Vitutusketju

  • 365 705
  • 1 483

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Niin, kannetaan me nyt vaan rahaa hallille ja ostetaan irtolippuja, jotta Rautio saa maksettua lainojaan pois...

Esimerkiksi päävalmentajalla on mun tiedon mukaan ihan varsinaista palkkaosaakin rästissä ihan huolella. On toi solmu kyllä aikamoinen. Totta helvetissä ne pelaajat saa sieltä lähteä, kun ilmeisesti kenenkään palkan kaikkia osia ei ole ajantasalle hoidettu. Komeaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Niin, kannetaan me nyt vaan rahaa hallille ja ostetaan irtolippuja, jotta Rautio saa maksettua lainojaan pois...
Meinaat, että jättämällä irtoliput ostamatta, pelaajat ja Jykä saavat omat palkkansa varmemmin? Mahtavaa logiikkaa.. Minulla on kausari, mutta olen silti ostanut alle seitsemänvuotiaalle lapselleni nyt pari kertaa lipun, kun on matsiin saapunut vaikka moinen ei siis olisi ollut edes tarpeen kun pääsisi ilmaiseksikin sisään. Ainakin minä koen, että tällä tavalla tuen nimenomaan jäällä olevaa joukkuetta, en Rautiota, Aholaa, Pasternackia tai ketään muutakaan omistajaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nythän on paljastunut, että Blues on jättänyt myös viime vuodelta työeläkemaksuja maksamatta. Se tarkoittaa sitä, että pelaajilla on palkkasaatavia yli vuoden ajalta - vaikka Rautio&co ilmeisesti muutta yrittävätkin väittää.

Kun noin on, mitä tahansa voi tapahtua.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juu voimia Espooseen, tää on kyllä todella uskomatonta, että pääsarjatasolla voi tapahtua tällaista. Uskottavuutta ei oo kyl enää jäljellä yhtään.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Meinaat, että jättämällä irtoliput ostamatta, pelaajat ja Jykä saavat omat palkkansa varmemmin? Mahtavaa logiikkaa.....Ainakin minä koen, että tällä tavalla tuen nimenomaan jäällä olevaa joukkuetta, en Rautiota, Aholaa, Pasternackia tai ketään muutakaan omistajaa.

Itse asiassa täysboikotti ja mahdollisimman nopea omistajuuden muutos ovat varmaan ainoat keinot, jolla pelaajat, Jykä jne tulevat palkkojaan saamaan. Näin se vaan on. Siellä on varmaan kottikärryllä ilopostia nytkin matkalla kohti aktiivista Blues-toimistoa.

Nimenomaan kaikki eurot tällä hetkellä ovat tukea vain näille nykymestareille. Onhan se jo ihan semijulkista tietoa, että Raution raha-asioiden takia seura ei ole omistajaa vielä vaihtanut, vaan hän yrittää saada oman pesänsä jollain tapaa seivattua. Meni siinä samassa sitten seura kölin alta tai ei.

Noita epärehellisiä "johtajia" puolustelemalla osoittaa kyllä olevansa loogisen ajattelun suuri supersankari.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Juu voimia Espooseen, tää on kyllä todella uskomatonta, että pääsarjatasolla voi tapahtua tällaista. Uskottavuutta ei oo kyl enää jäljellä yhtään.

Only in Espoo (lue: Espoon Oilers, lue: Tapiolan Honka jalkapallo, lue: Tapiolan Honka koripallo, lue: Blues)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse asiassa täysboikotti ja mahdollisimman nopea omistajuuden muutos ovat varmaan ainoat keinot, jolla pelaajat, Jykä jne tulevat palkkojaan saamaan.

Se on juuri näin. Paitsi, että puuttuvia liksojaan(=TEL-maksuja) he eivät varmaan tule enää ikinä näkemään.

Omiin silmiin, tietämättä mistä ja mitä on neuvoteltu, näyttää siltä, että Rautio kumppaneineen syöttää tietylle piirille versiota vanhasta kansansadusta "Hiiri kissan räätälinä". Sadussa kissa tuo takin korjattavaksi ja hiiri kertoo sen onnistuvan viikossa. Viikon päästä hiiri kertoo, ettei kangas riittänyt takkiin vaan ainoastaan housuihin, jotka olisivat viikon päästä valmiit. Tuolloin hiiri toteaa, ettei nyt riittänyt housuihin, mutta lapaset tulisi viikon päästä. Kissa on tyytyväinen ja odottaa, ja viikon päästä hiiri kertoo, ettei onnistunut, mutta kukkaron saisi jos viikon venaisi. Vasta silloin kissa tajuaa.

Milloinhan tämä porukka tajuaa saman?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietenkään meikäläisen myötätunnolla ei yksikään Bluesin kannattaja tee mitään, mutta tarjoan sitä silti. Kannattamani seuran talousperseilyt (toki muutkin perseilyt) ovat vielä liian hyvin muistissa, jotta perisuomalaiseen tapaan osaisin repiä edes pientä vahingoniloa Bluesin tilanteesta.

En ole kovinkaan tarkasti Bluesin nykykuvioista perillä, mutta kovin surkealta näyttää, kun äijä toisensa jälkeen nostaa kytkintä. En tiedä voiko tilannetta enää pelastaa mitenkään, mutta toivottavasti Espoossa pelataan jatkossakin miesten pääsarjatason kiekkoa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Hirson lähteminen oli itselle sen verran kova paikka, että silloin tuli suurimmassa vitutuksessa luvattua homman jäävän minun osalta siihen. Niin vain kuitenkin löysin itseni hallilta ja koska silloinen esitys oli loistava, uskoni palautui. Ehkä tämä on sitten jotain sokeaa toivoa paremmasta tai lapsellista uskoa siitä, että käymällä hallilla tuen nimenomaan niitä suurimman tuen ansaitsevia, eli pelaajia ja valmennusta, mutta niin kauan, kun Blues pelaa, minä käyn heitä katsomassa ja tukemassa. Siis nimenomaan joukkuetta ja valmennusta, sekä muita seuran työntekijöitä, joilla ei ole osaa eikä arpaa tässä nykytilanteessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en enää hallille tule. Piste

Itse olen passannut Hirson lähdöstä asti. Ikävä kyllä näyttää siltä, etten tule enää Bluesia livenä näkemään.

En olisi silloin 23 vuotta sitten uskonut, että jättäytyisin vapaaehtoisesti pois, mutta jossain se raja menee kaikilla. Tosin täytyy toivoa, että johdolla on sen verran edes häpyä, että kertovat julkisesti milloin seuran viimeinen liigapeli pelataan. Siellä haluaisin olla vielä paikan päällä, enkä usko olevani ainoa.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Fakta on se, että tämän kauden lisäksi jo pari seuraavaa on menetetty vaikka seura välttäisi konkurssin.
Totta. Liivikillä, Hirsolla ja Korhosella oli sopparit tulevista kausista mutta päätivät käyttää tota vapaudu vankilasta korttia. Vaikka Bluesilla on soppareita ensi kaudesta joidenkin pelaajien kanssa, mutta näyttäs siltä että eipä paljoa sen varaan voi laskea. Siis JOS Blues ensi kaudella liigaa pelais.Mutta se on kai varmaa että jos nykyomistajat jatakaa niin eihän Bluesiin kukaan pelaaja halua tulla. Korkeintaan Blues saa sitten noukkia niitä pelaajia jotka on vielä ilman seuraa elokuussa ja alkavat olla epätoivoisia duunipaikan suhteen.

Milloinhan tämä porukka tajuaa saman?
Mä olen kanssa vähän pelännyt että omistajat koittaa sinnitellä tonne tammikuun alkuun. Silloin Koskisen mukaan tulee joistain sponsori/yhteistyösoppareista jälkimmäinenosa tilille. Sitten noilla rahoilla kuitataan ne verovelat ja isketään lappu luukulle ennenkuin tulee lisää persnettoa. Oikeasti tällä menolla Bluesilla ei ole kohta edes liigajengiä kasassa joten ihmetellä täytyy miten siellä toimistolla luullaan että kausi voidaan käytänössä pelata loppuun. Ehkä Rautio pukee vielä veskan kamat päälle siksi aikaa kun Kaapo Kähkönen on pelaamassa junnujen MM-kisoja?

Hulluksi tässä itsensä tuntee kun koittaa uskoa parempaan tulevaisuuteen kun jatkuvalla syötöllä tulee vain paskoja uutisia. Tekis mieli sanoo että kanattas nyt sitten heittää se pyyhe kehään jos kerta ei ole rahaa viedä kautta loppuun. Mutta nautitaan nyt sitten koko rahan edestä liigakiekkoa kun just nyt on fiilis että ensi kaudella Blues pelaa Mestistä tai Suomi-Sarjaa.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Konkursissa palkkarästit maksaa kansallinen palkkaturva eli valtio. Työeläkkeet kertyvät työnteon mukaan ja eläkeoikeuteen ei vaikuta se, onko työnantaja maksanut eläkemaksut. Vajeen kustantavat muut työnantajat ja työntekijät yhdessä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse

Enslaved

Jäsen
Tuli hetkellinen hyvä fiilis ja illuusio paremmasta huomisesta, koska tänään tuli kotiin tilattu cheerleader-kalenteri. Tietokoneen avaaminen sitten palautti taas maan pinnalle mikä seuran tilanne on todellisuudessa. Eräs herra ei luovuta ja sen takia menee kaikki viemäriin. Pääseeköhän sitä Raumalle lauantaina, kun toimittaja-Arponen vihjailee, että tämän illan jälkeen useampikin ukko jättämässä seuran.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Onpas erikoinen 'eläketurva' pelaajilla. Eikä tuolla 4.5 % vakuutusmaksulla edes mitään näkyvää eläketurvaa kyllä saakaan. 'Oikeisiin töihin' on mentävä, jos eläkkeestä haluaa nauttia. Tässä taitaa muhia kaiken kaikkiaan aikamoinen eläkepommi koko Liigalle.
Sen takia pelaajilla on mm. tuo rahastointi mahdollisuus josta voi nostaa rahaa uran päättymisen jälkeen oliko 10v aikana niin siinä on jo melko hyvä siirtymäajan turva jos on ok tason liigapelaaja.
Mutta juuri noiden eläkemaksujen takia pelaajilla on mahdollisuus häipyä Bluesista nyt vaikka palkkarästit olisikin maksettu, mutta eläkemaksuja ei ja kun ne eivät ole samanlaiset kuin normi palkansaajalla niin Bluesilla ei ole tähän mitään sanomista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sen takia pelaajilla on mm. tuo rahastointi mahdollisuus josta voi nostaa rahaa uran päättymisen jälkeen oliko 10v aikana niin siinä on jo melko hyvä siirtymäajan turva jos on ok tason liigapelaaja.
Mutta juuri noiden eläkemaksujen takia pelaajilla on mahdollisuus häipyä Bluesista nyt vaikka palkkarästit olisikin maksettu, mutta eläkemaksuja ei ja kun ne eivät ole samanlaiset kuin normi palkansaajalla niin Bluesilla ei ole tähän mitään sanomista.

Raution mukaanhan pelaajilla ei ollut oikeutta sopimuspurkuun silloinkaan kun niitä varsinaisia palkkojakaan ei ollut maksettu, joten EI VOI TIETÄÄ!

Tuus nyt Mika kertoo miten tää menee.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Raution mukaanhan pelaajilla ei ollut oikeutta sopimuspurkuun silloinkaan kun niitä varsinaisia palkkojakaan ei ollut maksettu, joten EI VOI TIETÄÄ!

Tuus nyt Mika kertoo miten tää menee.

Mä voin kertoa, että tää menee nyt niin, että meillä on jälleen kerran yksi pelaaja vähemmän. Talaja lähtee Jokereihin. Täytyy kyllä sanoa, että V***TTAA aika raskaasti. Mut hei. Halli täyteen, niin homma jatkuu.

Nyt alkaa olemaan viimeiset hetket tehdä oikea päätös. Vaihtoehto on ikuinen leima espoolaisen kiekkoilun tuhoamisesta. Herääppä Mika nyt ihan oikeasti.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Raution mukaanhan pelaajilla ei ollut oikeutta sopimuspurkuun silloinkaan kun niitä varsinaisia palkkojakaan ei ollut maksettu, joten EI VOI TIETÄÄ!

Tuus nyt Mika kertoo miten tää menee.
Niin pelaajien pitää ilmeisesti Raution mukaan tehdä juuri niin kuin Raude sanoo, eikä valittaa vaikka jääkaapissa ei enää olisi edes valoa.
Työntekijän velvollisuus on tehdä työt jotka työnantaja käskee ja työnantajan velvollisuus maksaa siitä sovittu korvaus Bluesilta tämä jälkimmäinen on osittain unohtunut ja nekin suoritettu myöhässä niin Raution olisi parempi olla asiasta hiljaa.

Eihän tästä sopasta voi syyttää muita kuin Rautiota ja kumppaneita kun ei sen verran nöyryyttä ole, että tunnustaa omat virheensä.
Rautio pitkittää epätoivoisesti sitä mikä tulee olemaan edessä kun vaihtoehdot ovat, joko kauppa Salonojan kanssa nyt tai konkurssi ja kummassakaan tapauksessa Rautio ei itse kyllä saa omiaan pois.
Salonojan ostaessa voi ehkä olla edes jotain neuvottelu mahdollisuuksia konkurssin tullessa ei ole niitäkään.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jaah. @MrBluus tuossa edellä jo sen tokaisi, että saman kuulin Talajasta. Rantakari myös varma Tepsiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä voin kertoa, että tää menee nyt niin, että meillä on jälleen kerran yksi pelaaja vähemmän. Talaja lähtee Jokereihin. Täytyy kyllä sanoa, että V***TTAA aika raskaasti. Mut hei. Halli täyteen, niin homma jatkuu.

Noniin, sehän meni hienosti! Tässä ihan kohta on tulossa tosi positiivisia juttuja kuitenkin, kassavirtakin taas virkistyy tammikuussa ja ihan kohta kato tulee tosi hienoja asioita. Ihan kohta.

Täytyy toki muistaa, että tämä kuuluu ihan normaaliin jääkiekkotoimintaan ja on osa Bluesin uudelleenorganisointia.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Mä ainakin luotan, että tulee positiivisia uutisia. Niin monesta paikasta oon kuullut.

Huutonaurut tähän päälle.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Noniin, sehän meni hienosti! Tässä ihan kohta on tulossa tosi positiivisia juttuja kuitenkin, kassavirtakin taas virkistyy tammikuussa ja ihan kohta kato tulee tosi hienoja asioita. Ihan kohta.

Täytyy toki muistaa, että tämä kuuluu ihan normaaliin jääkiekkotoimintaan ja on osa Bluesin uudelleenorganisointia.

Sitähän mä koitan tässä just muistaa, mutta mieli on kuin lapsella jouluna. Ei millään malttaisi, kun tietää että joulukalenterin jälkeen paketeista tulee hienoja uusia juttuja ja tulee todella virkeä tammikuu. Vai miten se meni?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös