Vitutusketju

  • 10 558 495
  • 56 140

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kai näillä kaikilla jutuilla on hopeareunat jne. uuden alkua vaan ja matoa koukkuun, mutta VITTU ETTÄ VITUTTAA olla taas siinä tilanteessa, ettei täysin tiedä, mitä syksy tuo tullessaan. Eihän tässä ole kuin vasta kahdeksan vuotta kaikkineen menty näin eteenpäin.

Usko pois, että tiedän tunteen. Tosin vain viimeiseen neljään vuoteen ei ole mikään pysyväksi ajatellut ollut pysyvää. Taas on menossa uusi yritys ja saa taas nähdä, vaikka on vakituinen työpaikka ja kämppä.

Eikun hei, onhan kirjoitusoikeudet Jatkikseen säilyneet, kaikki muu onkin sitten mennyt vituiksi. Tälläinen tämä kapitalistien asuttama maailma on ja turhan paljon on muuttujia mihin ei voi itse juuri edes vaikuttaa.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi vittu! Olen työmatkalla. Illalla lopetin työt ja jätin työkoneen pöydälle. Aamulla herätessäni kone oli vesilammikossa ja lattia märkä. Unissakävely vilahti mielessä, mutta lähemmän tarkastelun perusteella vesi on tullut yläkerrasta. Joka helevetin vesimolekyyli, joka tuohon pöydälle/lattialle on päätynyt, on käynyt seikkailulla koneeni sisuksissa.

Aamulla olin varovaisen toiveikas, että kyllähän sieltä varmaan tiedot saa ulos, vaikka kone muutoin lienee mennyttä kalua. Totuus: ei saa, tämä oli it-osaston kanta kokeilun jälkeen.

Kivasti katosi dataa nyt. Ei tuolla työhommalla oliskaan ollut kiire, kun huomenna sen vasta pitää olla klo 13. Tehkää varmuuskopioita. En minäkään osannut arvata, että pöydällä oleva läppäri saa ennenaikaisen lähdön yläkerran vesivahingon takia.

Työhommaa ei yhtään auta se, että nelihenkisestä tiimistämme kaksi otti tänään loparit, toinen heistä oli esimieheni.

Paljon jäi detaljeja kokonaisuudesta pois, mutta tämä oli kiistatta tähänastisen elämäni oudoin päivä. Lopputuloksena vitutus sekä tähänastisista menetyksistä (data + tiimi) että tulevasta työtaakasta, koska tiimin koko puolittui ja jo tehtyjä töitä huuhdottiin naapurin toimesta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Vituttaa itsekeskeiset ihmiset, jotka ajattelevat vain itseään, vaikka yläkerran naapuri on mahdollisesti hukkunut ammeeseen.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nyt käsi sydämelle te kaikki joita vituttaa jalkapallossa filmaaminen ja ajanpeluu "loukkaantuneena". Vituttaako teitä yhtä paljon filmaaminen siinä tapaukessa kun oman suosikkijoukkueenne pelaaja on saanut filmattua teille rankkarin?
Miten minulla voisi olla suosikkijoukkuetta, kun en pysty katsomaan lajia viittä minuuttia pidempää ennen kuin minun moraalini vastainen toiminta kentällä laittaa katsomaan pelaajia kuin halpaa makkaraa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aamulla olin varovaisen toiveikas, että kyllähän sieltä varmaan tiedot saa ulos, vaikka kone muutoin lienee mennyttä kalua. Totuus: ei saa, tämä oli it-osaston kanta kokeilun jälkeen.

Tuota noin, eihän nyt kovalevy miksikään mene, jos siihen on vähän vettä ripotellut. Niitä on kyllä ihan vaikka merenpohjasta nostettu ja ties mistä tulipaloista pelastettu.

Alan firmoja on olemassa useita ja hinnat eivät välttämättä ole kovin halvat, mutta se itse data on kyllä tallessa.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vakuutusyhtiöt. Jumalauta.

Liukastelin ensimmäistä kertaa urallani auton ojaan tuossa viime viikon tiistaina työmatkalla. Oli vaan niin käsittämättömän liukasta, että matka jatkui mutkassa suoraan. No se siitä. Se ei juuri vituttanut, harmitti vain.

Mutta. Pohjola. Viime viikon tiistaina siis asiasta raportoin yhtiöön. Tämän viikon maanantaina odoteltiin vieläkin. Siinä vaiheessa nostin jo metelin. TÄNÄÄN TORSTAINA tuli lupa tilata heidän osoittamansa merkkikorjaamon ilmoittamat osat. Eli nyt sitä hommaa päästään sitten aloittelemaan. Kymmenen tunnin työ, 1,5 viikkoa odoteltu sen aloittamista. Kun on 90 km työmatkaa ja kyseessä ainoa auto, kusessa ollaan.

Ja tottakai, kun vakuutuksia päivittelin joulukuussa, jätin keskeyttämisturvan pois. Joka olisi siis taannut vuokra-auton välittömästi käyttööni. Tähän saakka olinkin sitä kiltisti maksanut, vaan kun ei tarvetta ole ollut, niin...

Notta perkele. Nyt on työkavereiden kyydeillä ja hirveällä säätämisellä selvitty tähän asti. Varmaan pakko ostaa joku romu, jotta ei enää tarttis sovitella vielä ens viikollakin. Muutama osa nimittäin menikin tehdastilaukseen, ja siinä saattaakin sitten kestää enemmän kuin viime viikkona mainittu vuorokausi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vakuutusyhtiöt. Jumalauta.

Liukastelin ensimmäistä kertaa urallani auton ojaan tuossa viime viikon tiistaina työmatkalla. Oli vaan niin käsittämättömän liukasta, että matka jatkui mutkassa suoraan. No se siitä. Se ei juuri vituttanut, harmitti vain.

Mutta. Pohjola.

Et varmaankaan sitten ole ollut ainoa Pohjolan asiakas, joka on viime aikoina ojaan liukastellut. Mutta eiköhän tämä vitutus ole silti aiheellista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa suomalainen sosiaaliturva ja muu paska. Jossain lehdessä puhutaan jonkun Junon avioerohuhuista jotka hän kiistää ja sanoo: "
Räppäri arvelee huhun saaneen alkunsa siitä, että hänen piti vaihtaa kirjansa Helsingissä sijaitsevaan, kaupungin omistamaan asuntoonsa.
- Kaverini asui vuokralla Helsingin-kämpässäni ja jouduin vaihtamaan kirjani Vantaalta sinne, jotta en menettäisi asuntoa. Asun kuitenkin edelleen vakaasti saman katon alla Jannan kanssa, Juno valottaa.
"

Mitä vittua tollasella hipillä on kaupungin vuokra-asunto jos ei kerran edes asu siellä vaan vuokraa eteenpäin. Onko tuo luvallista? Vituttaa verojen maksu.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Et varmaankaan sitten ole ollut ainoa Pohjolan asiakas, joka on viime aikoina ojaan liukastellut. Mutta eiköhän tämä vitutus ole silti aiheellista.

Pohjolan käsittelyajat on pidentyneet huomattavasti viimeisten yt-neuvotteluiden jälkeen. Ilmeisesti ovat myös tehneet selkeitä kategorisointeja käsittelyaikoihin. Vielä 2010-luvun alussa kotivakuutuksien päätökset tuli joko samana päivänä tai viimeistään seuraavana, autovahingoissa heti kolarikorjauksen arvion jälkeen mutta esimerkiksi viime vuonna ilmoittivat osassa korvauspäätöksissä olevan minimissään viiden viikon jono (lapsivakuutus lääkärikuluja varten ilman jatkuvan hoidon tarvetta) mutta todellisuudessa korvauspäätös tuli 10 viikon jälkeen.

LähiTapiolalla autojen käsittelyajat on ollut todella nopeita ainakin yrityspuolella, päätös on käytännössä tullut puhelun aikana ja korjaukset on voitu aloittaa auton pajalle toimittamisen jälkeen.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuota noin, eihän nyt kovalevy miksikään mene, jos siihen on vähän vettä ripotellut. Niitä on kyllä ihan vaikka merenpohjasta nostettu ja ties mistä tulipaloista pelastettu.

Alan firmoja on olemassa useita ja hinnat eivät välttämättä ole kovin halvat, mutta se itse data on kyllä tallessa.

Toivotaan! Itse kiintolevy (ssd) oli kuulemma veden vallassa. Mulla ei ole valtuuksia lähteä noita omin päin sorkkimaan, asia on nyt firman it-porukan käsissä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Sopivasti sivulle 1984 saan valittaa tästä modernista ongelmastani Isoveljen, eli Googlen kanssa. Eli vitun Gmail, joka minua vakoillessaan on samalla muka ihan helvetin huolissaan turvallisuudestani. Ai mitä nyt? Latasin kaikki matkalla tarvitsemani dokumentit sähköpostiin. Eri kätevää, paitsi kun piti Hong Kongissa kaivaa esille boarding pass tabletilla, niin Gmail ilmoitti että ai kauheeta, nyt joku yrittää kirjautua tilillesi ULKOMAILLA! No vittu joo, yritykseksi jäi. Siinä vaiheessa kun on lennellyt 17 tuntia ja valvonut vuorokauden, ei siitä tilin vahvistamisesta tahmaisella tabletilla ja paksuilla sormilla tullut yhtään vitun mitään. Täytynee vaihtaa s-posti vähemmän Stasi-henkiseen. Perkele.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
@Blöö

Suosittelen Dropboxia. Itse tallensin oleelliset dokumentit Dropboxiin ennen reissua ja imaisin ne myös offline-moodiin läppäriin ja kännykkään. Ei tarvitse edes nettiyhteyttä deekumenttien esittämiseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eri kätevää, paitsi kun piti Hong Kongissa kaivaa esille boarding pass tabletilla, niin Gmail ilmoitti että ai kauheeta, nyt joku yrittää kirjautua tilillesi ULKOMAILLA! No vittu joo, yritykseksi jäi.

On eri kätevää tallentaa dokumentteja näillä tavoilla, mutta niitä tärkeimpiä ei saa jättää jonkun hämärän amerikkalaisen palvelun kynsiin. Älä nyt tämän takia vaihda hyvää palveluntarjoajaa vaan kiireisimmät mukaan offlinena, tietenkin.

Miten oikein kuvittelit, että pääset saletisti nettiin tuosta vain toisella puolella maapalloa? Eihän pankkiautomaatitkaan aina toimi vaan sitten pitää etsiä seuraava, vaikka kuinka on visa, saldot kunnossa, tunnusluku oikein ja korttikin voimassa vielä pari vuotta. Ja siinä automaatissa on oikeat logot. Muunmuassa hongkongin lentokentältä ei meinannut löytyä rahaa hirveässä darrassa muutama vuosi sitten, mutta hermostuminen ei auta. Lopulta se joku toinen masiina surahti ja sitten sai taas kaljaa ja kaikki oli hyvin.

Minulla on onnellinen onni olla kohtuullisen yleisen nimen omistajana omistaa etunimi.sukunimi miuku gmail.com ja sitä käytän kaikkeen viralliseen viestintään. Välillä jopa helvetinmoisia ongelmia on ollut päästä tiliin käsiiksi oikein ulkomailta. Kaikki turvallisuusjutut eivät todellakaan ole aina omaksi parhaakseksi. Google voisi ottaa käyttöön palvelun mitä pankit harrastavat. Eli voisi etukäteen ilmoittaa, että olen tuommoisessa maassa ensi viikolla ja voisitteko laittaa ne automaattiset vittuilut pois tililtäni.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Blöö

Suosittelen Dropboxia. Itse tallensin oleelliset dokumentit Dropboxiin ennen reissua ja imaisin ne myös offline-moodiin läppäriin ja kännykkään. Ei tarvitse edes nettiyhteyttä deekumenttien esittämiseen.
Sama menetelmä käytössä. Pitääkin muistaa asentaa dropbox tohon reissuluuriin. Tosin lisäksi käytän myös sellaista keksintöä kuin paperi niille dokumenteille, jotka ovat printattavissa jo ennen matkaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tosin lisäksi käytän myös sellaista keksintöä kuin paperi niille dokumenteille, jotka ovat printattavissa jo ennen matkaa.

Eipä ole paperittomuus vielä nopeuttanut hommaa millään tavalla. Se on jossain määrin tullut rinnalle eli jossain vaiheessa se turha printtaaminen loppuu. Hassu tunne, kun menee pukumiesten seassa luuria vilauttaen ja ne kaivelevat lappujaan mitä sihteeri niille on hankkinut.

Kuka ajattelisi lapsia tai luontoa? Yleensähän olet ostanut jonkun minkäties lennon ja sitten siinä on jotain sitä pikkupränttiä. Niin, sille on sanakin ja kukaan ei niitä lue. Silti ne helposti printataan ulos ja heitetään roskiin, kun haaveillaan siitä boarding passista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eipä ole paperittomuus vielä nopeuttanut hommaa millään tavalla.
Enpä ole tuota nopeuttamisen kannalta edes ajatellut. Jos on reissussa vaikka useampi majoitus, noiden varaustiedot on silleen kiva olla useammassa paikassa tallessa. Ja paperi on minusta jopa paras mahdollinen formaatti noissa, kun hotellien respat ovat yleensä pahemmin kielivammaisia kuin minä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja paperi on minusta jopa paras mahdollinen formaatti noissa, kun hotellien respat ovat yleensä pahemmin kielivammaisia kuin minä.

Tämäkin riippuu niin älyttömästi missä päin maailmaa on. Erittäinkin usein näyttää vain passia, niin varaus löytyy samantien ja annetaan avain ja kiva hymy päälle.

Jossain muualla se paperikaan ei tunnu vaikuttavan. Tai se tunnistetaan, mutta silti pitää tuijottaa sitä tietokonetta 5-10 minuuttia.

Sitten pitää mainita myös se mistä oli jo ihan hetki sitten puhetta. Ei mitkään majat ole loppuunmyytyjä koko ajan ellei ole joku urheilutapahtuma tai uskonnollinen juhla. Niin tai joku Suomen Lappi ja niiden partaannaurujuhlat.

Hyvin usein majoituksen saa vain kävelemällä ovesta sisään. Jotenkin tämä toiminta kuviteltaisiin pelkästään johonkin likaisiin motelleihin. Menkääpä te muut kysymään sieltä Hiltonin respasta, niin tietenkin järjestyy huone. Mistä johtuu se kuvitelma, että majoituspaikkojen täyttöaste olisi 100% niiden ihan tiettyjen juttujen ulkopuolella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sitten pitää mainita myös se mistä oli jo ihan hetki sitten puhetta. Ei mitkään majat ole loppuunmyytyjä koko ajan ellei ole joku urheilutapahtuma tai uskonnollinen juhla.
Riippuu ihan siitä, mitä on tekemässä, missä ja kenen kanssa ja millä budjetilla. Jossain Prahassa nyt voi mennä tuurilla melkein mihin vaan keskustan tai sen lähialueen hotelliin ilman suuria murheita. Mutta jos on minkäänlaista matkasuunnitelmaa ja siirtymisiä, minä ainakin vältän riskit ja varaan ne majoitukset etukäteen. Tai siis annan vaimon hoitaa ne, sujuu häneltä huomattavasti paremmin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Konsta Kepuli @pernaveikko En mä ihan niin huonosti ollut valmistautunut kuin tuossa annoin ymmärtää. Nyt tosin oli kombinaatio Finnair, Cathay Pacific & Bangkok Airways, jotka ovat kaikki "normaaleja" lentoyhtiöitä. Eli riittää kun on ajoissa paikalla. Toki kannattaa netissä tehdä lennolle tsekkaaminen, mutta voi sen tehdä myös kentällä. Mutta itse harmituksen aihe, eli Googlen systeemit pännii edelleen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta jos on minkäänlaista matkasuunnitelmaa ja siirtymisiä, minä ainakin vältän riskit ja varaan ne majoitukset etukäteen. Tai siis annan vaimon hoitaa ne, sujuu häneltä huomattavasti paremmin.

Tietenkin. Tarkoitan ihan vain sitä, että jos joku varattu homma kusee, niin ensimmäinen vaihtoehto ei ole soittaa Iltalehteen ja kertoa koko maailmalle kuinka lasteni elämä on pilalla. Tai siis ei pitäisi olla, mutta joillekin se on.

Ensimmäisenä pitää rauhoittua ja mennä johonkin jäätelölle tai mikä ikinä kahvila löytyykään. Ja sitten löytyy majapaikka missä lapset ovat hymyssä suin ja vanhempiakaan ei kiukuta enää niin paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös