Vitutusketju

  • 1 146 367
  • 8 636

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanokaa te nyt, sitten kun saadaan se veska, niin kuoriutuuko kuin ihmeen kaupalla Salmiosta McDavid ja Heleniuksesta Draisaitl ja me rynnitään 35 suoraan voittoon?
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Sanokaa te nyt, sitten kun saadaan se veska, niin kuoriutuuko kuin ihmeen kaupalla Salmiosta McDavid ja Heleniuksesta Draisaitl ja me rynnitään 35 suoraan voittoon?
Juup. Näin siinä käy!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Juu, senhän suorastaan arvasi, että Ruusun piikkiin, hymyilin sitä jo pelin aikana kun koko paketti levisi kuin jokisen eväät. En mä saa noista maaleista ainoatakaan Ruusun piikkiin, varsinkin näitten "ulkkarien enemmänkin. Niin se meni kuin pelkäsinkin, että pari peliä painetaan, kun tulee muutoksia ja sitten taas kurvaillaan miten sattuu, eikä tehdä asioita joukkueen eteen. Hauskaa odottaa mitä täällä sitten "analyytikot" selittää, kun sellaista Shostakia ei ole olemassakaan, joka päätöntä kurvailua kykenee paikkailemaan.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Niin se meni kuin pelkäsinkin, että pari peliä painetaan, kun tulee muutoksia ja sitten taas kurvaillaan miten sattuu, eikä tehdä asioita joukkueen eteen.

Tämähän se surullisen kuuluisa asia. Pelaaminen kiinnostaa hetken kun muutoksia kopissa tapahtuu. Seuraava peli on kyllä äärimmäisen iso peli isoa kuvaa ajatellen. Tuleeko jäälle sama lammaslauma vai se sama porukka joka Jukureita vastaan pelasi.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän se surullisen kuuluisa asia. Pelaaminen kiinnostaa hetken kun muutoksia kopissa tapahtuu. Seuraava peli on kyllä äärimmäisen iso peli isoa kuvaa ajatellen. Tuleeko jäälle sama lammaslauma vai se sama porukka joka Jukureita vastaan pelasi.

Tämä. Iso peli odottaa. Jäikö tämä yhden pelin kriisiksi vai jääkö tämä luovuttaminen taas päälle. Kertoo aika paljon.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, senhän suorastaan arvasi, että Ruusun piikkiin, hymyilin sitä jo pelin aikana kun koko paketti levisi kuin jokisen eväät. En mä saa noista maaleista ainoatakaan Ruusun piikkiin, varsinkin näitten "ulkkarien enemmänkin. Niin se meni kuin pelkäsinkin, että pari peliä painetaan, kun tulee muutoksia ja sitten taas kurvaillaan miten sattuu, eikä tehdä asioita joukkueen eteen. Hauskaa odottaa mitä täällä sitten "analyytikot" selittää, kun sellaista Shostakia ei ole olemassakaan, joka päätöntä kurvailua kykenee paikkailemaan.
En nähnyt matsia. Kuuntelin radiosta aikani, kunnes menin saunaan. Tilastoista vaan mulkkasin, että miinuksia kerättiin aika solidaarisessa hengessä. Avaatko vähän tätä ulkkareiden rimanalitusta? Ihan vilpitön ja kaino pyyntö, kun en tosiaan peliä nähnyt.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Avaatko vähän tätä ulkkareiden rimanalitusta?

Mun silmiin tekeminen palautui siihen samaan koheltamiseen, jota on jo aimo monta peliä saatu katsella. Herrat joiden pitäisi olla joukkueen kantavia voimia vaikeilla hetkillä sortuu samaan junnuhörhöilyyn, kuin nuoriso - osasto. Niin ei pitäisi, eikä saisi olla, vaikka ei riittäisi taito pelejä ratkaisemaan, pitäisi kyetä edes sitä sovittua viisikkopeliä tuottaa joukkueen eteen. Nyt ne ikävä kyllä yrittämisen hengessä sooloili omassa pelissään, mutta eivät tehneet viisikkotasolla mitä piti. Mun ymmärrys on, että nuo ns. vahvistukset on hankittu sinne tukemaan nuorta runkoa, jonka esitykset ja taso vielä heittelehtii peleittäin, eikä vajoamaan tasoltaan junnujen mukana. Vaan mitäs minä tiedän. Markkinoilta vissiin löytyi sitten vaan veskari, mutta ei pelitaitoa, toivottavasti tuo apua, mutta pahaa pelkään tuon tekemisen jatkuessa, että mikään ei muutu, ainakaan tulokset.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JypFabu kiitokset! Vaikea tuosta on eri mieltä olla. Miten näkisit nimellisen ykkösketjun Lahtinen-Kalapudas-Turkulainen kyvyn kantaa joukkuetta vaikeina hetkinä?

Minulle tuo näyttäytyy koko joukkueen perseilynä ihan kollektiivisesti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Juu, senhän suorastaan arvasi, että Ruusun piikkiin, hymyilin sitä jo pelin aikana kun koko paketti levisi kuin jokisen eväät. En mä saa noista maaleista ainoatakaan Ruusun piikkiin, varsinkin näitten "ulkkarien enemmänkin.

Etpä tietenkään saa. Etkä myöskään huomaa sitä että Super-Salmiosi otti myös tyylikkäästi -2. Vai oliko Salmion Mikolla Ruotsin passi, eli lasket ulkkareihin?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
@JypFabu kiitokset! Vaikea tuosta on eri mieltä olla. Miten näkisit nimellisen ykkösketjun Lahtinen-Kalapudas-Turkulainen kyvyn kantaa joukkuetta vaikeina hetkinä?

Minulle tuo näyttäytyy koko joukkueen perseilynä ihan kollektiivisesti.

Eikös se ole kakkosketju ihan nimellisestikin? Vaan eipä hassutella, siinä on joukkueen taito - osasto, ne joilla luontuu paikkojen luonti ja joilla peliäly riittää niitä toteuttamaan yhteen pelaamalla. Mielestäni huonommissakin peleissä tuo kenttä ja on toki vaan parantanut kun Lahtinen siihen tuli, kannattelee joukkuetta kyvyllään luoda hyökkäyspään uhkaa. Mutta sitten se toinen osasto, jonka pitäisi pystyä tasaiseen suorittamiseen ei ole löytynyt kuin hetkittäin ja se on liian vähän. Kemell palattuaan tietysti tuo jotakin muutosta, mutta pitää muistaa, että junnuilla ei ole takuuta tekemisessään, mikä kokeneella ratsulla pitää olla.

Se minkä näät joukkueen perseilynä minä näen nuorten kokemattomien väistämättömänä tason heilahtamisina ja virheinä, jotta oppii, se on ollut selvää siitä päivästä lähtien kun joukkueen ikä - ja kokemuspohja varmistui, siksi sinne pyrittiin hankkimaan rutiinia ja kokemusta näitä kompensoimaan, niin minä sen ymmärrän.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JypFabu olen takuulla puusilmä pelin hienouksien suhteen, jonka seurauksena on helppo puhua tuloksen ja tilastojen kautta. Puusilmäisyyttä ei varsinaisesti auta matsin kuunteleminen radiosta.

Tuloksen kautta katsottuna Kalaputaan kenttä ei kyennyt tänään yhtään enempää joukkueelle tuottamaan kuin Christofferin vastaava. Näiden kuuden hyökkääjän pitäisi pystyä.

Taidetaan olla suht samalla seinällä, joskin itse niputan myös Kalaputaan ja Turkulaisen siihen porukkaan, joiden pitää pystyä vastuunsa kantamaan illasta toiseen.

Jollain tavalla sitä on sortunut ajattelemaan 2000-lukulaisesti, että kunhan muut pelaa 0-0 niin Petr Ton räppää maalin tai pari.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuloksen kautta katsottuna Kalaputaan kenttä ei kyennyt tänään yhtään enempää joukkueelle tuottamaan kuin Christofferin vastaava. Näiden kuuden hyökkääjän pitäisi pystyä.

No mun silmään he loi niitä paikkoja, jolla olisi ollut mahdollista tehdä tulosta, ei ne maalit tyhjästä tule, ainakaan pääsääntöisesti. Se on sitten toinen keskustelu, onko JYPin taitokärki riittävä liigan tasolla. Minusta tämä yksi on, mutta yksi ei vaan riitä, ikävä kyllä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mun silmään he loi niitä paikkoja, jolla olisi ollut mahdollista tehdä tulosta, ei ne maalit tyhjästä tule, ainakaan pääsääntöisesti. Se on sitten toinen keskustelu, onko JYPin taitokärki riittävä liigan tasolla. Minusta tämä yksi on, mutta yksi ei vaan riitä, ikävä kyllä.
Toki näin. Maalintekopelistä kun puhutaan, niin tulos näkyy taululla. Oikein rumasti mutkia oikoen voisi sanoa omaankin taustaan verraten, että vaikka kuinka kädet heiluu ja onnistumisen edellytyksiä luodaan, vaan jos tavoiteltua tuotosta ei tule, niin ei se edellytysten luominen laskutuspäivänä paljon lämmitä.

Tämän illan osalta taululla 5-2 Sportille ja tehotilastossa tasan saman verran pakkasella Kalapudas, Turkulainen, Christoffer ja Gardiner. Tuohon oikeastaan kiteytyy se, että kukaan edellämainituista ei kyennyt lopputulokseen tuottamaan tavoitellun tuloksen eteen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
kukaan edellämainituista ei kyennyt lopputulokseen tuottamaan tavoitellun tuloksen eteen.
Näin on, mutta pelin katsoneena Kalapudas, Turkulainen ja Lahtinen tuotti tekemisellään mahdollisuuksia tulokseen, tänään, niin kuin ei aina vaan natsannut, mutta sitten tämä nimellinen ykkönen jäi kyllä hyökkäyspelissään kovin suutariksi ja yhteistyön sijään heillä meni kuskailuiksi ja omissa sitten seilailtiin missä sattuu, vaikka eihän noista kaikista reppu soinut, vaan palstalaisten konsensuksen mukaan Ruusu ei ehtinyt edestä pois ja joskus pakki sai vahingossa purun.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen Jerry-fani henkeen ja vereen, mutta silloin kun pelaa paskan pelin, niin silloin pelaa paskan pelin. Tänään vaan pomppi ja vaikka välillä kiekko liikkui mukavasti, niin oli hyökkäyksestä toiseen se ketjunsa heikko lenkki. Yksi nimeltämainitsematon veijari tällä palstalla fanittaa Ruusua, Kalapudasta, Salosta ja Salmiota yli kaiken ja vaikka nämä kaverit pelaisivat miten surkeasti tahansa, niin aina he ovat olleet sitä joukkueensa eliittiä. Salmio on ollut pelistä toiseen huonoimpia pelaajia, tarkasteli asiaa mistä näkökulmasta tahansa. Ruususta ei tarvitse enää edes puhua.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Salmio ja Salonen, näistä tosin kaikki jo sanottu... Pitäisivät olla sitä kovinta ydintä, perustekemisellä esimerkkipelaajia, ei heiltä pisteitä odoteta mutta kun tuo ihan normaalipelaaminen on halutonta ja melkein koko joukkueen virheherkintä niin ihmettelen herrojen paikkaa kokoonpanossa illasta toiseen...
 

Hexa

Jäsen
Salmio ja Salonen, näistä tosin kaikki jo sanottu... Pitäisivät olla sitä kovinta ydintä, perustekemisellä esimerkkipelaajia, ei heiltä pisteitä odoteta mutta kun tuo ihan normaalipelaaminen on halutonta ja melkein koko joukkueen virheherkintä niin ihmettelen herrojen paikkaa kokoonpanossa illasta toiseen...
Ei ole vielä kaikki sanottu. Salmio on näkymätön, mikä on hyvä merkki, puolustajalle. Salonen puolestaan on melko usein näkyvä omassa päädyssä. Melkein aina, kun Salonen lähtee purkamaan kiekkoa oman maalin takaa, niin voi arvata että kohta alkaa vastustajan karuselli, eikä JYP pääse omista pois seuraavaan puoleen minuuttiin, ellei se sitten pääty maaliin sitä ennen. Tosin kuka siellä sitten korvaisi Salosen, Seppälä on vähintään yhtä virheherkkä ja taitaa vieläkin kärsiä penkkikomennusta Ilves-pelin töhöilystään.
 

Baldrick

Jäsen
Näin on, mutta pelin katsoneena Kalapudas, Turkulainen ja Lahtinen tuotti tekemisellään mahdollisuuksia tulokseen, tänään, niin kuin ei aina vaan natsannut, mutta sitten tämä nimellinen ykkönen jäi kyllä hyökkäyspelissään kovin suutariksi ja yhteistyön sijään heillä meni kuskailuiksi ja omissa sitten seilailtiin missä sattuu, vaikka eihän noista kaikista reppu soinut, vaan palstalaisten konsensuksen mukaan Ruusu ei ehtinyt edestä pois ja joskus pakki sai vahingossa purun.

Ensimmäisessä sekä "kanukit" että Kalaputaan kenttä olivat hyviä. Pikkuhiljaa toisessa levähti kaikilla pakka ja vaikka Kalaputaan kenttä hieman yritteliäämmältä vaikutti, niin ei kummalekaan kolmikolle puhtaita papereita voi antaa, saati kaataa hommaa vain ulkkarien niskaan.

Jo etukäteen tiedettiin, että vastuunkantajan viitta on enemmän Liigassa jo osaamisensa näyttäneiden Kalaputaan ja Turkulaisen harteilla kuin Saksan divarista kaivetun ja ennakkoon maalivainun potentiaalisesti löytävän hiihtelijän tai Norjan ja Itävallan liigoja viimeaikoina kuluttaneen duunarisentterin. Tällä hetkellä vastuuta ei kanna niin kärkijätkätkään kuin ei myöskään kakkosviulut tai alakenttien jyrätkään, kukaan omassa viitekehyksessään. Ulkkareista Scotka on ainut, johon kohdistui selkeitä vastuunkanto-odotuksia, varauksin myös O'Brien, jonka kohdalla odotettiin PAPP-johtohahmoa.

Siitä olen samaa mieltä Fabun kanssa, että Salmio ja Salonen ovat Ruusun ohella yliparjattuja, mutta näiden tarpeeton suolaaminen on ihan yhtä turhaa kuin ulkkareidenkin vielä jotenkin nippuna, kun aivan erilaisia pelaajia tuotu erilaisin odotusarvoin ja ovat vaihtelevasti onnistuneetkin. Kemellin lisäksi joukkueessa ei taida olla muita, joiden voisi sanoa tällä kaudella onnistuneen. Tämä on kuitenkin ollut enemmänkin kollektiivinen ongelma kuin jokaisen yksilön erillinen rimanalitus.

Itseäni vituttaa tää sylkykuppeilu ja se, että tähän ketjuun tulee kaikista tasaisimmin viestejä, meni joukkueella miten tahansa. En tiedä mitä oman pahanolon purkua nämä molemmat ovat, mutta täällä kaikesta yritetään löytää huonoa hyvänkin seasta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jo etukäteen tiedettiin, että vastuunkantajan viitta on enemmän Liigassa jo osaamisensa näyttäneiden Kalaputaan ja Turkulaisen harteilla kuin Saksan divarista kaivetun ja ennakkoon maalivainun potentiaalisesti löytävän hiihtelijän tai Norjan ja Itävallan liigoja viimeaikoina kuluttaneen duunarisentterin. Tällä hetkellä vastuuta ei kanna niin kärkijätkätkään kuin ei myöskään kakkosviulut tai alakenttien jyrätkään, kukaan omassa viitekehyksessään. Ulkkareista Scotka on ainut, johon kohdistui selkeitä vastuunkanto-odotuksia, varauksin myös O'Brien, jonka kohdalla odotettiin PAPP-johtohahmoa.

Oikeestaan tässä osut häränsilmään minun kirjoittamisieni pohjaväreestä. Minun ilmeisesti sitten väärä rooli ajattelu sisälsi ajatuksen, että nuo pari nimeä eivät missään nimessä kykene yksinään kantamaan koko joukkueen vastuuta suorittamisessa ja oletin ja vissiin edelleen oletan, että nämä ulkomaan haut nimenomaan haettiin tuohon vastuuseen. Sen roolin kautta olen näkemykseni otteistaan kirjoittanut, kun minusta siihen eivät ole kyenneet vastaamaan. Lieneekö tarve ajatella, että tuo oli sitten ainoa keino saada riittävä määrä ukkoja tulille, että sarjaan voi osallistua? Ihmettelen kyllä. Rivimiehinä nuo menee leimautuen muuhun junnujengiin, jos näin asiaa pähkäilee.

Salonen on ilmeisesti monen kirjoittajan toimesta asetettu paradoksaaliseen asemaan, jossa tason sanotaan olevan ei liiga, mutta kärkipakin esityksiä vaaditaan. Tätäkään en ymmärrä, minusta siinä on rivipakki ja rivipakin esitykset, välillä huonompia päiviä välillä parempia, mutta aika tasainen taso esityksissä. Vähän samaa on Salmiossa. Tällä kaudella alkupuolella veteli paremmin, mutta viime peleissä ei ole kulkenut. Ei hän silti minusta roolissaan ole pettänyt, vaan kokolailla toimittanut sen mikä oletuskin on ollut.

Lopulta juuri se on avain kirjoituksissani ollut sille, että Kalaputaan ja Turkulainen osasto tarvitsee lisää suorittajia ja tasaisia tekijöitä ja jos ei muuten niin sitten vahvistuksin ja miehistövaihdoksin. Mikäli sinne sääleihin on mieli tälle kaudelle niin sen melkein vaatii. Tietenkin, jos Shostak osoittautuu kumiukoksi, se yksin tuo lisää osaltaan. mutta pelko on, että kun viisikkotyö lähtee lapasesta, sitä ei ihan paikoilla paikatakaan.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Onko pakko aina hävitä. Vittu. Ihan oikeasti. Dolmio ja Scotka kattelee ja kalpan mikkihiiret taas vapaana maalilla. Toivottavasti Ottavainen saa sucker punchista pelikieltoa niin saadaan se vittuun kokoonpanosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös