Mistä helvetistä osa ihmisiä ammentaa käytöstapojaan? Olin eilen kohtuulliseen ruuhka-aikaan jonottelemassa junalippuja kun eräs keski-iän ohittanut frouva päätti tulla eteeni jonossa. Ei siinä mitään, jos tilanne olisi ns. härdelli-tasoa, mutta kun ei; jono oli ihan selkeä ja tämä frouva ehti säätämään huoneessa jo tovin ennen kuin päätti tulla suoraan minun eteen jonoon. Mitä vittua, miten voi ja mikä oikeutta käyttäytymään noin törkeästi. Eihän minunkaan elämä ole muutamasta minuutista kiinni, mutta missä helvetissä on käytöstavat? Vai oikeuttaako ikä/sukupuoli/vähäjärkisyys/vast. elämään niinkuin pellossa. Olin niin hämmästynyt tästä täysin törkeästä käyttäytymisestä etten edes avautunut tälle pellelle!
Anteeksi mutta en ymmärrä tätä vitutusta. Tuohan on mukavin mahdollinen tilanne mitä kuvitella saattaa. On helppoa ohittaa rouva ja kohteliaasti ilmoittaa, että luukulle pääsee saapumisjärjestyksessä. Tähän voi tietysti sarkastisesti sitten lisäillä kommentteja näkökyvystä tai ymmärryksestä kohteliaasti hymyillen. Nyt kaikki pojat kaivakaa pientä rohkeutta ja toimikaa irl nettiin kirjoittamisen sijasta niin teidän yli ei joka paikassa kävellä. Muistakaa, että tuollaiset arkipäivän konfliktit voi hoitaa sen kummemmin kiihtymättä ilman huutamista ja polven sijoittamista naamatauluun. Suu on hyvä väline jos sitä käyttää vaikkapa puhumiseen.