Vitutusketju

  • 10 536 534
  • 56 130

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palataan nyt vaan. Lihakarjan tuottajat saavat suurimmat tuet. Jätätkö lihankin väliin?

Väännetään rautalangasta, kun ei muuten mene perille. Kirjoitit, että ilman maataloustukia leivän hinta olisi 10€. No sitten se olisi, joko leivät jäisivät ostamatta tai sitten leivän hinta laskisi, ihan kummin vain. Ja jos tuolloin maanviljelijöiden toiminta kävisi kannattamattomaksi, niin sitten tietenkin toiminta jouduttaisiin lopettamaan. Ihan kuin mikä tahansa muu yritys. Oikeastiko olet sitä mieltä, että ihmiset kuolisivat Suomessa nälkään, mikäli maataloustuet poistettaisiin? Ei, vaan silloin syötäisiin jotain muuta tai maanviljelijät opettelisivat tekemään toiminnastaan kannattavaa muiden yrittäjien tavoin, ilman mittavia keinotekoisia avustuksia. Ja jos ei osaa tehdä kannattavaa toimintaa, niin sitten ei kannata ryhtyä maanviljelijäksi.
 

julle-jr

Jäsen
Väännetään rautalangasta, kun ei muuten mene perille. Kirjoitit, että ilman maataloustukia leivän hinta olisi 10€. No sitten se olisi, joko leivät jäisivät ostamatta tai sitten leivän hinta laskisi, ihan kummin vain. Ja jos tuolloin maanviljelijöiden toiminta kävisi kannattamattomaksi, niin sitten tietenkin toiminta jouduttaisiin lopettamaan. Ihan kuin mikä tahansa muu yritys. Oikeastiko olet sitä mieltä, että ihmiset kuolisivat Suomessa nälkään, mikäli maataloustuet poistettaisiin? Ei, vaan silloin syötäisiin jotain muuta tai maanviljelijät opettelisivat tekemään toiminnastaan kannattavaa muiden yrittäjien tavoin, ilman mittavia keinotekoisia avustuksia. Ja jos ei osaa tehdä kannattavaa toimintaa, niin sitten ei kannata ryhtyä maanviljelijäksi.
Juuri näin, eihän kuorma-autoilijakaan saa tukia sen takia, että "muuten kuorma-auton tilaaminen olisi ihan sairaan kallista". Ruokaa voitaisiin tuoda enemmän jostain halpatuotantomaista. Laatu saattaisi olla paskaa, mutta niinhän se on monesti muidenkin halpatuontimaista tuotujen tuotteiden kohdalla. Jos välttämättä haluaisi ostaa suomalaista parempilaatuista ruokaa, niin sitten tietysti olisi valmis maksamaan enemmän, aivan kuten vaikkapa suomalaisesta polkupyörästäkin joutuu maksamaan kiinalaista vastaavaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juuri näin, eihän kuorma-autoilijakaan saa tukia sen takia, että "muuten kuorma-auton tilaaminen olisi ihan sairaan kallista".

Nii just, ja kuorma-autoilu onkin niin saatanan hyvä bisnes, taitaa halvemmalla saada ostettua tukkikuorman rahdin 500 km kuin vaikka yhden ihmisen rahdin 500 km. Kummassa on suuremmat kulut?

Maataloustuet on tehty juuri siksi että te köyhät kaupunkilaiset saisitte ostaa ruokanne halvalla. Olisitte onnellisia, nyt jää ylimääräistä rahaa tukiperkeleeltä vapaaseen ulkomaiseen ruokaankin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mitä pahaa tässä nyt on? Tietysti jos esimerkiksi vedonlyönnissä meni isot rahat ohitse, niin sitten tuon vitutuksen ymmärtää. Positiivisena puolena tuon ottelun lopputuloksesta voisi sanoa, että vielä on mahdollisuus saada Jere Lehtinen MM-kisoihin mukaan. Siinä olisi meille erittäin kova vahvistus.

Nää on näitä gloryhunter-juttuja. Kyllä sää tiedät. Eletään joukkueen kanssa.
Mulle Stars herättää tunteita sieltä toisesta, (+)-merkkisestä päästä:
Joukkue vilisee "meikäläisiä", joille toivon menestystä, jonka lisäksi fanitan Mike Modanoa. (Jo vuodesta '94 asti.)
Toisekseen, siellä toisessa (-)-merkkisessä päässä, Sharks, HMV-porukka, johon lisätään yks J.Roenick ja voilá, tunnetta ja fiiilistä, joihin myös vitutuksen suloinen tunne kuuluu, kun tähtimerkit ovat otollisessa asemassa jälkimmäisellä porukalla.
 

Simba

Jäsen
Voihan vittujen vittu. Ostin tänään ittelleni HD-telkkarin ps3:sta varten. Muuten en kyllä olisi tarvinnut välttämättä uutta telkkaria, mutta ps3 pelit vaan näyttävät niin paljon paremmalta hd:na, että päätin ostaa. Ja nyt olen saanut telkkarin aseteltua ja johdat viriteltyä niin vitun telkkari ei sano mitään, kun laittaa hdmi-kanavalle. Vittu pleikkaa varten ostin ja sitten ei toimi. Saatana
 

J.Petke

Jäsen
Voihan vittujen vittu. Ostin tänään ittelleni HD-telkkarin ps3:sta varten. Muuten en kyllä olisi tarvinnut välttämättä uutta telkkaria, mutta ps3 pelit vaan näyttävät niin paljon paremmalta hd:na, että päätin ostaa. Ja nyt olen saanut telkkarin aseteltua ja johdat viriteltyä niin vitun telkkari ei sano mitään, kun laittaa hdmi-kanavalle. Vittu pleikkaa varten ostin ja sitten ei toimi. Saatana

Voisikohan olla ps3:sen asetuksissa vikaa? Koita säätää sieltä asetukset kuntoon ja senä jälkeen telkkarin asetukset. En tiedä onko näistä apua mutta koita edes. Muistelen et pleikkarista joutu säätämään eka nuo fullhd-asetukset ennen kuin alkaa näkymään.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vituttaa tuo ainainen narina ja valitus urheiluselostajista. Oli sitten kyse jääkiekon SM-liigan tai MM-kisojen televisioinnista tai melkein mistä vaan urheilutapahtumien selostuksista/studio-osuuksista, niin täällä haukutaan ne järjestään pystyyn.

Pitäisi varmaan herätellä henkiin Antero Karapalo ja pyytää remmiin myös Anssi Kukkonen, Juha Jokinen, Pentti Salmi ja Seppo Kannas, niin jokohan kelpaisi. Niin kuin joskus vanhoina hyvinä aikona.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Voisikohan olla ps3:sen asetuksissa vikaa? Koita säätää sieltä asetukset kuntoon ja senä jälkeen telkkarin asetukset. En tiedä onko näistä apua mutta koita edes. Muistelen et pleikkarista joutu säätämään eka nuo fullhd-asetukset ennen kuin alkaa näkymään.

Ja siellä on kahdessa eri valikossa systeemit, jotka pitää olla oikein. BD/DVD settingseissä ja display settingseissä. Kyllä se siitä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vitun Ruotsi. Olisi edes saatana hävinnyt VV:lle, kun ei osannut voittaa 2 maalin erolla. Nyt vain sveamammanhomot kusi minun (ja varmasti monen muunkin jatkislaisen) pitkävedon, eivätkä edes "kärsineet" siitä mitenkään.
Muuten ei vituttaisi, mutta kun kyseessä on Ruotsi.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
MTL-PHI-ketjusta:

Onko kellään tietoa lähetetäänkö illan mon-phi ottelu netin kautta streamina? Linkkiä kehiin jos tietoa, kiitos.

Ei tullut sitten mieleen klikata NHL-osion ENSIMMÄISTÄ threadia jossa lukee NHL-lähetykset netissä ja muualla?! Millähän nämä ihmiset sais oikein tajuamaan/näkemään, ei oo ensimmäinen eikä varmaan sadaskaan kerta!

Vittu.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
MTL-PHI-ketjusta:



Ei tullut sitten mieleen klikata NHL-osion ENSIMMÄISTÄ threadia jossa lukee NHL-lähetykset netissä ja muualla?! Millähän nämä ihmiset sais oikein tajuamaan/näkemään, ei oo ensimmäinen eikä varmaan sadaskaan kerta!

Vittu.

Näitä voisi toki ystävällisesti opastaa ennen kuin alkaa ängstäämään turhaan. Kirjoittamaan "jouduit" nytkin.

Vituttaa ihmiset, joita vituttaa näin mitättömät asiat. Toki voivat uusavuttomatkin vähän jotain ensin tehdä itse, ennen kuin kysyvät.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Näitä voisi toki ystävällisesti opastaa ennen kuin alkaa ängstäämään turhaan. Kirjoittamaan "jouduit" nytkin.

Vituttaa ihmiset, joita vituttaa näin mitättömät asiat. Toki voivat uusavuttomatkin vähän jotain ensin tehdä itse, ennen kuin kysyvät.

Ei muakaan yleensä näin pienet asiat vituta, mutta nyt jossain naksahti. Kai se oli jo liian mones kerta kun näitä on nähty, tai jotain. Opastettu oli jo.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pää hemmetin kipeä ja nukuttaa, mutta pitäisi jaksaa valvoa töissä ainakin tämä yö (oikeasti 5 yötä, mutta kun ei taida tällä kertaa pystyä).
 

Simba

Jäsen
Vitun Ruotsi. Olisi edes saatana hävinnyt VV:lle, kun ei osannut voittaa 2 maalin erolla. Nyt vain sveamammanhomot kusi minun (ja varmasti monen muunkin jatkislaisen) pitkävedon, eivätkä edes "kärsineet" siitä mitenkään.
Muuten ei vituttaisi, mutta kun kyseessä on Ruotsi.

Tämä tuloshan oli erinomainen. Itseltäni nimittäin löytyi lapulta tuo X:nä mukavalla 7.35 kertoimella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vieläkin vituttaa vapun tapaus, kun keskellä yötä bongasin yhden tytön tuolta jostain ulkoa ja tultiin sitten tänne mun luokse. Joku hemmetin narkkari se varmaankin oli, mitenhän mä en sitä tuolla ulkona kännipäissäni tajunnut. Melko sekaisin se tuntui olevan, jalatkin tärisi aivan ihmeellisesti ja tupakankin se imas ihan hetkessä, mä jo ajattelin että kohta se imasee kiveksetkin ulos. Täällä mun luona sitten halusin että se lähtis pois, ja sanoinkin sen sille valehtelematta ainakin viis kertaa. Mutta mitäs, kauhea kitinä vaan alkoi. No pistin mä sille sitten patjan lattialle. Aamulla sitten heräsin joskus yhdentoista aikoihin, kellon kun olin pistänyt itselleni soimaan ton ämmän takia. Farkut jalassa nukuin lompakko syvällä housuissa. Joskus päivällä noin puoli neljän aikoihin herätin sitten sen ämmän. Melkein kurkku suorana sain huutaa sen korvan juurella ja ravistelinkin sen lähes mustelmille ennen kuin se heräsi. Ehdin jo luulla että siihenkö se on kuollut. Kehtas vielä jotain ruokaakin multa pyytää saamari sentään. No sitten kun sain sen lähtemään, niin tolulla pesin itseni suihkussa, ja sen mukinkin mistä se joi vettä, niin heitin suoraan roskiin kun iljetti se ämmä sen verran. Vieläkin etoo jo pelkkä ajatuskin siitä. Mitähän mä noille lakanoillekin tekisin, polttaa ne vissiin pitäis.

Muutenkin viime aikoina on naisten kanssa sattunut ihmeellisiä tapauksia. Yks ilta tossa viime viikon alkupuolella olin kallion kapakoissa aivan tuhannen tuiskeessa. Hämärästi muistan, että loppuillasta olin jonkun suht nuoren ja kivan tytön luona. Tai en mä siitä tytöstä muista mitään muuta kuin sen sanoneen että "nuku vaan". Tapetit kyllä muistan seiniltä, mutta sen tytön ulkonäöstä en mitään. Aamulla kuitenkin heräsin ihan omasta sängystä. Hämärästi muistan kävelleeni kulosaaressa ja herttoniemen kohdallakin, joten olenkohan mä kävellyt koko 7-8 kilsan matkan kalliosta tänne itikseen. Tuntuu kyllä uskomattomalta. Tai sitten taksissa en ole osannut sanoa missä jään pois, tai jostakin muusta syystä jäänyt matkan varrelle. Noh, mutta siis kuitenkin. Herätessä löysin taskustani paperinpalasen, jossa oli naisen nimi ja puhelinnumero. Noh, sitten kun olin selvinnyt pahimmasta krapulasta ja kerännyt tarpeeksi rohkeutta, soitin siihen numeroon. Olin valmistautunut tunnustamaan että olin kauheessa kännissä ja tietenkin pyytämään kovasti anteeksi. Mutta mitäs, joku vanha mummo vastasikin möreällä äänellä, ja vasta kesken sen puhelun muistinkin että vaihdoin jonkun vanhan kapakkaruusun kanssa numeroita siellä yhdessä kallion kapakassa. En kehtaa edes kertoa, tai no kerron kuitenkin. Sanoin sitten siinä puhelimessa sille möreälle mummolle että voitais me joku päivä nähdä ja keksiä jotain kivaa, mutta se ei sopinutkaan sille. Hohhoijaa. Taisin siis saada pakit. Olis kyllä siitä nimestäkin pitänyt jo arvata, ettei sillä nimellä ole sotien jälkeen ketään ristitty. Kappas kun sen nimi ei ollut eerikinpoika, se tästä olis vielä puuttunutkin, voi elämän kevät.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Noh, avaudutaas tänne ketutusvitjuun kun en muuta palstaa keksi.

Paljon on vettä virrannut Hudson-joessa ja muuallakin sitten viime kevään. Yksi asia näemmä ei muutu jääkiekon MM-kisoissa: Suomen kansallishymmiä ei ole kuultu nyt yli vuoden aikana! Se, mitä Leijonille ja meille on soitettu, ei ole Maamme-laulu vaan eestiläisten Mu Isamaa.

Joku sanoo ettei sillä ole mitään väliä. Tyypillistä suomalaista alistumis-mentaliteettiä. Soitapa esim. kanadalaisille USA:n kansallishymni niin sitten tiedät...

Tähän sopii edesmenneen presidentti UKK:n jyrähdys: -"...TANAN TUNARIT!"

IIHF ja K. Kummola, herätys! Maamme-laulu kehiin. VIIPYMÄTTÄ!
 

d2uce

Jäsen
Joku sanoo ettei sillä ole mitään väliä. Tyypillistä suomalaista alistumis-mentaliteettiä. Soitapa esim. kanadalaisille USA:n kansallishymni niin sitten tiedät...

Vertaus toimisi ehkä jos siellä olisi soiteltu Ruotsin kansallishymniä Suomen voittaessa.

Millainenkohan kalabaliikki pienessä ja alistuvassa Suomessa olisi noussut jos Maamme laulu olisi esitetty samaan tapaan kuin O Canada ennen isäntämaan avausottelua. Olisi varmaan tämä ketju täyttynyt ja päitä vaadittu vadille.

Minulle ei ole niin väliä, onko sieltä jätetty se yksi toisto pois vai ei, samasta kipaleesta jokatapauksessa loppukädessä on kyse.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Kuulostaako ne täysin samalta mutta kertosäkeestä puuttuu vain toisto? Siis USAn ja Kanadan kansallishymnit?
Kun tuolle linjalle lähdetään niin vastaus kysymykseesi on "kyllä". Viittomakielisenä esityksenä USA:n ja Kanadan kansallishymnit kuulostavat erittäin samanlaisilta!
Vaikea erottaa...
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maataloustuet on tehty juuri siksi että te köyhät kaupunkilaiset saisitte ostaa ruokanne halvalla. Olisitte onnellisia, nyt jää ylimääräistä rahaa tukiperkeleeltä vapaaseen ulkomaiseen ruokaankin.
Mulle avautui juuri maaseudun talouden ikiliikkuja. Rikkaat maalaiset maksavat näitä tukia (siis veroja), kun köyhät kaupunkilaiset eivät tietenkään näitä maksa. Köyhät kaupunkilaiset valittavat siis aivan turhaan maaseudun tukiaisista, maalaisethan ne itse maksavat. Ainoa, mitä en ymmärtänyt oli se, miksi tällaista rahankierrätystä ylipäätään tarvitaan? Olisiko syynä se, että rikkaat maalaiset hyvää hyvyyttään haluavat byrokratialla työllistää muutaman köyhemmän kaupunkilaisserkkunsa.

Melkein vituttaa, mutta Pete2004:n viesti vei vitutuksen mennessään. Huikeaa settiä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Minulle ei ole niin väliä, onko sieltä jätetty se yksi toisto pois vai ei, samasta kipaleesta jokatapauksessa loppukädessä on kyse.
No ei jumalauta ole. Suomen kansallislaulussa kertosäe oikeasti kerrataan kun taas Viron kansallislaulussa ei kerrata. Sävel voi olla sama mutta täysin eri laulut ovat kyseessä.

Eipä ole eka kerta...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Noh, avaudutaas tänne ketutusvitjuun kun en muuta palstaa keksi.

Paljon on vettä virrannut Hudson-joessa ja muuallakin sitten viime kevään. Yksi asia näemmä ei muutu jääkiekon MM-kisoissa: Suomen kansallishymmiä ei ole kuultu nyt yli vuoden aikana! Se, mitä Leijonille ja meille on soitettu, ei ole Maamme-laulu vaan eestiläisten Mu Isamaa.

Joku sanoo ettei sillä ole mitään väliä. Tyypillistä suomalaista alistumis-mentaliteettiä. Soitapa esim. kanadalaisille USA:n kansallishymni niin sitten tiedät...

Tähän sopii edesmenneen presidentti UKK:n jyrähdys: -"...TANAN TUNARIT!"

IIHF ja K. Kummola, herätys! Maamme-laulu kehiin. VIIPYMÄTTÄ!

Kiitos 1939-1945, kiitos leijonat, torilla tavataan, NEVER FORGET.

Oikeesti, mitä väliä
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vituttaa tämä hirveä kurkkukipu. Jo viikon päivät pöyrinyt lähtemättä yhtään mihinkään. Aamut varsinkin ihan yhtä helvettiä. Kaikenlisäksi kipu ei ole tyypillistä kurkkukipua ennen flunssaa tms, vaan ihan kunnon särkyä, joka ei tunnu lähtevän millään.

Vituttaa myös, kun pitäisi tehdä kaikennäköisiä projekteja kouluun, mutta kun ei nappaa yhtään. Ei vain saa aloitetuksi yhtään mitään. Tässä juuri tajusin, että tiistaiksi pitäisi olla tehtynä yksi aikaa vievä tehtävä, ja huomenna tulee Suomen peli. Toisinsanoen tänään pitäisi jo vähintään alustaa tämä tehtävä, vaan tuskinpa teen yhtään mitään.

Huoh.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Vittu. Epätietoisuus vituttaa ehkä eniten. Kokoajan päällä lievä sellanen. Vaikka en tiedä olisiko edes aihetta vitutukseen, niin tämäkin nostaa vielä entisestään vitutusta. Toinen on nuo MM-kisalähetykset. Kaameeta suttua välistä tuo kuva!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös