Jos minä selvästi näytän olevani ohitusaikeissa, mutta siitä rekasta tms. ei nyt vaan pääse, niin mikä vittu siinä on, että takaa pitää tulla siihen väliin. Yhteispeliähän sen liikenteen pitäisi olla, eli ohitetaankin vuorolamme.
Totta. Tällaisia joka rakoon tunkevia autoilijoita näkee valitettavan paljon. Etenkin jos rekkaa ollaan ohittamassa, niin totta kai sitä jättää mielellään sellaisen pienen hajuraon siihen edellä ajavaan rekkaan, että näkee tuleeko ketään vastaan, mutta eiköhän siihen sitten joku henkilöauto aja väliin ja jää siihen tukkeeksi, kun ei näe eteensä eikä ohita sitä rekkaa.
Tästä juontuukin mieleen eräänlainen tapaus, joka sattui noin kuukausi sitten. Olin päivän päätteeksi ajamassa kotiin ja edessäni ajoi arviolta noin kuuden auton jono. Rekkahan sitä letkaa sitten veti. Rekan edessä ajoi noin 70-80 km/h joku maastoauto. No siinä sitten lähdin pitkällä suoralla tätä letkaa ohittamaan, kun kukaan ei ollut halukas ketään ohittamaan. Siinä kun vastaantulevien kaistalla olin jo hyvän aikaa ajanut ja autoja ohittanut, saavutin tämän rekan, niin eiköhän tämä puusilmä kuski lähtenyt ohittamaan edessä olevaa autoa. Noh, onni onnettomuudessa rekan ja minun autoni välimatka oli sen verran iso, että tästä ei mitään vaaratilanteita syntynyt. Olisi tosin kuski saanut vähän katsoa taakseen, meinaan jos meikäläisellä olisi ollut pikkaisen isompi vauhti päällä, niin tuskin olisin tätä tänne kirjoittelemassa.
Ja jottei ihan offtopiciksi menisi, niin itseäni vituttaa tällä hetkellä tämä sateinen keli sekä se, että koko aamupäivä meni siskon luona tietokoneen kanssa väkertämiseen. Parempaan tekemistäkin olisi voinut olla..