Vitutusketju

  • 10 587 037
  • 56 164

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartza kirjoitti:
Kuulostaa ihmeelliseltä. Itse en ollut epähuomiossa maksanut joulukuun Canal-maksua. Lähettivät tammikuun laskun ohessa joulukuun laskun uudelleen. Kehottivat maksamaan sen, jotta välttyisin 5 euron maksumuistutukselta ja kanavan sulkemiselta. Miten voi olla näin erilainen käytäntö sinun ja minun kohdalla? Vaikuttaisikohan kenties aikaisempi maksukäyttäytyminen asiaan?

Tai sitten teillä on eri palveluntarjoaja. Canalin lähetys HTV:n verkossa katkesi tänään kyllä jossain vaiheessa, mutta kuva palautui boksia buuttaamalla. Eli ehkä Eli oletko Bloogi varma ettei kyse ollut vain teknisestä ongelmasta?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Gellner kirjoitti:
Tai sitten teillä on eri palveluntarjoaja. Canalin lähetys HTV:n verkossa katkesi tänään kyllä jossain vaiheessa, mutta kuva palautui boksia buuttaamalla. Eli ehkä Eli oletko Bloogi varma ettei kyse ollut vain teknisestä ongelmasta?

Niin itselläni on muuten palveluntarjoajana HTV. Bloogista en tiedä.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Bandana kirjoitti:
phpBB : Critical Error

Error creating new session

DEBUG MODE

SQL Error : 1062 Duplicate entry '-1' for key 2

INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ('c3d64225c9a2906ff99e802a39d0150d', -1, 1136929948, 1136929948, '50badf1f', 0, 0, 0)

Line : 169
File : /opt/www/home.suomifutis.net/phpBB2/includes/sessions.php


#=@(#%"=!!!! Kolmatta päivää jo, perkele!

Sama. :center:

Yllis myyty Norjaan?
 
Hiton liigapörssi, kannatti vaihtaa maanantaina hancock ja seikola Luttiseen ja järventiehen, maanantaina jäätiin sit pisteittä ja eilen ois tull 0+4...HITTO, onneks salmelaisesta sai vähän lohtua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jatkoajan kiekkokeskustelu. Kävin äsken vilkaisemassa taas pitkästä aikaa. Pelkästään eilisestä ottelusta ihan käsittämätön määrä viestejä, ei niitä vain pysty seuraamaan.

Mielenkiintoa kyllä olisi.

Ohmi: Kaikilla ei ole välttämättä rahaa käyttää suoravelotuista. Kätevä porvaripalveluhan se toki on.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
WYSIWYDG: What you see is what you don't get

Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage Vitun FrontPage
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Haluatko kontrolloiduksi?

Ohmi kirjoitti:
Käyttäkää suoraveloitusta...

Niin, itse olen käsittänyt, että suoraveloitus mahdollistaa pienen ihmisen totaalisen kontrolloinnin!

On myös taivahan tosi, että ihminen, joka ei pysty huolehtimaan itsestään, käyttää suoraveloitusta.

Asiain tässä valossa onkin täysin oikein, että häntä kontrolloidaan! On nimittäin täysin selvää, että kun tälläinen em. holtiton henkilö lyö läskiksi, hänen aiheuttamansa vahingot maksetaan meidän kunnollisten ihmisten pusseista, ynnä selkänahasta!

Täältä tähän
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uleåborgir kirjoitti:
WYSIWYDG: What you see is what you don't get
Tai minulle tutumpi muoto:

What you saw is what you'll never see again.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Dodii, tuli sitten juopoteltua toimittajien kanssa ja tarjolla oli sen verran vekkulia viinaa, että sitä nautittuamme katsoimme hyväksi ideaksi nakata muutaman puhelimen (omani myös) takkaan? Ihan muuten vaan, ketään ei aamulla muistanut että miksi. Siinä meni sitten kakki yhteystiedot, niin kavereiden, työkontaktien kuin vosujenkin...

Ja krapula on luonnollisesti, kun kaikki viina oli mökistä juotava, ja nyt pitäisi lähteä vielä töihin vääntään tarjouksia. Viittä vajaa vituttaa, mutta oma vika, mitäs lähdin.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Pärskis kerrassaan

Tämä seuraava vuodatus on omistettu sinulle, iki-ihanan pikku city"maasturin" omistajalle, joka kuorrutit sohjoisella kuravedellä minut ja pari muuta jalankulkijaa Tampereella Plevnan edessä tänään kolmen aikaan.

Oliko se kuralammikko jotenkin niin vaikeassa paikassa, ettei sitä voinut kiertää? Kulkiko ajoneuvosi niin kovaa, ettet pystynyt hallitsemaan ajokkiasi, tai ehtinyt havaitsemaan ajoissa, että hei, tuossa ajoradan reunassa on vesilammikko? Menikö vauhdin hurma ja japanilaisen pikkumaasturin tuoma tunne maailmanvallasta kaaliisi ja syrjäytti kaiken muun toiminnan siellä? Vai nautitko pienessä mielessäsi, kun saat roiskauttaa kurat ihmisten päälle ja kaasuttaa pois paikalta?

Oletko a) vitun huono kuski, b) ihan vitun tyhmä jätkä vai c) molempia edellä mainittuja? Itse veikkaan vaihtoehtoa C.

Vitun jees alkaa pyykätä sitä kurapaskaa pois vaatteista. Farkuista tuo kura lähtee ihan hyvin, mutta takkiin tahtoo läiskät jäädä. Pitäis pestä isommissa lämpötiloissa, mutta eihän takki sellaista tahdo kestää, kun pesuohje on 30 astetta ja mielellään käsipesuna. Pesulaanko tästä nyt on lähdettävä...Vittu sentään, että pienistä asioista kasautuvat elämän harmit.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
dali kirjoitti:
Vitun jees alkaa pyykätä sitä kurapaskaa pois vaatteista. Farkuista tuo kura lähtee ihan hyvin, mutta takkiin tahtoo läiskät jäädä. Pitäis pestä isommissa lämpötiloissa, mutta eihän takki sellaista tahdo kestää, kun pesuohje on 30 astetta ja mielellään käsipesuna. Pesulaanko tästä nyt on lähdettävä...Vittu sentään, että pienistä asioista kasautuvat elämän harmit.

Ens kerran rekkaria autosta ylös. Kuski on lain mukaan velvollinen korvaamaan pesusta aiheutuvat kulut.
Tai näin minulle on kerrottu.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
repe_joke kirjoitti:
Ens kerran rekkaria autosta ylös. Kuski on lain mukaan velvollinen korvaamaan pesusta aiheutuvat kulut.
Tai näin minulle on kerrottu.

Näinhän asia on periaatteessa, mutta helvetilläkös sen rekkarin otat ylös, kun auto häviää saman tien horisonttiin? Ei mulla sentään mitään haltia Legolaksen näkökykyä ole.

Sitä paitti tää yksilö oli niin kurassa, ettei kilvistä olisi saanu selkoa, vaikka auto oliskin pysähtynyt esimerkiksi seuraaviin valoihin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
repe_joke kirjoitti:
Ens kerran rekkaria autosta ylös. Kuski on lain mukaan velvollinen korvaamaan pesusta aiheutuvat kulut.
Tai näin minulle on kerrottu.

Tästäpä juohtui mieleeni tilanne parin vuoden takaa. Olin pyörälenkillä keväällä ja ohitseni sattui ajamaan melkoista vauhtia sohjoisella ja mutaisella tiellä Suomen Posti Oy:n väreihin teippailtu Volkswagen pakettiauto. Ohituksen seuraus oli se, että päälleni lensi komeassa kaaressa kuraa ja loskaa sillä seurauksella, että kengät, housut ja takki olivat aivan kurassa.

Kaiken muun sain ohikiitäneestä autosta selville paitsi rekisteritunnusta, tästä huolimatta kotiin päästyäni tein netin kautta asiakasvalituksen Postille. Palautteessa mainitsin vahingot, paikan jossa "onnettomuus" tapahtui ja ohi kiitäneen auton merkin ja värin teippauksineen. Aikaa kului muutama päivä kunnes sain kirjeenja mailin Suomen Posti Oy:ltä, kirjeen sisältö oli lyhykäisyydessään jotakuinkin seuraava:

Olemme tehneet tukimuksen valituksesi johdosta ja päätyneet siihen lopputulokseen ettei alueella ollut tuolloin liikenteessä ainoatakaan Suomen Posti Oy:n Volkswagen tai muunkaan merkkistä autoa.

Se siitä, ei korvauksia vaatteiden likaantumisesta ja pesukuluista. Ansiokasta palvelua Suomen Posti Oy:ltä. Jos nyt joku epäilee, että olisin itse erehtynyt auton tunnistamisessa niin todettakoot vaan, että työni johdosta Suomen Posti Oy:n logo on käynyt hyvin tutuksi minulle.

vlad.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
repe_joke kirjoitti:
Ens kerran rekkaria autosta ylös. Kuski on lain mukaan velvollinen korvaamaan pesusta aiheutuvat kulut.
Tai näin minulle on kerrottu.
Itsekin olen kuullut, että moinen laki on tosiaan ollut olemassa, mutta ei ole enää.

Tällä hetkellä vituttaa hivenen se, että tililläni ei ole ihan älyttömän paljon rahaa käytettäväksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Rontti kirjoitti:
Itsekin olen kuullut, että moinen laki on tosiaan ollut olemassa, mutta ei ole enää.

Onko tietoa milloinka on poistettu käytöstä moinen laki? Itse olen tuon isoveljeltäni kuullut, ja itse luulen, että hänelle se on kerrottu autokoulussa.
Hänen autokoulustaan on aikaa pikkuisen vajaa 10 vuotta tosin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
repe_joke kirjoitti:
Onko tietoa milloinka on poistettu käytöstä moinen laki? Itse olen tuon isoveljeltäni kuullut, ja itse luulen, että hänelle se on kerrottu autokoulussa.
Hänen autokoulustaan on aikaa pikkuisen vajaa 10 vuotta tosin.
Olen nyt vain ihan muistini varassa ja sekään ei ole vahvin osa-alueeni, mutta joka tapauksessa puhutaan vuosista. Ja mahdottoman suurta summaa en vetoa löisi edes siitä, että laki on tosiaan edes poistunut, mutta toki euro-kossun laitan peliin alta aikayksikön.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Rontti kirjoitti:
Olen nyt vain ihan muistini varassa ja sekään ei ole vahvin osa-alueeni, mutta joka tapauksessa puhutaan vuosista. Ja mahdottoman suurta summaa en vetoa löisi edes siitä, että laki on tosiaan edes poistunut, mutta toki euro-kossun laitan peliin alta aikayksikön.

Kiinni veti, sillä tilanteisiin sovelletaan aivan normaalia vahingonkorvauslakia, eli sellaista lakia ei ole voitu kumota, mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan!

Vai luuletteko tosiaan että joskus on ollut laki nimeltään "Ohi ajaneiden kulkuneuvojen kakkiroiskeista aiheutuneista vahingoista annettu laki..." ;-)

Tässä linkki vahingonkorvauslakiin:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1974/19740412

Kyseessä on siis aivan normaali deliktitilanne, jossa vahingonkärsijä on näyttövelvollinen syntyneestä vahingosta, vahingon aiheuttajasta, vahingon määrästä ja syy-yhteydestä.

Edit: typo
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Pantse67 kirjoitti:
Kiinni veti, sillä tilanteisiin sovelletaan aivan normaalia vahingonkorvauslakia, eli sellaista lakia ei ole voitu kumota, mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan!

Vai luuletteko tosiaan että joskus on ollut laki nimeltään "Ohi ajaneiden kulkuneuvojen kakkiroiskeista aiheutuneista vahingoista annettu laki..." ;-)

Tässä linkki vahingonkorvauslakiin:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1974/19740412

Kyseessä on siis aivan normaali deliktitilanne, jossa vahingonkärsijä on näyttövelvollinen syntyneestä vahingosta, vahingon aiheuttajasta, vahingon määrästä ja syy-yhteydestä.

Edit: typo
Esim. yleisen liikenneturvallisuuden nimessä on joskus varsin asiallista roiskauttaa mieluummin kurat konosten uusille minkkiturkeille, kuin tehdä ajotiellä äkkijarrutus tms. yllätysliike. Tällöin roiskauttajan ei luonnollisestikaan tule mitään pesulaskuja maksella, mutta muistelisin että ennen vanhaa olisi ollut toisin.

Varmasti on edelleen mahdollista saada oikeudelta puoltava päätös pesulalaskun maksattamiseen likaajalla, mutta se kyllä vaatinee aikamoisen suorat näytöt silkasta tahallisesta vahingonteosta.

Ja tuo nimim. HemmoP:n viesti kyllä selventää asiaa minulle. Ja edelleen muistelen, että joku laki olisi tosiaan muuttunut. Euro-kosanderista nyt en suostu ainakaan vielä luopumaan.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Rontti kirjoitti:
Esim. yleisen liikenneturvallisuuden nimessä on joskus varsin asiallista roiskauttaa mieluummin kurat konosten uusille minkkiturkeille, kuin tehdä ajotiellä äkkijarrutus tms. yllätysliike. Tällöin roiskauttajan ei luonnollisestikaan tule mitään pesulaskuja maksella, mutta muistelisin että ennen vanhaa olisi ollut toisin.

Jep jep. Olisihan se ollut ihan vitun vaarallinen äkkiliike, kun olisi valinnut ajolinjan puoli metriä keskemmältä, saati miettinyt lähtiessään, että Tampereen keskustan risteykset ovat tätä nykyä aika vetisiä (esim. keskustorin alue), kun viemärit eivät jaksa vetää kaikkea vettä pois, eli sovitanpa ajonopeuteni olosihteiden mukaan.

Sitä paitsi, jos posottaa kuralammikkoon vauhdilla, sotkeutuvat helposti autonkin lasit ja sitä kautta näkyvyys häviää. Keväällä lammikot ovat yllättävänkin syviä ja monttuihin ajaminen tekee iskunvaimennukselle höpöä. Eli niihin lammikoihin ajaminen on suoranainen riski autoilijoillekin.

Jos auto jarruttaa ennen lammikkoa ja joku rysäyttää silloin konttiin, on vika silloin takanatulleen, jolla oli liian pieni turvaväli. Etummainen on ihan oikein varonut kurapaskaa ja lammikossa mahdollisesti vaanivaa ylläriä.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
HemmoP kirjoitti:
Asia kuulunee kuitenkin ensisijaisesti tieliikenne- eikä vahingonkorvauslain piiriin.


http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267?search[type]=pika&search[pika]=liikenne


23 §

Kuljettajan on sovitettava ajoneuvonsa nopeus sellaiseksi, etteivät muut tienkäyttäjät joudu kohtuuttomasti lian tai soran roiskumiselle alttiiksi.

Kyllä kyllä, mutta pykälän rikkomisesta aiheutuneet vahingot korvataan vahingonkorvauslain mukaan, aivan kuten kirjoitin.

Vielä sen verran, että edellä olevat kirjoittajat puhuivat kokonaisesta "laista" eivät yksittäisistä normeista.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
PERKELE!!!!!!!!!

Jos Lukko olis onnistunut tasoittamaan, olis tullut 417 euroa. Tuossa kohtaa vielä uskoin tasoitukseen.... mutta eivät vittu tehneet.

52.43 Ilves Mike Wilson Korkea maila 2min
55.15 Ilves Tommi Huhtala Korkea maila 2min
56.04 Ilves Marko Luomala Korkea maila 2min

Pitänee vielä sorvata myöhäisillan rivi ja ottaa vahinko takaisin. Vitun Lukko!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös