Vitutusketju

  • 10 587 868
  • 56 164

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Valion jäätelö on hyvää. Mitä vitun väliä sillä on kuka sen on tehnyt. Carlos-setä jo ansiokkaasti vastasikin kysymykseeni, mutta hän on uskoakseni noin 40vee mies, joka ei kärsi PMS-oireista.

Vastauksia vihaiset nuoret tytöt, mikä Nestlessa mättää ja miksi Ingmanin jäätelöä voi syödä?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko

Vastauksia vihaiset nuoret tytöt, mikä Nestlessa mättää ja miksi Ingmanin jäätelöä voi syödä?

Tämä Nestlen laajempi vastustus juontaa juurensa firman taannoiseen afrikassa toteutettuun äidinmaidonkorvike kampanjaan, jonka seurauksena joitain kymmeniä tuhansia lapsia kuoli. Nestlehän valisti äitejä, että rintamaidolla ei lapsi kasva, vaan Nestle jauheesta valmistettua korviketta sen olla pitää. Samalla jakoivat tolkuttoman määrän ilmaisia näytteitä, jotka likaiseen veteen sekoitettuna tekivät tuhoisaa jälkeä vastasyntyneiden keskuudessa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Nestle mättää aidosti

Viestin lähetti pernaveikko
Vastauksia vihaiset nuoret tytöt, mikä Nestlessa mättää ja miksi Ingmanin jäätelöä voi syödä?
Vaikka en tuohon mainitsemaasi ryhmään kuulukaan, niin Snaksterhan tuossa edellä jo kertoikin yhdestä Nestlen suorittamasta varsin kyseenalaisesta tempauksesta. Yhtiön lähihistoriasta löytyy muitakin varsin kyseenalaisia viritelmiä, jos niistä vain haluaa lukea.

Päätän suoran raporttini vitutusketjuun täältä jäätelötehtaan varjosta tähän.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kun Modet päättivät lopettaa Jorelahden kirjoittelut palstalle. Äijä oli varsinainen väriläiskä ja toi oman mausteen keskusteluun. Noh, emmeköhän herraa vielä tule näkemään toisen nimimerkin muodossa.
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pyörävarkaat perkele

On se nyt ihme, ettei omassa pihassa saa pitää pyörää rauhassa. Vuoden sisään toisen kerran minulta pöllittiin yön aikana pyörä omasta kotipihasta. Tällä kertaa jäljelle jäi poikki nirhetty vaijerilukko.

Vaikka ei kummallakaan kertaa pyöräni ole ollut kovinkaan kallis, niin vituttaa tämä ilmoitusten tekeminen poliisille, vakuutusyhtiöön. Lisäksi pitäis ostaa uus pyörä..stana!

masu
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Carlos
Syitähän tähän löytyy useimmiten useita:

- Nestlen pomot on kaikki ihan tyhmiä riistäjiä
- Yks kaveri kerto et ne tappaa lehmiä
- Yks toinen kaveri oli kuullu joltai et ne niinku ei oo luontoystävällisii sillai tiätsä
- Ne käyttää jätskien valmistamiseen kaikkii hilavitkuttimii
- Naapurin Make kans vastustaa niit kans ja must se on söpö


Yleensä samanhenkiset ihmiset eivät myöskään pidä suuresta saatanasta, eli McDonaldsista, mutta Hesen kasvispurilaiset on tosi jees. Ku se on niin paljo pienempi, et ei se haittaa.
Onpa hyvä, että sinulla on syytä vittuilla muille tästä aiheesta.. Mites on, vieläkö yhdysvaltalaisyhtiöitä koskeva ostoboikottisi on voimissaan?
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos Snakster, selvensitkin jo asian noille pahkapäille.

On se muuten kumma, että yksi ainoa lause saa porukan näin takajaloilleen. Sen luulisi olevan aikuisille miehille aivan yks lysti, mitä minä suuhuni laitan tai olen laittamatta? Tiedostan hyvin, että elämäntapani on ihan pirun paljon erilainen kuin teidän, mutta ei nyt luulisi yhden parikymppisen tytön provosoivan porukkaa noin paljon. Nyt mä oon nähnyt tällä palstalla kaiken:) Haluaako nyt joku, että välttämättä alan todistelemaan, että juu juu, elän kunnon elämää vai pitäisikö alkaa tyhjäpäiseksi fanitytöksi (voi siis iik kun se rudi on niinq niiiiiin ihku), että kelpaa?

Ja hei Carlos; mistä johtuu, että kasvokkain kun puhuttiin näistä boikoteista ja kasvissyönnistä, ymmärsit asian oikein loistavasti ja olit niistä jopa samaa mieltä, mutta nyt sitä ollaan niin äijää että? Oliko sulla silloin jotain taka-ajatuksia vai oletko vain nyt katkera jostain?

Ja pernaveikko-kultaseni! Mihin ne PMS-oireet nyt tässä asiassa liittyivät? Enkö saa enää ilmaista mielipiteistäni tällä palstalla, koska olen tyttö, alle 30-vuotias, IIK! viherpipertäjä ja koska minulla sattuu olemaan kuukautiset? Voin kertoa salaisuuden, kunhan et kerro kenellekään muulle. Naisten älykkyysosamäärä, elämäntapa tai maailmankatsomus ei muutu kuukautisten myötä. Koita kestää.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta Nestle-asiasta vielä sellainenkin vitutus, että nykyään on aika vaikea boikotoida yhtään mitään, sillä eri yritysten kytkökset ovat todella pirullisia ja mutkikkaita kuluttajan seurata. Esimerkistä käyvät vauvanruokavalmisteet. Pääasiallisesti kuluttaja voi valita ostaako Pilttiä vai Bonaa, jotka kummatkin ovat Nestlen valmistamia, valiota, joka siirtyy hollantilaisomistukseen lastenruokien osalta, tai sitten Arlan omistamaa Semperiä. Itse nyt en niin älyttömän ehdoton noissa ole, mutta jos jotain haluaa jääräpäisesti boikotoida, niin saa olla kyllä varuillaan ja tarkkana.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Boikotoinnissa suurin ongelmahan on juuri se, että se on tosiaankin kovin usein sitä tyhjäpäistä fanityttötoimintaa, ei millään pahalla Pikku-Myy. Pelastaako ostoboikotti kuolleitten vauvojen henkiä? Ei.
Vaikuttaako yksittäisen ihmisen ostopäätös olennaisesti jättikonserniin, joka voi toisaalta sitten hinnanalennuksilla helposti hankkia massamarkkinat taakseen.
Eritoten jos tuote on hyvä.

Kuten hyväntekeväisyydessäkin niin vähän näissä ostoboikoteissa haiskahtaa taas oman egon korostaminen.
"Olen parempi ihminen kun kieltäydyn jostain, jota olen tehnyt vuosikymmenten ajan".
Nestlen teot ovat kuitenkin täysin normaaleita kapitalistisen yrityksen tekoja ja jos sille tielle lähtee niin on aika tajuttomasti boikotoitavaa. Kannattaa samantien alkaa oman maatilan perustamista, koska tulevaisuus on Unileverin ja kumppanien.

Ideologia on iloinen asia, mutta kannattaa välillä pysähtyä ja miettiä tekeekö jotain asiaa jonkun suuremman asian takia vai vain siksi, että saa itse paremman olon tästä pienimuotoisesta kapinoinnista.
Karu totuus kun on, että vuoden kuluttua suurin osa ihmisistä ostaa Nestevaliota kuin kyseessä olisi tuttu ja turvallinen Valio.
Olisi mielenkiintoista tietää miten paljon Turun Sinapinkin myynti on tällä hetkellä viimevuotista alempana, epäilisin, että ei mitenkään älyttömästi. Turun Sinapilla on niin hyvä brändi ja tuote on oikeasti hyvää, että en usko kovinkaan monen enää jaksavan välittää siitä, että sinappia tehdäänkin Ruotsissa.

Lisäksi voi esittää kysymyksen, kuinka kauan boikottia pitää jatkaa ja milloin kyse on todellakin vain boikotista itsensä takia, ei varsinaisen boikotoinnin.
Jatketaanko boikottia, kunnes kuolleet vauvat heräävät henkiin, vai kunnes Nestle menee konkurssiin sen takia, että muutama naishenkilö jättää tilittämättä yhtiölle ne kymmenet eurot kesässä (luultavasti jossain noissa luokissa liikutaan kun kokonaiskulutuksesta vähennetään välikäsille menevät osuudet, Nestle tuskin nettoaa tuotteen hinnasta kovinkaan monta kymmentä prosenttia).
Ehkä olisi aika hyväksyä tapahtunut ja syödä sitä hyvää jätskiä toivoen, että firma on oppinut läksynsä. Jos ei niin ainahan sitä voi kirjoittaa vihaisen kirjoituksen vitutusketjuun aiheesta "Miksi maailma on ilkeä paikka ja elämä epäreilua".

Ihme tarve muuten joillain korostaa fyysisiä "vaikeuksiaan", olisiko about kuukausittain kun tässä ketjussa yksittäinen nimimerkki avautuu asiasta...luulisi jo asian hiljalleen tulevan tutuksi.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
varjo:

En olettanutkaan, että kukaan täällä mitenkään selkään tulee taputtelemaan elämäntavastani, vähiten sinä. En oleta, että maailma pelastuu ja kaikki ovat kavereita keskenään, jos jätän jonkun tietyn tuotteen kaupan hyllylle. Kuitenkin jos toimillani saan itselleni edes hyvän mielen, niin se riittää minulle. Minusta ja minun elämästänihän siinä on kysymys. Miksi se häiritsee niin monia ihmisiä? En näistä asioista yleensä huutele missään, enkä yritä käännyttää ketään. En moralisoi muiden elämäntapoja tai usko olevani muita parempi ihminen, kun toimin näin. Virheeni tässä asiassa oli vain se, että kirjoitin siitä täällä. En olisi sitäkään tehnyt, mikäli olisin arvannut, että näin moni kirjoittaja kokee asian noin pirun isoksi ongelmaksi. Pahoittelen, että otin koko aiheen esille.

Ja juu, kiroan kuukautiseni alimpaan helvettiin joka kuukausi. En pidä niistä. Se ei tarkoita, etten olisi tottunut niihin. Se tarkoittaa ainoastaan ja vain sitä, että ne - kerrankin kirjaimellisesti - vituttavat minua. Ne ovat sotkuiset ja lääkkeidenkin kanssa kivuliaat. Mielestäni aihe on aivan yhtä hyvä tai huono kun veikkaushäviöt tai naishuolet. Ilmeisesti olin siinäkin väärässä. Pahoittelen taasen. Tiedänpähän ainakin, kuinka ruodussa nuorten viherpipertäjä-naisten on tällä palstalla pysyttävä.

Vittu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minuakin vituttaa että Valio meni myymään jädetuotantonsa Nestlelle ja ihan samalla tavalla vituttaisi jos ostajaosapuolena olisi jokin muu firma. Miten minä muistelisin että moni täälläkin palstalla harmitteli Turun sinapin myyntiä ruotsalaisille. Sitä vitutusta ei kyllä millään lailla tuomittu.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Se suuri saatana

Viestin lähetti Carlos
- Naapurin Make kans vastustaa niit kans ja must se on söpö
Naapurin Makella on yllättävän paljon vaikutusvaltaa. Eikös kyseessä ole sama heppu, joka kertoi sinulle että Yhdysvallat on terroristivaltio?

Vai olitko sinäkin Maken naapurinpoikamaisen söpöyden valloissa..? Humaltuessasi Maken suklaasilmistä ja pullottavasta farkkujen etumuksesta taisit kirjoittaa tämän:

Viestin lähetti Carlos 20.03.2003 08:44
Juuri näin. Ainoa asia maailmassa mistä USA on kiinnostunut on raha (ja sodat). Pahiten heihin iskisi maailmanlaajuinen boikotti, muutenkin talous on jo kuralla. Minulta ainakin loppui jenkki-tuotteiden ostaminen tähän päivään. Tai olen sitä yrittänyt välttää ennenkin, mutta tästä eteenpäin täytyy kiinnittää asiaan oikein kunnolla huomiota.

Eipä tässä oikein yksittäiset ihmiset voi muuta tehdäkään. Meillä kun ei ole maailman suurinta asemahtia eikä jumalan tukea takanamme, niin muutakaan ei voi tehdä.

Vain toivo jää.



Alkuperäinen thread näkyytäällä

"Vain toivo jää...." Heh!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Vituttaa nämä vinkuvat ämmät...

Viestin lähetti rayman


Vitun ääliöt...sama periaate sitten kaikkeen toimintaan

Miksi? Jos boikotoi yhtä tuotetta niin miksi pitäisi boikotoida muitakin?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
heh eipäs nyt heittäydytä marttyyriksi, itsehän sinä sen Nesten esille otit. Jos kyse on vain itsestäsi, miksi tunsit tarpeen tuoda esille vitutus asiaan, joka johtuu täysin omasta päätöksestäsi.
Toiset vain tykkäävät korostaa omia tekemisiään enemmän.
Liekö tämä osa tätä boikotointia, mikäs "mielenosoitus" se olisi josta muut eivät saa tietää ja kukaan ei paheksu tms.

"Mielestäni aihe on aivan yhtä hyvä tai huono kun veikkaushäviöt tai naishuolet. Ilmeisesti olin siinäkin väärässä. Pahoittelen taasen. Tiedänpähän ainakin, kuinka ruodussa nuorten viherpipertäjä-naisten on tällä palstalla pysyttävä. "

Voi kyynel, nyt tunnen itseni pahaksi.
Monilla ihmisillä voi olla muitakin fyysisiä vammoja, kivuliaitakin sellaisia, mutta harva jaksaa täällä valittaa niistä joka ikinen kerta kun ne ilmenevät (minä voisin kirjoittaa tunnin välein 24/365 jos tarve vaatisi).
Aika turha myöskään vetää esiin mitään viherpipertäjä-korttia kohdallani, taisitpa taaskin sinä itse olla se joka senkin ensimmäisenä (tässä keskustelusäikeessä) otti esille.
Siis henkilökohtaisesti sinua koskevaksi, muut puhuivat lähinnä yleisesti näistä tyhjäpäisistä hyttytytöistä, joitten vihreä ideologia ei kestäisi viikonloppua erämaassa.
 
Taas.
Onko se niin vaikeata siirtää se keskustelu toiseen ketjuun täältä, jos jonkun vitutus aiheuttaa jollekin toiselle niin kovaa vitutusta?
Tämä on edelleenkin vitutusketju, ja jos aihepiiri poikkeaa siitä, niin vaihtakaa ketjua.
Kiitos.

Moderaattorit
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Re: Re: Vituttaa nämä vinkuvat ämmät...

Viestin lähetti Gellner
Miksi? Jos boikotoi yhtä tuotetta niin miksi pitäisi boikotoida muitakin?

Eli on oikein että yritys X tekee jotain mikä sortaa esim. lapsien oikeuksia ja jollain tavalla aiheuttaa yleensäkin kärsimystä epäeettisyydellään,mutta kun taas esimerkiksi Nestle taas tekee samaa,sitä pitää boikotoida ja vaikka pitää siitä vähän vielä meteliä.

Vituttaa tuollainen idiotismi.Aattellisuus siksi että se on "in" on tosi hieno juttu eikö olekkin?

Ja ei,en työskentele missään monikansallisessa jätissä tai hyödy etuuksien muodossa niiden suunnalta.Joku välkky siihen muuten varmasti päätyisi.

Ja olen myös sitä mieltä että suurten yritysten toiminta on persiistä,monella tapaa.

Mutta mikä idea on siinä että valitaan yritys/asia jota tällä viikolla boikotoidaan?Ensi viikolla sitten uusi,vaikka se mikä silloin on uutisissa.

Voi nyt vittu
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti varjo
Kuten hyväntekeväisyydessäkin niin vähän näissä ostoboikoteissa haiskahtaa taas oman egon korostaminen.

"Mitä sinä pelkäät? Eikö ole hauskaa, kun kokonainen maisema joutuu pois tolaltaan ja pötkii tiehensä? Minua se kiinnostaa aivan valtavasti." - Pikku Myy Tove Janssonin kirjassa "Muumipappa ja meri"
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Vituttaa nämä vinkuvat ämmät...

Viestin lähetti rayman
Eli on oikein että yritys X tekee jotain mikä sortaa esim. lapsien oikeuksia ja jollain tavalla aiheuttaa yleensäkin kärsimystä epäeettisyydellään,mutta kun taas esimerkiksi Nestle taas tekee samaa,sitä pitää boikotoida ja vaikka pitää siitä vähän vielä meteliä.

Vituttaa tuollainen idiotismi.Aattellisuus siksi että se on "in" on tosi hieno juttu eikö olekkin?


Bingo! Juuri noin! Ja ei, ei sen takia aattellisuutta että se on in, vaan siksi että se on niin vitun cool.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti pernaveikko
Carlos-setä jo ansiokkaasti vastasikin kysymykseeni, mutta hän on uskoakseni noin 40vee mies, joka ei kärsi PMS-oireista.

Kyllä mieskin voi kärsiä PMS-oireista, kun niitä on lähipiirissä.

Ostoboikotti on kaunis idea, mutta vain sitä, eräänlainen ele. Koskaan en ole kuullutkaan, että joku globaali yhtiö olisi kärsinyt merkittäviä taloudellisia tappioita kuluttajien ostoboikoteista. Mutta esimerkiksi Linkolan oikeasti totaaleja boikotointitoimia ei voi kuin kunnioittaa, vaikka äijä ehkä jo hourupää onkin. Mutta ainakin hän elää, niinkuin julistaa.

Esimerkki toisenlaisesta ostoboikotista; Jouko Turkka asui Kalliossa poikansa kanssa askeettisissa oloissa, nukkui patjalla paljaalla lattialla, koska boikotoi kulutushysteriaa. Hienoa. Turkan ostoboikotti ei kuitenkaan, yllättävää kyllä, koskenut Nokian osakkeita.

Nestle-esimerkki on klassikko ambivalenttisuudessaan; heidän toimintansa Afrikassa on ollut ääliömäistä ja köyhät opiskelijat siis boikotoivat Nestlen jäätelöitä. Jos, siis jos, tällä olisi oikeasti isoja seurauksia, haitattaisiin Nestlen työllistävää vaikutusta. Kannattaa aina muistaa, että helvetin moni ihminen herrasta trukkikuskiin saa palkkaa näiltä saatanoilta, kuten Shelliltä ja Nestleltä. Ja emme kai halua, että joku tällainen yhtiö sulkee esimerkiksi jonkun pikkupaikkakunnan suurimman työllistäjän? Energiakriisi ajoi esimerkiksi Detroitin alueen autoteollisuuden huikeaan lamaan. Sama voisi teoriassa tapahtua oikein oikein isolla ostoboikotilla. Paljon ilkeämpää olisi kohdistaa vastatoimet yhtiötä kohtaan sen rahoitusrakenteeseen ja toimia esimerkiksi osakemarkkinoilla..
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Ostoboikotti on kaunis idea, mutta vain sitä, eräänlainen ele.

Mutta juuri tästähän useimmiten onkin kysymys. Todennäköisesti suurin osa ostoboikotin harjoittajista tekee päätöksensä nimenomaan itsekunnioituksen vuoksi ajatellen, etteipä ainakaan hän ole tukemassa erheelliseksi kokemaansa toimintaa. Tämä omaan elämäänsä vaikuttaminen on motiivina aivan yhtä pätevä, ellei peräti pätevämpikin, kuin epärealistinen ajatus mahdollisuuksista vaikuttaa ylikansallisen yhtiön toimintaan.

Vituttaa, kun yksilön mahdollisuuksia vaikuttaa oman elämänsä arvovalintoihin väheksytään.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Itseäni on jo useamman kuukauden vituttanut oikea nilkkani, josta katkesivat lateraaliset nivelsiteet helmikuussa salibandymatsissa.
Nyt em. alueella on krooninen tulehdustila, enkä meinaa päästä aamuisin sängystä ylös, kun nilkka on kuin ruuveilla pultattu sääriluulun (siis jäykkä).
Kesällä piti aloittaa intensiivinen valmistutuminen maratonia varten,mutta eihän tästä saatana mitään tule!
Vittu, kun voi olla iso mies raihnas!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Esimerkki toisenlaisesta ostoboikotista; Jouko Turkka asui Kalliossa poikansa kanssa askeettisissa oloissa, nukkui patjalla paljaalla lattialla, koska boikotoi kulutushysteriaa. Hienoa. Turkan ostoboikotti ei kuitenkaan, yllättävää kyllä, koskenut Nokian osakkeita.
No kun oikein hakemalla hakee, niin löytyyhän sitä jotakin joka vituttaa. Mua vituttaa tällaiset Turkat, joilla toki on oikeus elää valitsemallaan tavalla, mutta kun näissä tilanteissa valinnoilla on usein vaikutusta muuhunkin kuin itseensä. Joukon tapauksessa vitutti aikoinaan Junnun takia.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Nyt on taas se hetki, kun työt vituttavat. Pidän työstäni, ja olen siinä ehkä jopa vähän hyväkin, mutta tämä nykyinen tilanne vituttaa. Nyt joutuu painamaan niska limassa duunia. Välillä tulee seinä eteen, kun joku muu ei ole hoitanut hommiaan. Arvatkaa, kenen niskaan paska kaatuu silloin? Toisaalta, ei se haittaa, koska olen aika hyvä delegoimaan sitä paskaa sinne, minne se kuuluu. Lisäksi tätä tahtia joutuu tekemään vain tuonne juhannuksen paikkeille asti. Sitten onkin jo aika vähän nauttia tämän raadannan hedelmistä. Palaan asiaan silloin Onnellisuusketjussa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Designer
1. Nyt on taas se hetki, kun työt vituttavat.

2.Pidän työstäni, ja olen siinä ehkä jopa vähän hyväkin, mutta tämä nykyinen tilanne vituttaa.

Lainasin ja lisäsin numerot.

1. Sama vitutus.

2. En pidä työstäni. Ainut mikä motivoi, on raha.

Veri vetää takaisin lakeuksille, mutta töitä ei siellä ole. Helsinki on perseestä maaseudulla viihtyvälle maalaiselle.

Voi vee, kun pääsis pois..

K
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös