Vitutusketju

  • 10 587 055
  • 56 164

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Kaikki oppiaineet vaativat siis saman verran; kaikki työpaikat ja asemat ovat yhtä arvostettuja; itse asiassa kaikkihan saavat yhtä paljon tulonsiirtojakin. Kummallista demariajattelua taas kerran. Oletko humanisti? Äänestitkö Halosta? Katsoitko Conania? Minä en.

No niinhän se Tobias tuossa kirjoitti eikö niin? Et ainakaan koulussa ole oppinut kummoisia kirjoitustesi perusteella, mutta se johtunee siitä että itse yleistät kaiken.

Mikä tuossa on niin vaikeaa käsittää, että opiskelu jossain ei ole muusta kiinni kuin omasta kiinnostuksesta (suurimmalle osalle), ja sitä kautta mikään ei lopulta ole vaikeaa jos vain motivaatiota riittää?

Avaa oma ketju tälle päättömälle jankkauksellesi. Tavallaan se on oikeassa ketjussa, koska yleistävät ja ymmärtämättömyyttä huokuvat kirjoituksesi aiheuttavat sitä itseään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kehäpäätelmät

Tomppa#74 kirjoitti:
No niinhän se Tobias tuossa kirjoitti eikö niin? Et ainakaan koulussa ole oppinut kummoisia kirjoitustesi perusteella, mutta se johtunee siitä että itse yleistät kaiken.

Mikä tuossa on niin vaikeaa käsittää, että opiskelu jossain ei ole muusta kiinni kuin omasta kiinnostuksesta (suurimmalle osalle), ja sitä kautta mikään ei lopulta ole vaikeaa jos vain motivaatiota riittää?

Tuo jälkimmäinen on aivan totta: motivaatio on ylivoimaisesti tärkein opinto- ja muutakin menestystä selittävä ominaisuus. En ole tätä vastaan väittänytkään. Totesin vai, että erilaiset oppiaineet vaativat erilaisia asioita. Toiset ovat siten vaativimpia kuin toiset. Toki eri tasoisille oppilaille eri koulutuspaikkojen vaatimustaso voi olla samanlainen, vaikket sitä tarkoittanutkaan.

Kehäpäätelmänne mukaan jokaisesta voisi tulla tulla esimerkiksi Suomen tasavallan presidentti, jos vain olisi motivaatiota. Tai jokainen voisi lukea itsensä lakimieheksi, mutta valitsee tarkan harkinnan jälkeen nousujohteisen uran Hakaniemen peikkona. Suosittelen miettimään, mitä on motivaation taustalla. Implikoisiko älykkyys motivaatiota?
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Kehäpäätelmänne mukaan jokaisesta voisi tulla tulla esimerkiksi Suomen tasavallan presidentti, jos vain olisi motivaatiota. Tai jokainen voisi lukea itsensä lakimieheksi, mutta valitsee tarkan harkinnan jälkeen nousujohteisen uran Hakaniemen peikkona. Suosittelen miettimään, mitä on motivaation taustalla. Implikoisiko älykkyys motivaatiota?

Yleistyksiä taas yleistysten perään... missähän on sanottu tuon menevän presidenttiyteen saakka?

Lue pari aikaisempaa kommenttiani sinulle. Joko aukeaa tai sitten ei, mutta tästä on turha jankata tämän enempää. Implikoi siitä itsellesi motivaatiota.

Edit: noudata edes edellisen sivusi lupausta:

Uusiksen kaveri kirjoitti:
Toivon, että tämä ketju pyhitetään nyt hieman muihin vitutuksen aiheisiiin. Lopetan omalta osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Tobias

Jäsen
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Kaikki oppiaineet vaativat siis saman verran; kaikki työpaikat ja asemat ovat yhtä arvostettuja; itse asiassa kaikkihan saavat yhtä paljon tulonsiirtojakin. Kummallista demariajattelua taas kerran. Oletko humanisti? Äänestitkö Halosta? Katsoitko Conania? Minä en.

Itse kävin Kauppakorkeaa yhden lukukauden ja se riitti. Hieno tiedehän sekin on, mutta sen vaatimustaso/opitun määrä on täysin eri svääreissä kuin valtiotieteellisessä. Olen kohta valmis ja täytyy sanoa, että luonnollisesti se vaikein koe oli pääsykoe.

Hauska kaveri tämä jamppa. Uusiksen kaveri.
Niin, olen siis valmistunut kauppakorkeasta, samanaikaisesti opiskelin matematiikkaa yliopistolla. Yliopistolta valmistuin vuosi kauppakorkean jälkeen. Sivuaineita olen lukenut laajasti, oikeustieteestä sosiaalipolitiikkaan. Työni ohella valmistelen väitöskirjaani kansantaloustieteestä.

Valtiotieteellinen ei poikkea vaatimustasoltaan missään määrin muista tiedekunnista. Uskon, että monet humanistit saattavat pitää matematiikkaa mahdottoman vaikeana tieteenalana ja taas joillekin matemaatikoille vaikkapa kielet saattavat tuottaa ongelmia. Kyse on siis lähinnä siitä, mihin ihmisellä on lahjoja ja mikä kutakin yksilöä kiinnostaa. On huvittavaa lukea, kun kaiken maailman pseudointellektuellit jaksavat hehkuttaa oman oppiaineensa vaativuutta. Itse olen sitä mieltä, että mikään suoritettu tutkinto ei tee kenestäkään kovaa tekijää ja kaikki on helppoa, kun on asioista kiinnostunut.

Omasta mielestäni pääsykoe on varsin helppo. Hakijoita vaan on paljon useille aloille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tobias kirjoitti:
Uskon, että monet humanistit saattavat pitää matematiikkaa mahdottoman vaikeana tieteenalana ja taas joillekin matemaatikoille vaikkapa kielet saattavat tuottaa ongelmia. Kyse on siis lähinnä siitä, mihin ihmisellä on lahjoja ja mikä kutakin yksilöä kiinnostaa.
Juuri näin.
---

Ketjun aiheesta sen verran, että kylläpä väsyttää.
 

Kaivanto

Jäsen
Täällähän pyörähti takavuosina joku toinenkin trolli, joka paukutteli henkseleitään oman tieteenalansa, olikohan peräti juuri valtiotieteet, ylivertaisella vaativuudella. Tai toinen ja toinen... en nyt jaksa ruveta tonkimaan, kuka se oli.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vituttaa ja ahdistaa aivan uskomattoman paljon erään ystäväni kohtalo. Miten vitussa kellään voi olla noin paska elämä. Sattuu kun ei pysty itse tekemään juuri mitään, yrittää vaan antaa tukea.

Vittu.
 

Aksu

Jäsen
Vitun Turku. Vapaan vkolopun sijasta tuli tähän jo muutenkin kaoottiseen työtilanteeseen parin päivän lisähommat SaiPan lusmuiltua runkosarjan lopun. Vidu sentäs. Ja sunnuntai bussissa, Turussa, bussissa...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Mitäköhän ne sellaiset valtiotieteet oikeen edes on?

Nuorempana minäkään en arvostanut muiden kuin oman alani ihmisiä kovinkaan korkealle. Siis ihan tosissani. Iän ja kokemuksen myötä olen oppinut huomaamaan että on ihan helvetin hyvä että kaikkia eivät kiinnosta samat asiat ja että tuo ei johdukaan mistään 'paremmuudesta' ja 'huonommuudesta'.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Twite kirjoitti:
Mitäköhän ne sellaiset valtiotieteet oikeen edes on?

Valtiotieteet on kokoava nimitys paskanjauhannan ja iltapäivälehteilyn akateemiselle versiolle. Hauskaa on opiskelle moista, mutta kun pitäisi töitä löytää, tulee seinä vastaan monille sillä koulutuksella. Myös vaativuuden kanssa on vähän niin ja näin. Suuret linjat!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeinen vitutus aiheesta

JAN kirjoitti:
Valtiotieteet on kokoava nimitys paskanjauhannan ja iltapäivälehteilyn akateemiselle versiolle. Hauskaa on opiskelle moista, mutta kun pitäisi töitä löytää, tulee seinä vastaan monille sillä koulutuksella. Myös vaativuuden kanssa on vähän niin ja näin. Suuret linjat!

Vituttaa tietämättömät, jotka tulevat kertomaan perustemattomia mielipiteitään. Alkuperäinen aihe väittelyyn oli se, onko eri koulutusaloilla opiskelu yhtä vaativaa. Uskon ja tiedän kokemuksesta, ettei ole, mutta joku Tobias tulee arvostelemaan pseudoälyköksi. Sama kaveri siis, joka ilmoittaa aina ensimmäiseksi täällä, kun on saamaisillaan naista. Tai suolarahoja osakkeista. Valtiotiede työllistää muuten hyvin myös pk-sektorilla. Itseni esimerkiksi kymmenkertaisesti yhtä hyvin kuin keskimääräisen palkansaajan. Ihan totta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Vituttaa tietämättömät, jotka tulevat kertomaan perustemattomia mielipiteitään.
Niin minuakin. Ja tyhmät ihmiset myös. Tosin jos ei olisi tyhmiä ihmisiä olisin itse tyhmä, sillä älykkyyttä ei mitata absoluuttiasteikolla vaan verrattuna muihin.

Tarkemmin ajatellen.. lisää tyhmiä maailmaan, kiitos!

PS. Mitä ne valtiotieteet sitten ovat, ihan oikeasti? Mitä tekee valtiotieteiden maisteri?
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Twite kirjoitti:
Mitä tekee valtiotieteiden maisteri?

Ex-muija oli yksi "noista", joten kokemuksesta voin sanoa että kusettavat, pettävät ja vievät sun rahat...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Vituttaa suunnattomasti.

-keuhkoputkentulehdus
-antilooppikuuri
-itseään ylivertaisen viisaina pitävät kirjoittajat, jotka kuvittelevat että heitä ei koske palstan säännöt.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Teuvo Loman, painu vittuun!

Saatana, kaksi päivää soinut jo Helsinki City Boy päässä..
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Vituttaa tietämättömät, jotka tulevat kertomaan perustemattomia mielipiteitään. Alkuperäinen aihe väittelyyn oli se, onko eri koulutusaloilla opiskelu yhtä vaativaa. Uskon ja tiedän kokemuksesta, ettei ole, mutta joku Tobias tulee arvostelemaan pseudoälyköksi. Sama kaveri siis, joka ilmoittaa aina ensimmäiseksi täällä, kun on saamaisillaan naista. Tai suolarahoja osakkeista. Valtiotiede työllistää muuten hyvin myös pk-sektorilla. Itseni esimerkiksi kymmenkertaisesti yhtä hyvin kuin keskimääräisen palkansaajan. Ihan totta.

Kummastuttaa, että sulla on silti aikaa ja mielenkiintoa spämmätä "hauskalla" nimimerkillä kaikenlaista kirjoitusvirheillä höystettyä paskaa ja kolmen markan analyysiä tänne Jatkoaikaan? Luulisi, että parempaakin tekemistä löytyisi?

Ja itseäni vituttaa, kun on näin tyhmä ja alikoulutettu ammattikoululainen ettei saa palkkaa edes kahta kertaa niin paljon kuin keskimääräinen palkansaaja.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Jukureiden tappio eilen Joensuussa, muutaman tunnin yöunet ja töihin..
P-le toivottavasti lauantaina bussissa on paluumatkalla toisenlainen tunnelma, no wittu lärvit iloon tai suruun, aivan sama..
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähinnä ohjelma nimeltä Macromedia Director ja siihen vahvasti kuuluva Lingo-ohjelmointi, ei nappaa yhtään.
 

Tobias

Jäsen
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Vituttaa tietämättömät, jotka tulevat kertomaan perustemattomia mielipiteitään. Alkuperäinen aihe väittelyyn oli se, onko eri koulutusaloilla opiskelu yhtä vaativaa. Uskon ja tiedän kokemuksesta, ettei ole, mutta joku Tobias tulee arvostelemaan pseudoälyköksi. Sama kaveri siis, joka ilmoittaa aina ensimmäiseksi täällä, kun on saamaisillaan naista. Tai suolarahoja osakkeista. Valtiotiede työllistää muuten hyvin myös pk-sektorilla. Itseni esimerkiksi kymmenkertaisesti yhtä hyvin kuin keskimääräisen palkansaajan. Ihan totta.

Moi vaan! En mä ehdi niistä kaikista millään ilmoittamaan ja suolarahat eli osingot tulee keväisin eli en mä niistäkään paljon hehkuta. Kohtahan ne pamahtaa tilille että ehkä mä sitten. Tai en kuitenkaan.

Kyllähän töitä aina löytää. Eri asia sitten mitä töitä.

Niin ketjun aiheeseen, nyt vituttaa perjantaisten juhlien peruuntuminen. No uusia tulee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen suuresti, jos tuollaisesta asiasta selviää sekoamatta täysin. Moni varmasti on valmis tappamaan itsensä moisen tragedian jälkeen... valitettavasti. Harvan psyyke kestää.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ei kyllä tuon hirveämpää tunnetta luultavasti ole, ajaa oma lapsi hengiltä... joskus elämä on vaan niin vitun epäreilu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös