Noh, kai Oulussa tehdään jotain oikein kun on varaa pelaajia hankkia ja aina siellä on paljon omia kasvatteja. Että ei ihan ostojoukkue määritelmää ainakaan täysin täytä.
Jos esim. JKL.ssa tehtäisiin asioita samalla tavalla niin olisi ihan tyytyväinen. No Jyväskylässä hoidetaan vähän eri tyyliin.
Ei ne asiat aina ole näin olleet. 1990 luvun vaikeina vuosina, kun Kärpät taapersi Suomi sarjassa ja oli konkursissa Jyväskylästä ehdotettiin, että Kärpät alkaisi JyP in farmijoukkueeksi. Ei alkanut. Muistanpa myös oman vitutuksen, kun JyP ryöväsi Kärpistä pelaajia. Niin ne ajat muuttuu. Varmaan JyPin seniori kannattajat muistavat nämä ajat.
Kärppien talous on nykyään hyvällä mallilla. Qstock ja Tunturiviihde antaa taloudellista selkänojaa.
Eli Kärpät omistaa Tunturiviihteen kautta Ihku ravintolat Rukalla, Levillä, Oulussa, Tampereella, Helsingissä, sekä Nokia Areenan kyljessä olevan Pub Old Mates ja Levillä olevan Pub Old Mates
Nämä ainakin.
Ouluun nousee uusi Areena aivan nykyisen rautatieaseman kylkeen. Se on varmaa, että Tunturiviihde on mukana tavalla tai toisella Areenan ravintola toiminnassa.
Tämä on juuri kauaskantoista bisnestä jota tehdään pitkäjänteisesti.
Se on selvää, että pelkillä lipputuloilla ja makkaran myynnillä ei jääkiekko joukkueet pyöri. Hyvä esimerkki on myös Lukko.
En tiedä mitä tausta bisnestä Jypillä, kun oheisbisnes on kunnossa, tuo se tuloja ja joukkue pystyy pitämään pelaajistaan kiinni.
JyP on minun silmissä yksi päävastustajista. Tappio harmittaa sfääreissä sata ja voitto tuntuu hyvältä sfääreissä sata.
On teillä tuo kausikortittien myynti kategoria hienosti hoidettu, voisi Kärpät ottaa siitä mallia.
Kaikkea hyvää ja nelostien derbyssä nähdään.