Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Vitutusketju

• 10 727 870
  • 56 276

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miten tässä "aina" käy näin.

Vuoden toiseksi kiireisin aika duunin suhteen ja kaksi niistä jotka oikeasti mun lisäksi tietää jostain jotain on lomalla. Asiakas kyselee koko ajan kaikilla kanavilla ja samalla neuvon muita.

Saldot on täysi, asiakas ei anna tehdä övereitä (=maksaa rahaa) ja silti huomiseksi pitäisi saada ihan **tusti valmiiksi. Olisihan se tietty helppoa sanoa tässä vaiheessa sanoa "vitut", mutta kun oma duuniylpeys ei anna myöden.

Kait se minäkin joskus lomailen, tuntuu taas siltä etten ikinä lomaillutkaan (3 viikkoa sitten palasin lomalta). Kun nyt saisi edes niitä saldoja pois.

Mut hei, mä tykkään duunistani. Kaikesta huolimatta.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itseänikin työt jaksavat tällä hetkellä vituttaa. Heti kärkeen on sanottava, että itse en haluaisi tehdä eroa miesten ja naisten välillä... mutta. Aikaisemmin urani keittiöissä olen tehnyt lähinnä miesten parissa, nyt keittiössäni lisäkseni vain naisia. Joka hiton asia pitäisi selittää melkeinpä tavuttaen, että menee perille. Välillä tuntuu, että kaitsen esikouluikäisiä. Mitään omatoimisuutta ei ole. Joka helvetin asiasta kitistään ja heti kun olen vapaalla, niin laitellaan viestejä ihan mitättömistä asioista. Sitten vielä se kun riitelevät keskenään. Välillä ei vaan jaksa ymmärtää.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkaa nyt @vetti ja @Krepo ihan vaan onnellsia siitä, että teillä on töitä.

Nimim. Työt loppuu 31.10.2023 eikä uutta tiedossa
Joo, kyllä siitä pitää olla tyytyväinen. Kun han vaan nukkuisi, eikä miettisi miten sanoa korrektisti miksi olemme taas myöhässä asiakkaasta johtuen. Joka siis kertoo että olemme myöhässä. Mä kuule tiedän sen.

Ainiin, mut ethän sinäkään nuku. Ei käy kateeksi.

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taas kuumeessa. Tänä vuonna vissiin ollut joka kuukausi jossain taudissa. Pienin lapsi, kun aloitti päiväkodin, niin sieltä kaikki taudit tuntuu iskevän päälle.

Pekkis

Jäsen
Viime perjantaina marssi firman ovesta sisään eräs maamme kärkipään julkkiksista. Heitettiin siinä sitten Heipat, ja tämä oman arvonsa tunteva vitun julkku (lue mulkku) alkoi ehdottelemaan sellaista diiliä, että jos hän saa firmamme tarjoaman palvelun ilmaiseksi, niin hän sitten mainostaa ja kehuu meitä omilla somekanavillaan.
Ei meinannut millään mennä jakeluun, että meillä on edelleen eurot käytössä.

Rahasta ei hänellä ole puutetta, mutta ilmaiseksi olisi vaan pitänyt saada. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?

Glove

Jäsen
Viime perjantaina marssi firman ovesta sisään eräs maamme kärkipään julkkiksista. Heitettiin siinä sitten Heipat, ja tämä oman arvonsa tunteva vitun julkku (lue mulkku) alkoi ehdottelemaan sellaista diiliä, että jos hän saa firmamme tarjoaman palvelun ilmaiseksi, niin hän sitten mainostaa ja kehuu meitä omilla somekanavillaan.

Rahasta ei hänellä ole puutetta, mutta ilmaiseksi olisi vaan pitänyt saada. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?
Luulevat olevansa jotain kun on 10000 seuraajaa interwebissä.

Silloin harvoin kun joku mainos netistä pääsee adblockerin läpi niin ehdottomasti jätän sen tuotteen ostamatta.

4

444

Kynsivallintulehdus. Mä oon monesti miettinyt, mitä ihminen tekee oikean käden nimettömällä sormella. Nyt tiedän: suunnilleen kaiken. Etenkin ihmiselle, joka ei osaa käyttää vasenta kättään a) yhtään b) mihinkään tuo yksi hiton sormi oikeassa kädessä tuntuu osallistuvan mm. a) ihan b) vitun c) kaikkeen.
Parasta tietenkin on, kun temuaa tuollaisen reilu yksivuotiaan kanssa lattialla, niin hänen mielestään on kivaa esim. astua sen sormen päälle tai vaikkapa kalauttaa siihen jollain puisella lelulla. Tai kattilan kannella. Ei hän sitä tarkoituksella tee, mutta sekään tieto ei vähennä sitä viiltävää vihlaisua ko. hetkessä. Sen jälkeen sitten nautiskellaan koko sormen voimin siitä tykyttävästä tunteesta, kun jokainen sydämenlyönti tuntuu kuumotuksen säestämänä. Kunnes on seuraavan iskun paikka. Tähän päälle ne itse aiheutetut osumat.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vituttaa jo valmiiksi, että tämä mätäpää saanee tuomiotaan alennettua.
On kyllä pettämätön logiikka, että jos tappotuomio perustui siihen, että mätäpään on pitänyt ymmärtää, että
huonosti käy, niin lieventävä mutku pitäisi sitten olla, että kun ajaa ilman korttia järjetöntä ylinopeutta, kaatokännissä, puhelin ja rööki kädessä, niin eihän siinä huomaa että se oli just mopoauto jota lähti oikealta ohittamaan.
Pointsit kyllä käräjäoikeuden ammattituomareille siitä, että kantti ja näyttö riitti tuohon tappotuomioon.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On kyllä pettämätön logiikka, että jos tappotuomio perustui siihen, että mätäpään on pitänyt ymmärtää, että
huonosti käy, niin lieventävä mutku pitäisi sitten olla, että kun ajaa ilman korttia järjetöntä ylinopeutta, kaatokännissä, puhelin ja rööki kädessä, niin eihän siinä huomaa että se oli just mopoauto jota lähti oikealta ohittamaan.
Pointsit kyllä käräjäoikeuden ammattituomareille siitä, että kantti ja näyttö riitti tuohon tappotuomioon.

Tämä kaveri on kyllä upea ihminen, liekö Vastaamon tietomurtajalle läheistäkin sukua.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Mun mielestä on/olis moraalitonta puolustaa tällaista henkilöö oikeudessa. Mutta joku tekee rahasta sitäkin ja määrätyn puolustusasianajajan on melkein pakko hakee jotain lieventävää. Olikohan syytetyllä sukua salissa?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ei olekaan melkein vuoteen ollut kuumetta tai muutakaan flunssaa. Nyt sitten tarjoilee. Onhan tämä kaikin puolin suhteellisen perseestä.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Tuohan on hyvinkin normaalia käytöstä. Eräs aivan q-luokan julkkis oli kerran viereisessä pöydässä ravintolassa syömässä jonkun naisen kanssa, ja kun lasku tuli, hän ehdotti tuota samaa että mitäs jos tämä olisikin meille ilmaista, ja minä laittaisin tästä korvaukseksi someen juttua. Sitten hän vielä kertoi siinä lyhyesti oman cv:nsä ja työhistoriansa ja seuraajamääränsä. Ravintola suostui, joten q-luokan julkkis ja hänen naisystävänsä saivat ilmaiset ruuat - tai no, laittoi se tosiaan siitä omaan instagramiinsa jonkun kuvan ja tägäsi ravintolan siihen. Ei se edes mitään hehkuttanut että täältäpä sitä saa parasta makkaraa hei, tulkaa kaikki tänne, vaan se oli vaan kuva siitä ukkelista istumassa siellä ravintolassa ja jotain aivan muuta diibadaabaa oli tekstinä.

Eihän se oo toisaalta tyhmä joka pyytää. Mäkin oon alkanut kaiken maailman autokorjaamoissa ja ravintoloissa ja ruoka-kaupan kassalla pyytämään että saisinko mä nää ilmaiseksi koska oon Mensa-kerhossa ja viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen. Toistaiseksi olen saanut vain turpaani, mutta ehkä joskus vielä tärppää!

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuohan on hyvinkin normaalia käytöstä. Eräs aivan q-luokan julkkis oli kerran viereisessä pöydässä ravintolassa syömässä jonkun naisen kanssa, ja kun lasku tuli, hän ehdotti tuota samaa että mitäs jos tämä olisikin meille ilmaista, ja minä laittaisin tästä korvaukseksi someen juttua. Sitten hän vielä kertoi siinä lyhyesti oman cv:nsä ja työhistoriansa ja seuraajamääränsä. Ravintola suostui, joten q-luokan julkkis ja hänen naisystävänsä saivat ilmaiset ruuat - tai no, laittoi se tosiaan siitä omaan instagramiinsa jonkun kuvan ja tägäsi ravintolan siihen. Ei se edes mitään hehkuttanut että täältäpä sitä saa parasta makkaraa hei, tulkaa kaikki tänne, vaan se oli vaan kuva siitä ukkelista istumassa siellä ravintolassa ja jotain aivan muuta diibadaabaa oli tekstinä.

Eihän se oo toisaalta tyhmä joka pyytää. Mäkin oon alkanut kaiken maailman autokorjaamoissa ja ravintoloissa ja ruoka-kaupan kassalla pyytämään että saisinko mä nää ilmaiseksi koska oon Mensa-kerhossa ja viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen. Toistaiseksi olen saanut vain turpaani, mutta ehkä joskus vielä tärppää!
Sun olisi kannattanut huudella vieraaseen pöytään sen verran tuon tilanteen nähdessäsi, että ettekö te tiedä, kuka minä olen.

Kai noilla joillakin yrittäjillä on myös pelko siitä, että joku ”julkkis” kieltävän vastauksen saatuaan julkaisee yrityksestä jotain ikävää tyyliin käytiin tuolla ja oli huonoa ruokaa. Muuten ajattelisin, että ensimmäinen ajatus olisi, että älä kerjää.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Meteopaattina vituttaa nämä harmaat pilviset säät. Sataisi edes vettä.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Hiiren kakkosnappi tuplaklikkaa, miellyttävää pelata pyssypelejä kun et joko saa tähtäintä päälle tai sitä pois. Mahtaa olla luonnollista kulumaa, kilometrejä tälläkin jo takana useita vuosia. Tuskin tota saa korjattua vaikka ruuvailisi hiiren auki

4

444

Hirveän flunssan paukautti, ei jaksa oikein mitään, eikä edes kahvi tai ruoka maistu.
Täällä käytiin edellinen kierros elokuussa, ja taas mennään. Sama kaava: vauva ottaa ensimmäisen osuman, sen jälkeen äiti pari päivää myöhemmin, ja nyt sitten muutaman päivän odoteltuaan päätti iskeä myös minuun. Toistaiseksi vain kurkkukipua ja vähän aivastelua, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin seuraavat kaksi viikkoa menee röhiessä räkää joka ikisestä ruumiinaukosta pihalle. Kuumetta ei tule edes vahingossa tai tuurilla, että menisi nopeammin ohi, vaan ainoastaan sitä aivot lamaannuttavaa räkää, niin maan penteleesti räkää.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noin 4kk läppäri sanoi ettei se enää leiki mun kanssa.

Nyt olis niille Tukion varaluistimien varaluistimille käyttöä. Sain varaläppärin käyttöön. Se on kuitenkin jonkun ”oma” joten huomenna joudun siitä luopumaan.

Meillä ei ole toimistolla varaläppärin varaläppäriä, joten joudun sitten ajamaan Tampereelle saadakseni sellaisen. Tampere on mun varsinainen työpaikka, joten jos siellä kone on niin vaikea siitä en kieltäytyä. Toki Trella olen ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.

Uusi kone on ehkä torstaina stadissa, mut jos se olisikin jo huomenna…

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy