@Mr.Fox Mulle on aivan vitun sama mitä siellä Bernissä touhutaan. Jatkuvasti tuot sveitsi-lätkän suhteesi esille. Sulta yleensä timanttista tekstiä ja hyviä tilastoja. Nyt lähtee vähän laukalle, eikä täällä ilmeisesti moni uskalla sinua vastaan painia.
Voin vakuuttaa, että Mika Eskola pitää sanansa.Pystyisikö TPS:n nykyinen toimitusjohtaja Mika Eskola toistamaan samat sanat myös eräälle sidosryhmälleen eli asiakkailleen - siis kannattajilleen - siis meille?
"Se minkä me lupaamme, sen me myös pidämme!"
SC Bern...Mulle on aivan vitun sama mitä siellä Bernissä touhutaan. Jatkuvasti tuot sveitsi-lätkän suhteesi esille.
Juuri näin! Asiakkaille - eli kannattajille - myytiin harhauttava mielikuva. On sitä sitten varmaan helvetin kiva naureskella siellä toimistolla, että "vittu, ne idiootit on tyhmiä, luuli oikeasti, että me ollaan hankittu kaksi uutta pelaajaa... HAH-HAH-HAA". Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että eihän tuohon joukkueeseen oikein enää muuta tarvita, mutta...sepä se vitutti, että annettiin ymmärtää, että tulee kaksi (pelaaja)vahvistusta, enkä tajua vieläkään mikä vahvistus tämä kalja on. Enkä usko, että joukkueeseen muuta olisi tarvittu, mutta...
Jaa... mä en ole Tamin kanssa ollut ammatillisesti tekemisissä ~15 vuoteen. Sen tiedän, että kun joskus 2003-04 Tami lupasi jotain, niin siitä ei luistettu. Sovitut asiat ja hommat hoidettiin vaikka väkisin (toimin muuten itse silloin tietyissä tilanteissa hommien väkisinhoitajana ja ne *PRKL* myös runtattiin maaliin). Henkilökohtainen kokemukseni on, että Tami kyllä pitää sovitut asiat pilkulleen. Yksi pikku juttu siinä äijässä kuitenkin on - se saatana osaa lukea (ja tulkita) sopimuksia. Joka kohta pitää olla tosi sanatarkasti kirjattuna, että ei jää pienintäkään tulkinnan mahdollisuutta. Epäluotettavaksi mä en voi Tamia sanoa ikinä! Oman edun tavoittelijana Tami on aivan mestariluokkaa. En mä nyt tiedä voidaanko sitä luokitella Tamin viaksi, jos vastapuoli ei osaa/jaksa/pysty/ehdi pohtia ja kirjata kaikkia sopimuskiekuroita haluamallaan tavalla. Tami kyllä osaa tulkita sopimuksia juuri oman etunsa ja intressiensä mukaisesti.Esimerkiksi tämä että Tami pitämässä lupauksia tai esiintymässä vakavastiotettavana taloudellisen asiakassuhteen osapuolena?
Hm... tähän nyt ei taideta tarvita edes matkailumarkkinoinnin peruskurssia. Eiköhän tämän kerro jo terve maalaisjärkikin?Ja matkailumarkkinointi opettanut että asiakasta ei kuseteta, ja mitä näitä nyt on.
Tunnet henkilökohtaisesti?Voin vakuuttaa, että Mika Eskola pitää sanansa.
Kyllä! Mä en edes tiedä mitä sanaa pitäisi käyttää. Ehkä joku... asiakkaiden aliarviointi tms. voisi parhaiten kuvata nyt tapahtunutta?Oliko Eskola nyt kuitenkin väärin röyhkeä oluen lanseeramisessa? Jos oli niin millaista röyhkeyttä toimitusjohtajaltamme odottaisit?
- oman tiiminsä takana seisominen ja tukeminen - +++++Mä olen samaa mieltä että tiettyä röyhkeyttä ja rohkeutta tarvitaan ja kunnioitan esimiehiä jotka seisovat tiiminsä takana, kuten Eskola tässä tapauksessa. Omituinen hyökkäys mielestäni.
Toinen vaihtoehto: Aluehallintovirastokin olisi ollut tyytyväinen, JOS TPS:n markkinointiosasto olisi käyttänyt mainoksessaan asiallisempia ja todenmukaisempia sanoja tyyliin: "YKSI VAHVISTUS JA YKSI UUTUUS" tai "YKSI VAHVISTUS JA YKSI TUOTELANSEERAUS"... *KRHM*Aluehallintovirastokin olisi ollut tyytyväinen, jos Tepsiin olisi oluen sijaan tullut ihan oikea pelaajavahvistus.
Siinä olet aivan oikeassa, että on melkoista jeesustelua hoitaa tällaisia asioita Aluehallintoviraston/alkoholipolitiikan kautta. Toisaalta minkäs teet, kun TPS:n some-/markkinointipuolella on niin saatanan tyhmää jengiä kuin siellä nykyisellään näyttää olevan. Olen kanssasi täysin samaa mieltä, että alkoholipolitiikan kautta tällä ei ole mitään tekemistä. Hyvin todennäköisesti asia hyssytellään hiljaiseksi tai sitten sieltä tulee maksimissaan joku moite tyyliin: "*SOO* *SOO* käyttäkäähän ensi kerralla asiallisempia termejä alkoholituotteita mainostaessanne."Melkoista jeesustelua joka tapauksessa AVI:lta, mutta se on taas kokonaan toinen keskustelu. TPS olisi voinut hoitaa koko homman fiksummin ilman kohua. Toisaalta kohua ja näkyvyyttä tällä juuri haettiin.
SC Bern...
- Euroopan suurimmat yleisömäärät ~15 vuotta putkeen
- Euroopan varakkain KHL:n ulkopuolinen jääkiekkoseura
Eihän tuolta tuppukylästä kannata mitään oppia ottaa! Menestyvätkin vielä perkeleet!
Keskiviikkona ollut julkistus ja täälä negaperseet vaan jaksaa vielä jauhaa, jostain mitä ei ole edes luvattu. Menkää vaikka kylmään suihkuun välillä ja sammuttakaa elektronikka laitteet. Ihan oikeasti. Ei tämä nyt niin iso asia ole.
Keskiviikkona ollut julkistus ja täälä negaperseet vaan jaksaa vielä jauhaa, jostain mitä ei ole edes luvattu. Menkää vaikka kylmään suihkuun välillä ja sammuttakaa elektronikka laitteet. Ihan oikeasti.
Toki on oikeus mutta vituttaa tuommonen herkkänahkaisuus meissä suomalaisissa.
Ei.Miksi negaperseet eivät saisi valittaa? Sinulla oikeus kieltää se?
Mitä tekemistä tällä on Turun Palloseuran kanssa? Bernissä on täysin eri kulttuuri, kuin täällä. Ihmiset suhtautuvat lätkään eri tavalla. Markkinat ovat paljon suuremmat.
Ari Mennanderin kirjoittama juttu on neljän aukeaman mittainen. Se alkaa sanoilla...Vähän kyllä naurattaa, että jotain Bernin ja Tepsin tilanteita vertaillaan yksi yhteen - - - Bernillä on kuitenkin vähän erilainen tilanne kuin Tepsillä noin ylipäätäänkin.
Ari Mennanderin tekemä juttu SC Bernistä kannattaa lukea Jääkiekkolehdestä. Parille vatipäälle saattaa mahdollisesti kyseisestä jutusta hieman avautua, että mitähän vittua se Kettuherra täällä on meuhkannut jo viisi vuotta!Mä tiedän, että osaa tämänkin TPS-osion kirjoittajista vituttaa se, että tuon monissa viesteissäni esille sveitsiläisen jääkiekkoseuran SC Bernin. Tuon sen esille useastakin syystä: se nyt vain sattuu olemaan nykyinen "kotijoukkueeni". Tämän lisäksi SCB on yksi Euroopan rikkaimpia ja parhaiten hoidettuja jääkiekkoseuroja - jopa yksi ainoista, jotka pystyvät edes kohtuullisesti taistelemaan pelaajista KHL-seurojen kanssa - sekä itse asiassa mulla on jo nyt sinne sisällepäin enemmän henkilökohtaisia kontakteja kuin Turun Palloseuraan. Itse asiassa välillä ihmettelen suuresti kirjoittajien reaktioita ja saamiani vastauksia (yksityisviestejä). Onko se nyt sitä kuuluisaa turkulaista sisäänpäinkääntyneisyyttä? Eikö nyt jumalauta luulisi olevan itsestäänselvää, että yhdeltä maanosan parhaiten hoidetulta yritykseltä oltaisiin valmiita ottamaan vastaan vinkkejä ja tietotaitoa, kun omalla - saman alan - yrityksellä menee huonosti? Suurin osa näistä tyrmäyksistä liittyy siihen, että mun on aivan turha verrata TPS:a johonkin sveitsiläiseen helvetin rikkaaseen jääkiekkoseuraan.
Näin ei kuitenkaan aina ole ollut! Vuosituhannen vaihteessa SCB oli aivan samassa jamassa - ellei pahemmassakin - kuin TPS oli joskus vuosien 2006 ja 2007 paikkeilla. Nyt noin 15 vuotta myöhemmin tuosta konkurssikypsästä keski-Eurooppalaisesta paskajoukkueesta on tullut - kuten jo aiemmin mainitsin - yksi maanosan rikkaimpia ja parhaiten hoidettuja jääkiekkoseuroja. Eikö vieläkään soita kenenkään kelloja, että ehkä tuolta Bernistä sittenkin voitaisiin saada jotain vinkkejä kuinka asiat voidaan hoitaa kuntoon? Itse Bernin kaupunki on asukasluvultaan pienempi kuin Turku ja talousalueellakin asuu suurinpiirtein saman verran - ehkä 10.000-20.000 asukasta enemmän - porukkaa kuin Turun seudulla. Lisäksi lähin kilpaileva seura - Fribourg-Gotteron - sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Turussa matkaa seuraavaan eli Raumalle on noin 90km tai reilu tunti. Ei meillä edes ole paikalliskilpailijaa tuossa kivenheiton päässä Loimaalla, Salossa tai vaikkapa Aurassa.
Kirjoitin aiheesta jo Liigaseurojen taloudelliset tulokset -ketjuun:
Esimerkki "isommasta" maailmasta: KHL-seuroja lukuunottamatta yksi Euroopan rikkaimpia jääkiekkoseuroja on sveitsiläinen SC Bern. Hataran muistikuvani perusteella vuosittainen liikevaihto pyörii jossain 30+ miljoonan euron tietämillä. Ei hassummin kaupungilta, jonka asukasluku pyörii jossain Jyväskylän ja Kuopion välimaastossa (~120.000). Talousalueen kokokaan ei pahemmin eroa Turun vastaavasta (~250.000).
Miten tällaiseen tilanteeseen ollaan päädytty? Vastaus: ravintola-business ja catering-palvelut. Suuri ja vahva mies SCB:n menestystarinan takana on Marc Lüthi. Vielä vuosituhannen vaihteessa konkurssikypsä SCB kitui kuolemankielissä, kunnes tämä businessnero astui puikkoihin. Esimerkiksi kautta 1998-99 kutsutaan SCB:n historiikissa nimellä "Überlebenskampf" (selvitytymistaistelu).
Kuten sanoin tänä päivänä SCB on yksi Euroopan rikkaimpia jääkiekkoseuroja.
Tämän mahdollistaa sisaryritys SCB Sportgastro
Toinen linkki: Sportgastro AG
Pikkuhiljaa SCB "omistaa" sisaryrityksensä kautta toistakymmentä ravintolaa ympäri pääkaupunkia sekä catering-palveluita yms. Kauden aikana täällä on joka saatanan lähikaupassa myynnissä vaikkapa SCB-makkaroita - legendaarisia "SCB-Bärenzipfel" - jumalattoman kokoisia ~40cm pitkiä wursteja, joita myydään myös hallilla kotiotteluiden aikana. Jokaisesta ostetusta makkarastakin pieni siivu menee SC Bernin jääkiekkojoukkueen liikevaihtoon. Näin se business toimii, kun se laitetaan toimimaan!
En ole ihan varma toimiiko luetun ymmärtämiseni, mutta käsittääkseni juuri tämä ketju on se minne kitistä saa jos siltä tuntuu! Ja jos ketjua erehtyy lukemaan niin luulisi lähtökohtaisesti oletusarvon olevan se että jotain saattaa nyt harmittaa!Ei.
Vituttaa kun tämäkin ketju täytetään turhanpäiväisellä kitinällä monta päivää. Jopa vkoja?
Bono meni sitten ottamaan tyhmästä taklauksestaan neljä peliä pannaa. Taklaus oli kyllä ruma, mutta rangaistuksen pituus ihmetyttää. Koska Ilomäki ei loukkaantunut niin mielestäni peli tai kaksi olisi riittänyt.