Jos kuvitellaan, että pankin ovet olisivatkin auenneet myöhässä, niin mihin vittuun noilla papoilla on kiire? Hakkaamaan mummorullaa lähimmälle kioskille? Menemään torille haukkumaan päättäjiä? Voi morjes.
Itsekin joskus mainostin miten vanhuksilla ei ole mitään taitoa jonottaa, vaikka siitähän pitäisi olla kokemustakin. Hirveä kiire ja tarve etuilla. Toisaalta elinpäivät ovat niin vähissä, että ehkä siksi.
Itse koin jonkinlaisia vitutuksen tunteita eilen illalla väkinäisessä sosiaalisessa tilanteessa. Pieni seurue ihmisiä, osa oikeasti tuttuja, osa puolituttuja. Yksi ihan näppärän näköinen tyttö, joka ei kuitenkaan koskaan Nobelia tule nappaamaan, oli aivan liikaa äänessä. Tiedätte tyypin. Ei tiedä varsinaisesti mistään oikeasti mitään, mutta ylikompensoi sitä, kommentoimalla jokaista asiaa ilman parempaa tietoa.
Yhtäkkiä hän ottaa esille Sandran ja Jessen eron ja miten kyseessä oli yksi viimeisen parin vuoden suurimpia tapauksia. Kysyin vaistonomaisesti "Sandra ja Jesse who", mutta muistin samalla sekunnilla ketkä olivat kyseessä. Tähän sain nyrpistyneen vastauksen miten heidän eronsa on Oscareiden jälkeen yksi suurimmista tapauksista. Tässä vaiheessa etsin jo huoneen nurkista piilokameroita, sen verran paksua tuubaa tuo oli. Heitin ohimennen, että ehkä se olen vain minä, mutta veikkaisin Obaman ja Japanin olleen ehkä edellä. Tähän sain pienimuotoisen luennon glamourin ja pukujen tasosta. Vaikka olisi pitänyt jättää väliin, niin huomautin kuninkaallisten häiden todennäköisesti pesseen Oscarit sillä saralla jos kerran nämä olivat kriteerit. Tässä vaiheessa ruoskin koko ajan itseäni siitä, että edes kävin tätä keskustelua. "Let it slide, just let it slide". Sitten neidiltä tulikin jo kiivastuneena joo, maailmassa ei siis voi olla kuin yksi merkittävä tapahtuma? Kysehän oli käsittääkseni viime vuosien suurimmista tapauksista, mutta sen verran tajusin että jätin kommentoinnin ja tyydyin siihen miten noiden kanssa aina pitää toimia.
Ei vittu, Oscarit ja Sandran/Jessen ero viime vuosien suuria tapahtumia maailmassa? Tätä se kai nyt sitten nykyään on. Kardashian, Hilton ja muut paskat todella kai täyttävät ihmisten päät.