Minun mielestäni
34 sarjapistettä ja sarjataulukon neljäs sija 21 pelatun ottelun jälkeen ovat SaiPan THE juhlakauden korkeat odotuksetkin huomioiden asiallinen suoritus. Tällä kertaa pisteitä on kertynyt ennen kaikkea kotiotteluista, mutta tilanne voisi tietysti olla toisenlainenkin. Tässä kolme skenaariota:
- Pisteet tulevat kotiotteluista, ja vieraissa tulee turpaan. Näinhän tämä on mennyt.
- Pisteet tulisivat vierasotteluissa, ja kotona kynnettäisiin. Tämä olisi huono tilanne, koska yleisömäärät Kisapuistossa kärsisivät, ja turha nillitys jatkoajan foorumeissa yltyisi vieläkin sietämättömämmäksi.
- Pisteitä tulisi tasaisesti koti- ja vierasotteluista. Tämä olisi parempi vaihtoehto kuin kuin skenaario 2, mutta olisiko tämä parempi kuin skenaario 1?
Jos lähdetään siitä että 34 pistettä on riittävä pistesaalis SaiPalle, niin minun mielestäni nyt toteutunut skenaario 1 (voitot kotona, tappiot vieraissa) on paras vaihtoehto pisteiden keräämiseen. Toki "skenaario 4" (pidetään kotivoitot, mutta voitetaan myös vierasotteluita) olisi vielä parempi, mutta minä säästelisin juhlakauden ylisuoriutumiset mieluiten maalis-huhtikuulle.
Ja ettei tämä kommenttini jäisi pelkäksi turhaakin turhemmaksi nillitykseksi, kerron myös mikä minua
oikeasti hiukan vituttaa. Eilen olisi pitänyt selvitä jatkoajan loppuun asti, että olisi voitu päästää Oksanen&Oksanen laukomaan rankkareita.