Vitutusketju

  • 10 550 366
  • 56 138

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmiset, jotka kuntosaleilla jäävät niihin vehkeisiin huilimaan. Siellä sivuilla on ne penkit sitä varten, että taatot voivat löhötä, seurustella ja kyylätä nuorten naisten perseitä.

Täällä on tapana, että jäädään niihin vehkeisiin huilaamaan aina sarjojen välissä, mikäli sitä tarkoitit. Ei se itseäni ainakaan ärsytä, sillä se on yleinen toimintatapa. Mielestäni huonompi vaihtoehto on se, että sarjojen välissä aina joku toinen käyttää samaa laitetta, jonka jälkeen sitten pitää aina laittaa kaikki painot ja säädöt kohdilleen, kun aloittaa uuden sarjan.

Itseäni vituttaa ne, jotka eivät älyä pyyhkiä hikiään pois laitteista.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kyllä mäkin sarjojen välissä henkeä vedän, mutta tarkoitin sitä, että niihin jäädään istumaan muuten vaan. Klassisena esimerkkinä jotkin papat tai viiskymppiset juorutädit jumittuvat vierekkäisiin vehkeisiin lässyttämään kymmeneksi minuutiksi ja sitten kun menee kysymään sitä vehjettä, niin joko loukkaannutaan tai sitten sanotaan, että "joo, mä teen tässä koko ajan" ja seurustelu jatkuu.. tätä tarkoitin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kait ne patterit nyt sarjaan ole kytketty?

Jos patteri on kylmä sulla mutta alakerrassa on lämmintä niin tulee väkisin mieleen se, että patterissa on ilmaa. Ilmaa se. Jos sulla ei ole vehkeitä niin pyydä huoltohefe tekemään se. Ylipäänsä olisi parempi että huoltojannu tekisi sen, koska jos mitään ei ala tapahtumaan niin voit pyytää sitä irrottamaan venttiilistä termostaattiosan jolloin tulee esisäädön mukainen teho. Jos alkaa lämpiämään niin termostaatti on paskana, jos taas ei niin verkosto on säädetty päin persettä.

Yksi vaihtoehto jonka myös jokainen osaa itse tehdä liityy juurikin tuohon termostaattiin. On hyvin mahdollista että kesän aikana se piikki siellä on juminut kiinni. Eikun termostaatti irti ja napautella sitä piikkiä muutaman kerran ja kokeilla että se liikkuu.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä mäkin sarjojen välissä henkeä vedän, mutta tarkoitin sitä, että niihin jäädään istumaan muuten vaan. Klassisena esimerkkinä jotkin papat tai viiskymppiset juorutädit jumittuvat vierekkäisiin vehkeisiin lässyttämään kymmeneksi minuutiksi ja sitten kun menee kysymään sitä vehjettä, niin joko loukkaannutaan tai sitten sanotaan, että "joo, mä teen tässä koko ajan" ja seurustelu jatkuu.. tätä tarkoitin.

Joo, toi on kyllä perseestä. Mulla oli tänään itseasiassa samantyyppinen tilanne salilla jonkun keski-ikäisen rouvan kanssa, joka jäi käsittääkseni katsomaan telkkaria laitteelle. Tovin siinä odottelin ja tuijottelin, kunnes se älysi, että muutkin haluaa sitä samaa laitetta käyttää, varsinkin kun niitä on vain yksi. Enemmän tosin vitutti se, ettei se rouva edes pyyhkinyt laitetta lähtiessään, vaan jouduin itse sen tekemään.

Vähän epäilinkin, että ymmärsin ensiksi hieman väärin mitä tarkoitit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syksyllä ostin tabletin. Akun lataaminen kestää nykyään noin vuorokauden. Uutena meni varmaan kolmasosa tuosta ajasta. Aina vituttaa kun ostaa jonkun uuden härpäkkeen, siis ihan aina. No telkkari on varmaan ainoa vekotin, joka ei ole vituttanut, ja senkin ostin silloin kun noi vielä oli tuollaisia tyylikkäitä kuvaputkitelkkareita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vittu jos teillä ei ole vakionopeudensäädintä autossa, seuratkaa nyt saatana sitä nopeuttanne.
Vittu jos teillä on se vakionopeudensäädin autossa, käyttäkää nyt saatana silti sitä kaasupoljinta ohittaessanne motarilla. Vituttaa nuo sentti kerrallaan ohittajat.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Syksyllä ostin tabletin. Akun lataaminen kestää nykyään noin vuorokauden. Uutena meni varmaan kolmasosa tuosta ajasta. Aina vituttaa kun ostaa jonkun uuden härpäkkeen, siis ihan aina. No telkkari on varmaan ainoa vekotin, joka ei ole vituttanut, ja senkin ostin silloin kun noi vielä oli tuollaisia tyylikkäitä kuvaputkitelkkareita.

Mikähän tabletti kyseessä ja minkä merkkistä/hintaista elektroniikkaa ostat?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Yksi ongelman syy voi olla, että asun kerrostalon viimeisessä asunnossa ylimmässä kerroksessa, joten pattereissa kiertävä vesi ehtii kylmetä. Pari kerrosta alempana kaverin asunnossa on 23-24 astetta lämmintä.

Ensimmäisenä koita tuloputkea onko se lämmin ja avaa termostaatti täysille jollei minkäänlaista virtausta kuulu/tunnu niin:

-Termostaatti on rikki/jumissa.
- Alempana on ilmattu varmuudenvuoksi litratolkulla jolloin paineet on laskeneet.
Nykyaikaisissa kerrostaloissa taitaa kyllä lähteä hälytys automaattisesti huoltoyhtiölle mikäli paine putoaa.
-Ilmaa patterissa.

Itse voi koittaa ilmata, kunhan ei tosiaan mahdottomasti sitä vettä verkostosta pois päästä. Huoltoyhtiöön vaan soitto taitaa olla helpoin ratkaisu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän tabletti kyseessä ja minkä merkkistä/hintaista elektroniikkaa ostat?
Samsung Galaxy Note 10.1 4g. Mä en noiden eroista paljoakaan tiedä, mutta kyllä tosta sai syksyllä maksaa. Hirveästi en elektroniikkaa tykkää hommailla, joillakin kun on vaikka mitä laitetta, mutta esimerkiksi vajaa kolme vuotta sitten ostamassani älypuhelimessa vitutti pätkivä netti. Jossakin kaupungilla kun oot ja nopeasti pitäisi googlettaa jotain, niin just silloin se onkin viis minuuttia mykkänä. Armoton vitutus. Nyt enää ostan vain halpoja luureja.
 

Nick Neim

Jäsen
Siis mitähän helvettiä. Työskentelin lähes vuoden ajan isommassa firmassa määräaikaisena (syyskuu 2012 - elokuu 2013) ja nyt jatkan siellä osittain, tehden paria vuoroa viikossa. Mitään tiettyä tuntimäärää viikkoon tai kuukauteen ei ole sovittu.

Näin ollen syyskuun alussa ilmoittauduin työnhakijaksi Työ- ja elinkeinotoimistoon, koska mulla ei ollut varmuutta onko niitä vuoroja kuukauteen yksi vai yksitoista. Näin sivuhuomautuksena täytyy myös huomauttaa, että olen ollut aikuislukion kirjoilla elokuusta 2012 lähtien. Opiskelut ovat jo loppusuoralla, ja olen niitä töiden ohessa väsäillyt. Myös näin TE-toimisto näki asian, ja kertoi edellisessä päätöksessään, että olen työssäolollani osoittanut opiskelujen olevan sivutoimisia.

Noh kuitenkin, sain tänään päätöksen TE-toimistolta:

"Hakija on 18-24 vuotias, vailla ammatillista koulutusta ja ilman pätevää syytä jättänyt hakematta lukioon tai soveltuvaan tutkintoon johtavaan ammatillisia valmiuksia antavaan koulutukseen tai on kieltäytynyt mainitusta koulutuksesta. Työttömyysetuuteen ei ole oikeutta 02.09.2013 alkaen (TTL 2 luku 13 § 2 mom)."

Koska mulla oli määräaikainen sopimus elokuun loppuun, sekä lukio (edelleen) kesken, en hakenut keväällä mihinkään kouluun. Ja muutenkin oli tarkoitus jatkaa työelämässä. Nyt ilmeisesti en ole oikeutettu työttömysetuuteen, koska en hakenut mihinkään kouluun. Siis mitä vittua? Miten tuollainen voi edes vaikuttaa tohon? Osaako joku selittää, koska mä en käsitä.

Nyt on meinaan mielenkiintoset ajat, kun säästöt on loppu, Kelalta siis tuskin tulee rahaa ja vuoroja on helvetin harvakseltaan. Siihen päälle pukkaa perintöverot jotka pitää maksaa + tietty muut menot mitä elämässä nyt on.

E: Siis kun tuota tilannetta ajattelen ja pyörittelen, niin ei käy vaan mun järkeeni. Kuvitellaan siis tilanne, jossa olisin hakenut johonkin kouluun keväällä, ja olisin päässyt sisään. Mulla olis siis tällä hetkellä satunnainen duunipaikka ja kaksi eri koulua jota pitäisi käydä, jotta olisin oikeutettu työttömyysetuuteen? Mitä vittua. Voiko tuo laitos todellakin evää nuo oikeudet sillä perusteella, etten hae kouluihin, vaikka olen ollut koulussa kirjoilla jo pitkälti toista vuotta.

Tollaisen viestin lähettelin Sekalaisten kysymysten ketjuun 08.10.2013.

Asiahan ei ole käytännössä edistynyt yhtään, lopullista päätöstä ei ole vielä tänäänkään (16.01.2014) saatu. Syyskuun toinen päivä asia lähti vireille, eli kevyet neljä ja puoli kuukautta asian kanssa ollaan TE-toimiston, Kelan ja nyt viimeisempänä Työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnan väännetty. Työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnalta tuleva päätös (jonka pitäisi tulla piakkoin) on sitten lopullinen. Penniäkään en ole siis Kelalta saanut, eikä nuo perinnöstäkään saatavat eurot ole oikein selvillä, kun on parikin kuolinpesää ja niiden velkoja hoidettavana. Töitä oli joulukuun ajan hyvin, nyt on taas huomattavasti hiljaisempaa. Työmatkaa on se 30 kilometriä suuntaansa, joten ei se töihinkään kulkeminen ole mitään ilmaista puuhaa. Laskut on kuitenkin saatu maksettua ja rahaa ruokaan on, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, eikä säästämään kuussa pysty edes viittäkymppiä tässä tilanteessa.

Suurimman vitutuksen aiheen kuitenkin nosti tänään TE-toimisto, jossa mulla oli tänään sellainen virkailija jota en ollut ennen tavannut. Oli aika hämillään tosta päätöksestä, kun hänellä on ollut kuulemma useampiakin aikuiskoulutuksessa olevia asiakkaita, jotka ovat olleet oikeutettuja peruspäivärahaan ilman mitään kouluunhakuja. Aikuislukio olisi hänen mukaan riittävä syy jättää hakematta kouluun, esimerkiksi lukioon joka annetussa päätöksessä mainittiin. Alkuperäisestä päätöksestä olisi ollut myös mahdollista tehdä oikaisu - josta luonnollisesti mulle se edellinen virkailija ei maininnut mitään, vaan käski tehdä valituksen. Valituksen, joka hylättiin ja joka lähti TE-toimistolta eteenpäin. Ja sehän tietenkin kestää. Mahdollinen oikaisu kyseiseen päätökseen olisi virkailijan mukaan ollut huomattavasti nopeampaa toimintaa.

Paras uutinenhan toki oli se, että liityin liittoon 18.04.2013. Aikani jäsenenä tuli täyteen, ja ajattelin jos Kelalta jää rahat saamatta, niin liitolta rupeaa tulemaan euroja. Eikä vittu muuten tule. Jos en ole oikeutettu Kelan peruspäivärahaan, en saa myöskään liitolta euron euroa. Vaikka maksaisin jäsenmaksun, täyttäisin työssäoloehdot, jäsenehdot, kaikki vitun ehdot, niin laki on kuulemma muuttunut viime vuonna. Maksan siis täysin tyhjästä, mikäli tuolta vitun paskasta tulee kielteinen päätös ja en ole oikeutettu Kelan peruspäivärahaan. Uuden hakemuksen voin laittaa kuulemma helmikuun alussa (johon mennessä se vanha on toivottavasti jo päätetty, heh) vireille. En tiedä oliko tuo tämänpäiväinen virkailija vitun kujalla, vai oliko kenties se edellinen. Paskalaitos se silti on.

Ei vittu mitä paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Joo, toi on kyllä perseestä. Mulla oli tänään itseasiassa samantyyppinen tilanne salilla jonkun keski-ikäisen rouvan kanssa, joka jäi käsittääkseni katsomaan telkkaria laitteelle. Tovin siinä odottelin ja tuijottelin, kunnes se älysi, että muutkin haluaa sitä samaa laitetta käyttää, varsinkin kun niitä on vain yksi. Enemmän tosin vitutti se, ettei se rouva edes pyyhkinyt laitetta lähtiessään, vaan jouduin itse sen tekemään.

Vähän epäilinkin, että ymmärsin ensiksi hieman väärin mitä tarkoitit.

Heh, onneksi itse käyttämälläni salilla on vain ikivanha ghettoblaster yhdessä nurkassa. Kuolaavien salimarkkujen ja kälättävien salipirjojen lisäksi vituttavat myös ns. sali-ilarit. Nämä ovat yleensä suht nuoria poikia, jotka ensin asettelevat pukkarissa tukkaansa viisi minuuttia ja menevät sen jälkeen salille edellisten tapaan lähinnä istumaan sekä keimailemaan. Viimeksi tänään yhdellä töyhtöhyypällä meni ylätaljan kanssa varmaan vartti kahden, ehkä kolmen sarjan tekemiseen. Siis ei jumalauta. Muun ajan tämä janari vain keskittyi kuuntelemaan jotain cheekkiä vitun lujaa iPodilta ja näyttämään hyvältä. Kaiken kruununa kun viereiseen laitteeseen tuli joku mimmi tekemään punnerruksia, niin tämä apina aloitti vähintäänkin teatraalisen puurtamisen kaikkine ilmeineen, ähkäisyineen ja urahduksineen. Olisi jopa ollut hauskaa, mutta vitutti jonotella tässäkin kohtaa. Ihme apinoita nuo "normaalitkin" salit täynnä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minä olen havainnut suhteellisen toimivaksi seuraavanlaisen lähestymistavan tilanteessa, jossa salilla on varattuna laite, johon haluaisin mennä:

1) Tarkkaile hetki kohdetta.
2) Lähesty.
3) Avaa suusi. Suusi auetessa sieltä tulee kuin itsestään seuraavat sanat: "Moro, voinko tehdä välissä?", "Moro, teetkö siinä?" tai "Moro, monta sarjaa viel jäljellä?"
4) Kuuntele vastaus.
5) a. Tee omat sarjasi laitteessa jo olijan sarjojen välissä,
b. katso, kun tyhjänpantti lähtee vittuun tieltäsi, tai
c. odota, kunnes laitteella ensiksi ollut on tehnyt lyhyiden palautusten sarjansa loppuun.

Olen huomannut konseptin toimivaksi, eikä minulle ole myöskään tullut paha mieli tilanteessa eikä jälkikäteen.

EDIT: Todettakoon myös, että istun laitteissa. Jos joku on niin nyhverö asperger, ettei uskalla tulla nykimään hihasta, hänen elämässään on sellaisia vaikeuksia, joiden ylikäymiseen minun auttamistahtoni ei yllä.

EDIT2: Keskustelua taaksepäin luettuani, ilmeni, että täällä kirjoittavien piirissä suu on osattu avata. Jos siinäkään tapauksessa laite ei tyhjene tyhjäkäytöstään, alkaisin itse vittuilla tai vaihtoehtoisesti hakisin salin valvojan paikalle.
 
Viimeksi muokattu:

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Ei vittu mitä paskaa.

Noiden Te-toimistojen kanssa pitää olla tarkkana.

Jos olet kouluttamaton 18-24-vuotias, niin sinulta odotetaan kokopäiväistä opiskelua ammatin saamiseksi. Sellaista opiskelua jossa olet oikeutettu opintotukeen. Ammatillista koulutusta. Vähintään sellaisen hakemista! Yli 25-vuotiailla tilanne muuttuu. Muutoslautakunnasta ei kannata ihmeitä odotella. Koska tämä tapaus sai alkunsa? Olet ilmeisesti saanut karensin (3kk), joka on alkanut 2.9.2013. Tuon olisi pitänyt päättyä joulukuussa. Vai saitko peräti työssäoloehto rangaistuksen, joka kuluu vain silloin kun olet jossain työvoimapoliittisessa toimenpiteessä? Kaikki ei tarinassa selviä mutta käsittääkseni sinulla pitäisi olla jo karenssituomio lusittuna ja liiton rahojen juosta. Samoin sinulla pitäisi olla tehtynä työllistymissuunnitelma Te-toimiston virkailijan kanssa. Tätä pitää noudattaa kirjaimellisesti, että sikäli kannattaa lukea tarkkaan ja vaatia muutoksia siihen ennen allekirjoitusta.

Suomeksi: Sinun olisi pitänyt vähintään hakeutua kokopäiväiseen opiskeluun. Tapaus on kirjoittamaasi vedoten selkeä ja et tule saamaan muutosta päätökseen.

Liitonrahoista vielä. Liitosta maksettavaan rahaan ei riitä, että maksat sinne jäsenmaksun ajan x. Sinun pitää myös täyttää työssäoloehto, joka muuttui vuoden alussa. Riittää, että olet työssä vähintään 26 kalenteriviikkoa ennen työttömyyttä ja samaan aikaan olet ollut liiton/kassan jäsen. Työssäoloehtoa kerryttää jokainen kokonainen työviikko, jossa tulee vähintään 18h työtä/viikko.

Te-toimiston lausunnot määrittelee saatko mitään tukia. Ne tekee lausunnon liittoon ja kelaan.

Edit: Olet varmaan saanut vastauksen tuolla toisessa ketjussa, mutta toivottavasti tässä olisi jotain uutta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen

Painavaa asiaa, ja lienee tarpeellista selventää asiaa tänne, koska sitä on tuolla toisessa ketjussa käsitelty yli 4 kuukautta sitten.

Olin siis xx.09.2012 - 31.08.2013 kokopäiväisessä työssä, 36h/viikko, eli tuo 26 kalenteriviikkoa täyttyy osaltani helposti. Karenssia en ole käsittääkseni juuri tuosta yllämainitusta syystä saanut, eli mitään 3kk aikaa ei ole välissä. Kaikki tämä on ollut odottelua päätöksien suhteen.

TE-toimiston lausunto on itse asiassa tämän kaiken pahan ja alku, koitan selventää sen mahdollisimman selväksi:

1) Olen sivutoiminen opiskelija (=aikuislukio), olen osoittanut sen tuolla lähes vuoden mittaisella työjaksollani. Sen puolesta olen oikeutettu peruspäivärahaan.

2) Olen ollut riittävästi töissä, ts. työssäoloehtoni täyttyvät. Sen puolesta olen oikeutettu peruspäivärahaan.

3) En ole hakenut mihinkään ammatilliseen koulutukseen valmistavaan kouluun, tai lukioon viime yhteishaussa. Lukio kohta luki selvästi tuossa TE-toimiston päätöksessä. Aikuislukion pitäisi olla riittävä syy olla hakematta lukioon, ainakin tämänpäiväisen virkailijan mukaan. Senkin puolesta olisin oikeutettu peruspäivärahaan.

Koko päätöksessä, jossa tuo kouluun hakemattomuuteni perusteltiin, ei sanallakaan mainittu mitään aikuislukiosta. Aivan kuin kyseinen virkailija, kuka päätöksen antoi, ei olisi ollut edes tietoinen asiasta. Minua auttanut virkailija käski tekemään päätöksestä valituksen -> sen tein ja valitus hylättiin. Tällöin tämä tapaus siirtyi automaattisesti työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnalle, josta kyseistä päätöstä ei ole vielä(kään) tullut.

Edelleen mua hämmästyttää se, kuinka TE-toimisto voi velvoittaa hakemaan opiskelijaa (sivutoimista) uuteen kouluun, kun vanhakin on kesken. Jos sille on jokin järkevä syy olemassa, niin mulle ei ole sitä kerrottu tai en ole sitä vielä itse keksinyt.

P.S KiVi, ilman TE-toimiston päätöstä(=tässä tapauksessa työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnan) liitolla ei ole mitään sanottavaa tapaukseen. Sen lausunnot, kuten -Jonne- tuossa ylempänä jo totesi, määrittelee sen saanko mitään tukia vai en.

E: Se mikä -Jonne- sut tuossa varmaan sekoitti oli se, että olen siis nykyisin tuossa "kutsuttaessa" -sopimuksessa, jossa mulle ei ole mitään tarkkoja tuntimääriä luvattu. Tämä muutos tapahtui siis 01.09.2013. Tällöin olisin oikeutettu peruspäivärahaan niiltä päiviltä, kun en ole töissä, ja palkkapäivinä luonnollisesti työstä saamaani korvaukseen. Ei kuulemma ole mitenkään ainutlaatuista, vaan useampiakin tapauksia löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No voi vittu. Olin menossa lukemaan narrien vitutusketjua illan ratoksi. No eihän sinne ollut tullut moneen tuntiin yhtään viestiä kun ovat onnensa kukkuloilla kun kauden huonointa jaksoaan pelaavaavista Kärpistä saivat kotonaan kaksi pistettä raavittua Jeren ansiosta. Huomenna uudestaan, koska ei se yleensä petä jos niillä peli on ollut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
No voi vittu. Olin menossa lukemaan narrien vitutusketjua illan ratoksi. No eihän sinne ollut tullut moneen tuntiin yhtään viestiä kun ovat onnensa kukkuloilla kun kauden huonointa jaksoaan pelaavaavista Kärpistä saivat kotonaan kaksi pistettä raavittua Jeren ansiosta. Huomenna uudestaan, koska ei se yleensä petä jos niillä peli on ollut.

Elä välitä. Huomenna on tulossa lisää keskustelua. Aivan varmasti on. Huomenna Jokerit tuhoutuu Raksilassa. Jos ei tuhoudu, niin lupaan syödä kuusi pakettia rusinallista maksalaatikkoa kerralla saatana. Saa ottaa talteen.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
No voi vittu. Olin menossa lukemaan narrien vitutusketjua illan ratoksi. No eihän sinne ollut tullut moneen tuntiin yhtään viestiä kun ovat onnensa kukkuloilla kun kauden huonointa jaksoaan pelaavaavista Kärpistä saivat kotonaan kaksi pistettä raavittua Jeren ansiosta. Huomenna uudestaan, koska ei se yleensä petä jos niillä peli on ollut.
Haluaisin vaan tulla ilmoittamaan, että ymmärsin kyseessä olevan Kärppien kauden heikoin jakso jo toisesta asiaa koskevasta viestistäsi. Tämä kolmas oli jo vähän liikaa.

Minua vähän vituttaa Melko Huonon puolesta, ettei voi avoimesti olla Jokerifani. Kaikki kirjoittelu keskittyy Jokereihin, mutta HIFK-tausta pakottaa viestien sävyn tällaiseksi tölvimiseksi, joka ei oikein ketään palvele. Onhan se totta, että takinkääntäjiä ei katsota tälläkään palstalla hyvällä, joten kyllä mä tuollaisen kaappifanituksen ymmärrän.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Laitetaas tähän ketjuun, kun vitutus on päällimmäisenä mielessä. Eli aloitin syksyllä opinnot AMK:ssa tekniikan alalla linjalla, jonka luulin kiinnostavan minua. Tässä 4kk kyseistä alaa opiskeltuani olen päätynyt siihen lopputulokseen, ettei tämä sovi ollenkaan minulle ja motivaatio on täysin nollissa.

Olen käynyt aivan liian vähän koulussa ja kiinnostusta ei löydy tehtävien tekemiseen ollenkaan. Olen päätynyt siihen tulokseen, että haluan opiskella täysin eri alaa. Löytyykö jatkoajasta ketään, jolla olisi samanlaisia kokemuksia? Kannattaako tämä AMK lopettaa nyt suosiolla samantien vai kärvistellä esimerkiksi tämä lukuvuosi loppuun? Paska tilanne, kun löytyy hyvä opiskelukämppä ja hyviä frendejä, mutta minkäs teet, kun ei nappaa..
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kannattaako tämä AMK lopettaa nyt suosiolla samantien vai kärvistellä esimerkiksi tämä lukuvuosi loppuun?
Ex-kämppis jätti väärän alan opinnot kesken lukuvuoden, eikä häntä esimerkiksi potkittu ulos opiskelijakämpästä. Rahaakin sai enemmän käteen työttömänä kuin opiskelijana. Nyt hän on ihan pähkinöissään aivan eri alalla.

Toinen tuttu sitten taas kävi ensin vuoden epämieluista ainetta, vaihtoi toiseen joka myös paljastui ikäväksi, mutta suoritti tästä toisesta kandin valmiiksi ja tekee nyt oikeasti haluamiaan opintoja.

Ei tähän oikein muuta voi sanoa kuin että tee kuten parhaaksi katsot. Kämppikselläni tosin taisi olla hyvin tylsää koko lojumisaika.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen käynyt aivan liian vähän koulussa ja kiinnostusta ei löydy tehtävien tekemiseen ollenkaan. Olen päätynyt siihen tulokseen, että haluan opiskella täysin eri alaa. Löytyykö jatkoajasta ketään, jolla olisi samanlaisia kokemuksia? Kannattaako tämä AMK lopettaa nyt suosiolla samantien vai kärvistellä esimerkiksi tämä lukuvuosi loppuun? Paska tilanne, kun löytyy hyvä opiskelukämppä ja hyviä frendejä, mutta minkäs teet, kun ei nappaa..

Pari vuotta sitten tuli oltua täysin samanlaisessa tilanteessa. Hiihtolomaan asti tuli kärvisteltyä, mutta sitten aukesi mahdollisuus mennä duuniin ja ko. alan opinnot jäivät siihen. Siinä vaiheessa oli ihan sama, olisinko käynyt lukuvuoden loppuun vai en, sillä kursseista valtaosaa en olisi saanut läpäistyä kuitenkaan.

Kesällä sitten hain koulutusohjelmaan, joka oli alunperinkin ollut ykkösvaihtoehtona. Tuonne myös pääsin ja syksyllä alkoi taas opiskelut. Koulumenestyksellä oli eroa kuin yöllä ja päivällä, motivaatiosta puhumattakaan. Nyt on puolitoista vuotta käytynä, yksikään kurssi ole jäänyt rästiin ja näillä näkymin valmistun parin vuoden päästä ajallaan. Päivääkään en ole tuota siirtoa katunut.

Ainoa asia, joka tekee tilanteesi mutkikkaaksi, on opintotuki. Mikäli pisteitä ei kerry tarpeeksi, löydät ennemmin tai myöhemmmin takaisinperintäkirjeen postin joukosta. Omassa tilanteessani oli tuolloin myös muita elämäntapahtumia, joilla pystyin selittämään huonon koulumenestyksen, joten vältin takaisinmaksun.

Mikäli tiedät, ettet tule kaikkia tarvittavia kursseja läpäisemään, kannattaa mennä töihin, mikäli niitä pystyy järjestämään. Palkasta sitten säästää X määrän noita mahdollisia perintöjä varten. Mutta jos tunnet, että koulussa käymällä saat opintopisteet kyllä kasaan, kannattaa kärvistellä kevääseen, jonka jälkeen voit hakea toiselle alalle.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Laitetaas tähän ketjuun, kun vitutus on päällimmäisenä mielessä. Eli aloitin syksyllä opinnot AMK:ssa tekniikan alalla linjalla, jonka luulin kiinnostavan minua. Tässä 4kk kyseistä alaa opiskeltuani olen päätynyt siihen lopputulokseen, ettei tämä sovi ollenkaan minulle ja motivaatio on täysin nollissa.

Olen käynyt aivan liian vähän koulussa ja kiinnostusta ei löydy tehtävien tekemiseen ollenkaan. Olen päätynyt siihen tulokseen, että haluan opiskella täysin eri alaa. Löytyykö jatkoajasta ketään, jolla olisi samanlaisia kokemuksia? Kannattaako tämä AMK lopettaa nyt suosiolla samantien vai kärvistellä esimerkiksi tämä lukuvuosi loppuun? Paska tilanne, kun löytyy hyvä opiskelukämppä ja hyviä frendejä, mutta minkäs teet, kun ei nappaa..

Hyvinkin tuttu tilanne. Aloitin myös joskus muinoin AMK-opinnot tekniikan alalla, johon ei löytynytkään kiinnostusta. Mietin paljon tuota muualle hakemista, mutta jatkoin vielä jonkin aikaa. Siinä kohtaa, kun piti päättää mihin suuntaan opinnot haluaa suunnata, löysin oppilaitoksestamme kokonaisuuden, joka kiinnosti minua todella paljon. Suuntautumisvaihtoehto ei periaatteessa liittynyt mitenkään pääkoulutusohjelmaan, vaan sitä opiskeli myös monet liiketalouden ja muiden teknisten alojen opiskelijat.

Heti kun löysin asian, joka kiinnosti minua, alkoi myös ns. pakolliset koulutusohjelman kurssit sujumaan paremmin. Jälkikäteen tuosta amk:n "pääaineesta" ei sitten paljon jäänyt käteen, paitsi jonkinlaista perustietämistä yms. Jatkoin kuitenkin opiskelua suuntautumisvaihtoehtooni liittyen yliopistossa, josta sainkin vielä maisterin paperit.

Sen verran kannattaa kuitenkin muistaa, että ei etsi itseään liian kauaa, koska opintotukikuukausia ei ole kuin tietty määrä olemassa. Jos niitä nyt tuhlailee parin lukukauden verran, niin myöhemmin voi tulla ongelmia niiden riittävyyden kanssa, jos opiskeluhaluja löytyykin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
BLEGILLE lopetat siinä linjalla ja keksit jotain muuta. Turha siellä on puolivaloilla roikkua, kostautuu opintotukikuukausien kanssa myöhemmin.

Mulle kävi sama juttu aikoinaan, tosin sain lapsen ja tein töitä koska pisteet riitti keikkailuun. melkein 4 vuotta myöhemmin palasin samalle linjalle ja anoin 4kk lisää opintotukea ja valmistuin pikavauhtia ihan eri motivaatiolla kiitettävin arvosanoin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kun tänään on ihan liikaa päällekkäisyyksiä omassa ohjelmassa. Ohjelmaa joutuu muokkaamaan siten että miellyttää enemmän toisia kuin itseäni, mutta joskushan näitä kompromissejä vain on tehtävä, vittu!

Onneksi kuitenkin aamua piristää Variksen kaltaiset suuret ajattelijat. Kiitokset hyvistä nauruista. Ette te kyllä petä koskaan, joskus tulee vähän viiveellä, mutta pääasia että tulee.

Minua vähän vituttaa Melko Huonon puolesta, ettei voi avoimesti olla Jokerifani. Kaikki kirjoittelu keskittyy Jokereihin, mutta HIFK-tausta pakottaa viestien sävyn tällaiseksi tölvimiseksi, joka ei oikein ketään palvele. Onhan se totta, että takinkääntäjiä ei katsota tälläkään palstalla hyvällä, joten kyllä mä tuollaisen kaappifanituksen ymmärrän.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Kiitti neuvoista. Taidan mennä heti alkuviikosta tekemään eroilmoituksen. Parempi lopettaa tämä alkuunsa, kun ei kiinnostusta löydy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös