Mainos

Vitutusketju

• 10 702 611
  • 56 253

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tavallistakin sunnuntaita tylsempi sunnuntai. Pitäs vittu kehittää jostain jotain sutinaa perkle seki viä.

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
ATT:sta eli ampumataitotestistä tuli hyvä tulos, muttei kiitettävä eli kölli jäi saamatta. 10/12 on ihan jees, mutta pari laakia oli parin sentin päässä notta ois ollu 12/12. Eikä saanu rautaa rintaan...Shame on me!

Lisäksi tuplagines vituttaa ja nyt on vasta eka viikonloppu. Ehkäpä se lievittää ettei mulla oo viiden päivän mortti kakkosta kuten muilla, vain kolmen päivän.

TJ228

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tietää, että taas alkaa klo 5:15 työviikko joka on aivan helvetin hullua, tehdään aamusta iltaan. Sitten on niin väsynyt ettei jaksa niinä 3vapaa tuntina tehdä mitään..Eikä työ välillä oikein edes ole mukavaa, kun osaisi jo tehdä hommia täysillä mutta kun ei osaa kaikkea, turhautuu itseensä.

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Saatana!

Olin eilen baarissa. Kadotin siinä illan aikana epähuomiossa NIIN potentiaalisen naishenkilön. Vittu, mä oon ihan rakastunu. Kuinkahan kännissä sitä pitää olla, että sille uskaltaa soittaa?

Ja sitten kun nuo naapurin kakarat eivät anna edes krapuloida rauhassa, vaan yksinkertaisuuttaan leikkivät kivillä tuossa ikkunan alla. MISTÄÄN ei lähde noin jumalatonta mekkalaa. Pelaisivat sisällä playstationia ja ahtaisivat napaan suklaata tai marenkia niin kuin muutkin. Saatanan mongoloidit.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
pokki kirjoitti:
Vituttaa ihmiset, jotka jaksavat dissata YleX:ää ja jotka silti kuuntelevat Cityä/ Novaa/ Nrj:tä/ Kissiä - siis vittu kanavia, joilla soi samat biisit kuin YleX:llä, mutta vain 1-2kk myöhemmin.

Perkele! Yrittäkää nyt pikkuhiljaa ymmärtää tämä asia.

Jep. YleX on yhtä paska kuin muutkin radioasemat.

Perkele, taas näyttää siltä että MP:n tie vie kohti synkkää syksyä. Pelaajat vähissä, tappiokierre syvenee ja ero karsintaviivaan ohenee pelottavasti. Tällä hetkellä taitaa seitsemän avauskokoonpanon miestä olla sivussa. Mitähän tästäkin vielä tulee.

Samalla MiKi menee ja pudottaa itsensä Kolmoseen. Ei ole mikkeliläisessä jalkapallossa asiat kivasti nyt ollenkaan.

Benamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK ja Hokki
SM-liigan alku

Vituttaa:
1. Liiga alkaa vajaan kuukauden päästä
2. En ole Suomessa
3. Lokakuussa 6 päivää Suomessa mutta yksikään pelipäivä ei osu niin että olisin oikealla paikkakunnalla

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maanantaiaamut lievästi sanoen perseelleen menneen viikonlopun jälkeen. Tää viikon ensimmäinen arkipäivä pitäisi selkeästi pyhittää vapaapäiväksi sekä viikonlopun riennoista toipumiseen. Voi vittu. Hajotus, morkkis, vitutus.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Duuni on niin perseestä, että tekisi mieli vaan käydä sanomassa suorat sanat pomolle ja lähteä lätkimään. Mutta pakko vaan ihmisen yrittää, että pysyy rahoissa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kela perii tuollaiset pyöreät 250 euroa, koska en ollut ilmoittanut vuokrassani tapahtunutta muutosta. Tämä asunto, jonka mukaan myönsivät viime vuoden ja osin vielä tätäkin vuotta asumislisää, on sellainen jossa asuin vuosia sitten Lahdessa! Tämä, jossa nyttemmin asuin oli halvempi asunto ja Vantaalla...

Että semmoista. Päätöksestä ei kuulemma voi valittaa... vaan minun moka on heidän mielestään...

Kiva juttu. Ihan kuin ei muutenkin olisi rahat tiukassa.

Kaivanto

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Että semmoista. Päätöksestä ei kuulemma voi valittaa... vaan minun moka on heidän mielestään.

Kyllähän Kelalla on joku oma, valituksia käsittelevä elin, valituslautakunta tjsp. (toimii kuulemma käsittämättömän hitaasti, päätös voi kestää vuoden. Lisäksi valituksen aiheena oleva maksu on maksettava ennen käsittelyä, myönteisen päätöksen sattuessa tulisi sitten aikanaan palautusta - valittamalla ei siis voi lypsää lisää maksuaikaa). Jos oikeus sinne valittamiseen on syystä tai toisesta evätty, hallinto-oikeuteen voi jutun aina viedä. Tosin enpä näkisi vaivaa, jos mitään menettelyvirhettä ei ole Kelan puolelta tehty, vaan kyse on siitä, että olet jättänyt ilmoittamatta olosuhdemuutoksista.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaivanto kirjoitti:
Tosin enpä näkisi vaivaa, jos mitään menettelyvirhettä ei ole Kelan puolelta tehty, vaan kyse on siitä, että olet jättänyt ilmoittamatta olosuhdemuutoksista.
Näinhän siinä on varmaan käynyt ja osin tässä vituttaakin oma tyhmyys ja tietämättömyys tuollaisenkin kommervenkin suhteen.

Ehkä sitten tulevaisuudessa opin...

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Ted Raikas kirjoitti:
Kiva juttu. Ihan kuin ei muutenkin olisi rahat tiukassa.
No mutta, ajattelepa jos olisitkin sattunut muuttamaan sieltä Lahdesta kalliimpaan asuntoon ja luonnollisesti myös unohtanut ilmoittaa vuokrassasi tapahtuneesta muutoksesta. Sittenhän ne rahat vasta tiukassa olisivatkin, eli hyvä tsägähän sulla nyt kävi niiden kelatädinperkeleiden keksimien kommervenkkien kanssa.

Sama juttu noiden verovirkailijoiden kanssa, lähettelevät jotain vitun jäännösverolippuja, jos ei ole palkankorotuksia juhliessaan muistanut nostaa veroprosenttia. Mihin voi valittaa?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kaikki on vaan yksinkertaisesti niin sitä itteään. Vittu.

Ilmeisesti joku on myynyt mulle väärän elämän, mihin voi valittaa?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
vetti kirjoitti:
Ilmeisesti joku on myynyt mulle väärän elämän, mihin voi valittaa?

Samaista valitusosoitetta minäkin tässä etsiskelen. Kertokaa se meille oi te viisaammat...

vlad.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Niin sitten tuli Hockey-lehtikin tiensä päähän. Voe iso paska vieköön.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ted Raikas kirjoitti:
Onneksi ei ole tarvinnut tämän instanssin kanssa asioida pitkään aikaan, mutta sen totesin taannoisten kokemusteni perusteella että tämä se vasta on varsinainen dinosaurus, muinaisjäänne modernissa yhteiskunnassa. Huolimatta siitä, etten välttämättä ole innoissani keskusteltaessa erilaisten yritysten vastuukysymyksistä tuotettaessa palveluita ja hyödykkeitä, mutta tämä reliikki se edustaa oikein sitä vastakkaista ääripäätä jossa mitään vastuuta oikeastaan mistään ei ole.

Muutamia hauskoja "juttuja" KELA Lappeenrannan eri toimistojen toiminnasta, ensimmäisen käden tietoa - siis minulle itselleni tapahtuneita asioita. "Kavereille" sattunutta en edes ala kertoa, ette uskoisi kuitenkaan.

- Yksi KELA toimisto tekee päätöksen, jonka n. kaksi kuukautta myöhemmin toinen toimisto pyörtää. Valittaessani suullisesti akka (niin, täällähän ei tunnu työskentelevän ihmisiä, vaan jotain määrittelemättömiä "ukkoja" ja "akkoja" paremman nimityksen puutteessa. Ihmisiä nämä ajoittain nuoreltakin näyttävät hahmot eivät voi olla) totesi kylmän viileästi että eivät ole pätkääkään kiinnostuneita mitä toisessa toimistossa on päätetty. Mutta kun tehän teette näitä päätöksiä samoilla perusteilla...? (Tässä oli kyse asumistukihakemuksesta ja monen sadan markan "aukosta" verrattuna päätökseen samassa tilanteessa toisesta toimistosta, niin mystinen tapaus etten koskaan vienyt asiaa eteenpäin)
- Työttömyyskorvausta haettaessa KELA vaati saada alkuperäiset kopiot jokaisesta monivuotisen urani aikaisesta palkkakuitista. Siis jokaisesta! Aikoivat nuoren akan mukaan käydä ne läpi, jotta voisivat varmistua siitä että olenhan varmasti nauttinut joka kuukausi minimipalkkaa. No, koska minulla ei sattunut olemaan noita kaikkia tallessa niin ehdotin että pyytävät vuosituloni verottajalta ja jakavat ne 12 kk:lla. Tämä ei sopinut, koska tietojen hankkiminen ei kuulu KELA:n tehtäviin. Jostain olivat kuitenkin urkkineet tietoonsa että olisin suostunut johonkin työhön alle minimipalkan. Ehdotin että tuon naiselle nähtäväksi työsopimukseni (jossa alkupalkka kirjoitettuna, sekä koeajan jälkeen palkan muutokset) sekä työtodistuksen jossa vakuutetaan minun olleen työssä tuon alkuperäisen sopimuksen osoittamalla tavalla. Ei kelvannut, kunnes vaadin tämän pöllön esimiestä paikalle. Esimies ei tullut komerostaan, mutta ehdotukseni hyväksyttiin.
- KELA kirjoitti (en tiedä kirjoittaako enää - ei varmasti ainakaan markkahinnoissa) säädöksissään että alle jonkin tietyn summan tapahtuvia muutoksia tuloissa ei tarvitse ilmoittaa asumistuen uudelleentarkistamista varten. Tuloni muuttuivat jonkin verran mutta sivuutin asumistuen tarkistamisen - vaan pianpa asia heille selvisi ja yllättäen olin likimain rikollisen roolissa "huijattuani" valtion yhteisestä kirstusta. Maksoin liikaa perityt kiltisti takaisin, vaikka kävin toimistossa asti näyttämässä virkailijalle KELA:n säädöstä jossa kansalainen vapautetaan ilmoittamisvelvollisuudesta jos muutos on vähäinen. Ei auttanut, koska byrokraatti oli jo päättänyt asian jotenkin muuten kuin opaskirjan mukaan.
- Ilmoitin KELA:lle aloittavani työt yllättäen saamassa paikassa. Ilmoitin, koska en halunnut joutua taas maksamaan takaisin asumistukiani. Asumistukipäätöstä ei kuulemani mukaan voitu "keskeyttää" vaan minun piti tehdä erillinen välitarkistus jona aikana KELA ystävällisesti lahjoitti käyttööni ilmaista lainapääomaa - jopa muutaman kuukauden ajan. Maksoin takaisin 15 eur / kk enkä senttiäkään enempää.

Kaikkein eniten kuitenkin suututtaa täysi vastuuttomuus päätöksistä ja neuvoista. KELA:n virkailija saattaa nimenomaisesti opastaa sinua tekemään jotain, joka sitten lopulta paljastuukin esim. virheelliseksi muotoseikaksi joka vaikuttaa tukien määrään tai koko oikeuteen ylipäänsä. Se, että olet saanut tämän "neuvon" kuinka toimia tilanteessa kirjallisena varustettuna virkailijan nimellä, ei muuta asiaa miksikään. Jos kysyt samaa asiaa kaksi kertaa eri virkailijoilta, saatat saada kaksi erilaista ja jopa toistensa kanssa ristiriidassa olevaa vastausta.

Tämä instituutio on häpeä. Tiedän KELA:n olevan hyvin tarpeellinen laitos yhteiskunnassamme, mutta pitääkö sen virkailijoiden olla epäinhimillisiä, roistomaisia virkamiehiä sanan pahimmassa merkityksessä?

Ei minua oikeastaan mikään ota päähän, koska nykyisellään elämäni on niin mukavaa ja helppoa että olisi suorastaan pikkumaista vierailla tässä topicissa ilmoittelemassa mitättömistä kiusoistani - tässä nyt vain pientä osanottoa Ted Raikkaalle kohdatessa tämän mainitun vähintään seitsenpäisen lohikäärmeen joka sylkee tulta ja hengittää ammoniakkia.

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaivanto kirjoitti:
Kyllähän Kelalla on joku oma, valituksia käsittelevä elin, valituslautakunta tjsp. (toimii kuulemma käsittämättömän hitaasti, päätös voi kestää vuoden. Lisäksi valituksen aiheena oleva maksu on maksettava ennen käsittelyä, myönteisen päätöksen sattuessa tulisi sitten aikanaan palautusta - valittamalla ei siis voi lypsää lisää maksuaikaa).

Totta, Kelalla on valituksia käsittelevä elin mikä tosiaankin toimii tavattoman hitaasti.

Kela kieltäytyi maksamasta minulle muotoseikkojen tähden sairauspäivärahaa ja nyt valituskierre on edennyt Etelä-Suomen sosiaalivakuutuslautakuntaan saakka. Kelan paikallis- ja aluetason valitusmahdollisuudet on jo käyty läpi - nyt sitten odottelen epämääräisen ajan päätöstä valitukseeni.

Samalla kun käyn yhtä valitusrumbaa näyttää siltä, että joudun aloittamaan vielä toisenkin valitusrumban - tälläkin kertaa Kela kieltäytyy maksamasta minulle korvauksia, nyt kyseessä lääkekorvaukset erityiskorvattavuuden takia. Kuinka ollakaan, kun kävin tiedustelemassa jokunen viikko sitten hakemusohjeita Kelan paikalliskonttorissa virkailija sanoi minulle, että olen tietenkin oikeutettu korvaukseen koska minulle on myönnetty erityiskorvattavuus ja korvaus maksettaisi niistä lääkkeistä jotka jouduin ostamaan sillä ajalla kun Kela teki päätöstä erityiskorvattavuudesta minun kohdalla.

En siis voi sanoa, että kuuluisin Kelan suurimpiin ystäviin, eivätkä nämä kaksi esimerkkiä ole ainoat esimerkit jolloin Kelan toiminta on aiheuttanut minulle harmaita hiuksia.

vlad.

J.Petke

Jäsen
Meninpä ja ostin Karhun mäyräkoiran ja tässä olen sitä ajan mittaan juonu ja huomasin että siellähän on tyhjä pullo perkule seassa. Kyljessä sormen kokoinen reikä ja ei mitään säröjä tai vastaavia missään.. Ja se tässä vituttaa että ei jaksaisi lähteä valittamaan tai palauttamaan yhtä pulloa tehtaalle..

Hmmm.. saisikohan siitä paljon olutta tilalle jos palauttaisi...?

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei vittu kuka täysjärkinen tekee 5:15-21:00 päiviä ja sama soitto jatkuu huomennakin! Miksi pitää olla niin vitun tyhmä ja ahne!?

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
J.Petke kirjoitti:
Meninpä ja ostin Karhun mäyräkoiran ja tässä olen sitä ajan mittaan juonu ja huomasin että siellähän on tyhjä pullo perkule seassa. Kyljessä sormen kokoinen reikä ja ei mitään säröjä tai vastaavia missään.. Ja se tässä vituttaa että ei jaksaisi lähteä valittamaan tai palauttamaan yhtä pulloa tehtaalle..

Hmmm.. saisikohan siitä paljon olutta tilalle jos palauttaisi...?

Kympin sain, kun valitin hajonneesta pullosta.

Että silleen...

Steelers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins,
Vituttaa kuunnella tota uikutusta kelasta. Pitäiskö teille vittu syytää ovista ja ikkunoista sitä rahaa?

Tämä EI ole menkää töihin ruikutusta.

Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers kirjoitti:
Vituttaa kuunnella tota uikutusta kelasta. Pitäiskö teille vittu syytää ovista ja ikkunoista sitä rahaa?

Samaa mieltä, valittajat töihin vaan niin ei tarvitse Kelassa käydä.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jos joku on sitä mieltä, ettei sähköpartakoneella voi nirhaista itselleen haavaa naamaan, niin voi tulla selittämään, että minulla ei oikeasti ole suupielessä pientä mutta hyvin kipeätä haavaa. Tana.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vituttaa raskaasti eräs jamppa, jota pidin ystävänäni, mutta joka tänään paljastuikin vain suureksi hyväksikäyttäjäksi. Keneen tässä maailmassa voi luottaa jos ei edes ystävinään pitämiin ihmisiin.

Vitun elvis, vittu!!!

EDIT: Kyse ei ole sitten siitä, että olisin erehtynyt ko hlölle jakamaan pimpsaa...

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy