Ruutiveijari kirjoitti:Virhevastuu. Takuu on vain myyjän/valmistajan antama lisäarvo laitteelle, ei mikään viimeinen vastuunkantopäivä. Myyjäliikkeet myös tietävät tämän, mutta väistelevät vastuutaan loppuun asti jos kuluttaja ei tajua nostaa asiaa esiin oikeilla sanoilla.
Kuluttajaviraston PDF-aiheesta.
Kiitos tästä! Näin vähän ajattelinkin ja tuossa virhevastuu kohdassa mainitaan selvästi että: " Tavarassa on virhe, jos tavara ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen samanlaisen tavaran kaupassa."
Mielestäni tavaraa ei voida laskea kestäväksi, jos siitä hajoaa minusta riippumattomista syistä sen kallein osa 16 kuukautta ostohetkestä ja sen korjaaminen on kohtuuttoman hintaista.
Yleensä en tällaisissa asioissa mene valittamaan, mutta oli muutenkin pienehkö vitutus päällä kun ostin auton ja siinäkin oli heti vikaa. Se kyllä meni automaattisesti takuun piikkiin.
Katsotaan mitä Yamaha vastaa. Jos kieltää, niin aion kyllä valittaa kuluttaja-asiamiehelle.