Kiitos ihanasta myötäelämisestä ja auttamisen halusta. Olen vilpittömän onnellinen, että joillakin Telian asiakkailla palvelu toimii lähes virheettömästi.
Selitetään nyt vielä teillekin, että kaikki on teknisesti kunnossa, ja kaikkien muiden palveluntarjoajien kuva (Netflix, Areena jne) näkyy samalla kalustolla virheettömänä. Telian kuvanlaatu vatkaa hyvän ja heikomman välillä muutaman minuutin - muutaman sekunnin vaihtelevalla jänteellä.
Se, että jollakulla toimii, ei valitettavasti tarkoita, että kaikilla toimii.
Lähinnä tässä ehkä muilla on pointtina, että kun joillain homma toimii hyvin, niin saattaa olla, että silloin asialle pystyisi itse jotain tekemään. Jos kellään ei toimisi hyvin, niin sittenhän ratkaisun olisi pakko tulla vain ja ainoastaan Telian suunnalta.
Jos haluat yrittää tehdä itse jotain asian eteen, niin kannattaa kertoa millaisella setupilla olet yrittänyt matseja katsoa. Kyllähän palstaveljiä yritetään auttaa, jos vain jotain on tehtävissä. Eli jos katsot chromecastilla, niin onko 50hz-tila päällä - tai jos katsot tietokoneella, niin mikä selain on käytössä (jos katsot selaimen kautta)?
Vaikka muiden palveluntarjoajien kuva toimisi virheettömästi, niin se ei tarkoita sitä, että asialle ei voi mitään tehdä. Urheilun livelähetykset ovat monella tapaa eri asia, kuin vaikkapa Netflixin tallenteiden katsominen. Esimerkkinä todettakoon, että Netflix voi toimia heikollakin yhteydellä hyvin, mutta liveurheilu ei todellakaan.
Vaikka vitutusketjussa ollaankin, niin ei palstaveljien kommentteja tähän asiaan liittyen tarvitse nähdä vittuiluna. Minulta ainakin löytyy myötätuntoa niitä kohtaan, joilla on Telian lähetysten kanssa ongelmia, koska itseäni vituttaa ihan suunnattomasti joka kerta, kun törmään vastaaviin ongelmiin eri lähetysten kanssa.