Vastaillaan nyt, vaikka hieman myöhässä tuleekin. Arvokkaita neuvoja taas palstatovereilta ja sitä myöten minulta vilpitön kunnioitus aidosta mielenkiinnosta meikäläisen asioihin.
Ja sekin on tosiasia että korkeakouluihin (jonne suosittelen ainakin hakemaan...)
Johonkin korkeakouluun olisi mukava päästä. Onhan noita vaihtoehtoja olemassa ja hakea on tarkoitus. Se, että mihin tie johtaa onkin toinen juttu. Ja onhan tässä vielä jonkin verran aikaa asioita pohdiskella. Katsotaan nyt sekin, että mihin väliin se intti asettuu. Kutsunnatkin vasta kuukauden kuluttua.
Kaikki nuo ehdotukset, joita edellä nimim. Variksen toimesta listattiin ovat sellaisia että kannattaa ottaa niistä vaari.
Ilman muuta. Hienoa huomata, että porukka jaksaa nähdä vaivaa ja kuluttaa omaa aikaansa muiden asioista keskusteluun. Haluan ottaa oppia tästäkin vastaisuudessa.
Ja tulee muistaa ettei iässäsi, parahin Jaws, tule liikaa ottaa stressiä asioista kunhan ne saa hoidettua kuitenkin pois alta. Nuo painostuspuheet (ilmeisesti vanhemmiltasi) kuuluvat asiaan ja he yrittävät sua sparrata parempiin suorituksiin.
Toki näinhän se on. Kunhan suoriudun sen verran kunnialla, ettei tarvitse vanhemmiten katua mitään. Se sparraus on vain hyvästä, mutta kun ottaa tarpeeksi päähän niin eihän siinä näe asioita kyllin objektiivisesti. Lopulta kaikki on vain itsestä kiinni ja minun on turha purkautua minkään palstan vitutusketjuissa, jos en itse tee asioilleni mitään. Silti itse kukin tarvitsee aina motivaattoria eri asioissa.
...lopulta kuitenkin pääset yo:ksi ja saat keväällä heilutella lakkiasi kauppatorilla ja örveltää kolmen ja puolen promillen jurrissa Börsissä muiden valkolakkien kanssa.
Tosiaan ihan aikataulussa ollaan kuitenkin tuon ylioppilaaksi valmistumisen suhteen. Tuosta örveltämisestä en sitten tiedä, ei ole ihan mun juttu. Totta puhuakseni ei ole koskaan tehnyt mieli koskea alkoholiin, vaikka nyt saisi jo ihan luvan kanssa juoda. Koitan jatkossakin olla koskematta moiseen myrkkyyn. En silti kutsu itseäni minkään sortin absolutistiksi. Tupakkaa en ole koskaan edes maistanut - ja siitä tunnen ylpeyttä. En näe järkeä tuossa touhussa.
Tsemppiä, sä hoidat kyllä.
Kiitos. Kaikki kaipaavat pientä kannustusta.
E: Unohdin sanoa mikä vituttaa. No vaikkapa se että Palloseura kyntää niin saatanasti!
Sama täällä. Eilinen voitto lievensi tuskaa ja tauolle päästiin voitokkaissa merkeissä, muttei tässä vieläkään ole aihetta riemuun. Luottoa minulla ei ole hallitukseen edelleenkään. Haluan uskoa TPS:n nousuun, mutta pidän runkosarjan kymmenettä sijaa tämän loppukauden tavoitteena. Siihen on ainekset.
Ei toimittajan hommia papereilla tehdä, ei vaikka ne paperit tai muun sopivan koulutuksen alalle hankkisi myöhemminkin. Vaikkapa urheilutoimittajan hommiin suosittelisin sitä, että pyrit johonkin, mihin tahansa, avustajaksi ja freelance-kirjoittajaksi.
Olisihan ne paperit hyvä olla ihan varmemmaksi vakuudeksikin. Mutta se on helpottava seikka, että lopulta paperit ovat toissijaisempi juttu ja kyvyt ratkaisevat. Kirjoittamisessa voi aina kehittyä ja se on pääkopasta kiinni. Edelleen tunnen olevani jossain määrin keltanokka ja tässä kirjoittamisessa on paljon opittavaa. Vasta viime aikoina olen tajunnut sen, että kirjoittaminen on loistava harrastus. Usein on tullut sellaisia inspiraatiopiikkejä, ja niitä on parhaiten saanut toteutettua juuri kirjoittamalla. En tiedä miksi, jokin tässä on varmaan sitten niin kivaa. Jotenkin saa ajatuksia siirrettyä konkretiaan, se kai siinä on.
Moni pienempi media, varsinkin nettimedia, kaipaa luotettavia ja aktiivisia avustajia, ja ainahan sitä voi pistää vaikka oman urheilublogin tms. pystyyn ja yrittää sitä kautta kirjoittaa säännöllisesti juttuja.
Olen miettinyt monia eri vaihtoehtoja. Avustamisesta se on varmasti monella lähtenyt liikkeelle ja siitä olisi hyvä aloittaa. Olen miettinyt myös tarkoin tuota blogijuttua. Minulla on niin paljon asiaa, että voisi rustata ajatuksia ylös myös palstan ulkopuolelle. Sitä pitää toki miettiä, että kirjoittaisinko tällöin nimimerkin takaa vai omana itsenäni. Jotain lukijoitakin olisi mukava saada, ettei ihan lämpimikseen lätise jossain bittiavaruuden syövereissä.
Freelancer-puolihan sinua taisi enemmän kiinnostaa muutenkin?
Freelancerin työssä on paljon sellaista, joka kiehtoo. Riippumattomuus muiden määräyksistä ja omien aikataulujen suunnittelu, voi päättää itse mitä tekee ja milloin tekee kunhan tehty työ on tarpeeksi laadukasta ja se jollekin kelpaa. En silti sano, että se olisi ainoa mikä kiinnostaa. Käytännössä aivan yksi lysti, kunhan saa kirjoittaa.
Armeija-aikaa kannattaisi ehkä yrittää sen verran suunnitella, että selvittäisit mahdollisuuksia päästä vaikkapa Ruotuväkeen toimittajaksi tai avustajaksi asepalveluksen aikana. Tai jos nyt päätyisit sivariin, niin esimerkiksi Turun ylioppilaslehtihän rekrytoi aina sivarin vuosittain jne.
Sivariin en usko päätyväni. Armeija-aikana voisi olla mielenkiintoistakin kirjoitella jonnekin. En odota innolla aikaa asepalveluksessa, mutta hyödyksi se saattaa olla monessa eri suhteessa ja onkin.
Olennaista on siis kuitenkin se, että kirjoittaa ja tarjoutuu tekemään erilaisia juttuja, ja pääsee niillä alkuun.
Nimenomaan näin. Pitää itse aktivoitua ja yrittää kehittyä joka saralla. Kiitokset myös Nuolelle perehtymisestä. Lienee turha sen enempiä erikseen kertoa, kuinka paljon annan arvoa näille kahdelle viestissäni lainaamalle herralle, joidenka ajatuksia on saanut lukea.
Se selkääntaputtelusta ja itsestä puhumisesta. Ettei spämmätä tätä kunniakasta ketjua liikaa, niin olkoon case closed tältä osin. Vitutusketju kun on, niin edelleen jaksaa ottaa pannuun tuo turkulaisen jääkiekko-organisaation puuhastelu. En puhu TuTosta.