Vitutusketju

  • 10 539 150
  • 56 130

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
On se vaan helppoa opettaa lapsille tasapuolista kohtelua jos jääkiekkojoukkueessa kohtelu on kaikkea muuta kuin tasapuolista. Toiset pelaa kolme ottelua viikonlopussa ja saavat rajattomasti peliaikaa (tai eivät vaan viitsi tulla vaihtoon ja valmentajia ei kiinnosta), toiset pelaa silloin kun sattuu ja saavat ketjukavereiksi sellaisen joka ei syöttele kun "on niin hyvä ettei tartte syötellä" ja sellaisen joka ei vittu osu maaliin vaikka syöttäisi tyhjän maalin eteen.

Ja kyse ei vaan ole siitä etteikö taidot riittäisi vaikka pikkuhiljaa varmasti hiipuvat kun ei saa pelata.
 

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
On se vaan helppoa opettaa lapsille tasapuolista kohtelua jos jääkiekkojoukkueessa kohtelu on kaikkea muuta kuin tasapuolista. Toiset pelaa kolme ottelua viikonlopussa ja saavat rajattomasti peliaikaa (tai eivät vaan viitsi tulla vaihtoon ja valmentajia ei kiinnosta), toiset pelaa silloin kun sattuu ja saavat ketjukavereiksi sellaisen joka ei syöttele kun "on niin hyvä ettei tartte syötellä" ja sellaisen joka ei vittu osu maaliin vaikka syöttäisi tyhjän maalin eteen.

Ja kyse ei vaan ole siitä etteikö taidot riittäisi vaikka pikkuhiljaa varmasti hiipuvat kun ei saa pelata.

Jaa, tarkemmin tapausta tuntematta, ei kai jääkiekkojoukkueen peluutussysteemit tai miksi niitä haluaa kutsua ole sama asia kuin päiväkerho, jossa kaikilla on kivaa eikä terolle tule paha mieli?? Eikä elämä ole koskaan tasapuolista, jos sen meinaat siellä lapsellesi opettaa olette väärässä paikassa. Seurakunnan kerhoissa on kaikilla aina kivaa ja siellä oppii muitaki kivoja asioita. Kannattaa tutustua!
 

Repe #51

Jäsen
Suosikkijoukkue
zlatan ibrahimovic, eric fehr
kusi ja paska saatana

-oma jengi otti tänään mutadivarin sarjapeleissä turpaan
-mursin solisluuni
-istuin päivystyksessä 7 tuntia
-sattuu ihan homona
-urheilut on kevään osalta urheiltu

elämäni yks paskimmista päivistä. haista maailma vittu!
 

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Käsittääkseni ainakin lähes kaikkissa joukkueissa pelaavien lasten vanhemmat maksavat saman hinnan lastensa harrastuksesta. Tämän lisäksi täytyy muistaa, että lajista riippumatta hyvinkin usein lahjakkuus riippuu valmentajasta. Eli valmentaja peluuttaa ja kakarat juoksevat. Itseasiassa tämä tuntemani kakara on kohta 18-vuotias, ja toivottavasti vanhempansa saavat rahoilleen joskus vastinetta.
Sitä minä vain et kilpaurheilu ja päiväkerhotoiminta pitäis pitää erillään. Ei siellä aina kaikilla ole kivaa eikä kaikki pelaa saman verran. Onneksi. Olipa kyse sitten 6 tai 18- vuotiaista. Mutta tosiaankin silti maksavat saman verran.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä minä vain et kilpaurheilu ja päiväkerhotoiminta pitäis pitää erillään. Ei siellä aina kaikilla ole kivaa eikä kaikki pelaa saman verran. Onneksi. Olipa kyse sitten 6 tai 18- vuotiaista. Mutta tosiaankin silti maksavat saman verran.

Niin, tämä kilpaurheilu-/lapsellisuus on sen verran vanha kysymys, että syönemme banaanin yhdessä.
 

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Niin, tämä kilpaurheilu-/lapsellisuus on sen verran vanha kysymys, että syönemme banaanin yhdessä.

Syödään vain. Kippis! Vitutti vain tuo narina tuosta aiheesta. Sen verran saanut läheltä oman pojan pelihommissa nähdä. Vati oli siis liian täysi kaatuakseen noin helposti.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jaa, tarkemmin tapausta tuntematta, ei kai jääkiekkojoukkueen peluutussysteemit tai miksi niitä haluaa kutsua ole sama asia kuin päiväkerho, jossa kaikilla on kivaa eikä terolle tule paha mieli?? Eikä elämä ole koskaan tasapuolista, jos sen meinaat siellä lapsellesi opettaa olette väärässä paikassa. Seurakunnan kerhoissa on kaikilla aina kivaa ja siellä oppii muitaki kivoja asioita. Kannattaa tutustua!
Kuten itsekin sanoit et tapausta tunne (siitä huolimatta katsoit asiaksesi kommentoida), mutta kyse onkin siitä että meikäläisen jälkikasvu on lähes aina ollut siellä pistepörssin kärkipaikoilla ja parhaiden pelaajien joukossa, mutta vituttaa kun jotkut pelaavat ihan ylipitkiä vaihtoja niin että toiset kärsivät ja se että ottelumäärät eivät jakaannu tasan vaikkei sille ole mitään perusteita, kun kaikki tosiaan maksavat saman verran (niin saavathan toiset harjoitella enemmän, mutta motivoiko se harjoittelemaan kun tietää etteivät saa pelata). Onneksi eilenkin tuli voitto, mutta jos se johtui ainoastaan siitä että vastustaja oli niin heikko niin eipä se pitkälle kanna. Mitä vanhemmiksi pelaajat tulevat niin helpompi on ottaa se kärkikynää aina yrittävä puolessa kentässä kärkkyvä kaveri joka ei ikinä syötä (kun kuvittelee olevansa niin hyvä ettei tartte) pois. Tai se aina omasta päästä hyökkäykseen lähtevä pakki joka ei syötä eteenpäin vaikka vaihtoaitiosta huudetaan parin metrin päästä että pelaa eteenpäin sitä kiekkoa.

Ilmeisesti tarttisi soitella jatkuvasti päävalmentajalle, mutta kun se ei kuulu meikäläisen toimintatapaan. Muutama tuota tekee ja heidän lapsensa pelaa (ansioittakin) enemmän.

Ja tosiaan itse kun on tätä touhua seurannut myös jokusen kauden melko läheltä laittaa hiukan vituttamaan. Ja mulle on ihan turha tulla jonkun HIFK-fanin avautumaan, kun siellä on vaihtoehtoja vaihtaa seuraa jos homma ei vanhempia miellytä mutta Porissa kun ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Enkä tosiaan ole ainoa joka on tähän kypsynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
On se vaan helppoa opettaa lapsille tasapuolista kohtelua jos jääkiekkojoukkueessa kohtelu on kaikkea muuta kuin tasapuolista. Toiset pelaa kolme ottelua viikonlopussa ja saavat rajattomasti peliaikaa (tai eivät vaan viitsi tulla vaihtoon ja valmentajia ei kiinnosta), toiset pelaa silloin kun sattuu ja saavat ketjukavereiksi sellaisen joka ei syöttele kun "on niin hyvä ettei tartte syötellä" ja sellaisen joka ei vittu osu maaliin vaikka syöttäisi tyhjän maalin eteen.

Ja kyse ei vaan ole siitä etteikö taidot riittäisi vaikka pikkuhiljaa varmasti hiipuvat kun ei saa pelata.

Omasta kokemuksestani sanon, että teillä on olemassa ainakin yksi vaihtoehto. Vaihtakaa seuraa. Joukkueet järjestävät rekrytilaisuuksia ja voi päävalmentajaankin olla suoraan yhteydessä. Minua harmittaa vieläkin, etten ihan rohkeasti lähtenyt uusille vesille, kun oma valmentaja jostakin käsittämättömästä syystä savusti minua ulos joukkueesta. En tänä päivänäkään tiedä, että mikä se syy oli, mutta viimeisenä kesänä (8.-9. luokan kesällä) hän alkoi unohdella ilmoittaa minulle listoja, että mitä leireille tarvitaan mukaan ja unohti ilmoittaa, jos treenit oli peruttu yms. Olin sitten siellä yksin treenaamassa. Lopetin jääkiekon ja aloin tuomaroimaan ja minulla oli ensimmäinen miesten peli tuomaroitavana, jonka valmentajana hän silloin toimi. Hän oli muistanut kertoa kaikille muille, että harjoitusottelu on peruttu, mutta minä en taaskaan ollut saanut tietoa. Jännitin sitä peliä viikon niin, etten meinannut saada nukuttua ollenkaan ja sitten kun menee hallille niin siellä ei ole ketään paikalla, se tunne hallin pihassa oli ihan kauhea.

Olin hidas pelaaja, käsistäni kohtalaisen taitava ja omasin ihan hyvän pelinlukutaidon. Ilmeisesti se hitaus oli sitten osasyynä siihen, että hän halusi päästä minusta eroon. Olisi ollut vaan kenties hyvä ottaa huomioon se, että olin silloin n. 190cm pitkä ja kun kasvu alkoi pysähtyä niin voimaa ja nopeutta olisi ollut paljon helpompaa kehittää.

Kuten huomata saattaa, niin olen aika katkera ex-valmentajalleni. Hän ei lopettamiseni jälkeen ole kertaakan kysynyt, että miksi olen lopettanut, mitä minulle kuuluu tai mitään muutakaan. Ollaan moikattu kun ollaan tavattu.

Tästä tuli oma vitutusviesti, mutta kannattaa miettiä tuota joukkueen vaihtamista ja vaikkapa lukion/ammattikoulun käymistä toisella paikkakunnalla. Sieltä voi saada parempaa valmennusta ylipäätään ja puskea tiellään eteenpäin, koska yksi valmentaja maailmassa ei saa olla esteenä juniorin unelmille.

E: heh, luin viimeisen kappaleesi nyt kunnolla jälkimmäisestä viestistä, mutta kannattaa silti punnita tuota vaihtoehtoa.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enkä tosiaan ole ainoa joka on tähän kypsynyt.
Minut aikoinaan kypsytti ihan sama asia.

Poikani oli ihan hyvä pelaaja ja luistelutaito oli enemmän kuin kohdillaan. Motivoitunut reeneissä kävijä, kaveripiirissä pidetty, ei mikään sooloilija tai "minä itte tyyppi" mutta yht äkkiä vaan peliaika loppui kuin seinään. Koska minäkään en ollut suututtanut valmentajaa ja olin käyttäytynyt peleissä ja reeneissä ihan asiallisesti ja tavallisesti niin ihmettelinpä mistä oli kyse. Peli toisensa jälkeen samat pojat, 3 kpl. ohitettiin penkillä. Aikani ihmettelin hiljaa itsekseni ja vain kotona avautuen. Muutaman tuollaisen vilttipelin jälkeen kyselin jo pojankin fiiliksiä ja eihän ne hyviä ollut. Tosin fiilikset oli näkyneet naamastakin mutta kysyin silti koska samalla pystyin hienovaraisesti kyselemään syytä valmentajan hyljeksynnälle. Koska mitään syytä en saanut selville tein sen mitä en koskaan olisi kuvitellutkaan tekeväni:
Olimme matkustaneet 60:n kilsan päähän pelireissulle ja yhteiskyytiperiaatteella mulla oli kaksi muutakin pelaajapoikaa kyydissäni. Pelissä kellotin poikani jäälläoloajan ja se oli ruhtinaalliset 2min 9 sekuntia. Kaksi muuta hyljeksittävää pelasivat hiukan vähemmän.

Paluumatkalla poikkesimme syömään ja asetuin valmetajan viereen ruokailemaan, pojat hätistin kauemmaksi. Kysyin valkulta ihan asiallisesti, että ajaisiko hän omalla kustannuksellaan ja omalla ajallaan yli sata kilometriä vaan sen vuoksi, että lapsi saa noin kaksi minuuttia peliaikaa. Kysyin myös luuleeko hän, että poikia kauheasti innostaa jos peliaika on tuo. Näytin kellon ja kerroin kenen läsnäollessa ja miksi kellotin. Tyyppi sanoi, että ei ole huomannut, että pojat ei saa peliaikaa. (Tuon sanansa hän joutui jälkikäteen syömään sillä pojat olivat monta peliä aiemmin kysyneet syytä penkitykseensä.) Kehotin valmentajaa hankkimaan lasit ja vaadin, että jos hänellä ei ole mitään muuta syytä esittää poikani penkitykseen niin sitten on päästettävä kaveri kentälle. Sitten katsoin häntä kauniilla sinisillä silmilläni ja sanoin, että jos yksikin penkitetyistä pojista joutuu kärsimään avautumisestani huolehdin niin, että valkku joutuu katumaan syntymäänsä.

Tilanne normalisoitui heti seuraavasta pelistä alkaen. Kaikki pojat saivat peliaikaa siten kun valkut peliaikaa normisti antavat. Valkun kyttäämisen jätin tuohon yhteen kertaan koska ainakaan mun korviini tai silmiini ei kantautunut enää mitään epämääräistä tuon seuran tai valmentajan taholta.

Minä en neuvo ketään, mutta ihmettelnpä vaan ketkä sitten omia lapsiaan puolustaa jos ei lapsen vanhemmat. Toki kehotan aina ensin tarkistamaan faktat. Pikku kullanmurut ei aina ole sitä miltä he näyttävät.

Terveisin nimim. leijonaemo
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Kumma juttu että aina omien lapsien penkityksen syynä on valmentaja eikä pikku kullannupun taitotaso (yleisesti tai penkityshetkellä). Paljon olen junnutoiminnassa ollut mukana ja koskaan en ole nähnyt taidoista riippumatonta viltissä istumista (pl. kiukuttelemiset). En sano etteikö näin voisi käydä, mutta todella harvinaista se on. Siinä tosin ei ole mitään järkeä että junnuja joudutaan raahaamaan satoja kilometrejä hallille vilttiin istumaan. Valmentajan kannattaisi ilmoittaa jo etukäteen kenen ei tarvitse otteluun tulla, jolloin turha reissu jää tekemättä.

Itsekin istuin junnuna joukkueen pistepörssin ykkösenä monia pelejä putkeen viltissä. Kun oli kuiva kausi menossa, ei minusta ollut mitään hyötyä joukkueelle vaikka teknisesti olin parhaita pelaajia. Vituttihan se, mutta ymmärsin kuitenkin tilanteen ja syyt. Jos tällainen jatkuu pidemmän aikaa, kannattaa vapaaehtoisesti pyytää siirtoa alempaan tasojoukkueeseen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Korjataan nyt sen verran että kyse ei ole siitä että poika olisi istunut penkillä tai ollut missään vilttiketjussa vaan siitä että jos vaihtaa toisen kaverin kanssa niin toinen vetää melkein poikkeuksetta kahden minuutin vaihtoja ja oma poika sen mitä sitten jää valmentajan mitenkään puuttumatta asiaan (toiset ketjukaverit vaihtoivat useammin). Eilen vielä vitutti nuo ketjukaverit joiden kanssa oma poika joutui pelaamaan, kun toinen ei luovu kiekosta millään vaan kärkkyy puna- ja siniviivan välissä ja koittaa vain harhauttaa vaikka kaikki vastustajat - ei vaan tuon ikäisissä enää onnistu ja toinen ei oikeasti kuulu jääkiekkojoukkueeseen. Noille ei nyt ehkä voinut tehdä mitään kun poikia oli niin paljon kipeänä.

Ja lisäksi vituttaa sama joka vituttaa suurinta osaa vanhemmista, eli se kun ikäluokassa on kolme peliryhmää ja muutamaa (n. viittä) samaa poikaa kierrätetään kahdessa eri ryhmässä (eri tasoilla). Oma poikani ei ole päässyt kertaakaan pelaamaan tuossa "keskimmäisessä" AA-tason ryhmässä vaikka pelasi viime kauden AA-tasolla ja tällä kaudella tämä heikoin ryhmä oli AA-tason alkusarjassa, tosin tippuen A-tasolle. Kuitenkin oma poikani oli parissa alkusarjan (tappio)pelissä joukkueen paras pelaaja ja sijoittui pistepörssissäkin 20 parhaan joukkoon. Ikäluokan päävalmentaja tekee pelaajavalinnat pelejä katsomatta emmekä ole pojan kanssa ikinä kuulleet mitään perusteluja valinnoille. Ainakin tuplamäärää pelaajia olisi pystynyt kierrättämään näissä ryhmissä jos halua tasapuolisuuteen olisi ollut.

Muutenkin vituttaa tämän ryhmän valmentajien reagoimattomuus melkein joka tilanteessa (joo itse olen mukana myös joukkueen ns. johtoportaassa mutta en halua puuttua pelillisiin asioihin), asiasta olen koittanut puhua mutta kun ei auta niin ei auta. Avaudutaan sitten täällä, kun meikäläisen tekstejä kuitenkin seurataan Ässätoimistolla...
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kumma juttu että aina omien lapsien penkityksen syynä on valmentaja eikä pikku kullannupun taitotaso (yleisesti tai penkityshetkellä). Paljon olen junnutoiminnassa ollut mukana ja koskaan en ole nähnyt taidoista riippumatonta viltissä istumista (pl. kiukuttelemiset). En sano etteikö näin voisi käydä, mutta todella harvinaista se on.

Jos viittaat minun avautumiseen ko. asiassa niin, nokitan.
Tunnen junnutoiminnan ja tunnen hiukan junnujen sielunelämääkin, ainakin omieni. En ole missään tapauksessa kärkkäänä käkkäränä puuttumassa ammattilaisten valmentamiseen tai muihinkaan toimiin. Yleisesti luotan ihmisiin ja kunnioitan lasten ja nuorten kanssa vapaaehtoistyötätekeviä.
Ennen tuota kirjoitamaani penkitysjuttua olin notkunut kaukaloiden laidalla junnujeni kanssa yli kymmenen vuotta eikä koskaan ollut tullut mieleenikään kyseenalaistaa valmentajien touhuja. Tämä ko. penkitys oli ainoa laatuaan joten, kuten mainitsit harvinaisia ovat.

Terveisin koo
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kumma juttu että aina omien lapsien penkityksen syynä on valmentaja eikä pikku kullannupun taitotaso (yleisesti tai penkityshetkellä). Paljon olen junnutoiminnassa ollut mukana ja koskaan en ole nähnyt taidoista riippumatonta viltissä istumista (pl. kiukuttelemiset). En sano etteikö näin voisi käydä, mutta todella harvinaista se on.

Tällainen käytös ei ole "todella harvinaista" vaan ennemminkin inhimillistä joissain tapauksissa. Tarkoitan sitä että valmentajat ovat pienemmissä joukkueissa niitä isiä jotka toivovat oman poikansa parasta. Jos sitten joukkeessa on taitavampia pelaajia tai vittumaisen naapurin äijän kakara, niin yllättäen se peliaika tahtoo näillä muilla pienentyä kun halutaan sen oman pojan loistavan. Ei näitä onneksi paljoa ole mutta kuitenkin sen verran ettei se todella harvinaista ole. Sokeus ja omat kunnianhimot ajavat terveen järjen ohi ja se jos joku tappaa sen penkillä istuvan junnun pelihimon. Onneksi meillä valmentajat ovat olleet ammattilaisia vaikka omat pojat on joukkeessa pelanneetkin. Peliaika on tullut tekemisen eikä naaman/nimen perusteella.

Valmentajan homma ei todellakaan ole helppo. Kun itse olen junnu-kiekkoa katsellut muutaman vuoden niin kunnioitus heitä kohtaan on vain kasvanut. Mutta jos ongelmia jostain syystä on niin ne ei parane kotona pähkäilemällä vaan keskustelemalla sen valmentajan kanssa ja naamakkain. Meidän junnun edellinen valmentaja sanoi että pelottaa lauantai-illat kun isät/äidit alkaa kännissä soittelemaan ja avautumaan poikansa pelaamisesta. Yllättäen tämäkin varsin hyvä valmentaja sai hommasta tarpeekseen ja lopetti...
 

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Ja mulle on ihan turha tulla jonkun HIFK-fanin avautumaan, kun siellä on vaihtoehtoja vaihtaa seuraa jos homma ei vanhempia miellytä mutta Porissa kun ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Enkä tosiaan ole ainoa joka on tähän kypsynyt.

Ai niin joo. Enhän mä muistanut miten perseestä se Pori olikaan.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Tällainen käytös ei ole "todella harvinaista" vaan ennemminkin inhimillistä joissain tapauksissa. Tarkoitan sitä että valmentajat ovat pienemmissä joukkueissa niitä isiä jotka toivovat oman poikansa parasta. Jos sitten joukkeessa on taitavampia pelaajia tai vittumaisen naapurin äijän kakara, niin yllättäen se peliaika tahtoo näillä muilla pienentyä kun halutaan sen oman pojan loistavan. Ei näitä onneksi paljoa ole mutta kuitenkin sen verran ettei se todella harvinaista ole. Sokeus ja omat kunnianhimot ajavat terveen järjen ohi ja se jos joku tappaa sen penkillä istuvan junnun pelihimon. Onneksi meillä valmentajat ovat olleet ammattilaisia vaikka omat pojat on joukkeessa pelanneetkin. Peliaika on tullut tekemisen eikä naaman/nimen perusteella.

Aika harvinaista että yli 10-vuotiaiden tosimielellä (tai iso organisaatio) pelaavien joukkueiden valmentajana on kukaan pelaajan isä. Taitaa olla tuosta jokin sääntökin tai sitten se oli vain seuransisäinen meillä taannoin. Tarkoitin siis niitä joukkueita joissa on oikeasti se palkattu valmentaja, isävalmentajilla nuo mainitsemasi syyt voivat tottakai olla yleisiäkin. En näe kuitenkaan "ulkopuolisella" valmentajalla samanlaisia motiiveja penkittää pelaajia ilman pelillisiä syitä.

Ja nuoren pelaajan näkökulmasta viltissä istumisessa suvereenisesti pahinta on nimenomaan se, että tietää että ne vanhemmat siellä katsomossa kauhistelee asiaa. Ei kannata ainakaan ylireagoida pojan nähden asiaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika harvinaista että yli 10-vuotiaiden tosimielellä (tai iso organisaatio) pelaavien joukkueiden valmentajana on kukaan pelaajan isä.

Tsekkasin sattumanvaraisesti erään liigajoukkueen kolme E- ja D-junnujoukkuetta, kaikissa niissä vastuuvalmentaja oli pelaajan isä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jokerit päästää pelaajiaan kaiken maailman pilipaliturnauksiin kun vastaavasti naapurissa jätkät jäävät treenailemaan. Vittu mitä perseilyä taas.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jokerit päästää pelaajiaan kaiken maailman pilipaliturnauksiin kun vastaavasti naapurissa jätkät jäävät treenailemaan. Vittu mitä perseilyä taas.

Olen samoilla linjoilla. Näitä loukkaantumistalkoita ei pitäisi järjestämän laisin, tai sitten niihin pitäisi lähettää korkeintaan jonkinlainen C-maajoukkue.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No hevonpaska. Toimitin uuden verokortin palkanlaskijalle ajat sitten, mutta silti pidätys oli tehty joulukuun kortin mukaan, joka oli kymmenen prosenttiyksikköä korkeampi. Saahan ne takaisin joskus, mutta olisi ollut käyttöä niillekin satasille kieltämättä. Syödään nyt sitten kaurapuuroa vaimon tiliin saakka. Joo, kiitos.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No hevonpaska. Toimitin uuden verokortin palkanlaskijalle ajat sitten, mutta silti pidätys oli tehty joulukuun kortin mukaan, joka oli kymmenen prosenttiyksikköä korkeampi. Saahan ne takaisin joskus, mutta olisi ollut käyttöä niillekin satasille kieltämättä. Syödään nyt sitten kaurapuuroa vaimon tiliin saakka. Joo, kiitos.

Onko kyseessä tammi- vai helmikuun palkka? Uusi verokorttihan otetaan käyttöön aina helmikuun alusta. Vai oliko kyseessä jokin muutoskortti?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko kyseessä tammi- vai helmikuun palkka? Uusi verokorttihan otetaan käyttöön aina helmikuun alusta. Vai oliko kyseessä jokin muutoskortti?
Ei jumankauta, oma moka. Tietenkin se oli noin, mutta ei vain tullut pieneen mieleen. Tyhmyys ihmisen tyhmentää. Perseensuti.

Ottaa päähän vielä enemmän.

Edit: Pakko selittää sen verran, että viimeksi kun korjailin loppuvuoden prosenttia uudelle vuodelle, tein sen nimenomaan muutosverokortin kanssa. Nyt vein automaattisesti peruskortin, kun prossa oli kohdillaan, ja unohdin koko jutun. Hävettää ja vituttaa, mutta elämä jatkuu.
 

Rapala

Jäsen
Nyt kyllä vituttaa aivan helvetisti tämä päällä oleva vatsatauti. Tuli käytyä viikonloppuna kotona n vartin ajan, jossa tätä tautia oli kuulemma viikolla liikkeellä. Ehtipä paska tarttumaan siinäkin ajassa. Vittu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
"Millaisiin merkitysjaksoihin teksti pääpiirteissään jakautuu?"
"Referoi kukin merkityskokonaisuus."

Miten helvetissä nuokin lauseet pitäisi ymmärtää?? Vitun yliopistojargon. Tehtävänannotkin pitää tuolla hömpänpömpällä koristella siten, ettei niitä tällainen maanläheinen epäakateemikko ymmärrä.

Pienet on vitutuksen aiheet, mutta menköön nyt tämän kerran.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Millaisiin merkitysjaksoihin teksti pääpiirteissään jakautuu?"
"Referoi kukin merkityskokonaisuus."

Miten helvetissä nuokin lauseet pitäisi ymmärtää?? Vitun yliopistojargon. Tehtävänannotkin pitää tuolla hömpänpömpällä koristella siten, ettei niitä tällainen maanläheinen epäakateemikko ymmärrä.

Pienet on vitutuksen aiheet, mutta menköön nyt tämän kerran.

Etenkin kirjallisuus on tieteenalana pitkälti ylianalysoivaa tekotiedettä. Kirjailija on kännissä tai vähintään luovassa krapulassa kirjoittanut kaikenlaista törkyä. Sen jälkeen opiskelijat analysoivat kännissä tai luovassa krapulassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös