Voi vitun vitun vittu!
Mistä se johtuu että nää ristuksen inisevät piikkikikit istahtaa aina minun viereeni bussissa? Mikä säätänä siinä oikeen on??
Tänäänkin taas! Näin jo kaukaa että tää läskijalka kyttäsi vieressäni olevaa tyhjää paikkaa ja alkoi jo kerimään pois kolme metriä pitkää kaulahuiviaan, nollakelillä – ja siihenhän se lykkäsi haukotellen roikkuperseensä, arvasin saatana! Sen jälkeen alkoi valitus viereiselle tuolille istuneelle toiselle samanlaiselle lutikalle. Aihe oli taas sama – mistä muusta nää ruikkoot osaisivatkaan paasata kuin pimeistä ja kylmistä illoista, jotka haluttaisiin vaihtaa Thaimaaseen, että saataisiin itkeä ja valittaa kuumuutta ja jupista kun pojat ei ole kiinnostuneet kuin taikkuhuorista.
Noh, sitten alkoi tää ainainen räpellys. Aikansa laukkuaan kaivettuaan hän sitten lopulta löysi sen pienen muovipussin, josta löytyi se terskanvälistä löytyneellä homejuustolla voideltu leipä ja koko bussiin levisi etova juustonlemu. Siitä tää määlykenkä sitten haukkasi yhden voimattoman palan ja tukki loput takaisin pussiin ja laukkuun. Loppuiko se iänikuinen räpellys? No ei tietenkään! Taas laukulle ja löytyihän se perkeleen vesipullo sieltä lopuksi!
Keskustelu on myös painamisen arvoinen juttu. Voi vittu!
- Meillä on taas niin paljon töitä ettei tiedä oikein mistä alkaisi!
- Jaa... no miksi nyt yhtäkkiä niin paljon?
- Noh, Bernhard Ballijärvi jäi isilomalle ja minun pitää tehdä osa hänen töistään. Niin, ja sitten Olof Kikkelbotten lähti virka-vapaalle, eikä ketään palkattu tilalle. Lisäksi Arnol Ostettupalveluriistäjä sai lähteä, sillä tuntinsa ovat täynnä. Hänenkään tilalle ei otettu ketään, joten minä joudun tekemään hänenkin töitä.
- Voi kauheaa...
- Niin, ja kotona on niin paljon tekemistä, Johanilla on oma firma, eikä hän ennätä tekemään kotona mitään. Ja poikien jääkiekkoharjoitukset vievät aikansa, kukas heidät kuskaa treeneihin ellen minä tee sitä?! Ja jooga joka torstai.
- Oj, oj...
- Niin, ja puutarhaa pitäisi alkaa pian kaivelemaan, kunhan saadaan yläkerran remontti valmiiksi!
- No voi.. kyllä pitää kiirettä!
- Joo.. niin pitää.. en tiedä mitenkä ennätän tehdä kaiken... ja pitäisi ennättää paljon muutatakin!
- Ymmärrän.. olet tosiaankin liisterissä!
- Niin olen... mutta varasin eilen juuri lomamatkan!
- Ai.. kivaa! Mutta matkahan on aina matka!
- Niin on!
Sen jälkeen oli taas aika kaivaa se perkeleen juustoleipä ja haukata taas kerran!
Voi vitun vitun vittu!