi silleen, että kuukausi tai kaksi per peli, tuo ei tuosta kummene.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Ajattelin ettei enempää voi vituttaa kuin viime kaudella, mutta olin kyllä todella väärässä.

Rautakorpi vitutti aina Tapparan valmentajana... Nyt JYPin valmentajana alkaa vituttamaan vielä enemmän..
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rautakorpi vitutti aina Tapparan valmentajana... Nyt JYPin valmentajana alkaa vituttamaan vielä enemmän..

Nooh, mulla on vielä lapsenuskoa. Mä pitäydyn veikkauksessani, että jos JYP tästä nyt itsensä jollakin tavalla playoffeihin saa hivutettua niin keväällä vituttaa jossakin muualla enemmän kuin Jyväskylässä.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Matematiikka jyrää lapsenuskon yli.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Jossakin vaiheessa! Sitä ennen aion pitäytyä tässä :D
39 peliä JYPilläkin on vielä ainakin aikaa.


Toivottavasti tää edes vähän piristää :)

Jyväskylässä on ilonaiheet olleet kiekon suhteen aika vähissä viimeiset kolme vuotta. Pahimmalta tuntuu se että tosiaan lapsenomaisesti uskoi puolentoista miljoonan panostuksen tuovan kilpailukykyisen joukkueen kaukaloon. Jengi kerkesi niin sanotusti jo huokaista helpotuksesta, mutta lähellä ollaan tilannetta jossa mahdollisuudet alkaa käydä turhan ohkaisiksi.

Toisaalta kyllähän toi peruspelaaminen on kehittynyt aika paljon. Selkeitä virheitä tulee paljon vähemmän, mutta riittääkö tuo varmisteleva prosenttikiekko? Pelivälinettä hallitaan, mutta se ei oikein tällä hetkellä riitä muuta kun päätykiekkoihin ja hyökkäysalueella kiekotteluun laitojen lähellä pyörimiseen. Osa on varmasti sitä maalinteon ja tappioputken tuskaa. Nyt kaivattaisiin niin sanotusti niitä kokeneita kehäkettuja iskemään paikoista maalit.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännä juttu, että kun sokeakin näkee, että peli lähtee lapasesta, kuten toisessa erässä kävi, niin kukaan joukkueesta ei ota vastuuta. Ei pelaajat, eikä valmennus. Ei aikalisää, ei tappelua, ei mitään. Siinä erässä Jyp hävisi lopullisesti tämän kauden. Se on ohi nyt.

Mietin sitäkin, että jos joku vahinko-ohjus olisi osunut tuohon halliin, niin olisi ollut perusteltu syy lopettaa tämä kausi ja samalla koko seuran toiminta. Tulos on toiminnan seurausta. Ihan kautta linjan. Alkaen pelistä ja päättyen täysin vasemmalla kädellä kyhättyyn ottelutapahtumaan. Ja kaikkea muuta masentavaa siltä väliltä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei pelaajat, eikä valmennus. Ei aikalisää, ei tappelua, ei mitään. Siinä erässä Jyp hävisi lopullisesti tämän kauden. Se on ohi nyt.

Minulla ei ole kannuksia tai ymmärrystä kommentoida tätä - asia ei edes kuulu minulle.

Haluan kuitenkin yleisellä tasolla tuoda esille, että viime vuosien aikana, ihan joukkueesta ja faneista riippumatta, on ruvennut tulemaan kovasti tämänkaltaisia viestejä, kun menee huonosti. Valmentajia ja pelaajia syytetään reagoimattomuudesta - pitäisi tehdä jotain, kun peli alkaa karata.

Ja tämä ei siis ole sinulle vaan ihan yleisesti kehotan ihan kaikkia miettimään, että kuinka suuri osa valmennus- ja peliprosessia jääkiekossa on se itse peli. Se on se osa sitä prosessia, jota me fanit voimme seurata, mutta se on kärpäsen kakka siinä kokonaisuudessa nimeltä jääkiekko. Hyvällä joukkueella on toimintamalleja, joita harjoitellaan siellä joukkueen kesken - harjoituksissa. Se on suurin osa sitä jääkiekkoilijan arkea - pelit ovat ainoastaan näkyvä, pieni osa, tätä kokonaisuutta.

Se on lopulta aika vähäistä, mitä oikeasti voit tehdä siinä kesken pelin pelaajana tai valmentajana. Tappeleminen ja pää punaisena räyhääminen on ihan 1990-luvun hommia - psykologisesti tehotonta ja äärimmäisen lamauttavaa. Aniharvoin saadaan haluttua tulosta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkaen pelistä ja päättyen täysin vasemmalla kädellä kyhättyyn ottelutapahtumaan.
Täytyy kyllä sanoa, että toisen erän puolessa välissä ja sen jälkeen piti pohtia, että miksi minä siellä istun. Ei varsinaisesti fiilis noussut, kun erätauolla kolme keski-iän ylittänyttä ukkoa koittaa puttailla ryppyisellä vihreällä matolla golfpalloa reikään jääkiekkokypärät päässä.

Vaan pelihän oli kuin JYPin kaudet nykyään: puolessa välissä ohi.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Minulla ei ole kannuksia tai ymmärrystä kommentoida tätä - asia ei edes kuulu minulle.

Haluan kuitenkin yleisellä tasolla tuoda esille, että viime vuosien aikana, ihan joukkueesta ja faneista riippumatta, on ruvennut tulemaan kovasti tämänkaltaisia viestejä, kun menee huonosti. Valmentajia ja pelaajia syytetään reagoimattomuudesta - pitäisi tehdä jotain, kun peli alkaa karata.

Ja tämä ei siis ole sinulle vaan ihan yleisesti kehotan ihan kaikkia miettimään, että kuinka suuri osa valmennus- ja peliprosessia jääkiekossa on se itse peli. Se on se osa sitä prosessia, jota me fanit voimme seurata, mutta se on kärpäsen kakka siinä kokonaisuudessa nimeltä jääkiekko. Hyvällä joukkueella on toimintamalleja, joita harjoitellaan siellä joukkueen kesken - harjoituksissa. Se on suurin osa sitä jääkiekkoilijan arkea - pelit ovat ainoastaan näkyvä, pieni osa, tätä kokonaisuutta.

Se on lopulta aika vähäistä, mitä oikeasti voit tehdä siinä kesken pelin pelaajana tai valmentajana. Tappeleminen ja pää punaisena räyhääminen on ihan 1990-luvun hommia - psykologisesti tehotonta ja äärimmäisen lamauttavaa. Aniharvoin saadaan haluttua tulosta.

Valmentajalla on pelin sisällä mahdollisuus joko reagoida tai olla reagoimatta. Jos reagoidaan niin vaihtoehtona on heitellä fläppitaulua kentälle tai tehdä muutoksia kokoonpanoon.

Pelin dynamiikkaa voi muuttaa kesken pelin
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Missä on tunne tuosta hiihtelystä jota kentällä nähdään?

1. erä ihan hyvää peliä, sääli vaan ettei sillä saa koskaan 3 pistettä.

minuutit 20 -> 52 aivan silkkaa paskaa jonka aikana tuli pariinkin otteeseen mietittyä et miksi katselen tälläistä vapaa-aikana, omien murheitten vellominen itsesäälissäkin tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta.

minuutit 52->57 sentään vähän yritystä.. Aina siihen asti kunnes tehtiin 1-3 tyhjiin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelin dynamiikkaa voi muuttaa kesken pelin

Niin, mutta kuinka tehokasta se on? Onko osoitettavissa, että kesken pelin tehdyt näyttävät reagoinnit ovat äärimmäisen hyödyllisiä ja tuottoisia? Tässä on kaksi eri koulukuntaa ja minä voin ihan suoraan myöntää sen, että minun mielestäni reagoinnit pitää tehdä silloin, kun peli ei ole käynnissä. Aikalisästä on enemmän hyötyä lepoa varten, jos sellaista tarvitaan.

Jos katsoo ihan vaan tätä kotimaista Liigaa niin kyllä parhaiten ovat pärjänneet viime kausina sellaiset joukkueet, joilla on suhteellisen hyvin profiloidut ja roolitetut ketjut koko kauden ajan. Jos joku joukkue on kovasti sotkenut kauden aikana ketjujaan niin useammin se on ollut enemmänkin haitallista kuin hyödyllistä menestystä ajatellen.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Täytyy kyllä sanoa, että toisen erän puolessa välissä ja sen jälkeen piti pohtia, että miksi minä siellä istun. Ei varsinaisesti fiilis noussut, kun erätauolla kolme keski-iän ylittänyttä ukkoa koittaa puttailla ryppyisellä vihreällä matolla golfpalloa reikään jääkiekkokypärät päässä.

Vaan pelihän oli kuin JYPin kaudet nykyään: puolessa välissä ohi.

Tää on jännä masokismin muoto. Vähän kun kävisi huvikseen hammaslääkärissä. Hammaslääkärissäkin toisaalta saisi varmasti enemmän elämyksiä ja jännitystä ja pois päästessä positiivinen olo. Hallilla taas aikalailla sitä tasaisen harmaata apatiaa ja liikaa aikaa pohtia tuota peruskysymystä: mitä minä täällä teen? Poistuessa vituttaa ja vielä pari tuntia matsin päättymisekin jälkeen vituttaa. Ja vituttaa sillä tavalla masentuneesti, mikä on se kaikista surkein tilanne.

Katsojia ei kiinnosta, joukkuetta ei kiinnosta ja vastustajaa juuri sen verran että minimisuorituksella hakevat kolme pistettä. Tänään oli kyllä yksi apaattisimmista ja uneliaimmista peleistä jota olen koskaan ollut paikan päällä todistamassa. Toisaalta kyseessä oli marraskuinen arkipeli epäsytyttävää vastustajaa vastaan jossa vähemmän huono voitti. Kaukana on ne ajat kun joku Ässätkin oli kotipelissä aikalailla suupala. Nyt aletaan olla siellä parinkymmenen vuoden takaisessa alhossa taas, jossa isommille hävitään käytännössä aina ja samantasoisillekin liian useasti. Voitto on harvinaista herkkua ja vaatii planeetat, tähdet ja galaksitkin oikeille kohdilleen.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Joo-o, vituttaahan tämä taas, vaikka tähän alkaa jo vähän tottuakin.

@peterra lta hyviä huomioita tuolla aiemmin, ja tosiaan vaikuttaisi siltä, että mitään suuria rakenteellisia ongelmia tuolla ei edes minunkaan puusilmilläni katsottuna olisi. Periaatteessa JYP siis pelaa ihan ok. Periaatteessa.

Kaksi oho-maalia Ässiltä, ja JYP ei saa mistään sisään. Siinäpä se tänään. 0+0 taitaa edelleenkin olla nolla pistettä.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Ei ladassakaan suuria rakenteellisia ongelmia ole. Ei sillä vaan kukaan huvikseen pidempään aja.

JYP on tällä hetkellä lätkälada. Vie turvallisesti paikasta A paikkaan B, eli pelin alusta loppuun. Välillä ei kaikki tulpat sytytä ja joskus vähän laskee alleen.

Mutta on se lämmin! Eli jotain positiivista pitää väkisin etsiä. Sovitaan vaikka, että hyvää nykyJypissä on se, että se ei yllätä.

Varma käyttöpeli siis. Ei vaan ole oikeassa sarjassa enää...veivistä se prosessikin käynnistyy!
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Katselin lehdistötilaisuuden.

On sillä pokkaa.

Eiköhän ongelma ole kopissa sama kuin täällä sohvallakin. Ei tuommoista pelleilyä osaa kunnioittaa. Miksi pelaisi logolle, jos sitä valmentaa henkilö jota et arvosta?
 

BeardMilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tämä prosessi kokonaisuudessaan alkaa jo kovasti vituttaa. Näyttää hyvinkin pian siltä, ettei playoff-juna tänäkään vuonna puksuta Jyväskylässä. Moni pelaajistakin on kuin haamu edellis vuosista ja peleissä lauotaan 67 kertaa, mutta maalia kohti niistäkin saadaan ainoastaan vajaa kolmas osa. Tekeminen muistuttaa puuhastelua. Tällä hetkellä näyttää ja tuntuu siltä, että joukkue on kuntouttavassa työtoiminnassa kaukalossa ollessaan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se saatana, aina joku mättää. JYP on päästänyt nyt 69 maalia joka on 11 enemmän kuin millään muulla joukkueella. Vastaavasti kun JYP pelaa suht tiiviisti ja omiin menee max 2-3 maalia, ei meidän "Liigan top5 hyökkäys" saa mitään aikaan. Kuten moni on jo todennut, pyöritään laidoilla ja pysytään ihan kivan näköisesti kiekossa menemättä sinne mistä maalit usein tehdään. Laurikainenkaan ei vakuuta edelleenkään, nyt laitetaankin sormet ristiin että Veini torjuu heti Kuopiossa nollat ja jollain ilveellä saadaan maali tai pari tehtyä vastustajan verkkoon. Realistisempaa on se että Vehviläinen miettii ensimmäisen pelinsä jälkeen mihin tuli lähdettyä. No, aina saa toivoa.

Erikoistilannepelaamisesta en viitsi sanoa enää mitään, kun sen suhteen on menty samalla tasolla pelistä ja viikosta toiseen.

Tämän kyrsimisen keskellä mietityttää myös taloustilanne, kun euroja satsattiin vahvasti jo tähän kolmivuotisen projektin ensimmäiseen kauteen.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän kyrsimisen keskellä mietityttää myös taloustilanne, kun euroja satsattiin vahvasti jo tähän kolmivuotisen projektin ensimmäiseen kauteen.

JYP.n toive on että kausi laitetaan kotona vuoksi tauolle ja voidaan lähteä leikkaamaan ja hakemaan korvauksia valtiolta. Voisiko korvauksia hakea vaan sillä perusteella että pelaa huonosti. Syyttää koronaa siitä. Ennen koronaahan JYP oli parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös