Oisko hetki aikaa?
On se vaan perseestä, ettei tuolla (Helsingin) keskustassa voi ihminen kävellä rauhassa. Vähän väliä joku helvetin vaihtoehtoihminen on "hyvällä asialla" ja tulee kyselemään, oisko mulla vähän aikaa. Helvetti, ei ole! Ja vaikka olisikin, niin ei niille. Ystävällisesti kun vastaa, että "juu ei, sori", niin pahimmassa tapauksessa vielä vittuillaan perään.
Eikä nämä vielä niitä kaikkein pahimpia ole. Kampin keskuksessa käyneet tietävät nämä perkeleen englantia huonosti solkottavat käsihoitajat sun muut tyrkyttäjät... voi jeesus, mitä vittua niillä myyjillä pyörii mielessä kun aletaan kaupustella jotain helvetin kynsi-/kasvohoitotuotteita jumalauta satakiloiselle suomalaiselle keskivertomiehelle. Myyntikojut on sijoiteltu ovelasti siten, ettei näitä tuputtajia oikein normaaleilla kulkureiteillä pääse kiertämäänkään. Aivan sama mistä yrittää läpi niin aina sama homma. Ja jos ei ne satu jostain oudosta syystä hyökkäämään just mun kimppuun, siinä keskellä ahdasta kulkuväylää huorataan sitä helvetin purnukkaa jollekin muulle ja viattomat ohikulkijat eivät pääse näistä urpoista ohi. Kai siellä Kampissa kohta alkavat kaupatkin hankkia jotain sisäänheittäjiä ja K-kaupan luona hyökätään kimppuun mainostamaan jotain vitun tarjousjugurttia.
Tuntuu, että tyrkyttäminen on aggressiivisempaa kuin St Paulissa konsanaan. Sielläkin kun sentään saa yleensä kulkea suht rauhassa jos ei ota katsekontaktia. Täällä sen sijaan siitäkään ei ole paskan vertaa apua, kun jo sieltä hyökkää joku katkaisemaan tien joku vitun rasvapurkki kädessä meningillä "tästä kun sipaiset niin kylläpä saat kauniin ja kuulaan ihon!". Vaikka se pitäisikin paikkansa, niin vittu sitä tarvii tulla mulle siihen julistamaan. Kuljenhan mä tuolla joskus vanhoissa kengissä kenkäkauppojenkin ohi, eikä sieltä ammuta käsivarteen kiinni kyselemään. Jumalauta.
Koko touhussa ei sinänsä tympäise mikään muu kuin se, että mun nähdäkseni mulla on oikeus kulkea kotikaupungissani rauhassa. Ilman, että kukaan dääm feissari, kaupustelija tai kukaan mukaan on nykimässä hihasta ja kyselemässä mikä mua kiinnostaa ja onko mulla aikaa.
Vittusaatana.