Vitutusketju

  • 1 127 155
  • 8 557

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainut asia josta hieman kitisen on se, että aloituksia hävitään liikaa. Vaikea pitää kiekkoa, jos häviää aloitukset. Hävitty aloitus - - > vastustaja pääsee kiekolle ja myllyttämään.

Tietysti Immonen oli hyvä kuten aina, mutta silti tilanne on sama.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Hävittiinkö me juuri kotimatsi pleijariviivan alapuolella olevalle joukkueelle, lukemin 10-0, ja tekikö JYPistä poistettu pappakerho hattutempun ja vähintään tehot 0+4?

Keskustelujen perusteella vaikuttaisi siltä...

Taisi tänään JYP-yhteisön armottomin JYP-kriitikko päästä monen ihon alle. Tulee mieleen edesmennyt anoppi, joka teki ihan hemmetin hyvää ruokaa ja leivonnaisia. Aina kuitenkin tarjoilun äärellä kaikki oli pilalle mennyttä, epäonnistunutta ja kelvotonta. "Kun ei sitä osaa mitään". Siinä sitä sitten itse lappoi todella hyvää ruokaa suuhunsa, haki lisää ja ihmetteli, että "mitä tuo anoppi oikein horisee??".

Kyllä tänne yksi tunnelman hyydyttäjäkin mahtuu. Tietyllä tavalla on melkein oppinut odottamaan, että millä argumentilla loistavan taistelun jälkeen peli tuomitaan paskaksi. Joskus argumentit ovat olleet kekseliäitä. Joskus väsyneitä. Jokainen jatkaa valitsemallaan linjalla.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisi tänään JYP-yhteisön armottomin JYP-kriitikko päästä monen ihon alle. Tulee mieleen edesmennyt anoppi, joka teki ihan hemmetin hyvää ruokaa ja leivonnaisia. Aina kuitenkin tarjoilun äärellä kaikki oli pilalle mennyttä, epäonnistunutta ja kelvotonta. "Kun ei sitä osaa mitään". Siinä sitä sitten itse lappoi todella hyvää ruokaa suuhunsa, haki lisää ja ihmetteli, että "mitä tuo anoppi oikein horisee??".

Kyllä tänne yksi tunnelman hyydyttäjäkin mahtuu. Tietyllä tavalla on melkein oppinut odottamaan, että millä argumentilla loistavan taistelun jälkeen peli tuomitaan paskaksi. Joskus argumentit ovat olleet kekseliäitä. Joskus väsyneitä. Jokainen jatkaa valitsemallaan linjalla.

Hah, anopit.

Näinhän se on, jokainen ilmaisee mielipiteitä omalla tavallaan ja viime kädessä modet rankoo. Elämän aikana on tullut nähtyä ja kuultua niin monenlaista, että Jatkiksen keskustelut pääsee ihon alle enää hyvin harvoin. Sekin päivä varmasti vielä koittaa, että hermo on pinnassa, mutta pitää yrittää olla mahdollisimman pitkään kohtelias, tai vähintään asiallinen, toista kirjoittajaa kohtaan ja siinä auttaa tarvittaessa, että jätän suosiolla jotkut viestit lukematta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisi tänään JYP-yhteisön armottomin JYP-kriitikko päästä monen ihon alle.
En tiedä pääsikö ihon alle, kun tuntuu siltä, että kaikkien muiden suhtautuminen on lähinnä ihmetystä. Ainakin omalla kohdalla suu loksahti niin totaalisesti auki, että ajattelin tällä kertaa kirjoittaa ihmetykseni vastausviestin muodossa.

Joskus vain tekee mieli tehdä jotain, että voisi paremmin ymmärtää palstaveljiä, mutta toki usein tämä ei johda mihinkään, kun katsotaan asioita täysin eri tavoin.

Näin kävi nytkin. Ihmetykseni ei kadonnut mihinkään. Vaan eipä tuo mitään haittaa, nyt voi taas jatkaa tämän tapauksen katselua sivusta käsin, kun tuli todettua, että ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ole.

Mun ihon alle on muuten tosi vaikea päästä, kun JYP voittaa. Täyttä hymyä ollut nytkin matsin loppumisesta lähtien. Ja siitä tullaankin ketjun aiheeseen, kun taas on naamalihakset huomenna kipeät...
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
En tiedä pääsikö ihon alle, kun tuntuu siltä, että kaikkien muiden suhtautuminen on lähinnä ihmetystä. Ainakin omalla kohdalla suu loksahti niin totaalisesti auki, että ajattelin tällä kertaa kirjoittaa ihmetykseni vastausviestin muodossa.

Joskus vain tekee mieli tehdä jotain, että voisi paremmin ymmärtää palstaveljiä, mutta toki usein tämä ei johda mihinkään, kun katsotaan asioita täysin eri tavoin.

Näin kävi nytkin. Ihmetykseni ei kadonnut mihinkään. Vaan eipä tuo mitään haittaa, nyt voi taas jatkaa tämän tapauksen katselua sivusta käsin, kun tuli todettua, että ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ole.

Mun ihon alle on muuten tosi vaikea päästä, kun JYP voittaa. Täyttä hymyä ollut nytkin matsin loppumisesta lähtien. Ja siitä tullaankin ketjun aiheeseen, kun taas on naamalihakset huomenna kipeät...

Joo.. "ihon alle" oli ehkä vähän liian vahvasti kuvattu. Ehkä enemmänkin kyse oli siitä, että "sai monen reagoimaan". Yleensähän näin ei ole käynyt.

Vaikka täällä anonyymeinä kirjoitellaan, niin kyllä sitä on oppinut tunnistamaan, ketkä haluavat keskustella, vaihtaa mielipiteitä ja arvostaa toisia. Ja sitten on niitä, joilla on muitakin intressejä kuten esim. hakea pelkästään reaktioita joko hyvällä tai pahalla.

En halua osoittaa tätä kommenttia pelkästään tämän iltaiseen debattiin. Ja ainakaan en halua asettua kenenkään yläpuolelle. Kun ei paremmin tunne eikä tiedä intressejä, niin tämä on enemmän sellaista yleistä spekulointia.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Nautin siitä, että täällä on niin eri lailla reagoivia ihmisiä. Toivon että @jypinfani ja @Nelfor jatkatte samalla tyylillä kuin aina ennenkin. Itse saan siitä jonkinlaista tyydytystä, että positiivisten asioiden keskelläkin joku näkee, miten asiat voisi tehdä vielä paremmin. Toisaalta ihailen myös sitä, että syvässä suossa tarpoessa joku löytää positiivisen näkökulman.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Peltola ja Ottavainen. Todella köykäisiä kavereita isoiksi ukoiksi. Vääntövoimaa ei ole nimeksikään.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vituttaa kun en peliä nähnyt.

Onneksi tämä ketju sekä otteluseuranta hieman piristi iltaa keskustelijoiden annin vuoksi, kiitos.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
No, ei tämä varsinaisesti vitutusketjun kamaa ole, mutta kieltämättä osin ymmärrän nimimerkki jypinfanin ulostuloa - en ehkä niinkään tyylillisistä syistä vaan siitä, että peli ei tosiaan JYPiltä ollut kovin hyvä. JYP oli ennemminkin tehokas, Ruusu oli hyvä ja taistelua kyllä oli, mutta omassa päässä JYP roikkui melkein koko ajan vastustajan perässä.

En ole kovin hyvä analysoimaan pelillisiä asioita taktiikan kannalta, mutta jokin tuossa puolustuspelaamisessa mättää: JYP juoksee koko ajan kiekon perässä ja 5 vs 5 -pelissäkin näyttäisi siltä, että ollaan alivoimalla. Se ei voi täysin johtua pelaajista, vaikka varmasti nuorilla kavereilla on vähän turhaa intohöntyilyä, sillä se on turhankin silmiinpistävää ja jatkuvaa. Yritin sen verran seurailla tuota, että saisin edes sen selville, pelaako JYP miestä vai aluetta, mutta enpä saanut selvää. Voi johtua minustakin, mutta kertokaa te viisaammat, mitä siellä tapahtuu, koska pitkässä juoksussa pelkään pahoin, että tällä pelillä ja vaikkakin kovalla taistelulla tulee turhan monta kertaa nenukkeliin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nautin siitä, että täällä on niin eri lailla reagoivia ihmisiä. Toivon että @jypinfani ja @Nelfor jatkatte samalla tyylillä kuin aina ennenkin. Itse saan siitä jonkinlaista tyydytystä, että positiivisten asioiden keskelläkin joku näkee, miten asiat voisi tehdä vielä paremmin. Toisaalta ihailen myös sitä, että syvässä suossa tarpoessa joku löytää positiivisen näkökulman.
Näin pääsääntöisesti, @jypinfani toisaalta ei oikeastaan koskaan ole tuonut mitään parannusehdotuksia mihinkään, pelkkää kitinää. Tälläinen ei omasta mielestäni johda mihinkään, mutta kukin toki tyylillään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nautin siitä, että täällä on niin eri lailla reagoivia ihmisiä. Toivon että @jypinfani ja @Nelfor jatkatte samalla tyylillä kuin aina ennenkin. Itse saan siitä jonkinlaista tyydytystä, että positiivisten asioiden keskelläkin joku näkee, miten asiat voisi tehdä vielä paremmin. Toisaalta ihailen myös sitä, että syvässä suossa tarpoessa joku löytää positiivisen näkökulman.
Tavallaan samaa mieltä, mutta tässä yhden tapauksen kohdalla on ollut kyse lähinnä siitä, että vastoinkäymisten myötä ollaan heti luovuttamassa ja "kaikki on paskaa" -tyyppistä palautetta annetaan, mutta ei varsinaisesti pureuduta siihen, mikä oikeasti on pielessä ja miten asioita voisi parantaa.

Jokainen toki taaplaa tyylillään, mutta itse vain kovasti ihmettelen kannattajia, jotka eivät usko omiin ja ovat luovuttamassa heti kun joku pienikin asia menee pieleen.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Näin pääsääntöisesti, @jypinfani toisaalta ei oikeastaan koskaan ole tuonut mitään parannusehdotuksia mihinkään, pelkkää kitinää. Tälläinen ei omasta mielestäni johda mihinkään, mutta kukin toki tyylillään.
Tämäpä se on pitkään ärsyttänyt kun palstalla pyörinyt, joka pelipäivä sama juttu. Jatkuvaa kitinää ja ylikriittisyyttä aivan syyttä, mutta mitään oikeaa sisältöä siinä viestissä ei yleensä ole. Ei tämä ole mikään Twitter, jossa voi suoltaa sitä soopaa miten haluaa. Ja käytöksestä päätellen kyseessä on joku vielä aika nuori tyyppi, joka ei kestä minkäänlaista kritiikkiä ja lasipalatsit särkyy heti kun joku sanoo jostain. Todella raskasta katsella. Onneks ei tietty tarvitse.

Kasvun paikka, ja turhat itkut pois. Maailmakin näyttää yllättäen paljon kivemmalta paikalta olla.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Tämäpä se on pitkään ärsyttänyt kun palstalla pyörinyt, joka pelipäivä sama juttu. Jatkuvaa kitinää ja ylikriittisyyttä aivan syyttä, mutta mitään oikeaa sisältöä siinä viestissä ei yleensä ole. Ei tämä ole mikään Twitter, jossa voi suoltaa sitä soopaa miten haluaa. Ja käytöksestä päätellen kyseessä on joku vielä aika nuori tyyppi, joka ei kestä minkäänlaista kritiikkiä ja lasipalatsit särkyy heti kun joku sanoo jostain. Todella raskasta katsella. Onneks ei tietty tarvitse.

Kasvun paikka, ja turhat itkut pois. Maailmakin näyttää yllättäen paljon kivemmalta paikalta olla.
Ymmärrettävää että kitinä ja ylikriittisyys ärsyttää. Silti ajattelen niin, että meidän JYP-yhteisö on niin vahva, että kyllä tänne kiukutteluakin mahtuu. Mitä se meidän muiden onnesta on pois, jos yksi pukee kokemuksensa muotoon "JYP on paska"? Eikös tää vitutus-ketju nimenomaan ole sitä varten, että tänne voi purkaa huonoa fiilistään?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrettävää että kitinä ja ylikriittisyys ärsyttää. Silti ajattelen niin, että meidän JYP-yhteisö on niin vahva, että kyllä tänne kiukutteluakin mahtuu. Mitä se meidän muiden onnesta on pois, jos yksi pukee kokemuksensa muotoon "JYP on paska"? Eikös tää vitutus-ketju nimenomaan ole sitä varten, että tänne voi purkaa huonoa fiilistään?
Ei se ole keneltäkään pois, mutta on mielestäni ymmärrettävää, että tuo aiheuttaa ihmetystä. Eikä tuo touhu ole rajoittunut tähän ketjuun, vaan esimerkiksi otteluketjut ovat täynnä kiukuttelua ja luovuttamista joka hetki.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei se ole keneltäkään pois, mutta on mielestäni ymmärrettävää, että tuo aiheuttaa ihmetystä. Eikä tuo touhu ole rajoittunut tähän ketjuun, vaan esimerkiksi otteluketjut ovat täynnä kiukuttelua ja luovuttamista joka hetki.
Tämä, rajoittuisikin tähän ketjuun jossa vitutustaan saa ja jopa nimenomaan pitää purkaa ilman mitään sen ihmeempiä perusteluita. Mutta jatkuvaa kitinää luovuttamista ja kaiken ollessa paskaa etc törkyn työntämistä ympäri JYP-palstaa on erittäin raskas lukea ja pahimmillaan tuo tappaa muiden keskusteluintoa.

Mielellään sitä keskustelisi ja jakaisi perusteltuja näkemyksiä oli muut sitten eri mieltä mitä itse tai ei, mutta tuon naurettavan kitinän jatkuvaa loopilla työntämistä ei jaksa. Varsinkin kun se ei rajoitu tähän ketjuun vaan tapahtuu ympäri JYPin palstaa sekä otteluketjuja.

Twitter tai discord on hyviä kanavia ns nollapuheelle ja pahaolonpurkamiselle jos sellaista tarvetta on, täällä toivoisi porukan pyrkivän keskustelemaan ja tuottamaan järkevää sisältöä. Vitutusketju toki asia erikseen.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Täällä ei voi estää. Väkisinkin tulee välillä avattua näiden ”älä huomioi” tyyppien viestejä ja sitten tuleekin vaan paha mieli vitutuksen lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se ole keneltäkään pois, mutta on mielestäni ymmärrettävää, että tuo aiheuttaa ihmetystä. Eikä tuo touhu ole rajoittunut tähän ketjuun, vaan esimerkiksi otteluketjut ovat täynnä kiukuttelua ja luovuttamista joka hetki.
Minustakin se on ymmärrettävää. Ja olen huomannut otteluketjuista saman. Toisaalta nimimerkki @jypinfani on aina ensimmäisenä tuomassa kokoonpanot otteluketjuun ja kertonut usein aamujäillä esiintyneistä pelaajista yms. Minulle se kaikki on positiivista antia. Ei tarvitse mennä liigan sivuille tarkistamaan kokoonpanoja. Olen tulkinnut niin, että hän on hyvin intohimoinen JYP-fani, mikä näyttäytyy kovina odotuksina ja niiden tähden myös pettymyksinä.

Itse en pidä siitä, että yhtä henkilöä syyllistetään porukalla, vaikka siihen olisi aihettakin. Kuten jo sanoin niin ymmärrän hyvin ärsytyksen, mutta haluan silti olla tukemassa sitä, että valtavirrasta poikkeavat näkemykset voi tuoda esiin ilman, että lynkataan henkisesti. (Ja tätä en kohdista sinuun @Nelfor, vaikka olenkin viestiäsi lainannut. Tämä yleisellä tasolla.)
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mikäli tarvitsee ammattiapua sitä olisi parempi hakea ihan henkilön hyvinvoinnin takia muualta kuin keskustelupalstan puolelta tai siellä purkautumalla, vaikka siitä tiettyä helpotusta voi saadakin. Suomessa on kuitenkin vieläkin käsittääkseni kohtuullisen hyvä mt-verkosto näin maailman mittapuulla.

Otteluketjujen avaamisesta sikäli plussaa, mutta monesti niissäkin välittyy kys. henkilön viestien keräämisen tarve. Perustaa ketjut ilman lisäinformaatiota vain koska haluaa sen tehdä. Ikävä on kunnolla alustettuja ja pohdittua otteluketjujen avauksia, nyt niitä ei nähdä sattuneesta syystä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en pidä siitä, että yhtä henkilöä syyllistetään porukalla, vaikka siihen olisi aihettakin. Kuten jo sanoin niin ymmärrän hyvin ärsytyksen, mutta silti haluan silti olla tukemassa sitä, että valtavirrasta poikkeavat näkemykset voi tuoda esiin ilman, että lynkataan henkisesti. (Ja tätä en kohdista sinuun @Nelfor, vaikka olenkin viestiäsi lainannut. Tämä yleisellä tasolla.)
En oikein itse osaa nähdä tätä syyllistämisenä tai lynkkaamisena. Täällä on vain esitetty jokaisen omia näkemyksiä asiasta. Toki joiltain osin voisi askeltaa hieman pehmeämmin, mutta lopulta jokainen on itse vastuussa omasta käytöksestään ja siitä millaisia tuntemuksia se muissa aiheuttaa.

Varmasti minunkin käytökseni ärsyttää joitain palstalaisia, näin on jopa minulle ihan suoraan sanottu. Ja tämä on minun vastuullani. Se ei tarkoita, että minun täytyisi käyttäytyä eri tavalla, mutta minun täytyy hyväksyä se, että kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin minä, ja tämä saattaa tuottaa negatiivisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Keskustelupalstalla jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteitään ja näkemyksiään.

Jos jonkun käytöstä ihmetellään isolla joukolla, niin ei se tee siitä lynkkausta, eikä varsinkaan syyllistämistä.

Sen verran vielä loppuun, että vuosien varrella pariin kertaan on tuntunut siltä, että koko JYP-osio on ollut minua vastaan. Eihän se ole hyvältä tuntunut, mutta olen päättänyt ottaa silloin etäisyytä palstaan. Tauon aikana olen ymmärtänyt oman vastuuni tapahtumiin ja lopulta tänne on ollut mukava palata. Täällä JYP-osiossa me olemme kuitenkin tietyllä tavalla samaa perhettä, joka tukee toisiaan, vaikka emme aina olisikaan samaa mieltä. Hyvin harvoin täällä kukaan on lopulta tarkoittanut mitään pahaa toiselle, vaikka keskustelu joskus hetkellisesti kiihtyykin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein itse osaa nähdä tätä syyllistämisenä tai lynkkaamisena. Täällä on vain esitetty jokaisen omia näkemyksiä asiasta. Toki joiltain osin voisi askeltaa hieman pehmeämmin, mutta lopulta jokainen on itse vastuussa omasta käytöksestään ja siitä millaisia tuntemuksia se muissa aiheuttaa.

Varmasti minunkin käytökseni ärsyttää joitain palstalaisia, näin on jopa minulle ihan suoraan sanottu. Ja tämä on minun vastuullani. Se ei tarkoita, että minun täytyisi käyttäytyä eri tavalla, mutta minun täytyy hyväksyä se, että kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin minä, ja tämä saattaa tuottaa negatiivisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Keskustelupalstalla jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteitään ja näkemyksiään.

Jos jonkun käytöstä ihmetellään isolla joukolla, niin ei se tee siitä lynkkausta, eikä varsinkaan syyllistämistä.
Isolla joukolla ihmettely ei olekaan syyllistämistä tai henkistä lynkkausta. Niin kauan kuin puhutaan asioista, niin ei ole kovin vaarallista, että muut ovat eri mieltä kuin yksi. Mutta silloin kun mennään toisen henkilön kirjoitustyyliin tai persoonaan, niin olisi syytä askeltaa hieman pehmeämmin, kuten itsekin totesit.
 
Tässä vaiheessa suosittelisimme itse kutakin jatkamaan matkaansa eteenpäin. Sinällään ymmärrettävää että tällaiset aiheet tulevat aina välillä pinnalle vaikkeivat varsinaisesti ketjun aihepiirin kuulukaan, mutta nyt kun tässä on pian 1,5 sivua jauhettu yhdestä nimimerkistä, ei uusilla viesteillä välttämättä ole mitään joukkuehenkeä ja tiimipeliä parantavaa vaikutusta.

Otetaanpa kaikki hetki rauhallisemmin. Ketju availlaan myöhemmin ja silloin olisi suotavaa ettei jatkettaisi enää yksittäisen nimimerkin tekstien ruotimista.

Moderaattorit
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Tuo tämän pelin YV. Aivan karmeaa ollut!
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nämä KalPa kohtaamiset voitaisiin nykyään poistaa otteluohjelmasta, pikkuveli kurmottaa lähes aina...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös