En tiedä onko tuo miten suotavaa. Sairaanhoitaja-äitini varoitti minua viisaudenhampaan poiston jälkeen ottamasta sekaisin eri särkylääkkeitä (siis eri vaikuttavia aineita sisältäviä), koska tässä saattaa pidemmän päälle olla maksavaurionkin vaaraa. Samaa puheli lääkäriksi opiskeleva kaverinikin.
Parasetamoli ei tehoa hammaskipuun niin hyvin kuin burana. Kannattaa jättää parasetamoli kokonaan pois ja alkaa ottaa buranaa (kerran päivystyksessä mulle lääkäri sanoi, että buranaa voi ottaa yht. 2,4g päivässä, jos on tosi kipeä). Mulla aikanaan kun viisaudenhammas poistettiin, annettiin mukaan hurjat 10 panacodia, joista ei ollut kuin hetken apu, sitten siirryin ikävä kyllä normi parasetamoliin ja sain itselleni aikaan lievän parasetamolimyrkytyksen. Silloin hammaslääkäri jälkiviisaana sanoi, että buranaa sen olis pitäny olla, ei siitä parasetamolista oo mihinkään :P
Edit: ja siis alunperin piti sanoa, että ei saa ottaa sekaisin tulehduskipulääkkeitä, koska nostavat riskiä saada esim. maksa- tai munuaisvaurio, tai vaikka mahahaava.
Viimeksi muokattu: