Vitutusketju

  • 10 534 792
  • 56 128

Nick Neim

Jäsen
Muutoinkin tietokonejutut on usein ärsyttäviä. Miksei vaan voi kirjoittaa kynällä paperille, eikä kamppailla järjestelmien toimimattomuuden tai sen käytön osaamattomuuden kanssa?
Kyllä sulla tälläinenkin vaihtoehto on olemassa. Sen sijaan, että käyttäisit tietokonetta ja kirjoittaisit viestin Jatkoaikaan, niin ensi kerralla voikin kokeilla kirjoittaa viestinsä siihen paperille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444
K

Kiekkokatsoja

Kyllä sulla tälläinenkin vaihtoehto on olemassa. Sen sijaan, että käyttäisit tietokonetta ja kirjoittaisit viestin Jatkoaikaan, niin ensi kerralla voikin kokeilla kirjoittaa viestinsä siihen paperille.
Joo. Niin teen. Lähetän sen sitten paperilennokkina jatkoaikaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jotkut on oikein ottamalla ottanut intistä vapaata tai saikkua. Meitsi kait kun joutui saamaan niin en kertonut kellekään vaan menin palvelukseen. Miehissä on eroja.

Aina viikonloppuvapaillakaan en lähtenyt pois vaan jäin sinne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä jotenkin ymmärrän tämän vitutuksen. Muistamme jo koulusta, miten se mulkku otti palkinnot ja nykyisin on Aleksilla "pankkialalla" tai jotain muuta sopivaa tekemässä. Täysi kyrpä koko tyyppi. Mutta muisti hymyillä oikeaan aikaan ja monotti sitten nurkan takana. Näin tämä maailma menee ja etenee.
Mutta jos itse olis saanut palkinnot niin olis varmaan antanut sille kun se niitä vissiin tarvitsi ja molemmilla tosi hyvä fiilis.

En ehkä ihan ymmärtänyt viestiä.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Vituttaa kun hävisin nettipokerissa 30 euroa. Eipä tarvii taas varmaan puoleen vuoteen pelata. Ei musta kyllä peliriippuvaista mitenkään saa kun tuollaisen pikkusumman häviäminenkin vituttaa, eikä todellakaan tee mieli pelata lisää.

Inttikeskustelusta tuli myös mieleen, että vittu että otti päähän movettajat. Olisivat menneet sivariin tai hakeneet vapautusta/lykkäystä, kun huomasivat ettei hommien teko kiinnosta. Samanlaisia kusipäitä kuin koulussa/työelämässä ryhmätöissä/projekteissa vapaamatkustajat. Toki silloin oltiin vielä lapsosia, joten uskon että osa näistä tyypeistä on kasvanut henkisesti jälkeenpäin ja oppineet, ettei aina kannata mennä siitä mistä aita on matalin.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä on tämä movetus? Aivan uusi termi. Onko se sama ku vemppaus?

Ja siis aina kannattaa mennä sieltä missä aita on matalin, tietty. Onhan se nyt hölmöä kiivetä siitä missä se on korkea ja hankala, jos vierestä pääsee vähemmälläkin vaivalla yli. Toki kyllähän yhteiskunnassa jostain syystä taidetaan enemmän arvostaa niitä torspoja, jotka siitä vaikeasta paikasta menevät terveytensä uhraten yli, ainakin jos ne sitten sen jälkeen tarpeeksi kovaan ääneen huutava että kylläpä oli hankalaa, näittekö ku menin tosta helvetin vaikeesta paikasta yli hei, en menny näistä viereisistä helpoista paikoista vaan tosta mistä ei pitäis ees päästä, jalka siinä meni poikki ja aivotärähdys tuli, ja siinä kestikin ihan vitun kauan, mutta tosta mä menin, kuuletteko, olin hölmö, arvostakaa minua!

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä, siinä on ehkä yksi ainoista sananlaskuista joissa on jotain järkeä. Minä tiedän, koska olen Mensa-kerhossa eli olen siis huippuälykäs. Ja minä yritän aina löytää sen helpon kohdan mistä aidan voi mukavasti ylittää, ja sitten tehdä näin säästyneellä ajalla ja energialla jotain kivaa, sen sijaan että tempoisin sen aidan kanssa kunnes itku tulee.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Mitä on tämä movetus? Aivan uusi termi. Onko se sama ku vemppaus?

Ja siis aina kannattaa mennä sieltä missä aita on matalin, tietty. Onhan se nyt hölmöä kiivetä siitä missä se on korkea ja hankala, jos vierestä pääsee vähemmälläkin vaivalla yli. Toki kyllähän yhteiskunnassa jostain syystä taidetaan enemmän arvostaa niitä torspoja, jotka siitä vaikeasta paikasta menevät terveytensä uhraten yli, ainakin jos ne sitten sen jälkeen tarpeeksi kovaan ääneen huutava että kylläpä oli hankalaa, näittekö ku menin tosta helvetin vaikeesta paikasta yli hei, en menny näistä viereisistä helpoista paikoista vaan tosta mistä ei pitäis ees päästä, jalka siinä meni poikki ja aivotärähdys tuli, ja siinä kestikin ihan vitun kauan, mutta tosta mä menin, kuuletteko, olin hölmö, arvostakaa minua!

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä, siinä on ehkä yksi ainoista sananlaskuista joissa on jotain järkeä. Minä tiedän, koska olen Mensa-kerhossa eli olen siis huippuälykäs. Ja minä yritän aina löytää sen helpon kohdan mistä aidan voi mukavasti ylittää, ja sitten tehdä näin säästyneellä ajalla ja energialla jotain kivaa, sen sijaan että tempoisin sen aidan kanssa kunnes itku tulee.
Mensa-kerhon jäsenenä ymmärrät varmaan myös, että paras tulos saadaan kun joukkueessa kaikki jäsenet tekevät töitä yhteisen tavoitteen eteen. Juokkueen suoritustaso laskee huomattavasti jos rosterista on kokoajan poissa tietyt pelaajat ja muut joutuvat paikkaamaan. Jos joukkuepeli ei kiinnosta, voi aina hakeutua yksilölajeihin, missä omilla tekemisillä tai tekemättä jättämisillä ei ole muiden elämään vaikutusta.

Itsekin olen luonteeltani tosi laiska ja kunnianhimoton tyyppi, mutta niistä hommista, joilla on vaikutusta toisten ihmisten elämään, en lähde luistamaan.
 

julle-jr

Jäsen
Mensa-kerhon jäsenenä ymmärrät varmaan myös, että paras tulos saadaan kun joukkueessa kaikki jäsenet tekevät töitä yhteisen tavoitteen eteen. Juokkueen suoritustaso laskee huomattavasti jos rosterista on kokoajan poissa tietyt pelaajat ja muut joutuvat paikkaamaan. Jos joukkuepeli ei kiinnosta, voi aina hakeutua yksilölajeihin, missä omilla tekemisillä tai tekemättä jättämisillä ei ole muiden elämään vaikutusta.

Itsekin olen luonteeltani tosi laiska ja kunnianhimoton tyyppi, mutta niistä hommista, joilla on vaikutusta toisten ihmisten elämään, en lähde luistamaan.
Et halua luistaa yhteisistä hommista, koska ymmärrät, että osana toimivaa joukkuetta kaikkien elämä on helpompaa. Laiskana tarvitset tiukan paikan tullen ja muutenkin yhteisön hyväksyntää ja apua kenties vielä ahkeraa enemmän. Eli toisin sanoen menet, pitkällä tähtäimellä, sieltä missä aita on matalin.
 

Glove

Jäsen
Hei nerot, ei aitaa kannata ylittää matalimmasta kohtaa vaan mennä portista. Vai onko joku nähnyt aidan, joka on pelkkää aitaa ilma porttia tai muuta kulkuaukkoa?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Löysin tänään illalla läheltä pyykkikoria isohkon vyöturkiskuoriaisen toukan ja vierestä kuoren jämät, että niinköhän tämä paskaelukka on sitten pesiytynyt tähän kämppään... Mietinpähän vaan, että mistä helvetistä on mahtanut tulla, koska päälle kymmenen vuotta olen tässä asunut, eikä ole ennen tullut vastaan. Kyseessä siis vanha elementtitalo, joten kenties jostain toisesta kämpästä?
 

Nick Neim

Jäsen
Lähes puoli vuotta leikkausjonossa, ja eiköhän se toimenpidepäivä osu sitten juuri sille päivälle, kun piti reissuun lähteä. Jenkkireissun joulu- ja tammikuulta jo tuon vuoksi silloin peruutin, kun ajattelin lokakuun lopulla naiivisti tuon leikkauksen osuvan kuitenkin meikäläisen tuurilla juuri niille päiville.

No voe saatana.
 
Vituttaa ne kerrat kaupassa, kun vanhempi on kassajonossa lastensa kanssa. Lapsi sanoo, et voisko hän saada kokispullon tms. Vanhempi sanoo: "Et sä tarvi sitä" tai "ei sun tarvi aina juoda limonaadia", ja kassahihnalla lepää 30€ ostokset, joista 25€ koostuu vanhemman alkoholituotteista.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vituttaa ne kerrat kaupassa, kun vanhempi on kassajonossa lastensa kanssa. Lapsi sanoo, et voisko hän saada kokispullon tms. Vanhempi sanoo: "Et sä tarvi sitä" tai "ei sun tarvi aina juoda limonaadia", ja kassahihnalla lepää 30€ ostokset, joista 25€ koostuu vanhemman alkoholituotteista.
Vähän viisipiippuinen juttu. Joskus totean myös itse lapselleni jotain tuon suuntaista kun hän kaupassa jotain kärttää. Nykyisin jo toki oppinut ettei kärttäminen auta. Mutta lähes 100 kertaa 100:sta syy miksi noin sanoin oli se että tiesin kotona jo olevan sitä limpparia tai karkkia mitä nyt milloinkin oli vailla (oli siinä hihnalla itselle kaljaa tai ei)... Mutta sen lapsen ei sitä aina tarvitse tietää että sitä kotona on jo valmiiksi. Se kerrotaan sitten kun se on ajankohtaista...
 
Vähän viisipiippuinen juttu. Joskus totean myös itse lapselleni jotain tuon suuntaista kun hän kaupassa jotain kärttää. Nykyisin jo toki oppinut ettei kärttäminen auta. Mutta lähes 100 kertaa 100:sta syy miksi noin sanoin oli se että tiesin kotona jo olevan sitä limpparia tai karkkia mitä nyt milloinkin oli vailla (oli siinä hihnalla itselle kaljaa tai ei)... Mutta sen lapsen ei sitä aina tarvitse tietää että sitä kotona on jo valmiiksi. Se kerrotaan sitten kun se on ajankohtaista...

No siis totta kai. Eikä mukuloille tarvi aina kaikkea edes hankkia vaikka vinkuvat mut mua ärsyttää nää tilanteet, jossa bisse viä vallan, ja vanhempi käytännössä hyökkää lapsen kimppuun. Ei se aikuinenkaan sitä kaljaa tarvitse.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hei nerot, ei aitaa kannata ylittää matalimmasta kohtaa vaan mennä portista. Vai onko joku nähnyt aidan, joka on pelkkää aitaa ilma porttia tai muuta kulkuaukkoa?

Lapissa ainakin poroaidat. Tai kai siinäkin joku portti on, mutta kun se lähin portti voi olla 15 km päässä Jontkamuotkan suuntaan, niin parempi vain mennä yli. Tai ali.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on sellainen vitutuksen aihe että en ole tässä päässyt loppiaisen jälkeen käymään isäni luona. Eli viime vierailusta on aikaa jo se melkein kaksi kuukautta. Tämä taitaa olla pisin aika ikinä mikä on viime vierailusta vanhempieni/nykyään vain isäni luona kulunut. Tuossa pitkään pyrin käymään joka kolmas viikko isäni luona vierailulla naapuripitäjässä mutta nyt tuo vierailu on syystä ja toisesta jäänyt tekemättä.

Tällä hetkellä olen työelämässä tai virallisesti työkokeiluelämässä joten kovin mielellään en arki-iltaisin kävisi isäni luona. Vierailu jäisi kovin lyhyeksi kun ei ole edes omaa autoa käytössä vaan menomatkan joutuisi bussilla kulkemaan. Ja viikonloppusinkaan en ole päässyt isäni luona käymään, kun ensin isäni on ollut sairaana ja nyt sitten minä olen jo kohta viikon potenut tätä hemmetin flunssaa.

Sovittiin jo isäni kanssa tänään niinkin etten mene sunnuntainakaan isäni luona käymään sillä se on kai povannut sunnuntaiksi aika kurjaa, vetistä keliä niin en vilustuisi uudelleen ja pääsisin maanantaina sitten taas jo töihin.

Elämä saattaa olla välillä kovaa ja arvaamatonta sekä isänikin täytti kuitenkin viime vuonna jo 70 vuotta. Pitäisi osata arvostaa sitä että isäni on vielä niinkin terve ja hyväkuntoinen sekä käydä säännöllisesti isäni luona kylässä. Ja vielä sekin että kaipaan myös välillä aina tuonne lapsuuteni kotiin ja synnyinkuntaani.

No olemme toki isäni kanssa yhteydessä usein tekstiviestitse. Mutta ei se tietenkään ole sama asia kuin se livenä näkeminen.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Miksei kukaan osaa käyttää heijastimia. Kuumottavaa pimeällä olla autolla liikkeellä, kun vasta muutama metri suojatiestä erottaa jonkun tumman hahmon kävelemässä. Ja tietenkin jalankulkijalla älyluuri kourassa, koko ympäröivä maailma suljettuna ulkopuolelle.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Oula Silvennoisen jatkuva tunkeminen aallonpituutelleni, Fasistien tutkija, natsien tutkija. Tietokirjailija ja Yleisradion Virallinen eli Hyväksytty Asiajantuntija: Oula Silvennoinen – Wikipedia

Ryhdyn perehtymään fasismiin huolellisemmin Oulan innoittamana. Olen kuullut häntä nyt Politiikkaradiossa torstaina ja yhä rasittavamman Rubenin ohjelmassa perjantaina.
Peanuts, pähkinöitä olisivat Oulan ajankohtaiset ja silti satunnaiset ilmestykset, mutta tätä ajattelijaa on käytetty vuosikausia Ylen ohjelmissa.

Minua alkoi kiinnostaa fasismi, fasistinen filosofia ihan oikeasti.
Kouluissani historian opettajat ovat olleet hyvin inspiroivia, mutta silti muistan fasismista vain Mussolinin ja roomalaisten ylimysten, konsuleiden? etuvartion piiskamiehet.



Nyt väsyttää, en lukenut tuota wikifasismi linkkiäni, mutta luen sen tänään illalla ja silloin laajennan tajuntani.
Niksi(pirkka)jatkis-vinkki: juovustenkäsityksissä eli mielipidekuvitteluissa yömyöhään, kannattaa linkata tiedeartikkelit ja wikipediat ajoissa eli heti oitis. tyyliin Vuoden tiedeartikkeli
Selvinpäin ei aina muista kirjoittaa webin osoiteriviä oikein helposti, ja siten jää lukijoille mielikuva vajavaisista kyvykkyyksistä,
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ennen Jatkis oli täynnä musahölinää, nyt jotain inttihölinää. Aina pitää vittu vaan hölistä!

Vituttaa kaikki saatana.
Minäkin tykkäisin eniten sellaisesta keskustelupalstasta, jossa kukaan ei keskustelisi. Kaikki olisi hiljaa vaan, joisi kossua ja muistelisi Kekkosta.

Intti on typerille. Minä päätin jo pienenä, että en hukkaa kallisarvoisesta ja ainoasta elämästäni kahdeksaa tai yhtätoista kuukautta pelleilyyn. Hankin paperin, jolla väistin idiotismin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös