Vitutusketju

  • 10 542 150
  • 56 130

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Vituttaa sade. Aina vaan ja uudestaan. Töihin tullessa laskin sen varaan, että tänään ei ropise ja jätin pyörän parkkihallin sijasta ulkosalle. Taas saa kuivailla satulaa ja sotkea sateessa. Plus takinselkämys rapaa täynnä, kun ei tuo lokasuoja ihan kaikkea tunnu pysäyttävän.

Joo, pieniä on vitutuksen aiheet muttamutta...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Luulisi näihin jo tottuneen vuosien saatossa, mutta ei. Joka kesä ne vituttaa ja saa repimään hiukset päästä. Mukahauskat lähdinpäs lomalle päivitykset!

- lomillelompsis!
- älkää yrittäkö tavoitella työnumerosta, se on nyt mulla kesäloma!
- jaahas ja kelit lämpenee just sopivasti, mulla alkoi tänään kesäloma!
- jos sitä tänään vaikka muutaman, mulla alkoi loma!
- nyt poika saunoo, kesäloma kesäloma kesäloma!
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Luulisi näihin jo tottuneen vuosien saatossa, mutta ei. Joka kesä ne vituttaa ja saa repimään hiukset päästä. Mukahauskat lähdinpäs lomalle päivitykset!

- lomillelompsis!
- älkää yrittäkö tavoitella työnumerosta, se on nyt mulla kesäloma!
- jaahas ja kelit lämpenee just sopivasti, mulla alkoi tänään kesäloma!
- jos sitä tänään vaikka muutaman, mulla alkoi loma!
- nyt poika saunoo, kesäloma kesäloma kesäloma!

Tules käymään itsestäänselvyyshuumoria -ketjussa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Menin kesäloman kunniaksi vähän viereiselle jalkapallokentälle potkimaan iltalämmöt päälle ennen saunaan menoa ja kylläpä minä taas niin mieleni pahoitin. Kenttä täynnä (tyhjiä) lonkerotölkkejä, tupakka-askeja ja pahimpana kaikista, rikottuja kaljapulloja. Tuollaista pullonpersettä ei kovin helpolla nurmen seasta huomaa, joten kyseessä on mopopojilta hengenvaarallista leikkiä. Erityisesti, kun kaikki paikalliset tietävät, että kyseinen kenttä on pienimpien junnujen treenikenttä.

Saatanan idiootit.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kai olet jo ilmoittanut jalkapallokenttää ylläpitävälle taholle asiasta?

En ole vielä, kun paikallisella kaupungilla ei ole päivystysnumeroa. Mutta kyllä, ilmoitan asiasta eteenpäin maanantaina.

Poliisille voisi aina ilmoittaa, mutta siitähän ei täällä syrjäseudulla ole mitään hyötyä. Mielestäni ne rikkonaiset kaljapullot ovat oikeasti vaarallisia ja vaikka eivät olisikaan, niin eivät ne sinne kentälle kuulu. Tutkin kuitenkin kentän aika tarkkaan ja uskoisin, ettei sinne enää tällaisia kivoja pikku yllätyksiä jäänyt.

Harvoin olen kukkahattutäti, mutta nyt pisti kyllä vituttamaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En ole vielä, kun paikallisella kaupungilla ei ole päivystysnumeroa. Mutta kyllä, ilmoitan asiasta eteenpäin maanantaina.

Poliisille voisi aina ilmoittaa, mutta siitähän ei täällä syrjäseudulla ole mitään hyötyä. Mielestäni ne rikkonaiset kaljapullot ovat oikeasti vaarallisia ja vaikka eivät olisikaan, niin eivät ne sinne kentälle kuulu. Tutkin kuitenkin kentän aika tarkkaan ja uskoisin, ettei sinne enää tällaisia kivoja pikku yllätyksiä jäänyt.

Tälle kesälle on vituttanut täysin sama asia. Ei vaan ymmärrä että mikä vittu siinä on, kun pitää pulloja tarkoituksella rikkoa. Tossa lähellä on iso tarha jonka pihalla teinit pyörii, ja viikonlopun jäljiltä se piha+ympäristö on melkoinen kaaos. Rikottuja pulloja, tyhjiä tölkkejä yms.

Ite nyt nuo isoimmat sirut osaa/älyää väistää, mutta tenavalle tossa voi käydä pahemmin. Ja saihan meillä koirakin jo tassunsa rikottua, kun en ehtinyt huomata sirua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oltiin mitä ilmeisemmin samalla laivalla. Vittu mitä porukkaa oli nämä japanialaiset.

Joo'oh. Juhannuksen jälkeen sama hommeli. Aamupalabuffetissakin tuotiin lautasellinen lettuja, niin joku japanilainen otti röyhkeästi koko lautasen omaan pöytäänsä. Ja toinen tunki jonon eteen ottamaan puuroa.

Yökerhossa kumma kyllä ei näkynyt kyseisen ihmiskunnan edustajia..
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Nyt meinaa kyllä pistää vituttamaan. Ostin käytettynä ADSL-modeemin mutta en saa tuota millään toimimaan. DSL ja internet valot pysyvät visusti pimeenä vaikka Tampereen Puhelin sanoo kaiken olevan kunnossa. Asetukset käyty moneen kertaan läpi ja softat päivitelty, mutta ei mitään iloa... Asiakaspalvelukin viikonlopun kiinni, ettei pääse kaikkia asetuksia varmistamaan.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi näihin jo tottuneen vuosien saatossa, mutta ei. Joka kesä ne vituttaa ja saa repimään hiukset päästä. Mukahauskat lähdinpäs lomalle päivitykset!

- lomillelompsis!
- älkää yrittäkö tavoitella työnumerosta, se on nyt mulla kesäloma!
- jaahas ja kelit lämpenee just sopivasti, mulla alkoi tänään kesäloma!
- jos sitä tänään vaikka muutaman, mulla alkoi loma!
- nyt poika saunoo, kesäloma kesäloma kesäloma!

Ei noihin koskaan totu - yllättävän monelle loma tuntuu olevan kunnon ylihehkuttamisen kohde. Vähän samaa sarjaan menee se, kun lomien jälkeen saavutaan työpaikalle ja höpötetään siitä, miten mukavaa olisi ollut kun ei olisi tarvinnut tulla duuniin tai että olisin voinut olla vaikka vielä kaksi kuukautta lomalla / ei olisi kiinnostanut tulla ollenkaan töihin jne. Monesti olen miettinyt, että miksi ko. asiaa jauhavat eivät vaan yksinkertaisesti jää pidemmälle lomalle jos se on niin ylivertaista duunien tekemiseen verrattuna?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
...Vähän samaa sarjaan menee se, kun lomien jälkeen saavutaan työpaikalle ja höpötetään siitä, miten mukavaa olisi ollut kun ei olisi tarvinnut tulla duuniin tai että olisin voinut olla vaikka vielä kaksi kuukautta lomalla / ei olisi kiinnostanut tulla ollenkaan töihin jne. Monesti olen miettinyt, että miksi ko. asiaa jauhavat eivät vaan yksinkertaisesti jää pidemmälle lomalle jos se on niin ylivertaista duunien tekemiseen verrattuna?

Jos ihan tosissasi yrität miettiä, niin saatat keksiä jonkun syyn siihen, miksi ihmiset käyvät töissä, vaikka ei aina niin kiinnostaisikaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos ihan tosissasi yrität miettiä, niin saatat keksiä jonkun syyn siihen, miksi ihmiset käyvät töissä, vaikka ei aina niin kiinnostaisikaan.

Niinpä. Harvalle se työ mikään autuaaksi tekevä kutsumus on. Toki joillekin on, ja onnea vain heille, mutta jos minulle paukahtaisi loton, eurojackpotin tai vastaavan päävoitto niin odottaisin kunnes rahat ovat varmasti tilillä ja hakisin verokorttini makeasti nauraen heti seuraavana päivänä.

En nyt sano, etteikö työssäni olisi kohtalaisesti vaikkakin vähenevässä määrin hyviäkin puolia, paskempaakin duunia on tullut tehtyä, mutta kyllä se silti vain vituttaa kovasti kun kesäloma tai muu loppuu. Ei siitä silti välttämättä mitään suurta spektaakkelia ja show'ta kannata tehdä ja etelänmaalaiseen tapaan repiä ihokastaan rikki kyynelten valuessa kun töihin taas tulee.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ihan tosissasi yrität miettiä, niin saatat keksiä jonkun syyn siihen, miksi ihmiset käyvät töissä, vaikka ei aina niin kiinnostaisikaan.

Pystyn kyllä kyseisen asian keksimään, mutta kuten varmaan viestini tosissasi lukiessasi saatoit huomata, vertailua pyrittiin suorittamaan vain työn ja vapaa-ajan välillä. Tuossa lähtöasetelmassa voinemme sivuttaa rahan merkityksen, sillä jos joku käy duunissa vain rahan takia, kuvailemilleni vastakkainasetteluille ei löydy mitään loogista pohjaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Pystyn kyllä kyseisen asian keksimään, mutta kuten varmaan viestini tosissasi lukiessasi saatoit huomata, vertailua pyrittiin suorittamaan vain työn ja vapaa-ajan välillä. Tuossa lähtöasetelmassa voinemme sivuttaa rahan merkityksen, sillä jos joku käy duunissa vain rahan takia, kuvailemilleni vastakkainasetteluille ei löydy mitään loogista pohjaa.

En kyllä ymmärrä, miten tässä voi sivuttaa rahan merkityksen, koska se on ylivoimaisesti suurimmalle osalle suomalaisista se ainoa syy, miksi käy töissä. Ja olen hemmetin tyytyväinen, että valtaosa suomalaisista yhä käy töissä, vaikka homma vituttaakin, eikä sen sijaan päätä hypätä pois oravan pyörästä ja lähteä reppureissaamaan Aasiaan. Ei vaikka telkkarissa Madventurissa sanottiin, että kantsis.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä ymmärrä, miten tässä voi sivuttaa rahan merkityksen, koska se on ylivoimaisesti suurimmalle osalle suomalaisista se ainoa syy, miksi käy töissä.

Lähinnä tuossa oli kyse vain suppeammasta vastakkainasettelusta- ymmärrän pointtisi. Mutta onkohan tosiaan niin, että ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista käy duunissa vain rahan takia? Uskon sen olevan iso motivaattori, mutta tuskin nyt kuitenkaan ainoa suurimmalle osalle suomalaisista? Itsensä toteuttaminen, itsensä kehittäminen, sosiaalinen kanssakäyminen, esimerkkinä nuoremmille sukupolville, osallistuminen suomalaisen yhteiskunnan kehittämiseen jne.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
...Mutta onkohan tosiaan niin, että ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista käy duunissa vain rahan takia? Uskon sen olevan iso motivaattori, mutta tuskin nyt kuitenkaan ainoa suurimmalle osalle suomalaisista? Itsensä toteuttaminen, itsensä kehittäminen, sosiaalinen kanssakäyminen, esimerkkinä nuoremmille sukupolville, osallistuminen suomalaisen yhteiskunnan kehittämiseen jne.

Ihan mutuna olen liikkeellä, mutta uskoisin, että se raha on se ylivoimaisesti suurin syy työssäkäymiseen. Valtaosa töistä on kuitenkin aivan rutiininomaista suorittamista, josta ei paljon muuta jää käteen kuin se raha, jos aina oikein sitäkään. Sen sijaan esimerkiksi sosiaalinen kanssakäyminen (hyvät työkaverit) auttavat ainoastaan jaksamaan työssä. Joillekin raukoille tosin saattaa käydä niinkin, että he ovat niin pahasti kaavoihinsa tottuneita, että eivät osaa lopettaa töissä käymistään edes lottovoiton sattuessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jotain tutkimustulosta esittää tuon väitteen tueksi? Aika raju väite meinaan.

Ai on aika raju väite väittää, että ihmiset tekevät työtä saadakseen siitä elantonsa, niin kuin ihmiset ovat tehneet kautta historian?

Pikemminkin todistustaakka on täysin sinulla, jos väität päinvastaista eli että ihmiset eivät käy töissä tienatakseen elantoaan itselleen ja/tai jälkeläisilleen yms.

Onhan sitä maailmassa tietysti niitäkin ihmisiä, jotka heti syntyessään tuntuvat tietävän, että kyllä, minä haluan kukkakauppiaaksi ja olen aina halunnut kukkakauppiaaksi, mutta melkoista vähemmistöä kutsumustyöläiset ovat.

Loppujen lopuksi se Akaan lottovoittajaporukkakin päätyi siihen ainoaan lopputulokseen, jonka lottovoitosta voi vetää eli yhdeksän kymmenestä irtisanoutui työstään. Tämän uskoisin muutenkin olevan se suhdeluku, joka erottaa ne ihmiset, jotka käyvät töissä palkan takia niistä ihmisistä, jotka käyvät töissä intohimosta kyseiseen työhön.

Saa ja kannattaakin omasta työstä toki pitää ja sitoutua tekemään hommat tunnollisesti kun niistä kerran maksetaan, mutta kyllä siinä kovimmankin työn sankarin tunnollisuus kärsii jos ei palkkaa makseta ajoissa tilille.

EDIT: Se, että on varaa elää elämäänsä tekemättä palkkatyötä ei tietenkään tarkoita, että suurin osa ihmisistä vain makaisi kotona runkkailemassa päivät pitkät. Suuri osa luultavasti tekisi jotain sellaista, josta aidosti nauttisi ja johon haluaisi paneutua, oli se sitten vaikkapa jalkapallotuomarointi (yksi MM-kisojen päätuomareista on ruotsalainen monimiljonääri, joka tuomaroi koska nauttii tuomaroinnista), pienoisjunaratojen rakentaminen tai vaikkapa bändissä soittaminen. Suurin osa suomalaisbändeistäkin rahoittaa todellisen intohimonsa eli musiikinteon ja esiintymisen tekemällä ns. leipätyötä, jolla rahoittaa touhun.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ihan mutuna olen liikkeellä, mutta uskoisin, että se raha on se ylivoimaisesti suurin syy työssäkäymiseen. Valtaosa töistä on kuitenkin aivan rutiininomaista suorittamista, josta ei paljon muuta jää käteen kuin se raha, jos aina oikein sitäkään. Sen sijaan esimerkiksi sosiaalinen kanssakäyminen (hyvät työkaverit) auttavat ainoastaan jaksamaan työssä. Joillekin raukoille tosin saattaa käydä niinkin, että he ovat niin pahasti kaavoihinsa tottuneita, että eivät osaa lopettaa töissä käymistään edes lottovoiton sattuessa.

Hyvä kun otit esille tuon lottovoiton. Itse olen usein pohtinut jatkaisinko työntekoa jos voittaisin. Nykyisestä työstäni todennäköisesti irtisanoutuisin mutta kyllä minä nyt jotain tekisin. Perustaisin tai ostaisin yrityksen luultavasti. Kun on pääomaa, henkistä tai aineellista, on varaa valita itselleen mielekkäämpää tekemistä. Sen takia varmaankaan suurituloiset ihmiset eivät lopeta työntekoa vaikka voisivat sen tehdä.

Edit: Ehdin laittaa kommentin ennen kuin näin Mustan Nuolen viestin. Osittain tuohon Akaan lottovoittajiin vastasinkin. Lopettivatko ne 9/10 työnteon kokonaan, lopullisesti? Eihän nykyisestä työpaikasta irtisanoutuminen sitä tarkoita.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Hyvä kun otit esille tuon lottovoiton. Itse olen usein pohtinut jatkaisinko työntekoa jos voittaisin. Nykyisestä työstäni todennäköisesti irtisanoutuisin mutta kyllä minä nyt jotain tekisin. Perustaisin tai ostaisin yrityksen luultavasti. Kun on pääomaa, henkistä tai aineellista, on varaa valita itselleen mielekkäämpää tekemistä. Sen takia varmaankaan suurituloiset ihmiset eivät lopeta työntekoa vaikka voisivat sen tehdä.

Edit: Ehdin laittaa kommentin ennen kuin näin Mustan Nuolen viestin. Osittain tuohon Akaan lottovoittajiin vastasinkin. Lopettivatko ne 9/10 työnteon kokonaan, lopullisesti? Eihän nykyisestä työpaikasta irtisanoutuminen sitä tarkoita.

Iltalehden juttu voittajista

Ei ainakaan sanota, että kukaan heistä olisi muualla töissä. Tuossa omassa lottovoittoesimerkissäkin tuot mielestäni esille sen, että se todellinen syy nykyisessä työssäolemiseen on se raha. Kun saisit sen lottovoiton, niin sinulla olisi mahdollisuus kuulua siihen vähemmistöön, että rahalla ole enää tavanomaista merkitystä.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Nyt meinaa kyllä pistää vituttamaan. Ostin käytettynä ADSL-modeemin mutta en saa tuota millään toimimaan. DSL ja internet valot pysyvät visusti pimeenä vaikka Tampereen Puhelin sanoo kaiken olevan kunnossa. Asetukset käyty moneen kertaan läpi ja softat päivitelty, mutta ei mitään iloa... Asiakaspalvelukin viikonlopun kiinni, ettei pääse kaikkia asetuksia varmistamaan.

Uudessa modeemissasi on eri MAC-osoite kuin vanhassa, jonka tiedot TPU:lla on. Vaihdoin itsekin kaapelimodeemia tässä taannoin ja jouduin ilmoittamaan Elisalle uuden modeemin MAC-osoitteen, jonka he sitten vaihtoivat omiin tietoihinsa. Jo alkoi pelittämään sen jälkeen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Pitkästä aikaa viikonloppuna olen katsonut muutamia tv-sarjoja ja leffoja "suorina" eli en ole katsonut niitä tallennuksesta ja kelannut mainoksia yli. Ei voi kuin todeta, että sairaaksi on mennyt tää touhu, ei tässä ole enää pienintäkään vitun järkeä. Perjantaina yksi leffa, ilman mainoksia kesto noin tunti ja 50 minuuttia. Mainostaukoja: neljä ja kesto per mainostauko 6-8 minuuttia. Nyt kattelin Duudsoneiden uusintaa Maikkarilta. Ohjelma puolivälissä ja kolme mainostaukoa jo nyt.

Onko mikään talous- tai markkinointialan media tehnyt vertailua kuinka paljon tv-mainosten hinnat ovat romahtaneet viimeisen 10 vuoden aikana?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Pitkästä aikaa viikonloppuna olen katsonut muutamia tv-sarjoja ja leffoja "suorina" eli en ole katsonut niitä tallennuksesta ja kelannut mainoksia yli. Ei voi kuin todeta, että sairaaksi on mennyt tää touhu, ei tässä ole enää pienintäkään vitun järkeä. Perjantaina yksi leffa, ilman mainoksia kesto noin tunti ja 50 minuuttia. Mainostaukoja: neljä ja kesto per mainostauko 6-8 minuuttia. Nyt kattelin Duudsoneiden uusintaa Maikkarilta. Ohjelma puolivälissä ja kolme mainostaukoa jo nyt.

Onko mikään talous- tai markkinointialan media tehnyt vertailua kuinka paljon tv-mainosten hinnat ovat romahtaneet viimeisen 10 vuoden aikana?

Tämänkaltaista kritiikkä mä olen ihmetellyt viime vuosina. Ihan samat määrät mainoksia vieläkin tulee. Nykyään vain useampi mainoskatko. Puolen tunnin ohjelmat ovat noin 21 minuuttia kestoltaan (ilman mainoksia) ja tunnin sen reilu 40 minuuttia. Näin on ollut todella pitkään. Mainokset eivät ole lisääntyneet viime vuosien aikana minuuttimääriltään, tauot ovat.

Tuolta lisää:

https://www.viestintavirasto.fi/attachments/Mainonnan_kestoa_ja_sijoittelua_koskeva_ohje.pdf
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mainokset eivät ole lisääntyneet viime vuosien aikana minuuttimääriltään, tauot ovat.

Tähän sä et usko itsekään.

Noita Viestintäviraston printtejä ei kannata lukea, mieluummin niillä pyyhkii vaikka persettä.

"Päivitetty 22.3.2011".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös