Haistakaa p*ska koko valtiovalta, ette osaa muuta kuin verottaa.
Niin. Tulipas mukavaa postia verohallitukselta näin työpäivän päätteeksi, kun veroehdotelma napsahti luukusta. Jäännösverollehan se veti. Ounastelin, että olen lähellä nollaa tai joudun hieman maksamaan, koska töitä tuli tehtyä vuonna 2003 reippaasti ja saman aikaan perheyrityksen osakkeilla pientä kauppaa.
Summa oli kuitenkin opiskelijanuorelle järkytys. 380 euroa. Ei varmaan kaikista tunnu tuo summa suurelle, mutta minulle se on pieni omaisuus. Ei hyvää päivää. Onneksi aloitin kokopäivätyön viime viikolla, muuten ei hampaita naurattaisi.
Ei kyllä yhtään innosta maksaa tälläisiä. Varsinkin kun kysyin kesällä muuttuneiden tulojeni takia verotoimistosta apua, he sanoivat että voin tehdä huoletta töitä samalla prosentilla. Niimpä niin, fiksuja ohjeita. Tästä viisastuneena nostan itse nyt veroprosenttiani ja en kuuntele tuon puulakiin ohjeita.
Haistakaa p*ska koko valtiovalta, ette osaa muuta kuin verottaa. Muutenkin touhu tuntuu holtittomalta, kaikki pitäis kerralla erottaa.
edit: Tokihan minä sinne yritän vähennyksiä keksiä, saa nähdä paljonko summa putoaa.