Vituttaa niin kympillä!

  • 1 039 433
  • 5 425

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaankin siksi, että ne on ohjeita ja suosituksia, ei määräyksiä.
Ai saatanan saatana! Että ihminen olisi niin tyhmä, että vasta käskystä toimisi? Kolmas vuosi pandemiaa alkamassa ja vielä on jotain idiootteja, jotka tätä flunssana pitää? Voi vittu vitun vittu. Tulispa meteoriitti ja ja räjäyttäis meidät kaikki.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Kävin just Kaakkurin S-marketissa. Siellä puolet asiakkaista painoi menemään ilman maskia, käsidesiä ei käytetty. Teki mieli potkaista persuuksille näitä mulkvisteja. Näiden takia tämä koko keissi osaltaan jatkuu ja paikat lyödään säppiin.
Mikä ihmeen periaate se on, miksi se on vaikeaa käyttää maskia ja toimia ohjeiden ja suositusten mukaan ??
Itsekin useasti Kaakkurin S-Marketissa asioivana olen tehnyt saman huomion. Viimeksi kun eilen kävin, väkeä oli kuin pipoa, ja arviolta alle puolella maskit. Sama ilmiö on ollut näkyvissä myös tuossa Citymarketissa. Jotenkin tuntuu, ettei jaksa enää edes vittuuntua joidenkin ihmisten välinpitämättömyydestä, jääräpäisyydestä, tyhmyydestä ja itsekkyydestä. Ymmärrän, että noissa jouluruuhkissa turvavälin pitäminen on erittäin haastavaa, mutta maskilla voi ainakin ehkäistä pahinta. Ei ohjeita ja suosituksia huvikseen jaella, etenkin kun nyt pandemian tartuntatilanne on huonoin tähän asti, ja omikronin käyttäytymisestä tiedetään, että se takuulla lisää tartuntoja entisestään. Jos vain kaikilla, joilla ei ole terveydellistä estettä, olisi rokotteet, tässä tilanteessa ei oltaisi - ei ainakaan näin kusessa.

Ehkä eniten vituttaa nyt se, että oli tarkoitus tuohon ensi tiistain Jukurit-peliin mennä paikan päälle, mutta eipä se uusista rajoituksista johtuen onnistu.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Itsekin useasti Kaakkurin S-Marketissa asioivana olen tehnyt saman huomion. Viimeksi kun eilen kävin, väkeä oli kuin pipoa, ja arviolta alle puolella maskit. Sama ilmiö on ollut näkyvissä myös tuossa Citymarketissa. Jotenkin tuntuu, ettei jaksa enää edes vittuuntua joidenkin ihmisten välinpitämättömyydestä, jääräpäisyydestä, tyhmyydestä ja itsekkyydestä. Ymmärrän, että noissa jouluruuhkissa turvavälin pitäminen on erittäin haastavaa, mutta maskilla voi ainakin ehkäistä pahinta. Ei ohjeita ja suosituksia huvikseen jaella, etenkin kun nyt pandemian tartuntatilanne on huonoin tähän asti, ja omikronin käyttäytymisestä tiedetään, että se takuulla lisää tartuntoja entisestään. Jos vain kaikilla, joilla ei ole terveydellistä estettä, olisi rokotteet, tässä tilanteessa ei oltaisi - ei ainakaan näin kusessa.

Ehkä eniten vituttaa nyt se, että oli tarkoitus tuohon ensi tiistain Jukurit-peliin mennä paikan päälle, mutta eipä se uusista rajoituksista johtuen onnistu.
Ehkä heitä (meitä) vituttaa, kun 80% rokotekattavuus piti riittää. Koronapassin piti viimeistään lopettaa rajotukset. Ehkä ihmisiä ei enää kiinnosta tai he eivät jaksa ainaisia rajoituksia. Varsinkaan kun tauti ei ole niin vakava kuin joka paikassa kammoksutaan. Nyt pitäisi päättäjienkin jo herätä, ettei tämä tauti jatkuvilla rajoituksilla enää kaadu. Kansa ei yksinkertaisesti jaksa enää, enkä ihmettele sitä lainkaan.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä heitä (meitä) vituttaa, kun 80% rokotekattavuus piti riittää. Koronapassin piti viimeistään lopettaa rajotukset. Ehkä ihmisiä ei enää kiinnosta tai he eivät jaksa ainaisia rajoituksia. Varsinkaan kun tauti ei ole niin vakava kuin joka paikassa kammoksutaan. Nyt pitäisi päättäjienkin jo herätä, ettei tämä tauti jatkuvilla rajoituksilla enää kaadu. Kansa ei yksinkertaisesti jaksa enää, enkä ihmettele sitä lainkaan.
Ja tuo maskin pitäminen jauoassahan vaatisikin aivan älytöntä jaksamista. Eiköhän vaan todeta sairaaloissa työskenteleville, ettei tämä ole flunssaa kummempi ja lopeteta nämä turhat toimenpiteet. Sinähän voit alkaa konsultiksi ja käyt sairaaloissa luennoimassa, kuinka vaaraton tauti on kyseessä. Suomeksi sanottuna vituttaa nämä ”eihän tämä ole paha tauti” -näkemykset.
 
Ai saatanan saatana! Että ihminen olisi niin tyhmä, että vasta käskystä toimisi? Kolmas vuosi pandemiaa alkamassa ja vielä on jotain idiootteja, jotka tätä flunssana pitää? Voi vittu vitun vittu. Tulispa meteoriitti ja ja räjäyttäis meidät kaikki.

Pandemiaa johon kuoli vuonna 2020 kokonaiset 558. Vertailun vuoksi vaikka alkoholiin 1 716, tapaturmiin 2 213, diabetekseen 667, itsemurhiin 717. Vuoden 2018 tilastoista löytyy 700 kuolemaa, jossa influenssa on mainittu.

Mutta joo mitäpä näistä kun nyt on päätetty, että tämä on pandemia.
Ei edes täyttäisi vanhaa pandemian määritelmää, jota sattumoisin muutettiin muuan vuosi sitten. Ja virallisestihan kausi-influenssakin täyttää nämä nykyiset "pandemian" kriteerit.

Lähteet: Stat.fi, THL, ja aina niin luotettava iltalehti.


Ps. Mitäpä näistä inttämään. Sen sijaan toivotan kaikille mitä parhainta joulua ja onnellista uutta vuotta rokotestatuksesta riippumatta! Kaikki varmasti toivotaan, että pian päästään palaamaan vanhaan.
 
Viimeksi muokattu:

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Täällä satakunnassa jostain syystä maskit on pysyneet naamalla. Cittarissa poikkesin tänään eikä yhtäkään maskitonta näkynyt.

Täällä tosin baarien toiminta on niin hämärää että eivät koronapassi aikana edes viitsineet niitä kysyä.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pandemiaa johon kuoli vuonna 2020 kokonaiset 558. Vertailun vuoksi vaikka alkoholiin 1 716, tapaturmiin 2 213, diabetekseen 667, itsemurhiin 717. Vuoden 2018 tilastoista löytyy 700 kuolemaa, jossa influenssa on mainittu.

Mutta joo mitäpä näistä kun nyt on päätetty, että tämä on pandemia.
Ei edes täyttäisi vanhaa pandemian määritelmää, jota sattumoisin muutettiin muuan vuosi sitten. Ja virallisestihan kausi-influenssakin täyttää nämä nykyiset "pandemian" kriteerit.

Lähteet: Stat.fi, THL, ja aina niin luotettava iltalehti.


Ps. Mitäpä näistä inttämään. Sen sijaan toivotan kaikille mitä parhainta joulua ja onnellista uutta vuotta rokotestatuksesta riippumatta! Kaikki varmasti toivotaan, että pian päästään palaamaan vanhaan.
Niin, mainitsemiisi kuolemien ehkäisyyn on varmasti käytetty yhtä paljon rajoituksia, rokotuksia ja muita tukitoimenpiteitä kuin koronanvastaiseen toimintaan on käytetty yli kahden vuoden aikana? Se, että kuolemat on pystytty rajaamaan noin vähäisiksi, johtuu vain ja ainoastaan rajoituksista ja vastuullisista ihmistä, jotka rajoituksia noudattaa.

Jokainen ihminen kohtaa koronan. Itse olen sitä mieltä, että kohtaan sen mielummin kolme kertaa rokotettuna, kuin ilman rokotusta.

Kyllä vituttaa edelleen kympillä kaikenmaailman urpot.
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vituttaa niin kympillä, että mun työpaikalle kömpii ihmisiä ilman maskia, mutta koska ei ole käyttöpakkoa niin mikäs siinä, ok... Sen sijaan vituttaa enemmän kuin satasella (tai pikkuoravaa, jolla etuhammas lohkesi ja käpy jäässä), että työpaikalle könyää ihmisiä valittamaan ääneen sitä ettei osa paikallaolijoista käytä maskia...

Miettikää nyt kuitenkin maskinkäyttöänne jos/kun kylille lähdette. Joojoo, ei ne suojaa 100% varmasti, mutta ei suojaa kortsutkaan. Maski naamalla osoitatte kuitenkin, että välitätte läsnäolevista ihmisistä, saatujen rokotteiden määrästä riippumatta.

Tämä koronapaska loppuu jokaisella aikanaan henkilökohtaisella tasolla, sairastaen tai jotenkin muuten. Virus jäänee kuitenkin pörräämään ilmakehään kunnes jokainen on sen aiheuttaman taudin läpikäynyt ja sitä myöten immuniteetin saavuttanut, tai sitten...
 
Viimeksi muokattu:
Kävin just Kaakkurin S-marketissa. Siellä puolet asiakkaista painoi menemään ilman maskia, käsidesiä ei käytetty. Teki mieli potkaista persuuksille näitä mulkvisteja. Näiden takia tämä koko keissi osaltaan jatkuu ja paikat lyödään säppiin.
Mikä ihmeen periaate se on, miksi se on vaikeaa käyttää maskia ja toimia ohjeiden ja suositusten mukaan ??
Miksi valitat? Eikö sulla oo rokotteet niin olet turvassa? Jos on jo kolme vedä neljäs niin eiköhän ala pöpöt pysyyn poissa? Jos se ei riitä vedä viides ja paa kolme maskii naamaan?

Mua vituttaa tämä itkeminen se sitä ja se tätä.

Huolehtikaa omista maskeistanne, istukaa kotona jos ei passaa.

Tämä ei lopu ennenkuin te opitte olemaan miehiä ettekä saatanan lampaita!

Aikuinen Suomalainen päättää itse saako ”tappavan” taudin tai ei. Tehän olette maskit naamalla turvassa vaikka niissä paketeissa lukee ”ei suojaa viruksilta”.

Pidä koronapassi voimassa se suojaa sinua tappavalta taudilta.. Vai suojasko? Ei se ainakaan Tampereella suojannut vaikka rokottamattomat eivät päässeet halliin.

Nyt kun neljäs paskamömmökierros tulee niin itkijäthän voi vetää pari jabii kerralla?
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Vituttaa hysterian levittäminen ja ihmisten pelottelu/uhkailu ja toisten syyttäminen ja vihan lietsonta. Niin kuin tuossa aiemmin jo joku mainitsi, tulispa se meteoriitti ja räjäyttäs kaiken paskaksi.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
itse olen noudattanut suosituksia ja olen myös ottanut kaikki Covid-rokotteet, eikä mulla ole mitään syytä uskoa etteikö hallitus asiantuntijoiden johdolla tekisi oikeita päätöksiä pandemian suhteen. Kolmatta joulua en silti aio enää suosituksia noudattaa.. Omalta kohdalta pitää laittaa asiat tärkeysjärsjestykseen enkä aio tuhlata tämän omikronin jälkeen enää yhdellekään virusmuunnokselle omaa aikaani.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Nyt kun neljäs paskamömmökierros tulee niin itkijäthän voi vetää pari jabii kerralla?
Yllä olevassa kommentissa ripaus anoturtiaista ja jotain foliohatuilta opittua sanastoa, hauska :D

En kyllä myöskään ymmärrä maskikyttääjiä. Kai olette ymmärtäneet, että vaikka 100% ihmisistä käyttäisi yleisillä paikoilla maskia, niin olisimme tasan samassa tilanteessa kuin mitä nyt ollaan. Lisätiedot vaikkapa Saksasta ja muista korkean maskikurin (hyi helvetti mikä sana) maista. Tätä taistelua ei valitettavasti maskeilla ja käsidesillä voiteta enää.

Täältä tänne. En kyllä ymmärrä miksi tästä jauhetaan Kärppien osiossa.

Vituttaa kun ei pääse tänään hallille.
 
Niin, mainitsemiisi kuolemien ehkäisyyn on varmasti käytetty yhtä paljon rajoituksia, rokotuksia ja muita tukitoimenpiteitä kuin koronanvastaiseen toimintaan on käytetty yli kahden vuoden aikana? Se, että kuolemat on pystytty rajaamaan noin vähäisiksi, johtuu vain ja ainoastaan rajoituksista ja vastuullisista ihmistä, jotka rajoituksia noudattaa.

Jokainen ihminen kohtaa koronan. Itse olen sitä mieltä, että kohtaan sen mielummin kolme kertaa rokotettuna, kuin ilman rokotusta.

Kyllä vituttaa edelleen kympillä kaikenmaailman urpot.
Miksi tuo passi sitten ei toiminut? Sillähän ei päässyt sisään, kuin nämä "vastuulliset" ihmiset? Tartunnat eivät kadonneet mihinkään, eikä tämä näkynyt tilastoissa mitenkään positiivisesti?
Äläkä nyt ainakaan sano "koska rokottamattomat!“ :D

Ps. Pelkkä taudin jäljittäminen on maksanut meille nyt 20mrd. €.
Näetkö, että tälle rahalla ei tässä tilanteessa olisi ollut järkevämpää käyttöä?
 
itse olen noudattanut suosituksia ja olen myös ottanut kaikki Covid-rokotteet, eikä mulla ole mitään syytä uskoa etteikö hallitus asiantuntijoiden johdolla tekisi oikeita päätöksiä pandemian suhteen. Kolmatta joulua en silti aio enää suosituksia noudattaa.. Omalta kohdalta pitää laittaa asiat tärkeysjärsjestykseen enkä aio tuhlata tämän omikronin jälkeen enää yhdellekään virusmuunnokselle omaa aikaani.
Hyvä päätös!!! Heräsit talviunilta!
 
Meitä vituttaa puolestaan se, että tästä ketjusta on tullut taas yksi koronatuskan lievennysketju. Vaikka korona myös Kärppiä liippaa hyvin läheltä, on aiheelle olemassa aika monta muutakin ketjua, jonne ajatuksiaan ja myös vitutustaan voi kanavoida.

Ykkösvaihtoehtoina
ja

Modet
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
No en tiedä miten validia on retostella hopeasijalla, kun takana olevat ovat pelanneet 2-3 ottelua vähemmän kuin me. Ei tässä mitään menetetty olla tosin. Tänään joukkueen iskukykyä ei mitattu, joten jäädään odottelemaan seuraavia pelejä.

Vituttaa, kun ei pääse seuraaviinkaan peleihin katsomoon.
 

Paksuerkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se nyt jäi toissijaiseksi vitutuksen aiheeksi, että taas tuli tultua tänne oulun perukoille pakkaseen kärvistelemään ja joulua viettämään.

Mutta jos ketjun aihe on vituttaa kympillä niin oispa vituttanut monella kympillä kun hallille olisi päässyt ostamaan höyrymakkaraa ja jonottaan vartiksi erätauolla, että pääsee kuselle hintaan lipusta monta kymppiä. Kyllähän se myös vituttaa tuo korona ja, että toiset on lampaita ja toisilla pää umpipuuta.

Tosi vähän vituttas, että hallissa ois paljon porukkaa ja kaikilla mukavaa. Noh, sitä uutta areenaa ja parempia aikoja odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös