Vitutusketju

  • 10 567 592
  • 56 146

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Rinoa kirjoitti:
Oletko esim Play.com:lta tarkistanut mikä heillä mättää ? Joskushan noissa korttiostoissa on ainakin heillä ollut jtn häikkää...

Olen miettinyt tätäkin vaihtoehtoa, jos nyt uusimmalla yrityksellä ei vieläkään onnistu niin siinä tapauksessa lienee otettava maileitse heihin yhteyttä - tiedusteltava ainakin syytä moiseen ilmoitukseen ja infottava heitä pankin kanssa käymistäni neuvotteluista. Olisi kieltämättä todella mukavaa saada tietää syy moiseen virheilmoitukseen.

Tuo oli kyllä yllätys minulle, että heillä olisi ollut aiemminkin häikkää korttiostojen kanssa, nyt nimittäin ensimmäistä kertaa minulle sattui tällaisia ongelmia.

Kiitos tästä infosta!

vlad.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vlad kirjoitti:
Tuo oli kyllä yllätys minulle, että heillä olisi ollut aiemminkin häikkää korttiostojen kanssa, nyt nimittäin ensimmäistä kertaa minulle sattui tällaisia ongelmia.
Ei kestä.
Mutta tosiaan, kannattaa sähköpostitse olla heihin yhteyksissä ja ( sekä liittää vaikka se saamasi maili mukaan ) tiedustella mikä heillä taas mättää noissa hommissa. Play.com on muuten mainio liike, niin olisi myös hauska tietää mikäli heillä kso ongelmat jatkuvat niin voi liittää myös itsensä samasta asiasta tähän ketjuun.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vituttaa eilinen tappio. Vituttaa, kun on koulua joka päivä vähintään 8-15. Vituttaa, kun ei veikannut eilistä tasurikierrosta.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
mitä vittua?

Vituttaa niin vitusti ! Joku perkeleen syysmasennus iskee koukulla vatsaan, ja kaikki ottaa päähän! mutta jossei jotain paskaa niin myös paskempaakin, tekstitv tarjoaa varsinaista herkkua "SM-Liigaan Tappelukielto?". Jos kukkahattutädit sun muut muukkoset ym. kaverit tälläsen saa aikaseks tai tekee tappelusta asian josta rankaistaan huomattavasti, niin sitte kyllä napsahtaa pahemman kerran. Mitä vitun neppailua tästäkin lajista yritetään tehdä? YHDEN VITUN TAPPELUN TAKIA KAIKKI TÄMÄ? Mikä näitä ihmisiä vaivaa?

Huh. jopa oli vuodatusta.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rauman Lukko

Jaahas, turpiin tuli, ja sitten kokeilemaan vieraisiin Kärppiä ja Pelicansia vastaan. Taitaa tulla 5 ottelun tappioputki... plaah... voihan vittu.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pienkonekopteri taloa päin nykissä. Taas tietää mitä tiedotusvälineissä revitellään. Piti siitäkin tehdä oikein erikoislähetys uutisiin vaikka koko ajan oli tiedossa olleen suurimmalla todennäköisyydellä onnettomuuden. Tässä alkaa jo pikkuhiljaa toivomaan, että siellä jysähtäisi kunnolla niin olisi jotain oikeasti uutisoitavaa materiaalia.

Täällä Mika Saukkonen ja liekehtivä New York.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Suomen lainsäädäntö ja oman käden "oikeus"

Alkoi taas aamulla keittämään kun luki Iltalehden uutisen http://www.iltalehti.fi/uutiset/200610115227829_uu.shtml ...

Voin jo kuvitella miten kohta istutaan oikeudessa ja murtautuja on todettu olleen syyntakeettomassa tilassa murtautuessaan. Mutta omistaja, joka on antanut vähän mykyä (mikä on ymmärrettävää) saa vähintään ehdollisen tuomion pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta kun piti kaveria kiinni poliisin tuloon asti.

Myös murtautujalle tulee maksaa henkisiä korvauksia muutama tuhat euroa..

Itselleni ei uppoa päähän, ei sitten millään, että miten voi itse joutua syytetyn penkille itsensä tai toisen ihmisen puolustamisesta?? (Ei liity enää tuohon Iltalehden juttuun) Tulee mieleen uutiset muutaman vuoden takaa kun eräs kaveri meni estämään raiskausta. Joku luuseri yritti raiskata nuorta naista, tämä kaveri meni väliin, tuli tappelu, kaveri puolusti itseään ja löi, ohhoh kukas istuikaan seuraavaksi syytetyn penkillä? Kallis päivän hyvä-teko , muistaakseni pari tonnia tuli tostakin maksettavaa...

Vitutus käyrä alkaa aina kohota yli kun muistelee tälläisiä juttuja!!!!
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Orman Mollis kirjoitti:
Alkoi taas aamulla keittämään kun luki Iltalehden uutisen http://www.iltalehti.fi/uutiset/200610115227829_uu.shtml ...

Voin jo kuvitella miten kohta istutaan oikeudessa ja murtautuja on todettu olleen syyntakeettomassa tilassa murtautuessaan. Mutta omistaja, joka on antanut vähän mykyä (mikä on ymmärrettävää) saa vähintään ehdollisen tuomion pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta kun piti kaveria kiinni poliisin tuloon asti.
Eli mielestäsi tuollainen jutussa esitetty oman käden oikeus on täysin oikeutettua? Useampi henkilö ryhtyy pahoinpitelemään varasta joka ei ole uhannut kenenkään terveyttä. Miksei yksinkertaisesti soitettu poliisia paikalle ja odoteltu kiltisti?

Luultavasti kaikki osapuolet saavat syytteen tuosta tapauksesta ja hyvä niin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pelikielto kirjoitti:
Eli mielestäsi tuollainen jutussa esitetty oman käden oikeus on täysin oikeutettua? Useampi henkilö ryhtyy pahoinpitelemään varasta joka ei ole uhannut kenenkään terveyttä. Miksei yksinkertaisesti soitettu poliisia paikalle ja odoteltu kiltisti?

Luultavasti kaikki osapuolet saavat syytteen tuosta tapauksesta ja hyvä niin.

Laitetaan omakin lusikka soppaan. Hyväksyn ja ymmärrän täysin. Kyllä meikäläinenkin antaisi moukkua jollekin apinalle joka yrittää jölliä kamojani.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tässä taas syytä...

Yleisellä tasolla pieni sosialistivaltio pistää aika ajoin pahasti vituttamaan. Suomessa on länsimaiden pienimmät tuloerot eri ammattiryhmien välillä ja 80% jengistä haluaa ne vielä pienemmiksi...naapurin, Ruotsin puolella vastaavat prossat ovat 40 kieppeillä. Mikä helvetti täällä sais työväenluokan sorretut mulkvistit tyytyväisiksi? Eikö jo riitä että busskuskit ja luokanopettajat ovat samalla palkkaviivalla jne.

Tapaus "Nielikäinen+VandenBussche/poliisi" on aivan pöyristyttävä. Ei tuollainen voi olla todellista.

Ylhäällä puhuttiin jotain oman oikeuden suojelemisesta. Uskokaa jo se on väärin jos puolustat omiasi tai omaisuuttasi. Täällä kaikki kuuluu tasa-arvoisesti kaikille. Jos haluat suojella itseäsi tai omaisuuttasi tee se hokkuspokkustempuin ettei rikollinen loukkaannu.

Joku amiksen opettaja oli läimäissyt jatkuvasti päätään aukovia kusipäitä vähän korvan taakse, ja sai potkut 24 vuoden työrupeaman jälkeen. Voi voi, kyllä varmasti herkkiä oppilaita sattui.


MACK
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
pelikielto kirjoitti:
Eli mielestäsi tuollainen jutussa esitetty oman käden oikeus on täysin oikeutettua? Useampi henkilö ryhtyy pahoinpitelemään varasta joka ei ole uhannut kenenkään terveyttä. Miksei yksinkertaisesti soitettu poliisia paikalle ja odoteltu kiltisti?

Luultavasti kaikki osapuolet saavat syytteen tuosta tapauksesta ja hyvä niin.

Itselläni ei ainakaan hermot välttämättä kestä, jos huomaan että joku on koplaamassa vaikka autostani stereoita.. Tietty järkevintähän on soittaa poliisit paikalle ja antaa asian olla.. Mutta ensireaktio itsellä olisi pyöräyttää kaveria!! Tietty voisihan sitä poliisit soittaa ja ootella se puolisen tuntia että jetsonit tulee paikalle.. Siinä saattaisi tarttua vaikka varkaalle jotain muutakin mukaan, kun aikaa on. Siinä tuskin auttaa jos viereen menet sanomaan että jos voisitte millään lopettaa, kun itse satun omistamaan tämän auton, jos millään odottelisitte siinä että poliisit saapuvat,KIITOS!

Jos itse olisin baari illan jälkeen menossa jatkoille kavereiden kanssa kotiini ja siellä sattuisi olemaan joku muuttoauton kanssa kantamassa irtaimistoani ulos kämpästä, niin melko varmasti siinä saattaisi nyrkki heilua.. Näinhän myös tuossa lehtijutussa.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Orman Mollis kirjoitti:
Itselläni ei ainakaan hermot välttämättä kestä, jos huomaan että joku on koplaamassa vaikka autostani stereoita.. Tietty järkevintähän on soittaa poliisit paikalle ja antaa asian olla.. Mutta ensireaktio itsellä olisi pyöräyttää kaveria!! Tietty voisihan sitä poliisit soittaa ja ootella se puolisen tuntia että jetsonit tulee paikalle.. Siinä saattaisi tarttua vaikka varkaalle jotain muutakin mukaan, kun aikaa on. Siinä tuskin auttaa jos viereen menet sanomaan että jos voisitte millään lopettaa, kun itse satun omistamaan tämän auton, jos millään odottelisitte siinä että poliisit saapuvat,KIITOS!

Jos itse olisin baari illan jälkeen menossa jatkoille kavereiden kanssa kotiini ja siellä sattuisi olemaan joku muuttoauton kanssa kantamassa irtaimistoani ulos kämpästä, niin melko varmasti siinä saattaisi nyrkki heilua.. Näinhän myös tuossa lehtijutussa.
Tuossa tapauksessa varas kuitenkin oli jumissa paatissa eikä varmasti ollut lähdössä mihinkään. Varkaan saa ottaa lain mukaan kiinni jos pakoon yrittää, eli luulisi tuon retkueen onnistuvan siinä. Nyt kuitenkin päätettiin vielä tempoa kaveria päähän kimpassa. Kohtalaisen "miehekästä" toimintaa, etten sanoisi.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
pelikielto kirjoitti:
Tuossa tapauksessa varas kuitenkin oli jumissa paatissa eikä varmasti ollut lähdössä mihinkään. Varkaan saa ottaa lain mukaan kiinni jos pakoon yrittää, eli luulisi tuon retkueen onnistuvan siinä. Nyt kuitenkin päätettiin vielä tempoa kaveria päähän kimpassa. Kohtalaisen "miehekästä" toimintaa, etten sanoisi.
Kannattaisi katsoa mihin itsensä tunkee. Meilläkin turpiinsaamisen riskit olisivat n. 100%:n luokkaa.
Turhaa lässytystä, turpiin vaan ja onnea seuraavaan yritykseen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
pelikielto kirjoitti:
Tuossa tapauksessa varas kuitenkin oli jumissa paatissa eikä varmasti ollut lähdössä mihinkään. Varkaan saa ottaa lain mukaan kiinni jos pakoon yrittää, eli luulisi tuon retkueen onnistuvan siinä. Nyt kuitenkin päätettiin vielä tempoa kaveria päähän kimpassa. Kohtalaisen "miehekästä" toimintaa, etten sanoisi.

Mistä tiedät, että asia meni noin? Iltalehden paperiversion mukaan isokokoista ulkomaalaistaustaista miestä yritettiin pitää paikoillaan oikein miehissä, mutta tämä yritti karata väkisin. Poliisit oli soitettu muutamaan kertaan paikalle, mutta tulo kesti. Näin siis Pekka Vehkosen versio asiasta.

Itse veneenomistajana en tunne kyllä mitään sääliä tuollaista rikollista kohtaan.
 

RCY#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Dallas Stars, Habs, Liverpool, Suomi
Tässä surkeiden rikollisten päähän taputtelussa on aina sama juttu. Tekivät nämä pellet mitä tahansa tai veivät mitä tahansa, aina, jos saat rysän päältä kiinni ja hiukan kurmootat ympäri korvia rangaistukseksi, niin paskaa jää käteen. Rikollisten pitäisi nuolla haavansa ja koittaa vaikka ottaa opikseen siitä, että joskus saattaa tulla korville.

Tästäkin taas muutamia satoja euroja ryyppyrahaa surkealle runkkarille ja rahat ryypättyään, ollaan pian jonkun venettä putsaamassa. Voi kele!
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vakio kirjoitti:
Mistä tiedät, että asia meni noin?
Tiedän sen verran mitä luin tuosta postatusta linkistä: "Juhlijat ottivat miehen kiinni ja alkoivat pahoinpidellä tätä." sekä "Sen mukaan murtomies sai perusteellisen läksytyksen motocrossin taannoisen maailmanmestarin ja moninkertaisen Suomen mestarin Pekka Vehkosen loistoveneellä."

Vakio kirjoitti:
Iltalehden paperiversion mukaan isokokoista ulkomaalaistaustaista miestä yritettiin pitää paikoillaan oikein miehissä, mutta tämä yritti karata väkisin. Poliisit oli soitettu muutamaan kertaan paikalle, mutta tulo kesti. Näin siis Pekka Vehkosen versio asiasta.
Ok. Eli onko tämä varas nostanut asiasta metelin vai poliisi? Jos tuossa nyt on yritetty parimetristä ja satakiloista masai- heimolaista pitää aloillaan kun hän pistää vastaan, niin ymmärrän tuon hätävarjelun täysin. Varmasti tulee ruhjeita molemmin puolin.
 

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
Toi rikollisten hyysääminen todella vituttaa syvästi. Kaikennäkönen epäsosiaalinen käytös muutenkin on saanut liikaa jalansijaa. Rangaistukset on ihan mitättömiä niin kauan, kunnes satut puolustamaan omaa omaisuuttasi. Johan tulee penalttia. VITTU.

Rötöstelypuuhissa olevalla ei tarvitsis mun mielestä olla normaalin ihmisen oikeusturvaa. Päähänlyönnin pitäis ennemminkin olla velvollisuus niissä tapauksissa. Rangaistusten muutenkin kuuluis olla kovempia kaikkia yhteiskunnan loisia kohtaan.

Ainiin. Vituttaa mua muutama muukin asia

2. Ässien rämpiminen. Voi sitä hävitäkin joskus, mutta jos peli on lisäksi samaa paskaa jatkuvasti. Jotakin tarttis tehrä.

Väsyttää. Ei jaksa kirjottaa enempää.

edit. Ainii. Heinäluoma ja kumppanit. Vitunvittu!!!!
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Legion kirjoitti:
Rötöstelypuuhissa olevalla ei tarvitsis mun mielestä olla normaalin ihmisen oikeusturvaa. Päähänlyönnin pitäis ennemminkin olla velvollisuus niissä tapauksissa.

Olen vähän samansuuntaisella kannalla, että ammatillisia riskejä voisi hieman sälyttää myös työn suorittajan kontolle.

Joskus toivoo että poliisi toteaisi kaverin kompastuneen pahannäköisesti ryöstöretkellään.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kännykkä putosi tänään tuolilta lattialle, n. metrin matka. Sarana paskaksi. Itsekin kännyköitä myyvänä tiedän tasan tarkkaan, ettei mene takuuseen läpi, joten lasku olisi about 80€. Kiitti joo ei. Uutta puhelinta siis. Vitun kiva.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lievästi ilmaistuna vituttaa...

Tuossa jokin aika sitten sain Kelalta kirjeen jossa pyydettin selvitystä tilanteestani - kyse on kuntoutustukeen liittyvistä asioista. Tässä taannoin (oliko nyt tällä viikolla vai viime viikon lopulla) sain toisen kirjeen johon tutustuin eilen pintapuolisesti ja tänään sitten tarkemmin, yllätys oli todella mieluisa - Kela perii minulta takaisin reilut 6000 € perusteettomasti maksettuja kansaneläkkeitä koska olen ollut silloin ja silloin kuntoutustuella. Mielenkiintoisinta tässä on se, että sillä ajalla kun olen ollut kuntoutustuella odottamassa päätöstä olen saanut Kelan maksamaa eläkettä mutta vain reilu 500 €/kk ja näitä kuukausia ei minun laskujen mukaan ole kuin korkeintaa pari kolme, loppujen kuukausien aikana olen ollut sos.toimen asiakkaana.

Todella mieluisa yllätys Kelalta, joko heidän laskenta mättää tai sitten he ovat ns. tilittäneet minulle rahaa jota minä en ole koskaan saanut tai sitten jollekulle on käynyt inhimillinen erehdys.

Tänään sitten laadin oikaisupyynnön Kelaan, selvitys tuloista, menoista ja varallisuudesta (ts. varattomuudesta kun velkaa on enemmän kuin varallisuutta), sairaudesta tms. Jos homma menee reisille niin siinä tapauksessa en todellakaan tiedä mitä tehdä...

Kiitos vaan Kela!

vlad.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan käsittämätöntä, millaisia saatanan tampioita postissa on töissä. Muutin, ja tein osoitteenmuutoksen, ajoissa, tottakai. Ensimmäisen viikon postini tulivat edelleen vanhaan osoitteeseen, vanhempieni luo, josta ne kyllä kätevästi sain haettua. Kävin sitten muilla asioilla postikonttorissa, ja mainitsin samalla tästä asiasta, kehottivat tekemään asiakaspalautteen, ja ystävällinen täti sen sitten kirjasikin ylös. No, muutaman päivän postini tulivatkin ihan käännettyinä uuteen osoitteeseeni, kunnes taas tänään oli postiani tullut vanhempieni osoitteeseen.

Siis eikö edes lukutaito kuulu postinkantajien vähimmäisvaatimuksiin? Vituttaa tuollainen perseily!

Itsehän olen ollut postissa töissä säännöllisen epäsäännöllisesti kolmisen vuotta, ja ainuttakaan virhettä en ole koskaan tehnyt. Niin perkele!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
metsänpeikko kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä, millaisia saatanan tampioita postissa on töissä.

...

Siis eikö edes lukutaito kuulu postinkantajien vähimmäisvaatimuksiin? Vituttaa tuollainen perseily!

Itsehän olen ollut postissa töissä säännöllisen epäsäännöllisesti kolmisen vuotta, ja ainuttakaan virhettä en ole koskaan tehnyt. Niin perkele!

Välillä tuntuu tosiaankin siltä, että postilla on töissä tavan tampioita joita ei edes kiinnosta tehdä hommaansa hyvin, olen toiminut kahdessa suuressa lajittelukeskuksessa työhönperehdyttäjänä ja toisinaan kohdalle sattuu henkilöitä jotka eivät todellakaan viitsi tehdä kuin sen minimin ja aina eivät edes sitäkään - tosin heidän työsuhdetta harvoin jatketaan kovinkaan kauaa mutta parissa kolmessa kuukaudessa yksikin heikosti työhönsä asennoitunut henkilö saa paljon hallaa aikaiseksi.

Tässä tämän syksyn puolella olen pariin otteeseen huomannut sen kuinka hyvin "tuotantoketju" toimii. Olen lähettänyt riittävän ajoissa Keravalta postia L:rantaan 1 luokassa eli sen pitäisi olla 96% (muistaakseni) perillä seuraavana arkipäivänä - kaksi äidilleni lähettämää kirjettä on viipynyt matkalla kauemmin kuin tuon tavoiteajan. Varsin kehno suoritus pian entiseltä työnantajaltani.

Vastaavasti useamman kerran kuukaudessa postiluukustani tippuu postia mikä ei kuulu minulle - melkoista huolimattomuutta jakajalta kaikkiaan. Pari kertaa olen laittanut palautetta www.posti.fi -sivujen kautta mutta taitaa olla varsin turhaa touhua kun ei sillä tunnu olevan mitään vaikutusta.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös