Vitutusketju

  • 10 545 268
  • 56 134

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäisikö Thego lähteä leikkiin mukaan? En taida viitsiä tollasen takia.
Tadu olet oikeassa siinä, että jos tuet lopetetaan niin silloinhan tuotteiden hinnat luonnollisesti nousevat. Tämän jälkeen punnittaisiin se, että merkitseekö kotimaisuus tuotteissa suomalaisille mitään. Kiistämätön faktahan on se että näillä leveysasteilla maatalous on "kalliimpaa" kuin lämpimissä maissa. Kyseessähän on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu. Eu-tuet vääristävät kilpailua, mutta etkö itse söisi mieluummin kotimaista kuin ulkolaista ruokaa? Edes sen takia , että kotimainen maatalous työllistää myös muitakin ihmisiä ja teollisuuden aloja kuin vaan niitä maajusseja.
Tulevaisuutta ei kukaan pysty ennustamaan, mutta mitä jos syntyy jonkinlainen selkkaus euroopan maiden välille ja itämeri "suljetaan". Samaan aikaan on suomessa ajetu maatalous alas. Mistä ruoka? Tiedän että edellämainittu on hyvinhyvin epätodennäköistä, mutta mistä sitä koskaan tietää.
Siihen vielä otan kantaa, että pointti ei ole mennyt ohi. Välillä vaan tuntuu, että maanviljelijää lyödään suotta naamaan sen takia, että hän on maanviljelijä. Mitä maajussi mahtaa eu-byrokratialle? Eihän se maanviljelijän vika ole jos hän tekee niinkuin on tehtävä pärjätäkseen. Ilman tätä tukiosuutta maatalous ei näillä hinnoilla kannata.
Hyvä postaus. En itsekään syyllistä maanviljelijöitä asiasta. Tietenkin itsekin otan kaikki mahdolliset tuet pois mitä vaan on mahdollista saada. Järjestelmässä on vain mielestäni parannettavaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei jumankauta jaksa odotella sen auton luovutusta! Huomennakaan ei taida edes ehtiä, vaikka soittaisivatkin liikkeestä! Entä sitten tiistaina!? No ehkä! Kidutusta! Epistä! Ihan tyhmää!
 

Pekkis

Jäsen
Tadu olet oikeassa siinä, että jos tuet lopetetaan niin silloinhan tuotteiden hinnat luonnollisesti nousevat. Tämän jälkeen punnittaisiin se, että merkitseekö kotimaisuus tuotteissa suomalaisille mitään.

Mulle ainakin merkitsee. Jokunen vuosi sitten tuli katsottua dokumenttia espanjalaisesta tomaatinviljelystä...Huh huh! Kotimainen versio maksaa esim. talvella ihan vitusti, mutta aivan sama. Nykyään tulee katsottua todella tarkasti, mistä maasta mikin tuote on kotoisin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vituttaa tollainen provoilu, tai jos toi ei ole sitä, niin vituttaa noin vitun tyhmät ihmiset!

Oon aika läheltä katellu miten n. 6-kymppinen pariskunta raataa niska limassa aamusta iltaan ja pakollisten menojen jälkeen ei käteen jää paljoa paskaakaan. Kalliimmat laitteetki pitää vuokrata parinkymmenen maajussin kesken kun ei muuten rahat riitä. Eikä se mikään vitun kutsumusammatti näille ihmiselle oo vaan kun nyt saatiin iskältä tää tila niin pitäähän sitä hoitaa ja ku iskä sai sen iskältä ja jos me tää myytäis niin isoisoisoisoisoisä se vasta haudassa kääntyiski. Ja tiedän tasan tarkkaan, et tän pariskunnan vanhin poika ottaa aikanaan tuon tilan kontoilleen ihan yhtä typeristä syistä. Mitä vitun järkeä tossa on?

Ihmiset vois ylipäätäänki edes kerran elämässään pysähtyä miettimään, et mitä vittua oikeasti haluavat elämältään sen sijaan et menisivät yhteiskunnan/suvun/jne. asettamien paineiden mukaan. Eri asia toki jos ei älliä riitä sen enempää kuin mitä nykyään tekee niin sit se on ihan jees. Joskus aikoja sitten tyhmät ihmiset todennäköisesti kuolivat ihan luonnostaan, mutta nykyään he ovat vain saatanan onnettomia.

Mitä nyt ruuan alkuperämaahan tulee niin yleensä ostan sitä mikä on maukkainta ja toisena kriteerinä kattelen sitä hintaa vähän. Eli ihan vitun sama onko se Espanjalaista tehotuotettua vai sen kotimaisen maajussin hiki otsassa viljelemää paskaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuka käskee syömään tomaattia talvella? Sen pitäisi olla kausituote jo ihan siksikin, ettei niitä pinkeitä ja mauttomia palleroita kukaan makuaistilla varustettu suuhunsa laita.

Onko niin, etteivät suomalaiset käytä mömmöjä puutarjoissa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oon aika läheltä katellu miten n. 6-kymppinen pariskunta raataa niska limassa aamusta iltaan ja pakollisten menojen jälkeen ei käteen jää paljoa paskaakaan. Kalliimmat laitteetki pitää vuokrata parinkymmenen maajussin kesken kun ei muuten rahat riitä. Eikä se mikään vitun kutsumusammatti näille ihmiselle oo vaan kun nyt saatiin iskältä tää tila niin pitäähän sitä hoitaa ja ku iskä sai sen iskältä ja jos me tää myytäis niin isoisoisoisoisoisä se vasta haudassa kääntyiski. Ja tiedän tasan tarkkaan, et tän pariskunnan vanhin poika ottaa aikanaan tuon tilan kontoilleen ihan yhtä typeristä syistä. Mitä vitun järkeä tossa on?
Jos siitä elantonsa saa, niin miksi ei olisi järkeä? Samassa paketissa tulee juuret, perinteet ja identiteetti, jotka ovat aika monelta nykyään hukassa. Mun mielestäni tuo on vain hyvä asia, jos se perustuu omaan valintaan, eikä mihinkään pakkoon.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos siitä elantonsa saa, niin miksi ei olisi järkeä? Samassa paketissa tulee juuret, perinteet ja identiteetti, jotka ovat aika monelta nykyään hukassa. Mun mielestäni tuo on vain hyvä asia, jos se perustuu omaan valintaan, eikä mihinkään pakkoon.

Niin jos se perustuu omaan valintaan. Toki mä yleistin tossa ihan surutta eli saa tuoda faktaa pöytään jos tietää vaikka prosentuaalisesti kuinka moni oikeasti haluaa tehdä tota duunia, tolla palkalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin jos se perustuu omaan valintaan. Toki mä yleistin tossa ihan surutta eli saa tuoda faktaa pöytään jos tietää vaikka prosentuaalisesti kuinka moni oikeasti haluaa tehdä tota duunia, tolla palkalla.
Palkoista en tiedä, mutta ainakin silmämääräisesti aika moni viljelijä on kohtalaisen varakas. Velkaa voi olla toki, mutta on varallisuuttakin. Ja kuten mainitsin, niin kyseessä on myös elämäntapa, juuret ja identiteetti, ei pelkkä palkka.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aika harvat ihmiset lopulta ajattelee, että se on se systeemi joka on perseestä - ei ne ihmiset. Maahanmuuttajat on toinen hyvä esimerkki; Ihmiset valittaa että "ne vaan on, eikä tee mitään". No, laittakaapa itsenne samaan asemaan; Tulette uuteen maahan ja saatte ison satsin rahaa käteen joka kuukausi (kun vertaa siihen elintasoon, johon maahanmuuttajat ovat "kotimaassaan" tottuneet), eikä rahan saamiselle ole oikeastaan mitään ehtoja. Itsellä ainakin olisi suuri houkutus vaan olla ja "hengailla", jos tuossa tilanteessa olisi. Lisäksi olen kuullut, että esimerkiksi Helsingissä on hyvin vähän suomenkielenkursseja päiväsaikaan. Ja muutenkin tämä kotouttamissysteemi on aika erikoinen.

Eli; On helppo syyllistää ja tuomita maahanmuuttajat, koska systeemi kusee. Uskon itse että paras keino rasismin välttämiselle onkin laittaa tuollaiset asiat kuntoon ja maahanmuuttajat oikeasti töihin, tai vähintään opiskelemaan kieltä ja kulttuuria sen rahan eteen.

Niin, vitutukseen liittyen: Mulla vituttaa ihmiset joilla on vaan joku tietty mielipide asiasta, josta ne ei tiedä mitään (eikä sit ees kiinnosta kuunnella muita mielipiteitä/näkemyksiä). Sekin vituttaa, kun porukka tuomitsee muutaman yksilön takia koko yhteisön. No, niin se kai vaan menee...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vituttaa kyl tyhmät ihmiset edelleen. Toisaalta olen nyt ymmärtäny sen miksi ihmiset myyvät pelejä, konsoleita jne. johonkin Gamestopin kaltaiseen paskalafkaan hirveällä tappiolla. Se vaan on niin helppoa. Tuote tiskille ja rahat kouraan.
 

Pekkis

Jäsen
Eli ihan vitun sama onko se Espanjalaista tehotuotettua vai sen kotimaisen maajussin hiki otsassa viljelemää paskaa.

Mä olen tän tomaatin kohdalla mennyt niin pitkälle, että ulkona syödessä jätän salaatit ottamatta, jos siinä vaan vähänkään on tomaattia mukana. Onhan se nyt ihan vitun varmaa, että juuri sitä kaikkein halvinta paskaa siellä salaatissa on mukana.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn seuraavaa. Uskotko esim. Espanjasta löytyvän kotimaista Eviraa vastaavaa toimijaa, ja jos löytyy, niin uskotko sen toimivan yhtä tinkimättömällä terhakkuudella?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn seuraavaa. Uskotko esim. Espanjasta löytyvän kotimaista Eviraa vastaavaa toimijaa, ja jos löytyy, niin uskotko sen toimivan yhtä tinkimättömällä terhakkuudella?

En ole koskaan edes ajatellut tälläistä asiaa eikä mua oikeastaan vois vähempää kiinnostaa. Kuten sanoin niin ensin maku ja sitten hinta. Kaikki muut seikat on ihan yhdentekeviä mulle. Mutta jos tohon jotain pitää välttämättä mutuilla niin ei, en usko.

E: Tietenki jos haet sitä, et lopetanko espanjalaisten tomaattien ostamisen jos saan niistä esim. ripulin niin tottakai. Lopetan siis.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Omat vitutuksenaiheet taitavat olla aika vähäisiä tällä hetkellä, vaikka subjektiivisesti tarkasteluna suuria ovatkin - mutta nälkäänäkevä afrikkalainen varmasi kokisi asiani toisella tavalla... eli:

-vituttaa opinnot.
-vituttaa oma saamattomuus, liittyy ylläolevaan ts. opintoihin panostaminen ei kiinnosta.
-vituttaa taloudellinen tilanne.
-vituttaa ymmärtämättömät ihmiset, kun ei pää kestä niin se ei kestä.
-vituttaa se, että ei ole kiinnostusta tehdä mitään fyysisen kuntonsa eteen.
-etc. etc.

vlad.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä koko maatalous voitaisiin lakkauttaa Suomesta. Eihän täällä luonnostaan edes kasva mikään, kun lämmintä on vaan pari viikkoa vuodessa. Ihan sama mistä päin maailmaa se safka tulee. Ei kai ne sitä ulkomailla myrkytä sen enempää kuin täälläkään. Suomalaisen ruoan paremmuus muihin nähden on pelkkä myytti, muutoinhan joka maassa kinuttaisiin nimenomaan suomalaista ruokaa. Näinhän ei ole. Suomalainen ruoka on pääosin mautonta paskaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Suomalaisen ruoan paremmuus muihin nähden on pelkkä myytti, muutoinhan joka maassa kinuttaisiin nimenomaan suomalaista ruokaa. Näinhän ei ole. Suomalainen ruoka on pääosin mautonta paskaa.

Halleluja ja hellät tunteet. Meinasin jo pistää Schollille viestiä, et joku tulis jotain järkeä pistämään tähän keskusteluun. Kiitos.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No jaa. Ei suomalainen ruoka ole välttämättä mautonta paskaa, mutta jotkut suomalaiset elintarvikkeet sitä ovat. Luonto sanelee sen, ei täällä kypsy tomaatti kuten Italiassa ja niin eespäin. Turha silti loata suomalaista ruokaa. Siitä ei tarvitse pitää, mutta jos joku vaikkapa ruisleipää tai karjalanpaistia väittää mauttomaksi, niin häpiä päähän.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalainen ruoka on pääosin mautonta paskaa.

Eihän se nyt ihan näinkään ole. Yhtenä esimerkkinä suomalaisesta ruoasta, joka ihan oikeasti kestää vertailun mihin muuhun tahansa, ovat marjat.

Puhutaanpa sitten mustikoista, mansikoista, lakoista, tyrnistä tai vaikka karpaloista, niin kyllä se puhtaus ja luonnonmukaisuus vaan ovat kovia juttuja verrattuna samojen marjojen ulkomaalaisiin versioihin.

Onhan jotkut mansikat ulkomailla isommiksi jalostettuja etc. mutta tahtoisinpa nähdä sen suomalaisen, joka tosissaan sanoo ulkomaalaisia paremmiksi kuin "suonenjokelaisia".
 

Nick Neim

Jäsen
eli:

-vituttaa opinnot.
-vituttaa oma saamattomuus, liittyy ylläolevaan ts. opintoihin panostaminen ei kiinnosta.
-vituttaa taloudellinen tilanne.
-vituttaa ymmärtämättömät ihmiset, kun ei pää kestä niin se ei kestä.
-vituttaa se, että ei ole kiinnostusta tehdä mitään fyysisen kuntonsa eteen.
-etc. etc.

vlad.

Alinta lukuunottamatta täysin sama. Opiskelut ei kiinnosta paskan vertaa, matematiikan kirjaa tuskin on avattukkaan ja keskiviikkona olisi ylioppilaskokeet. Myöskin määräaikainen työsuhde loppuu ensi viikolla, jonka jälkeen alkaakin sitten säästöillä eleleminen. Inttiin tammikuussa. Ei vittu hyvältä näytä näillä säästöillä.

Tosiaan ainut positiivinen asia on se, että tässä syksyn mittaan (tarkemmin sanottuna 10 viikon ajanjaksoon) on painoa pudonnut 11 kilon verran. Ei sentään vielä kolkutella kaksinumeroisia..
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VR. Tai minä itse, vaikea sanoa.

Kokeilin verkkokauppaa ja kun vaikutti kaikki menevän hyvin maksutavan valintaan asti, päätin rohkeasti ostaa E-lipun. No, sittenhän se tietysti sen jälkeen, kun oli naputellu luottokortin numeron ja käynyt verkkopankkitunnistuksessa, kellotti minuuttitolkulla ja istunto päättyi aikakatkaisuun. Ei ole ainakaan vielä rahat menneet kortilta, mutta kai sitä nyt pitää kytätä muutama päivä. VIDDDUUUU.
 

KuKKaKeppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KYRöskosken PÄrske
Reilu 700 euron pitkäveto meni väärin 39 sekunttia ennen pelin loppua, panosta oli itsellä 8 euroa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Reilu 700 euron pitkäveto meni väärin 39 sekunttia ennen pelin loppua, panosta oli itsellä 8 euroa.

Ei. Se meni väärin siinä vaiheessa kun veikkasit kyseisen ottelun tuloksen väärin. Mut joo, kyl muaki vituttais olla noin tyhmä.

E: Vituttaa eräs kaveri joka on eräänlainen loiseläjä. No onneksi tästä tyypistä pääsee eroon parin viikon sisällä eikä tarvi sen jälkeen paljoa yhteyksiä pitää.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Mut joo, kyl muaki vituttais olla noin tyhmä.
Saanko lainata samaa naisasiat -ketjussa, kun seuraavan kerran löydät huippunaisen??? Ihme nillittämistä, miksi kyseinen asia ei saisi vituttaa?

e. Vittuako annat sen olla loiseläjä, kyl muaki vituttais olla noin tyhmä.

Nyt vituttaa vain oma idioottimaisuus. Oon tyhmempi kuin saapas, kai.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomalainen ruoka on pääosin mautonta paskaa.

Auts...tää koski. Mut saas nähdä milloin alamme saamaan lounailla, kouluissa ja kotona ulkomaalaista safkaa. Laatikot, kiusaukset ja pottumuusi lihapullilla vaihtuu aivan toisiin makuihin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Saanko lainata samaa naisasiat -ketjussa, kun seuraavan kerran löydät huippunaisen??? Ihme nillittämistä, miksi kyseinen asia ei saisi vituttaa?

Niin jos edelliseen muijaan viittaat niin eikö saisi vituttaa jos muija nussii toisen jätkän kanssa? Mut joo.. onhan se vähän niinku pitkävetoa. Pitää veikata et kuka muija ei petä ja mennä sen mukana sit. Onks siin muuten vielä X- vaihtoehtoa?

E: Mut siis lainaa ihmeessä. Oon mä tainnu ennenki myöntää et oon ihan avuton idiootti naisten suhteen. Mut eihän kukaan ole täydellinen, ei edes thego.

e. Vittuako annat sen olla loiseläjä, kyl muaki vituttais olla noin tyhmä.

Niin tää hommahan lähti siitä et frendi eros avovaimostaan ja tottakai hyvänä jätkänä ja kaverina tarjosin et voi mun nurkissa pyöriä sen aikaa et kämpän löytää. Sit pikkuhiljaa tajusin ettei se edes yritä ettiä mitään omaa asuntoa tai edes säästä rahaa takuuvuokraan tms. Kyllä mua vituttaa et olin tyhmä, mut enemmän vituttaa et on tollasia aikuisia ihmisiä joilla ei oo mitään itsekunnioitusta. Periaatteessa ois kyl pitäny antaa sen mennä vaikka kadulle asumaan. Yhteiskunta muutenki tukee liian paljon heikkoja ihmisiä. Antaisivat kuolla pois niin jäis vaan vahvat jäljelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös